Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ja, beetje dubbel allemaal... ben eigenlijk alweer veel te ver vooruit aan het denken, vind eigenlijk dat ik nog wel wat werk te doen heb om ervoor te zorgen dat ik mijn leven ook zonder kinderen de moeite waard kan vinden. Die realiteit kan ik op een of andere manier alleen maar invoelen als er echt geen oplossing lijkt te zijn; zat even heel diep gisteren (achteraf waarschijnlijk ook de pms talking...) maar toen de verlossende woorden kwamen zag het leven er opeens een stuk rooskleuriger uit.
    Wil daarom graag even een pauze inlassen, maar zij wil graag een opleiding gaan doen en daarom liefst z.s.m. weer starten. Dus nog even bespreken hoe we het kunnen gaan inplannen
     
  2. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Oh dat is fantastisch!! Durfde het (nog) niet te vragen... maar dat geeft toch weer hoop!!
     
  3. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ach @Equivoque , wat naar toch de witte test en een naderende menstruatie. Je mag ook echt wel verdrietig zijn dat deze poging niet gelukt is, ondanks het goede nieuws dat jullie donor nog een poging wil wagen! Wel super fijn!

    Ik wil jullie allemaal ondanks alles toch een fijne moederdag wensen, dat onze tijd ook komen mag!
     
  4. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Even een update van ons.
    Wij zijn vandaag naar Leiderdorp geweest voor het startgesprek. Zodra mijn menstruatie begint mag ik beginnen met de medicatie.
    Ondanks dat de eicellen al in 2014 zijn ingevroren zijn ze wel volgens de nieuwste techniek ingevroren en de arts zei dat met die methode de kans dat het ontdooien goed gaat bijna 100% is. Dus daar zijn we onwijs blij mee.

    Verder gaf de arts aan dat ze er maar 1 terug plaatsen aangezien ze naar de leeftijd van de donor kijken. Dat betekent dat we, theoretisch gezien, meer kansen hebben.
     
  5. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb gisteren nog aan je gedacht (wist ergens dat je deze week het gesprek zou hebben, maar niet precies wanneer)... maar wat fijn dat je al zo snel mag starten en goed om te horen dat die kansen gunstig zijn! Wanneer verwacht je je menstruatie?

    Onze donor is gisteren in het ziekenhuis geweest voor het genetisch onderzoek. Hiervoor direct bloed laten prikken. Nu een week of 8 wachten tot de uitslag...
     
  6. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Net vorige week gehad dus hoop met een week of 3. Vorige keer was alles van slag dus hopelijk nu weer regelmatig.
    Super spannend maar we hebben er zijn in!

    In plaats van die bolletjes of gel zijn er tegenwoordig ook tabletjes die je gewoon slikken kunt. Deze krijg ik, ze zei dat dat nog beter was. Dat hoop ik maar dan. Wel makkelijker in ieder geval.

    Spannend @Jolandadjk! Wel weer lang wachten.
     
  7. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @cd28 superspannend inderdaad! Gaan jullie nu dan toch alles ineens ontdooien en bevruchten?
    Ik wist wel dat er ook tabletten met progesteron zijn (lutinus), maar dat zijn juist vaginale tabletten... moet je die dan echt innemen? De utrogestan is door de fabrikant juist bedoeld om oraal in te nemen, dus zou wel gek zijn als je dan een vaginale tablet oraal moet innemen... maar misschien bedoelen ze dan toch wat anders?

    @Jolandadjk die stap is ook maar weer gezet, nu weer even in de wachtstand!

    @frummelke86 pas je goed op je embryootje?

    Wij hebben een afspraak gemaakt voor een evaluatiegesprek voor over drie weken. We hebben afgesproken dat ik en de donor nu allebei de pil gaan slikken, zodat we (hopelijk) makkelijker kunnen plannen wanneer we de poging starten. Vind het nog wel moeilijk, zou het liefst nog even niet met een nieuwe poging bezig zijn. Maar zij wil begin juli klaar zijn ivm vakantie en nieuwe opleiding, dus we moeten ons toch maar weer snel gaan opladen...
     
  8. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @cd28 goed nieuws!! Oeh wat spannend hè... Ik had dat nieuwsbericht gelezen ja, op de digitale poli, van die pilletjes. Top! Mn geltip is dus meteen weer achterhaald :D En het is ook nog eens de goedkoopste manier.

