Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Mijn gesprek met maatschappelijk werk is goed gegaan. Ook veel over de miskraam gesproken, over het onderschatten van wat het inhoud door de omgeving enzo. Was even fijn gesprek.
    Mijn nieuwe donateurs gaan vrijdag door de molen. Daarna wachten op goedkeuring, bloedtest uitslag en dan embryo's vervoeren en mijn cyclus afwachten.
    Verder privé hoop te verstouwen. In mijn vakantie smoorverliefd geworden, wederzijds. Maar door verkeerde timing eigenlijk (hij ligt in scheiding, dit komt eigenlijk te vroeg..) is er een punt achter gezet. Heb echt enorme liefdesverdriet.. kan er nog wel even lekker bovenop hè.. Maargoed, dat ter zijde.
    Ik ga mezelf bij elkaar schrapen en me focussen op mijn nieuwe traject..
     
  2. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    De eerste (lichtste) test was 16 dpo, vandaag dus 19 dpo.
    Dacht dat later positief testen eigenlijk alleen kon komen door eisprong die later is dan verwacht, en niet in de mmm waar je het zeker weet... maar blijkbaar kan het! Maar of het goed blijft gaan natuurlijk altijd afwachten...
     
  3. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Vandaag gebeld, een bloedtest vonden ze niet nodig. Als er niets geks gebeurt mag ik over drie weken voor de echo... pff kan me er nog niks bij voorstellen, was zo overtuigd dat het mis was en ik vanochtend negatief zou testen!
    Nog maar een lading goedkope big-bazaar testen gekocht om het een beetje te blijven volgen, we geloven het nog steeds niet helemaal...!
     
  4. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Wow @Cactus92, wat een ontwikkelingen! Jammer dat het niet zo mocht zijn meid... Is het afscheid definitief of misschien nog another place, another time...?
    Een mogelijke nieuwe liefde, verandert dat eigenlijk nog hoe je tegen het traject aankijkt? Kan me voorstellen dat je dan misschien toch een gezinnetje samen voor je ziet... of laat je je daardoor niet afleiden van je doel?
     
  5. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Wat een spanningen.. Ik snap je gevoel, je angst.. Maar je kan nooit een beetje zwanger zijn, je bent het wel of je bent het niet!
    In mijn kliniek zeiden ze dat de aanmaak van hcg uiteraard door het embryo wordt gedaan en dat dat per keer kan verschillen in hoeveelheid en hoe snel. En wellicht was het ook een latere innesteling? Je kan het nooit precies weten..
    Ik duim me suf, want dit moet gewoon goed gaan!!! Top!
     
  6. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja veel ontwikkelingen en emoties in korte tijd. Ben er ziek van.. echt.
    Heb hem meteen verteld van mijn traject en hij stond helemaal achter me. Geen issue. Gunt het mij. Heeft zelf 2 kinderen ook. En we zijn allebei wat ouder, dus voor hem geen optie meer en voor mij is het nog 4 pogingen en dan ook einde verhaal.. Qua embryo's maar ook qua leeftijd, heb ik voor mezelf besloten.
    Ik weet niet of het later nog een kans kan krijgen, ik hoop het wel, maar voor nu echt klaar. We moeten nog eens praten om goed af te sluiten en door te kunnen. Behoorlijk zuur dit. En heeft, ondanks dat het kort was (maar al snel emotioneel een diepere band) tijd nodig. En ik baal van deze negatieve verdrietige gevoelens terwijl ik me wil focussen. Gelukkig heb ik nog even om bij te trekken.
     
  7. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Cactus92 : jeetje wat een rollercoaster voor jou... Ik kan me voorstellen dat het je veel verdriet doet. Sterkte meis en hopelijk lukt het door de tijd die je nog hebt tot de volgende poging om je daar weer op te focussen.

    @Equivoque : voorzichtig gefeliciteerd. Ik snap je onzekerheid / ongeloof, maar er is wel oploop te zien. Ik blijf heel hard voor je duimen dat het gewoon goed blijft gaan. Staat de echo nu ook al gepland? Succes in de verlengde wachtweken.

    Hier afgelopen week tegenvallend nieuws: ze zijn bij het genetisch onderzoek op 1 aandoening vergeten te testen. Mijn donor is hier direct achteraan gegaan en gelukkig zal er haast achter gezet worden zodat we straks nog wel volgens planning kunnen starten...
     
  8. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel!

