Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Zara75 :cry::cry::cry: wat jammer meis... Had het je zo gegund!
    Ga je wel nog de bloedtest doen?
    Valse hoop alert: het is natuurlijk nog wel vroeg... ik zou volgens mijn instructies pas maandag mogen testen met tp op woensdag. En op die termijn had ik ook nog maar een lichte streep. Misschien dan toch nog een klein kansje...?
     
  2. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.039
    113
    Happyland
    Morgen moet ik de bloedtest doen. Dan is het 14 dagen na ovulatie. Officieel mag ik pas dinsdag zelf testen. Maar 99% test vandaag gewoon positief. De kans dat ik toch zwanger ben is echt enorm klein. Ik geloof er echt niet meer in. Ga morgen wel die bloedtest doen, maar is puur omdat Spanje een waarde wil weten.
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.039
    113
    Happyland
    @maartje84 ik slik sinds de terugplaatsing 5mg prednison. Zou hier het liefst per direct mee willen stoppen, want het is natuurlijk puur bocht. Weet jij hier iets vanaf? Moet ik afbouwen?
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee... :(
     
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Afbouwen!!
    Ik ben 1 keer abrupt gestopt. Toen werd ik naast heel verdrietig ook nog eens ziek.
    Even een paar dagen een halve tablet nemen en dan nog ff een paar dagen den kwartje nemen is verstandiger.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Zara75 Wat verdrietig! Ik had het je zo gegund!
     
  7. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ach nee @Zara75 , wat een teleurstelling! Ik had zo anders voor je gehoopt...:$ Sterkte meis en een hele dikke knuffel!
     
  8. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Zara75 hoe gaat het nu met je meid?
     
  9. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    We hebben een frummeltje van 8 mm met een kloppend hartje gezien!
    Zo blij en tegelijkertijd ook wel bizar!
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  10. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wat ontzettend fijn!! Gefeliciteerd!!
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  11. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : Wat fijn! Hoe gaat het met het bloedverlies? Heb je hier nog navraag naar gedaan? Wanneer heb je de volgende echo?

    @Zara75 : hoe is het met jou? Jullie wilden / konden geen nieuwe poging doen toch?

    Hier vandaag goed nieuws: de amh waarde van mijn donor is goed, conform de verwachting bij haar leeftijd (35) en goed voor stimulatie. Nu onze afspraken begin maart afwachten...
     
  12. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Bloedverlies was gelukkig maar eenmalig, het is daarna gestopt en niet meer teruggekomen. Het is vanochtend nog wel even benoemd maar toen de echo goed bleek hebben we het verder niet meer besproken... Alles zag er gewoon goed uit, dus wat het geweest is doet er eigenlijk niet meer toe!
    Ik krijg nu een verwijsbrief voor de gynaecoloog en krijg daar in principe de volgende echo, zal over een week of twee zijn. Maar als het te lang duurt voor ik terecht kan mag ik nog wel Geertgen bellen voor een echo.

    Wat een geruststelling dat je donor amh-technisch geschikt is! We hebben laatst nog gezien bij @frummelke86 dat dat ook niet vanzelfsprekend is...
    Wanneer heb je precies de volgende afspraak? Spannend, het kan zomaar heel snel gaan!
     
  13. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik wil graag een update met jullie delen van onze kant.

    Wij hebben een donor gevonden! En ook nog eens dankzij deze site, zelfs dankzij dit topic.
    Binnenkort hebben we een afspraak in Leiderdorp. Onze donor heeft daar nog eicellen ingevroren liggen en deze mogen wij gaan gebruiken. We zijn hier natuurlijk dolblij mee!

    We hebben ook nog eens best veel overeenkomsten, wonen slechts 45 minuten bij elkaar vandaan, hebben dezelfde hobby. Echt heel bizar... Net of het zo heeft moeten zijn..

    Half maart hebben wij de eerste afspraak. Zij hebben zelf ook al een afspraak gemaakt dus alles komt ineens in een stroomversnelling.

