Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Ik weet niet hoe het nu zit met assisted hatching. Destijds was het hier nog in de onderzoeksfase. In Dusseldorf, daar ben ik ook geweest, bij die 'aparte' dr S. (zit hij er nog?) Daar doen ze dat dus wel gewoon, ah. Destijds moest dat dus stiekem, als ze zorgverzekering wist dat je ah liet toepassen dan werd de poging niet vergoed. (het Nederlandse tarief, want Duitsland was duurder geloof ik. Is al een poosje geleden dat ik er geweest ben). Weet niet hoe dat nu zit. Maar ik zou het in ieder geval niet melden als je iets extra's laat doen. Ik weet niet of je hier al meeschrijft in een topic waar vrouwen naar Düsseldorf gaan? Die zal er vast nog wel zijn. Zij kunnen je vast wel tips geven, met betrekking tot de zorgverzekering. Ik ben er een beetje uit...
     
  2. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    @Zara75 bedankt voor je antwoorden! De kliniek kan dus weer contact opnemen met de donor met de vraag of ze weer wil doneren, fijn dat ze dat doen. Is een donor dan soort van 'exclusief van jou'? Of mag ze daarna nog een keer een donatie voor een ander doen?
    Imfer ken ik niet. Maar inderdaad de klinieken zijn volgens mij erg kundig. Gaan ook zoveel mensen naar toe.

    Wat schijt hebben aan de omgeving is ook het beste natuurlijk, het is tenslotte ons leven. Ik neem aan dat je omgeving dan ook op de hoogte is? Ik zou het alleen toch wel vervelend vinden als mensen iets tegen onze keuze hebben, ik weet niet, op een of andere manier voelt dat toch niet fijn. Misschien moet ik daar niet zo gevoelig voor zijn hoor, maar dat maakt wel dat ik twijfel aan wie we het zouden vertellen. Mijn man wil het sws alleen aan ouders en broers en zussen vertellen, en het dus niet vertellen aan verdere familie en vrienden. En ik denk dat ik dat zelf ook het prettigst vindt. Maargoed, het speelt nu nog niet en wie weet denk ik er weer anders over als we daadwerkelijk met eiceldonatie bezig zijn.
     
  3. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Wij hebben onze donor via eiceldonorgezocht.nl gevonden.

    Misschien een idee? Wij hebben nooit een bekende gewild dus heb geen idee hoe je dat het beste kan aankaarten.

    Als je meer info wil over het proces dan mag je me altijd een berichtje sturen!
     
  4. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Wauw, ik heb jou weleens eerder gelezen en nu ben je eindelijk zwanger! Gefeliciteerd!
     
    YasmijnN vindt dit leuk.
  5. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Jaaa haha lief van je, dankje :) we zijn ook nog bijna elke dag verbaasd over het wonder
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Dat snap ik! Ik ga nog steeds iedere avond een paar keer kijken als ze ligt te slapen ; kijken en bewonderen. :roflmao: En mijn man en ik kijken elkaar iedere dag wel een keertje aan; dat is onze dochter! Lol. Geniet lekker ( voor zover je niet misselijk oid bent ;)) van je groeiende buik!
    Oh ik hoop echt dat de andere dames hier het ook mee mogen maken!!! :)
     
    YasmijnN vindt dit leuk.
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Ik vertel het niet zomaar aan iedereen, maar ik maak er ook geen geheim van.
    Wij hebben ervoor gekozen omdat we niet willen liegen. En ja, ze zal nooit de donor kunnen traceren. Maar stel dat ze later er alsnog achter zou komen, door iets medisch...Moet er niet aan denken.
    Dan maar het zo vroeg mogelijk op een speelse manier vertellen en er verder geen groot ding van maken. Ze is niet afgestaan, maar er met behulp van een lieve mevrouw gekomen. Ze is een donor, geen moeder. Dat ben ik.
    Maar ik begrijp het ook als andere ouders ervoor kiezen om het geheim te houden.
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ken jij het boekje van die toekans ook?
    Onze oudste, uit eigen ei, weet dat als vrouwen geen eitjes meer hebben dat die vrouwen dan een eitje van een andere vrouw kan krijgen.

    Onze dochter vroeg waarom een bepaald stelletje in onze omgeving geen kindjes hebben. Ik zei dat ze wel heel graag kindjes hadden willen krijgen, maar dat kindjes krijgen soms heel moeilijk is en niet lukt.
    Haar reactie: "oh maar dan kunnen ze toch een eitje van een andere vrouw krijgen?" Vond het fantastisch hoe lekker simpel en dus gewoon voor onze dochter is. En dat wordt mede mogelijk gemaakt door Trip en Tux. :) de toekan's uit het boekje.

