eiceldonatie

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Babbel81, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag Dames, ik hoop dat het hier op de goede plek staat. Weet niet waar het anders moet.
    We hebben zelf 2 ivf kindjes mogen krijgen en ik wil dat geluk ook voor andere wensouders geven. Dan heb je natuurlijk de keuze om naar een zh te doneren, of om rechtstreeks aan de wensouders. Dat laatste is wel heel mooi en persoonlijk, maar ik zou die keuze niet durven maken. Waarom dan juist die mensen een kans geven en andere niet..
    Weten jullie hoe de wachtlijst voor wensouders in het UMC is. Is het dan degene die er het langst op staan, die is mag de ecd aannemen? ( mits de wensen overeenkomen).
     
  2. broos

    broos Actief lid

    17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Dag Babbel, wat ontzettend mooi dat je dit wilt doen!! Er staan zo ontzettend veel mensen op de wachtlijst in het UMC dat deze inmiddels al gesloten is. Er is een schreeuwend tekort aan eiceldonoren... Men verwacht dat de laatste mensen op de wachtlijst over een jaar of 10(!) misschien aan de beurt zijn. Helaas zijn de meesten dan al te oud en komen niet meer in aanmerking en moeten hun kinderwens om die reden vaarwel zeggen. Dat is intens verdrietig.
    De mensen die bovenaan de wachtlijst staan komen inderdaad het eerst aan de beurt.
     
  3. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Bedankt voor je reactie Broos. Hopelijk komen er nu het allemaal in het nieuws etc. is wat meer aanmeldingen en kan de wachtrij drastisch korter worden.

    Jij heb ook al een lange weg achter de rug zonder resultaat :(.
    Sterkte ermee!
     
  4. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik heb me onlangs aangemeld bij het Umcu,maar ben helaas niet geaccepteerd als eiceldonor.
    Dit omdat zowel ikzelf als mijn dochter heupdysplasie gehad hebben als baby.Ondanks dat dit in mijn ogen een vrij onschuldig iets is,accepteerden ze me niet.Ze moeten de protocollen volgen.Dus als je het zo bekijkt begrijp ik ook wel waar die lange wachtlijst vandaan komt.
    De arts in kwestie was dit overigens met me eens,maar gaf aan volgens de protocollen te moeten werken.
    Dus realiseer je wel dat de kans dat je uberhaupt donor kan en mag zijn niet zo groot is.Het gros wordt afgewezen.Ze pluizen je hele fmailie uit en vallen over dingen waarvan je zelf denkt:Zouden wensouders daar echt een punt van maken?(zo was het feit dat mijn tante 40 jaar gelden herhaalde miskramen gehad heeft bijvoorbeeld ook al een punt in eerste instantie)
     
  5. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Bedankt voor je reactie y81..jammer dat je niet mag doneren. Ik realiseer mij dat zeker dat er wat kan zijn waardoor ik geen donor mag zijn. Maar als ik het niet probeer kan ik zowieso geen eiceldonatie doen...
     
  6. Chiaraa

    Chiaraa Fanatiek lid

    27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Kun je mij vertellen of allebei de opties die je noemt wel of niet anoniem zijn? Heb hier namelijk ook over zitten denken. Wij krijgen ook eindelijk een eerste kindje via ivf.
     
  7. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Chiaraa, nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! In Nederland mag je wettelijk gezien niet anoniem doneren. Je gegevens worden opgeslagen en als het kind 16 jaar is mag hij of zij de gegevens opvragen. Als ik het goed zeg is het in België wel mogelijk om het anoniem te doen
     
  8. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Het krijgt eerst nog een ander staartje. Na een goed gesprek met mijn man gaan we onze cryo's eerst doneren. Dus embryo donatie. We hebben er nog 4 en onze kinderwens is vervuld. Ben erg benieuwd hoe nu verder, maar we hebben ons aangemeld. Iemand hier al ervaring mee?
     
  9. Chiaraa

    Chiaraa Fanatiek lid

    27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit zie zitten .... Zou dan eerder richting België gaan, is ook niet ver voor ons.
     
  10. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Geen ervaring, maar wil even zeggen dat ik het echt ontzettend bijzonder vind dat jullie dit willen/kunnen doen.
     
  11. Chiaraa

    Chiaraa Fanatiek lid

    27 apr 2008
    1.561
    1
    0

    Ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Wanneer hebben jullie een afspraak?
     
  12. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    We hebben 25 januari bij het MCK de intake. Dan gesprek met de arts, maatschappelijk werker en bloedprikken
     
  13. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier beiden ook willend doneren.
    Mijn cryo's waren echter allemaal op.

    Ik mocht geen ecd donor zijn omdat uit de genetische test bleek dat ik drager was van taaislijmziekte.
    Dit wist ik zelf niet eens ondanks dat ik ook icsi, iui's enz heb gehad.

    Super van jullie!
     
  14. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Wij hebben ook onze cryo's gedoneerd aan het MCK anderhalf jaar geleden.
    Wat betreft anonieme donatie....denken jullie ook aan de gevolgen voor het eventuele kindje dat geboren gaat worden?Die kan dus nooit achterhalen wie zijn donor(en dus biologische ouder)is.Ik ben zelf zo'n donorkind dus ik spreek uit ervaring.Ik ben er dan ook erg op tegen.Er wordt dan niet aan het kind gedacht.
     

Deel Deze Pagina