    @Jolandadjk weer in de wacht, hopelijk vliegen de weken voorbij voor je!

    @Equivoque snap dat je even een pauze wilt, maar helaas zit dat er niet in dus.. en dan neem je deze kans uiteraard toch met beide handen aan. Want het is echt super dat ze nog een keer wil doneren..
    Hoop dat dat opladen lukken gaat!

    @frummelke86 , hoe gaat het broeden? Beetje door de dagen heen te komen?

    Ik zelf ga best oké eigenlijk. Kijk er dan toch weer van op hoe veerkrachtig je bent als mens.. Nu hopelijk toch weer snel een eisprong..
     
    Mimi83a vindt dit leuk.
  9. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Morgen dames.....Ik moet alles nog nalezen. Heb de afgelopen dagen dit topic niet gevolgd. Het broeden gaat hier niet zo top. Verstandelijk weet ik dat er nog een ieniemienie kans is maar vandaag op 10 dpo omo wit getest en dat voelt wel kut. Het gros test dan toch al een mini tuur streepje maar helaas. ....
     
  10. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @frummelke86 .. potverdorie.. Ik kan van alles zeggen, maar op de wachtbank komt t meeste verkeerd aan en je eigen gevoelens nemen toch de overhand..
    Ik ben zelf helemaal geen vroegtester (wel gedaan ooit keer of 2). Maar klinieken geven niet voor niets een latere testdatum om vals negatief of vals positief te voorkomen..
    Ik test zelf op 15 dpo heel licht.. dus kan mij niet voorstellen dat ik op 10 dpo al een tuurstreep zou hebben. Hcg gaat niet bij iedereen even snel.
    Maarja ach, maakt geen reet uit dit verhaal, broeden is gewoon echt niet leuk en zeker niet als je onderbuikgevoel iets ander zegt.
    Ik duim ontzettend dat je er volledig naast zit!! Want ik geef de hoop nog zeker niet op!! Hou vol... sterkte..
     
  11. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ah @frummelke86 ik snap het zo goed... je leest inderdaad dat het vaak dan al positief kan zijn, maar het hoeft nog niet. Toen ik zwanger was heb ik braaf gewacht tot DPO 15 en was het streepje echt nog heel licht, net als bij cactus. Maar het ligt natuurlijk ook aan de gevoeligheid van de test, welke heb je gebruikt?
    Hoe dan ook: lang wachten is niet te doen, en vroeg testen is ook al geen goed idee... er zit dus niks anders op dan het over een paar dagen nog eens te proberen.
    Heel veel sterkte, ik denk aan je!

    @Cactus92 en @cd28: toch echt iets nieuws dan, die pillen... hoe heten ze? Dan kan ik dat ook voorstellen voor de volgende ronde!
     
  12. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
  13. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hm, dat is geen nieuw middel... maar dan zullen ze wel nieuw onderzoek hebben gedaan! Bedankt voor de tip!
     
  14. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ja klopt, heb het even nagekeken. Als ik het goed begrepen heb moet je dit slikken.
     
  15. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @frummelke86 ik duim nog even door hoor. Hoop echt dat je gewoon te vroeg bent met testen.
     
  16. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @frummelke86 : je hoopt toch dat, ondanks dat je vroeg test, er gewoon al iets te turen valt... ook ik blijf nog even doorduimen dat je over paar dagen wel een positieve test hebt! Sterkte met de laatste wachtdagen!
     
  17. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque , nee misschien is het niet nieuw maar wordt het nu voor de lf gebruikt na onderzoek. Dit is wat het nieuwsbericht zei:

    Uit recente medische literatuur komt naar voren dat gebruik van orale middelen net zo goed werkt als vaginale middelen.

    Op korte termijn is het mogelijk in de luteale fase Duphaston te gebruiken. Dit middel wordt geadviseerd om 3 keer per dag 1 tablet te gebruiken vanaf de dag van de terugplaatsing, gedurende 10 dagen.

    Ik zeg, top!
     
  18. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
  19. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw

    Dag dames! De testen zijn helaas totaal wit gebleven :cry:
     
  20. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    13 dpo hè? Ik geef het nog even..
    Maar, vanwege mijn eigen lichte streep op 15 dpo. Maar snap je... :cry:
     

Deel Deze Pagina