Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Slecht nieuws hier meiden. Na een slecht voorgevoel en bruinverlies toch maar een spoedecho laten maken. Geen groei ten opzichte van de vorige echo en geen hartactie meer. We zijn er even helemaal stuk van :cry:
     
  2. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    O nee wat vind ik dit erg voor jullie. Wat ontzettend verdrietig. Weet gewoon niet wat ik kan zeggen.. Sterkte samen .
     
  3. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ah nee @Equivoque ! Wat ontzettend verdrietig! Ik heb even geen woorden maar wil jullie heel veel sterkte wensen! Dikke knuffel!
     
  4. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Gisteren ben ik het vruchtje verloren en vandaag alweer helemaal schoon verklaard door de gynaecoloog. Ben opgelucht dat het vrij vlot, met weinig bloedverlies en zonder medisch ingrijpen is verlopen, en gek genoeg ook best wel onder de indruk en trots op mijn lijf. Dat helpt wel om het ook mentaal een plekje te kunnen geven. Ik merk dat manlief het daar moeilijker mee heeft.

    De kliniek adviseert 1 cyclus rust voor een volgende terugplaatsing. Ik neem aan dat ze daarmee de eerste volledige cyclus bedoelen nadat ik weer voor het eerst na de mk menstrueer? Dus waarschijnlijk ruim 2 maanden. Misschien zijn we dan op vakantie, dus het kan nog wel even duren voor de volgende poging. Maar dat is misschien ook wel even goed.

    Bizar toeval: de dag na het slechte nieuws viel de brief van stichting adoptievoorzieningen in de bus, met rekening van € 1385 voor de vervolgcursussen. Die zouden dan vanaf augustus plaatsvinden. Je kunt alleen je geld (deels) terugkrijgen als je je minimaal 10 dagen voor de eerste bijeenkomst afmeldt. Het zou dus best kunnen dat we dan nog niet weten of de terugplaatsing is gelukt of heel pril zwanger zijn... Lastig. Je kunt ook eenmalig uitstel aanvragen, maar dat zou het proces weer vertragen als we er toch mee verder willen, en qua leeftijd is dat niet verstandig. Dus zitten een beetje in dubio wat wijsheid is.
    Gezien de timing van de brief zou je het nog kunnen opvatten als een teken...

    En dan vandaag nog meer ongelukkig getimede post: de foto van het embryo die we bij de eerste echo hadden opgevraagd, met felicitaties van het lab... Auw.
     
  5. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Prettig dat het zo verlopen is, al blijft het natuurlijk erg verdrietig. Hopelijk lukt het jullie beide het een plekje te geven. Na mijn miskraam moest ik inderdaad eerst ongesteld worden en dan een cyclus afwachten voor ik weer mocht starten (al moest ik toen wel een hele nieuwe poging opstarten). Maar even het lichaam weer op orde laten komen, is ook wel goed...

    Raar dat dit soort dingen op zo'n bijzondere manier getimed moet worden... als je uitstel zou vragen, hoe lang is dat uitstel dan? En als je via deze weg zwanger wordt, kies je dan sowieso niet meer voor adoptie (als je hier geen antwoord op wil geven, is dat prima hoor, ik vraag het uit pure nieuwsgierigheid :oops:)... Lastige keuze hoor!

    En ja zo'n fotootje is dan echt wel slecht getimed...
     
  6. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Equivoque ik heb vaak aan je gedacht. Fijn dat het zo verlopen is en ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven. Het is heel verdrietig maar toch moet je dan weer de moed en kracht vinden om door te gaan.

    Een moeilijke beslissing om te nemen. Ik zelf wil geen spijt meer krijgen van dingen die ik niet gedaan heb. Dat heb ik al zoveel en voor mij wil ik dat dat stopt. Dus misschien heeft deze brief wel nu moeten komen zodat jullie toch ook hiermee verder gaan? Als uitstel vragen qua leeftijd moeilijk wordt dan misschien toch ervoor gaan?
    Ik gun het jullie ook zo!!

    Wij hebben vandaag ons eerste gesprek gehad met de arts in Leiderdorp. Morgen hebben we een gesprek met de maatschappelijk werkster. Dus het wordt nu spannend!
     
  7. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Spannend @cd28! Dat lijkt wel eens heel snel te kunnen gaan opeens...
    Hoeveel eicellen zijn er beschikbaar? Want ze waren al ingevroren, toch?

    Ik vind het heel lastig om nu objectief te bepalen of adoptie inderdaad een serieuze optie voor ons is. Maar inderdaad willen we ook het gevoel hebben dat we er alles aan gedaan hebben.
    En als je je afvraagt of het dan toch zo heeft moeten zijn, komt er nog een tweede brief achteraan: als we willen kunnen we zelfs al eerder instromen vanaf mei... Bizar toch? Qua timing komt die periode overigens heel slecht uit, dus ga volgende week maar eens even bellen wat de mogelijkheden zijn.
     
  8. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @cd28 : hoe zijn de gesprekken in Leiderdorp verlopen en weet je al hoe het vervolg eruit gaat zien? Het komt ook voor jullie nu echt dichterbij...

    @Equivoque : het lijkt me inderdaad prettig om even telefonisch contact te hebben met ze, zodat je weet waar je voor kiest...

    Hier hebben onze donor en wij vorige week dinsdag de eerste gesprekken gehad in Gent. Op zich prima gesprekken, echter is ons duidelijk geworden dat qua kosten Gent veel hoger lijkt te liggen als dat het traject in Nederland zou gaan kosten. Zo moet onze donor bepaalde genetische onderzoeken laten doen (wat ook weer een aantal maanden tijd in beslag neemt). We zouden afgelopen dinsdag gebeld worden met de uitslag of onze donor geschikt zou zijn, helaas belde ze dat ze de gegevens nog niet compleet hadden en dat ze ons dus niet konden voorleggen in de stafvergadering. Nu moeten we nog twee weken wachten. Ondertussen zijn we ons aan het oriënteren op mogelijkheden hier in Nederland...
    Wie kan mij iets vertellen over de onderzoeken die in Nederland bij een gekende donatie moeten plaatsvinden? En ervaringen met verschillende ziekenhuizen / klinieken? Misschien @maartje84 , @YasmijnN ?

    @frummelke86 : hoe is het bij jou? Gaan jullie nog verder in het proces van ECD?
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij zijn in het Ny Geertsen geweest. Of eigenlijk zijn we gestart bij het Geertgen en halverwege werd het ineens het Nij Geertgen. Nou dikke stress kan ik je vertellen want toen was het ineens onduidelijk of de behandeling door kon gaan... alles is uiteindelijk goed gekomen, maar volgens mij is niet alles meer hetzelfde als toen. Ik was toen aanvullend verzekerd voor een paar extra behandelingen waardoor de gehele poging verzekerde zorg was. Officieel zouden de zorgverzekeringen toen willen dat het gedeelte wat de donor onderging voor mijn rekening kwam en niet verzekerde zorg was (de FM’s, de medicatie en de punctie) maar ze hebben toen gewoon alles op mijn naam gedeclareerd alsof het allemaal bij mij werd gedaan. Weet niet of dat tegenwoordig ook nog zo gedaan wordt hoor.
    Ook van de bloedonderzoeken van de donor en de psychologische onderzoeken heb ik nooit een rekening gezien.
    We hebben zelf onze donor een onkostenvergoeding betaald. Dit omdat ze ook brandstofkosten heeft gehad en oppas moest regelen en vrije dagen heeft moeten opnemen.
     
  10. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Tegenwoordig is de kans klein dat ze het op jou naam zetten. De kosten voor de donor zul je waarschijnlijk zelf moeten betalen. En inderdaad een onkostenvergoeding.
     
  11. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Equivoque slim om ze te bellen. Dan weet je wat de mogelijkheden zijn.

    @Jolandadjk in Gent doen ze een genenonderzoek die uitslag schijnt idd een paar maand te duren. Positief daar vind ik de terugplaatsing op dag 5 ipv dag 3. In NL doen ze ook bloedonderzoek maar volgens mij niet dat genenonderzoek. En hier heb je ook de gesprekken. Vind het wel heel goed dat ze dat doen. Bij ons legde ze ook uit dat er vrouwen zijn die de druk voelen van partner of (schoon)ouders.