    We hebben alleen nog nooit echt tegen haar gezegd: jouw broertjes zijn gekomen doordat mama eitjes van een andere vrouw heeft gekregen. Weet niet zo goed wanneer we dat gaan vertellen. Wil niet dat ze het op straat aan iedereen gaat vertellen. Geen schaamte ofzo, maar het voelt ook niet goed dat haar hele basisschool het straks weet voordat onze zoons het weten. Dus dat moeten we nog wat gaan aftasten hoe we dat willen aanpakken. ..
     
  9. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ja zo zou ik het zelf ook doen. Onderdeel maken van zijn of haar verhaal. Ons dilemma zit niet in het het kind vertellen maar wel wie in onze omgeving.
    Ik zag ook nog een boekje voorbijkomen 'een wereldwondertje eiceldonatie', leek me ook wel een leuke voor kinderen.
     
  10. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    @cd28 hoe is het met jou?
     
  11. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hoi!

    Ben even een klein poosje afwezig geweest. Heb jullie posts wel gelezen maar had even iets tijd nodig. Maar ik ben er weer :) Vorige week vertelde een goede vriendin dat ze zwanger is, zij zaten ook in het IVF traject. Ik gun het ze enorm! Ik weet hoeveel verdriet ze hebben gehad hiervoor en ben echt super blij voor ze maar daarna moest ik vertellen dat het bij ons niet meer lukt. Dat is dan wel even heel confronterend.

    Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik denk ook dat als een kind er later achter komt dat dit wel problemen kan geven. Maar als je er open in bent ze snappen kunnen enorm gewenst ze zijn en dat je zelfs zover bent gegaan om zo'n kleintje te mogen krijgen.

    Er schijnt in Brussel ook een goede kliniek te zijn bij Dr. Platteau. Is niet zo heel veel van te vinden, hun site is niet zo heel uitgebreid maar de kosten voor het hele traject komen op € 8.100,00. @Zara75 waren de kosten in Spanje ook zo hoog?

    Ik wil me nu eerst eens gaan verdiepen in de verzekeringswereld. Het loopt al weer tegen het eind van het jaar dus misschien is het slim om eens te veranderen van verzekering. Mijn huidige verzekering vergoed lang niet alles.
    Hebben jullie hier ervaring mee?
     
  12. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hoi Kes, ik was net een berichtje aan het schrijven :)
    Was in gedachten steeds wel bezig met dit topic, lief dat je naar me informeert.

    Hoe gaat het met jou?
     
  13. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dit is ook iets waar wij nog over nadenken. Er vast vanuit gaande dat dit traject wel lukt.
    Ouders, broers en zussen en misschien hele goede vrienden. Maar daar blijft het denk ik wel bij.
     
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Daar heb ik mijn dochter uit voorgelezen.
    En ik heb nog een boekje, Trip en Tux. Gaat over een toekan echtpaartje ;) die er alles aan doen om hun ei uit te broeden en dan hulp krijgen. Ook erg leuk om het allemaal uit te leggen.
     
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Hier weten langzaamaan toch steeds meer mensen ervan. Bij de buurvrouw kwam opeens het verhaal over eitjes, m'n dochter maakte er opmerkingen over. En op school weet de kleuterjuf ervan. Juist omdat ze er bij tijd en wijle over begint, dan weet de juffrouw ook hoe erop te reageren.
     
  16. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Poeh, moet in m'n geheugen graven hoor..
    Wij hebben destijds een refundprogramma gehad. 3 pogingen voor circa 10.000,-. En bij geen zwangerschap kregen we zo'n 7000,- terug. Ik was meteen zwanger, dus achteraf hebben we teveel betaald. Maar dat boeide ons natuurlijk niet!
    Ik weet niet of dit programma nog wordt aangeboden, maar kan het altijd voor je navragen.
    Een losse poging was destijds rond de 7000,-.
    Cryoterugplaatsing is rond de 1400,-.
     
  17. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    @cd28 Hier aan het wachten, denk dat we begin oktober kunnen starten in DD. Ben een beetje ongeduldig merk ik. In Nederland konden ze niks meer voor ons betekenen en dat snapte ik want ik reageerde niet op de hormonen. Maar in DD willen ze het nog een kans geven en om dit traject goed af te kunnen sluiten wil ik nog wel een poging bij hen doen. Die onzekerheid is soms lastig, heeft het zin om zo door te gaan of kunnen we ons beter op eiceldonatie richten. Ik heb zo'n laag AMH en m'n FSH is ook al verhoogd. Ben daarom dus ook al met eiceldonatie bezig.

