Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je op reageer klikt kun je quoten ;)
    Dan werkt Nij Barrehus net als Nij Geertgen: punctie wel in huis, maar de eicellen en de zaadcellen worden vervolgens elders gebruikt. Geertgen heeft een eigen transportservice: zij brengen de eicellen en zaadcellen naar Düsseldorf om daar te laten bevruchten. Tenminste: dat was toen zo. Mijn drie kinderen zijn daardoor alle drie in Düsseldorf in elkaar geknutseld, terwijl onze donor de punctie in het Geertgen heeft gehad. Eiceldonatie mag elk IVF centrum in Nederland.

    Ik vind het ook onwijs tof dat dit topic zo helpend is voor CD28. Echt tof om te lezen :)
     
  2. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38

    Hi update nij geertgen gaat bijna alles in house doen dus volledig ivf/icsi. Goedkeuring en verbouwing is er al. Denk dat ze komende maand de eerste gaan opstarten
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  3. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Als de bevruchting in DL plaats vindt betekent dat dan automatisch dat de terugplaatsing daar ook gebeurd? Dus dat ze dan pas op dag 5 terug plaatsen ipv dag 3?

    Ja jullie helpen me echt enorm! Vorige week had ik nog zoveel vragen en nu hebben mijn man en ik gewoon samen hierover een beslissing genomen. Vragen zijn er nog steeds haha maar inmiddels ook al zoveel antwoorden van jullie mogen ontvangen. Bedankt!!
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ehhh ik lees hierboven net dat ze in Nij Geertgen een eigen lab krijgen. Wat bijzonder! :)
    De TP was gewoon in NL. Op de dag van de punctie stond er een koerier klaar om het weg te brengen en naar mijn weten is het dezelfde dag al teruggekomen. Ik kreeg toen in 2014 op eigen verzoek een dag vijf TP. Ik weet niet of ze dat nu nog doen.
     
    OZ2014 vindt dit leuk.
  5. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Bijzonder ook wat ze doen met zo'n klein celletje.. Dat het met een koerier een reis gaat maken naar het buitenland en weer terug..
     
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, wat een service... Bij sommige zgn transportklinieken moet je zelf de eicellen naar het IVF lab brengen. Mijn man moest wel eerder al zijn zaad in laten vriezen. Dat vonden ze ivm vervoer makkelijker. Dat vond ik wel raar... Misschien nog wel vreemder dan het feit dat ze naar Duitsland met onze ei- en zaadcellen reden ;)
     
  7. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    @cd28 hoe was je gesprek vandaag?
     
  8. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Kes wat lief dat je ernaar vraagt.

    Het was precies zoals ik al dacht. Er is niets meer aan te doen. De kans is nihil dat het zelf nog lukt. Stimuleren heeft geen zin meer zei hij. Stel dat er nog een verdwaalde eicel vrij zou komen dan is de kwaliteit zo slecht dat er eigenlijk geen kans is dat dit goed gaat.
    Dit wisten we natuurlijk al wel maar het is toch confronterend als het je dan gezegd wordt.

    Dr. Scholtes begon over ECD, door dit topic was ik hier goed op voorbereid. Ik heb een heel open en fijn gesprek met hem gehad hierover. Dr. Scholtes is van mening dat de draagmoeder wel degelijk genetische eigenschappen mee geeft aan het kindje. Zijn ervaring is hetzelfde als @maartje84 hier ook geschreven heeft.

    Hij heeft aangegeven tzt zijn collega's in het ziekenhuis waar we eventueel heen gaan te willen bellen om mijn situatie te bespreken. Dus mochten we zover zijn dan kunnen we weer contact met hem opnemen.

    Door jullie reacties maar ook door een hele lieve reactie die ik van iemand anders op dit forum heb mogen ontvangen hebben wij weer hoop gekregen en na een lange tijd van onzekerheid en verdriet gaan wij deze stap vol goede moed zetten.

    Bedankt voor al jullie hulp!
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  9. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Ik wilde je alleen ff veel succes wensen!
    Hier nog een mama van het allerliefste eiceldonatiemeisje.
    Wij zijn uitgeweken naar Spanje en er tot op de dag van vandaag geen enkele spijt van gehad.
    Top @maartje84 dat je zo'n goede vraagbaken bent hier!
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  10. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    @cd28 ik snap dat het confronterend is als je het nogmaals hoort. Ook al wist je het al, het weer horen is toch heel definitief. Gelukkig dat jij en jullie samen al een beslissing over eiceldonatie genomen hebben. Ik kan me voorstellen dat dat de druk er wel afgehaald heeft. Er ligt nu weer een hele nieuwe weg voor jullie open die hopenlijk snel tot een zwangerschap en een kindje leidt!

    @Zara75 wat leuk dat jullie een dochter via eiceldonatie hebben! En in Spanje dus. Wij zijn nu nog in behandeling in DD maar heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Dus ik ben me al aan het voorbereiden op eiceldonatie. Maar mocht het tzt zo ver zijn mag ik je dan eventueel wat vragen erover stellen?
     
  11. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Zara75 zou jij misschien je ervaringen in Spanje met ons willen delen?
    Waar zijn jullie geweest?
     
  12. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    @cd28 ik vind het trouwens fijn om te lezen dat je als je zwanger bent ook genetische eigenschappen meegeeft. Een vriendin van mij is arts en zij zei het ook al een keer tegen mij. Zij gaf aan dat je als draagmoeder invloed hebt op het genetisch materiaal en dna. Dit door je eigen dna en genen maar ook door je lichaam, wat je eet, drinkt etc. Het is meer dan alleen een broeikasje zijn voor de embryo. Vond ik wel bijzonder om te horen...
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Ja dat wil ik wel doen hoor. Ben nu ff druk, zodra ik tijd heb stuur ik je een berichtje. We zijn in ieder geval naar Murcia geweest. Kliniek heet Imfer.
     
    cd28 en Kes vinden dit leuk.
  14. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Thanx!
     
    cd28 vindt dit leuk.
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Wij zijn dus in Murcia, Spanje geweest.
    Na jaren aantobben ben ik daar meteen na de 1e terugplaatsing zwanger geraakt. :)
    Het is inderdaad anoniem, helaas.
    Maar wij waren al 7 jaar bezig en eicellen liggen hier niet voor het oprapen, dus de keuze was eigenlijk wel vrij snel gemaakt. We zijn hierover open tegen onze dochter. Ze weet hoe ze er gekomen is. Natuurlijk maak ik me soms wel zorgen over dat ze het ons kwalijk gaat nemen. Maar het is zoals het is. En het is niet zo dat ze is afgestaan zoals bij adoptie. Nu is ze nog erg jong natuurlijk, maar we praten er wel over.
    Verder voelt ze al sinds ze in mijn buik zat eigen, ik heb haar gedragen, gebaard en opgevoed.
    Mochten jullie nog praktische vragen hebben, vraag maar raak! Ik heb eventueel nog mailtjes liggen van het contact met de Spaanse kliniek. Ben nu weer bezig met ze, gaan in november een laatste cryo terugplaatsing doen. Contact is altijd supergoed met ze. Is ook belangrijk. Het is wel een hoop geregel met het zoeken naar een Nederlands ziekenhuis die wil meewerken aan het maken van echo's etc. Handig ook als je een huisarts hebt die mee wil werken aan het uitschrijven van recepten etc.
    De donoren zijn tussen de 18 en 30 jaar oud. Ze ontvangen een onkostenvergoeding van circa 800,-.
     
  16. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    #56 Kes, 11 sep 2017
    Laatst bewerkt: 11 sep 2017
    @Zara75 Lief dat je je verhaal wil delen! En wat fijn dat het toen meteen raak was, na zoveel jaar mm ook wel verdiend. Hebben jullie het destijds aan jullie omgeving verteld? En zo ja, hoe reageerden zij? Wij gaan eerst nog een poging in DD doen maar twee jaar geleden wel actief met eiceldonatie bezig geweest. Ik heb het er toen wel met mensen over gehad maar niet iedereen begrijpt de keuze voor eiceldonatie en een anonieme donor heb ik toen ervaren.

    En nu zijn jullie dus bezig met de cryo's laten terugplaatsen, spannend weer! We gaan er natuurlijk niet vanuit, maar hoe gaat het als je geen cryo's meer hebt, dan kun je neem ik aan niet meer gebruik maken van dezelfde donor? Ik heb daar helemaal nog niet zo bij stilgestaan hoe dat dan gaat. En krijg je ook wat info over de donor?
    Zitten jullie bij IVI? Ik zie dat zij ook in Murcia zitten. Wij zijn bij IVI in Valencia geweest. Vond ik toen ook een erg prettige kliniek. Ik had me een hele commerciële kliniek voorgesteld waar je als een nummer behandeld zou worden maar dat was helemaal niet zo. Ze namen toen echt de tijd om de dingen uit te leggen en nog een en ander uit te zoeken. We hebben recent weer even contact met ze gehad en we kunnen zo weer op de wachtlijst als we willen.

    Maar voor jou een spannende tijd ook straks, vingers crossed dus dat het in november raak mag zijn!
     
  17. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Zara75 bedankt voor het delen van je verhaal!

    Wat fijn dat jullie via deze weg een kindje hebben mogen krijgen. Het is natuurlijk wel ook zoals @maartje84 hier een poosje terug ook schreef. Je hebt zoveel moeite gedaan voor dit kindje dat het echt enorm gewenst is en ik denk dat je dat dan ook wel uit kunt leggen. Vooral als jullie nu al zo open erover praten.

    Ik neem aan dat je dit traject volledig zelf moet betalen? Of is er nog iets wat door de verzekering vergoed wordt?

    Ik had voor DD een aanvraag gedaan bij CZ, vorige week belden ze dat ze nog vragen hebben maar toen moest ik weg. Ben benieuwd wat ze dan nog willen weten. Mij kennende geef ik toch de foute antwoorden en wijzen ze het af..
    Nu kunnen we daar niet meer verder maar het zou wel fijn zijn als ik de rekeningen van de onderzoeken in zou kunnen dienen.
     
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Ik laat mijn huisarts de medicatie uitschrijven. De 1e poging moest ik ook betalen voor de donor en toen schreef het ziekenhuis de recepten uit. Echt zo fijn! Ik moest verder de poging zelf betalen, we waren uitbehandeld. Maar we konden het destijds declareren bij de belastingdienst. Kregen we 40% terug. Maar dat kan helaas niet meer.
    In principe kun je meerdere keren gebruik maken van dezelfde donor, mits zij nog wil doneren tenminste. En er mogen maximaal 6 kinderen geboren worden uit haar gedoneerde eicellen.
    Van de donor weten we heel weinig. Alleen uiterlijke kenmerken, want ze wordt gematcht aan de wensmoeder.
    Geloof dat de kliniek haar gegevens bewaart, maar die zijn voor ons dus ontoegankelijk.
     
  19. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Aan de omgeving heb ik lak, al snapten degenen aan wie ik het verteld hebt het wel. Mensen zullen er ongetwijfeld een mening over hebben, maar het is mijn leven. Ik maak er geen geheim van naar mijn dochter toe, hoop dat ze onze beweegredenen zal begrijpen. En heb er alle vertrouwen in dat het anders ook wel goedkomt. Ze is niet afgestaan oid en wordt door 2 liefdevolle ouders opgevoed. Denk dat het juist fout zou gaan als we niks zeggen en ze er achter komt als ze een puber is, nu is het iets wat gewoon zo is. Time will tell...
     
  20. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Oh, nog een vraag gemist..
    Ja, de verzekering betaalt in principe de poging. Maar alleen het Nederlandse tarief. Maar goed, beter iets dan niets...
    Ik zit bij Imfer. Die is kleinschaliger dan bv IVI of Bernabeu. Contactpersoon spreekt ook goed Engels. En ze zijn supervriendelijk, bij de laatste poging omhelsde de arts me toen de cryo's erin zaten hahaha. Zie ik ze hier in Nederland nog niet doen lol.
    Maar voor zover ik weet staan alle Spaanse klinieken in principe goed bekend en zijn ze allemaal kundig.
     

Deel Deze Pagina