    Wij hebben gister het gesprek met de maatschappelijk werkster gehad en ze gaf direct na het gesprek aan dat ze geen bezwaren ziet om dit traject in te gaan en dat naar de arts zou terug koppelen. Hier zijn we super blij mee!!
    Volgende week heeft onze donor het gesprek.
    De eicellen zijn inderdaad al ingevroren. Het zijn er 8 dus dat geeft ons toch wel goede kansen.
     
  12. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ik zit ook bij Nij Geertgen, maar de kosten voor de donor zijn inderdaad voor eigen rekening (die hebben we overigens nog niet binnen). De prijslijst staat gewoon op hun site.
    Qua onderzoeken alleen psycholoog (€60) en o.a. HIV en hepatitis, dat zijn de kosten niet. De behandeling kost volgens mij ongeveer €2300 maar dat is nog wel zonder de medicatie.
    Onze donor had (heel slim) een verwijsbrief van de huisarts gevraagd, waardoor kosten voor de intake mogelijk wel op haar verzekering gedeclareerd worden. Maar daar hebben we uiteindelijk niet zoveel aan, want het zal niet (veel) meer zijn dan het eigen risico en dat vergoeden we natuurlijk ook gewoon.
    Verder inderdaad kosten voor benzine vergoed en we nemen hen nog een keer 'chique' uiteten op onze kosten.

    Bij Nij Geertgen is de terugplaatsing overigens ook op dag 5!

    @cd28 8 is een mooi aantal! Bij een donor uit de eicelbank heb je recht op minimaal 4, dat is natuurlijk niet heel erg veel.
    Wij hadden er uiteindelijk 7 die bruikbaar waren en 3 embryo's. Hopelijk is het genoeg...
     
  13. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat jammer dat het Geertgen klaarblijkelijk niet meer de gehele poging op naam van de ontvangende partij willen of kunnen declareren. Ik ben er enorm blij mee dat ze het toen wel hebben gedaan.

    Super dat - ik ben je naam ff kwijt - door de psychologische test bent! Dat is vast een zorg minder :)
    Hopelijk komt de donor er straks ook met vlag en wimpel doorheen en mag je snel starten.

    Ik blijf het een gek idee vinden dag we nog vele cryo’s in de vriezer hebben. Ik heb een klein jaartje terug behoorlijke kriebels gehad om nog een x er voor te gaan... De cryo’s zijn al kant en klaar... En liggen maar wat te liggen ;)
    Alleen nu is het in hoofd en buik wat dat betreft rustig. Toch blijft het zo nu en dan ff ‘opspelen’ en vraag me dan stiekem af of we nog een keer zo veel geluk zouden kunnen hebben en nog een prachtig kindje zouden kunnen krijgen.... Gelukkig heb ik nog een kleine tien jaar om er over te twijfelen ;)
     
  14. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Sorry dames, al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Excuses!

    @Equivoque: ik lees verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte!

    De rest moet ik dalijk even uitgebreid lezen.

    Ik had even pauze omdat de bloedwaardes van mijn zusje niet goed zijn. Laag amh. Nu is Door de ethische commissie besloten dat we toch een poging met haar mogen wagen. Ze is vrijdagavond ongesteld geworden en morgenvroeg gaan we voor de eerste echo. Als die goed is kunnen we morgenavond beginnen met spuitjes
     
    Equivoque en maartje84 vinden dit leuk.
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    @Equivoque lees nu pas je verdrietige bericht!! Wat erg, een hele dikke knuffel xxx
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  16. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Weet niet of je vraag al beantwoord is @Jolandadjk maar hier hebben wij bij het UMC zelf iemand aangedragen. Ze gaan dan het traject starten en vervolgens moet je met een maatschappelijk werker om tafel. Als je goed gekeurd wordt begin je samen met de donor een traject.

    Ik vond Utrecht goed, tikkeltje streng maar goed!

    Zitten wel veel eisen aan, waaronder dat de donor zelf een compleet gezin heeft. Of dat als ze geen kinderen zelf zou willen dat dat ook duidelijk is. Ze hebben iemand die ik ken geweigerd omdat de donor nog geen complet gezin had en zelf ook nog kinderen wil.
    Ik geloof ook dat ze graag willen zien dat je duidelijke afspraken hebt onderling en weet wat jullie toekomst in grote lijnen zal zijn qua contact.

    Succes
     
  17. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @YasmijnN ik lees in je handtekening dat je inmiddels bevallen bent, gefeliciteerd!!!
    Wel wat vroeg... Hoe gaat het met jullie?
     
    YasmijnN vindt dit leuk.
  18. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja haha heel vroeg! Dankje
    Gaat goed :) moe maar goed haha
     
  19. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @YasmijnN : hartelijk dank voor de info. Wij hebben zelf de eerste 3 IVF/ICSI behandeling in het UMC in Utrecht gehad en minder positieve ervaringen daar...

    @maartje84 : jij ook bedankt voor de info. Ze vergoeden helaas de kosten van de donor niet die op haar naam staan en kunnen het niet meer als 'gewone' ivf/icsi behandeling declareren. Maar goed, dat geldt voor alle ziekenhuizen / klinieken.
    En ik begrijp je gevoel wat betreft je cryo's, altijd weer een lastige overweging...

    @frummelke86 : wat fijn om toch een poging te gaan wagen met je zusje! En wat snel ineens al... Hoe was de echo? Zijn jullie inmiddels gestart met de poging? Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen, spannend hoor! Ik duim voor je!

    @cd28 : hoe is het bij jou? Is het gesprek met de donor goed verlopen? Al enig idee wanneer jullie mogen gaan starten? 8 is zeker een mooi aantal, dat zou in ieder geval voor een aantal kansen moeten kunnen zorgen!

    @Equivoque : hoe is het met jou?

    Hier vandaag gebeld door Gent: mijn donor is goedgekeurd, we mogen door! We hebben de kosten nog eens laten verduidelijken en we lijken in Gent iets duurder uit te zijn als in Nederland. Echter zouden we in Nederland opnieuw dit eerste traject door moeten, wat ons heeft doen besluiten om toch gewoon in Gent de behandeling te gaan doen. Ook omdat we een goed gevoel hebben bij Gent en hun aanpak (o.a. inderdaad de dag 5 terugplaatsing). Allereerst moet nu het genetisch onderzoek plaatsvinden en ga ik alvast een proefcyclus opstarten om te kijken hoe mijn lichaam reageert op de progynova (of ik niet alsnog een eisprong krijg). Ik heb nog niet eerder progynova gehad (1 keer een cryo terugplaatsing gehad in natuurlijke cyclus), vandaar een proefcyclus. Het genetische onderzoek zal 3-4 maanden in beslag nemen, we komen dan in de zomervakantie uit. Dus waarschijnlijk gaan we pas in september met de behandeling zelf van start.
     
    YasmijnN vindt dit leuk.
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Jolandadjk goed nieuws!!! Maar valt de wachttijd niet een beetje tegen, of had je dat al verwacht? Als je zou overstappen naar Nl, denk ik dat je ook zo rond de zomer zou kunnen beginnen. Zeker als je je dossier uit Gent meeneemt. Bij Nij Geertgen hoefde ik bijvoorbeeld niet alle onderzoeken over te doen omdat ik de uitslagen uit Nijmegen en Düsseldorf had meegenomen. Proefcyclus vonden ze ook niet nodig bij een regelmatige cyclus, ondanks dat ik ook nog nooit Progynova had gebruikt. Dus dat ging lekker snel ;)!
    Maar als het goed voelt in Gent is dat natuurlijk ook heel belangrijk... Dan moet je gewoon je gevoel volgen!

    Ben ook heel benieuwd of er al vorderingen zijn bij @frummelke86 en @cd28!

    @hier pakken we het leven weer op, en dat lukt aardig. Aan de toekomst durf ik nog niet goed te denken. Ik ben heel bang voor nog een miskraam, denk niet dat ik het daarna nog een keer zou aandurven. En weet ook nog steeds niet of er nog een poging in zit als deze twee cryo's niets opleveren, dus het is lastig om vertrouwen te houden.
    We hebben ons daarom toch maar ingeschreven voor de adoptiecursussen vanaf mei. Ondanks dat ik dat op dit moment even helemaal niet zie zitten (en er ook eigenlijk niet over na wil denken) weet ik dat dat kan veranderen als je geen andere optie meer hebt, en dan hebben we tenminste de keuze nog. Maar het is wel een beetje met tegenzin, en dat is jammer. Zit denk ik weinig anders op dan ons maar gewoon over te geven aan wat de komende maanden in ons gaan brengen. Maar makkelijk zal het niet worden.
     

Deel Deze Pagina