    Ik hoop zo dat dit ook ons jaar gaat worden..
     
    puppy28, maartje84, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier wil ik na deze zwangerschap ook beginnen met de weg om eicellen te doneren maar zou me god niet weten waar ik moet beginnen !
    Hierna is onze weg naar kinderen krijgen geindigd maar zou het zo speciaal vinden om iemand zn weg naar moederschap te laten beginnen
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  15. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Denk dat je eerst moet beslissen of je gekende of ongekende donatie wilt doen. Op Freya.nl staan bv oproepen van mensen die een donor zoeken. Hier staat ook de hele procedure beschreven.
    En er is ook een Facebook pagina waar veel oproepen op staan.
     
  16. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @cd28 wow, wat een fantastisch nieuws! Wie had dat gedacht en wat mooi dat het allemaal zo in elkaar valt!
    Spannend meiden, een hoop actie in maart... @Jolandadjk heeft dan ook de eerste afspraken!
    @frummelke86 hoe is het bij jullie? Gaan jullie het traject doorzetten met je zusje of een andere donor?
    Ik hoop zo dat 2018 voor ons allemaal ons jaar wordt!!!

    @Zara75 aan jou wordt ook gedacht :-*

    @Thea23 lief van je! Inderdaad is het belagrijk om te bedenken of je contact met de ontvanger wil of niet. In het eerste geval zul je waarschijnlijk eerst met wensouders kennismaken via oproepjes en dergelijke. Maar je kunt je ook aanmelden bij een van de klinieken die dit doen.
    Voor nu eerst nog een goede zwangerschap!
     
  17. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Vandaag intake gehad bij de gynaecoloog en dus ook weer getrakteerd op een echo! Hartje klopte goed en 1 cm nu. Zag dat het echo-apparaat daar 7w1d van maakte, maar daar moesten weer ons niks van aantrekken. Goed kloppend hartje was belangrijker.
    Wel weer even gerustgesteld, want ik had het idee dat ik sinds afgelopen weekend minder gevoelige en gespannen borsten had... Verder ook weinig kwaaltjes, dus je hebt verder helemaal geen houvast. Maar de kans dat het nog misgaat is nu echt nog maar een paar procent, dus moet toch langzaam gaan geloven dat er in oktober echt een baby komt!

    Omdat ik gezien de donatie een verhoogd risico heb op zwangerschapsvergiftiging moet ik vanaf 12 wkn calcium en aspirine slikken.
    @Zara75 en @YasmijnN hebben jullie daar ook ervaring mee?
    (Weet niet of Zara nog meeleest, wat ik volkomen begrijp... Hoop dat je het een plekje kunt geven ♥)

    @YasmijnN Hoe is het verder met jou? Kun je al beginnen met aftellen?
    Voel je wel al wat meer een band met je kleine meisje?
     
    cd28 vindt dit leuk.
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.039
    113
    Happyland
    Wat fijn dat de echo goed was!!
    Ik heb alleen ervaring in het slikken van kinderaspirines TOT 12 weken zwangerschap. Maar het zal ongetwijfeld goed zijn dat je dit moet gaan slikken en de calcium. Gewoon doen dus. :)
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  19. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : wat fijn dat alles goed gaat en natuurlijk blijft het nog spannend... en hoeveelheid kwaaltjes zegt niks, al snap ik ook dat meer aanwezigheid van kwaaltjes een geruststellend gevoel geeft. Blijf je de gehele zwangerschap onder controle van een gynaecoloog?

    @cd28 : wat super zeg! En inderdaad zoals je zegt, misschien heeft het zo moeten zijn... spannend, want dan gaat het voor jullie ook bijna beginnen... misschien gaan we straks wel ongeveer gelijk op (met hopelijk beide een positief resultaat).

    Hier is volgende week de afspraak (afspraken). Ik vind het super spannend, weet ook niet goed wat ik kan verwachten... ineens komt het dichtbij... hopelijk duurt het straks niet te lang voor we ook daadwerkelijk van start kunnen...
     
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ik blijf inderdaad bij de gynaecoloog omdat er bij eiceldonatie een grotere kans is op hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes.
    Volgende echo pas over twee weken... Pfff, lijkt een eeuwigheid! Heb echt het vertrouwen nog niet dat het zomaar goed zou kunnen gaan...

    Wat spannend voor jou volgende week! Hopelijk zijn de formaliteiten snel geregeld en kunnen jullie snel starten!
    @cd28 dat geldt ook voor jou!
    Ben benieuwd meiden!
     

Deel Deze Pagina