    @Zara75 dat is niet heel duur toch, drie pogingen voor 10.000. Ik dacht dat het bij IVI alles opgeteld rond de 10.000 per poging is.
     
  18. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Bij mij waren ze heel helder, geen activiteit. Dus denk dat ze bij jou dan echt nog wel een mogelijkheid zien. Ik duim voor je!!
    Maar ook niet verkeerd om je verder vast te verdiepen in het vervolg.

    @maartje84 ik ben eigenlijk een best wel belangrijke vraag vergeten te stellen.
    Stel dat je contact krijgt met iemand die overweegt ECD te gaan doen. Welke vragen moet je echt gesteld hebben? Het lijkt me logisch dat je elkaar ontmoet maar zijn er dingen die je echt voor de tijd gevraagd moet hebben? Uiterlijke kenmerken lijkt me een belangrijk punt, maar verder?

    @Zara75 ik ben best wel benieuwd of zo'n refundprogramma nog bestaat, zou je dat eens na willen vragen?
     
  19. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    @cd28 snap trouwens dat je soms wat afstand van alles wil nemen. Nu dus verzekering uitzoeken, wist niet dat er grote verschillen tussen zitten, zelf ook maar eens naar kijken. Heb je al een oproep geplaatst of eerst alles uitzoeken ervoor?

    Hoe zagen ze dat er bij jou geen activiteit was? Doen ze dan een antrale follikel count? Ik reageerde de vorige keer namelijk helemaal niet op de hormonen maar toch kan ik in DD starten. Maar er is verder niks uitgezocht.
    Aan de andere kant zien we het ook wel, als er niks gebeurt is er in ieder geval duidelijkheid.
     
  20. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn reactie op haar mail die ze mij nav onze opriep had gestuurd.


    "Beste X,

    Hartelijk dank voor jouw berichtje en wat ontzettend fijn dat je het wilt overwegen!
    Wat leuk dat jullie (X-aantal) kinderen hebben. Hoe oud zijn jullie kinderen?

    Ik zal puntsgewijs jouw vragen beantwoorden:
    1. Wij wonen in WOONPLAATS. Maar welk ziekenhuis of kliniek we zouden kunnen kiezen is totaal afhankelijk van de donor. Wij zijn uiteraard bereid om te reizen. Jij woont in PROVINCIE Dan zou misschien STAD, STAD, STAD, STAD of het KLINIEK in WOONPLAATS misschien een optie zijn. Maar het ziekenhuis of de kliniek zal uiteraard in overleg gekozen worden.

    2. Wat wij verwachten van de donor is dat zij een vruchtbare, lichamelijk en geestelijk gezonde vrouw is die inmiddels zelf haar eigen kinderwens vervuld heeft. Wij zouden de donor eerst graag eens willen leren kennen om te kijken of er wederzijds een klik is: het moet namelijk voor beide partijen goed voelen.
    Wij willen vanaf moment 1 open zijn over de donatie naar het uit eiceldonatie ontstane kindje toe. Om die reden zouden wij het dan ook fijn vinden als het kindje jou ook zou mogen leren kennen.

    3. Wij zijn NAAM MAN EN MIJN NAAM. We wonen in een gezellig huisje met tuin in WOONPLAATS. VERHAALTJE OVER MANLIEF. VERHAALTJE OVER MIJ:WERK, HOBBY'S EN SPORT, COMBINEREN GEZIN MET DEZE ACTIVITEITEN.
    We zijn beiden lang. Hij is X meter en ik X meter. Beiden KLEUR ogen, hij KLEUR haar, ik KLEUR. Mocht jij een ander uiterlijk hebben: kleiner, andere kleur ogen of haar: voor ons hoeft de donor absoluut geen kloon van mij te zijn.
    Wij hebben een fijn sociaal netwerk.

    4. Wat wij over jou zouden willen weten:
    - Hoe heb je op het idee gekomen om te willen doneren?
    - Weet je wat het traject inhoud? Ik zou het graag voor je willen beschrijven, indien gewenst.
    - Is jouw man op de hoogte dat jij eiceldonatie overweegt en zo ja: hoe staat hij er tegen over?
    - Ben jij zelf makkelijk zwanger geraakt? (Dit vraag ik omdat ik benieuwd ben naar de slagingskans met jou als donor)
    - Komen er erfelijke zaken in jouw familie voor?
    - Hoe sta jij tegenover contact houden?
    - Zou je op korte termijn het traject al kunnen en willen opstarten of is dit iets wat je over een langere tijd pas misschien zou willen doen?
    Graag hoor ik weer van je. Als jij verder vragen hebt: stel ze vooral.

    Groetjes, "
     

Deel Deze Pagina