    Jeetje zeg, wat een domme fout..
    Gelukkig is het een test die dan nog binnen de tijd kan, maar anders wordt je toch heel erg ongelukkig. Ppff
     
  9. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 verdrietig zijn mag... geef er maar gewoon even aan toe! Des te eerder kun je weer vooruit kijken.
    Nu maakt focussen je ook niet sneller zwanger, dus maak je daar nog maar niet druk om zou ik zeggen ;)

    @Jolandadjk Wat een prutsers... goed dat jullie er nu zelf achter komen! Is het een 'moetje' of iets wat jullie zelf graag getest willen hebben?

    Vanochtend getest met een ander merk, streep stond lekker snel en duidelijk :)! Misschien dat die andere testen toch minder gevoelig waren, of het stijgt nu gewoon heel snel.
    Jammer genoeg heb ik gister wel twee onderzoeken gevonden waaruit blijkt dat een late innesteling vaker een miskraam wordt, tot wel 80%... dus ik probeer nog niet te ver vooruit te kijken. Maar het begin is er in ieder geval!
     
  10. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dat klinkt positief, heb je een foto van de test? En dat soort onderzoeken maken onzeker, maar je bent nu zwanger, je hebt er geen invloed op en die verlengde wachtweken zijn zwaar (zeker na een eerdere miskraam)... Stapje voor stapje en hopelijk krijg je dan ook langzaamaan meer vertrouwen.
     
  11. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Op verzoek de test van vandaag.
    Geen twijfel meer mogelijk ;)
    20180719_204640.jpg
     
  12. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dat is zeker een mooie, duidelijke test. Nu durf ik je in ieder geval te feliciteren en duimen we dat het goed mag blijven gaan!
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  13. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja @Equivoque, hoe duidelijk wil je het hebben?! Zo was mijn test pas na een week, als ie al zo duidelijk was!
    En die onderzoeken.. van wanneer zijn die? Ik weet het niet, zou je daar niet gek op draaien. Maar snap je onzekerheid.. het wordt nooit meer "leuk". Voor ons allemaal niet, maar zeker niet na een (of meerdere) miskramen.. Pas na 20 weken ademhalen waarschijnlijk. Maar we slepen je erdoor en hebben vertrouwen! En je bent ons voorbeeld vanaf nu, allemaal achter jou aan ;)

    Ik laat het verdriet er zijn, maar eerst nog een afsluitend gesprek. Dat hebben we maandag. Daarna de wonden likken en weer opkrabbelen...
    Maar hoopte dit nooit meer mee te maken, maar helaas..
    En nee, dikke focus op het traject heeft me tot nu toe ook nog geen baby opgeleverd, da's waar. Per dag maar even kijken nu..
    Morgen donateurs gesprek, ppfff, toch spannend!!
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  14. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Equivoque gefeliciteerd!!! Ben zo blij voor je!!

    Reageer later uitgebreider maar kwam even kijken of jij een update had..
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  15. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames. Vanochtend weer getest en exact dezelfde streep als twee dagen geleden. Ik weet wel dat ik daar niet teveel achter moet zoeken, zeker omdat ik echt heel veel moest plassen en 's nachts ook al een keer was geweest, maar toch... de vorige keer had ik nu een knaltest die even donker was als de controlestreep. Zou wel heel fijn zijn om die bevestiging nog te hebben... en daarna stop ik met testen, echt!
    Pff, wat kun je jezelf toch gek maken...
     
  16. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja je kunt jezelf goed gek maken. Maar hcg verdubbeld zich elke 2 tot 3 dagen, dus kan ook zijn dat het te vroeg is voor een enorme stijging en ik weet van velen om mij heen dat hun testen al die tijd hetzelfde bleven. Geen enorme knallers. Maar loslaten is erg moeilijk... Ik weet het.. Maar houd moed!!
     
  17. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank je, dat is dan wel weer enigszins geruststellend!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  18. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Equivoque ik had bij onze dochter ook geen knallers. De verloskundige in het ziekenhuis zei dat ik niet meer mocht testen. Was toen ook heel bang dat het weer mis zou gaan. Maar het zegt dus niet zo heel veel en het is ook zo wat @Cactus92 zegt, het duurt 2-3 dagen voor het weer verdubbeld.
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  19. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Klopt het dat jullie zelf de medicijnen moeten betalen voor de donor? Ik ken iemand die Gonal-f over heeft. Je kan me PBen
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  20. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    @Equivoque wauw, jij houdt het wel spannend zeg! Gefeliciteerd!!
     
    Equivoque vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina