Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de info! Daar ga Ik even achteraan! Kun je me nog 1x zeggen hoe dat precies zat, hoe dat onderzoek heet? Bloedstollingsafwijking?
     
  2. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Het belangrijkste onderdeel zijn de antifosfolipide-antistoffen (omdat je daar eventueel iets aan kunt doen). Maar als je vraagt naar herhaalde miskramenonderzoek weten ze ook wel waar het over gaat. Je kunt ook even googelen op nvog richtlijn herhaalde miskramen, dan vind je de richtlijn en een brochure!
     
  3. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel!!
     
  4. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @Cactus92 de spanning is vreselijk, nog een hele week wachten om te horen of we eindelijk dat eerste stapje verder halen. Maar ik ben echt vreselijk moe, het liefst zou ik gewoon de hele week slapen en dan wakker worden om de echo te laten doen LOL
     
  5. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Sorry dames, ik heb jullie een beetje genegeerd.. ik heb geprobeerd om me wat af te sluiten van alles. Even een paar weken niet spuiten en geen hormonen was wel fijn. Ik dacht dat ik er weinig last van had maar merk dat ik veel meer energie heb nu en zin om dingen aan te pakken.

    Morgen is dan eindelijk de afspraak. Ik zie er heel erg tegenop. Ben heel bang om morgen te horen te krijgen dat het afgelopen is. Ik merk dat ik er, misschien uit bescherming van mezelf, al vanuit ga dat dit het was.. Ik heb bv al dozen gekocht om alle baby spullen in op te bergen.
     
  6. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @cd28 : het is goed om je, wanneer je daar behoefte aan hebt, je terug te trekken en je op andere dingen te richten... Ik vind het erg herkenbaar wat je zegt over geen hormonen in je lijf. Ik merk nu ik juist weer hormonen gebruik ik toch wel allerlei lichamelijke klachten heb (bijvoorbeeld darmen die van slag zijn, gejaagd gevoel, vermoeidheid).
    Vandaag dus de uitslag. Spannend... Ik ga heel hard duimen dat de uitslag zo is, dat je hierna wel voor een poging kunt gaan. Succes!

    @peque : voor jou komt de dag er nu ook bijna aan. Succes alvast. Duimen voor een mooie echo!
     
    cd28 vindt dit leuk.
  7. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoi Jolanda, hoe loopt de behandeling bij jullie? Ik ben zo benieuwd en denk veel aan je de laatste dagen! Zijn er mooie eicellen en is er eventueel al een punctie gepland? Veel succes alvast!!!
     
  8. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    We zijn net terug van het ziekenhuis met een heel verrassende uitslag. Op het oog was mijn bmslijmvlies dus echt afwijkend maar de uitslag van de biopt laat dit helemaal niet zien. De arts gaf aan dat hij had verwacht dat hij ons vandaag zou moeten gaan zeggen dat we zouden moeten stoppen maar dit is dus toch nog niet het geval.

    Ik moet gewoon weer even omschakelen, ik was er al zo vanuit gegaan dat we vandaag te horen zouden krijgen dat het einde verhaal zou zijn.. Hij zei dat dit de 2e keer in zijn carrière was dat hij dit mee maakt. Dus dat de biopt iets anders laat zien.

    We moeten er nu verplicht over na denken, kunnen pas begin oktober weer bij hem terecht voor de vervolgafspraak. Maar dan gaat het ook echt eindelijk beginnen! Hoe dik mijn bmslijmvlies dan ook wordt (of in mijn geval dun..) het is allemaal acceptabel voor een terugplaatsing.

    Hij kon geen enkele uitspraak doen over kansen want dit hadden ze nog niet eerder meegemaakt.

    Nu toch wel even heel blij!
     
    Cactus92, peque en maartje84 vinden dit leuk.
  9. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Yes @cd28, dat was wat we wilden horen! De opluchting druipt van je bericht af, en terecht. Het werd ook wel een keer tijd, je bent al zo lang met de voorbereidingen bezig. Hopelijk het begin van een positieve wind die over dit forum waait!

    @Jolandadjk de kop is eraf, op naar de eerste echo!

    @peque nog maar twee nachtjes slapen...

    @Cactus92 hoe gaat het nu met je?

    Hier weinig te melden. Ben inmiddels weer ongesteld geworden, netjes een cyclus van 29 dagen na de miskraam. Nu dus nog een cyclus rust. Hopelijk komt de uitslag van het bloedonderzoek (10 oktober) net op tijd om de cyclus daarna weer een terugplaatsing te kunnen doen, mits alles goed is natuurlijk.
    Mentaal gaat het even wat minder. Ik heb niet veel vertrouwen en ga ervan uit dat we met z'n tweeën zullen blijven. Het valt niet mee om te bedenken hoe je je leven dan een beetje zinvol in kunt richten. Vind er eigenlijk niet veel aan op deze manier, heb toch het idee dat ik een doel in mijn leven mis. Aan de andere kant heb ik in de periode na de miskraam ook wel even mogen ervaren dat de levenslust weer terugkomt als je in staat bent om het willen van iets dat je niet kunt krijgen, los te laten. Alleen lukt dat op het moment even niet zo goed...
     
  10. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    #810 peque, 11 sep 2018
    Laatst bewerkt: 11 sep 2018
    @cd28 wat en geweldig Nieuws!!

    @Equivoque inderdaad... nog twee, lief dat je mee telt!
     
  11. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : fijn dat je lichaam / cyclus weer op orde is en hopelijk verloopt de timing volgende maand ook goed, elke maand langer is gewoon niet leuk... En meis, je gedachten, angsten, gevoelens zijn zo herkenbaar en logisch op dit moment. Het is nu ook nog niet te doen om een beeld te hebben van de invulling van je leven zonder kinderen. Ik snap ook je verminderde vertrouwen, maar hoop dat je toch nog wel weer wat hoop / moed vindt om t.z.t. positief voor de cryoterugplaatsing kan gaan. Voor nu een dikke knuffel!

    @cd28 : wat goed om te lezen dat het geen einde verhaal is en jullie toch voor een kans kunnen gaan! Ik ben echt heel blij voor jullie en hopelijk straks ook met een positief resultaat...
    Wat bedoel je trouwens met verplicht nadenken?

    @LenaMill : volgende week staat de eerste fm gepland, dus nog even geduld... Ik heb afgelopen weekend mijn menstruatie gehad en ben dus gestart met de Estradiol pleisters. Mijn donor is gestart met spuiten... Heel spannend allemaal...
     
  12. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Kreeg weer geen meldingen..:mad:

    @cd28 Wat een geweldig nieuws! Ppfff opluchting! Die biopt die liegt niet. En een arts kan ook elke dag nog leren, denken we dan maar hè. Over de dikte zit ik niet in, vanwege dat artikel wat ik toen gelezen heb, dus ik heb vertrouwen. Elk lijf is ook weer anders.
    Waar moet je nou verplicht over nadenken? Of je gaat beginnen??

    @Equivoque aaahh ik snap je zo. Zit er precies hetzelfde in. Ga er al vanuit dat ik eind van het jaar met lege handen sta.. En dan, wat voor invulling ga ik mijn leven dan geven inderdaad. Dan ben ik terug jij af.. met een hoop ervaring aan pijn en verdriet rijker..
    Ik ken ook het gevoel van weer hebben van levenslust, in de pauze. Die heb ik ook gevoeld. Maar denk dan ook, dat zal tijdelijk zijn en dan verval je weer in de sleur van het gewone leven. En de wens, die zo diep geworteld zit, die verdwijnt niet.. Zoveel emoties en gedachten.. ontzettend moeilijk.
    Wanneer heb je bloed geprikt voor die test? Hoe lang duurt dat voordat er uitslag is? Voor mezelf even heel belangrijk om te weten.. omdat ik het ook wil aankaarten. Heb nog meer dingen gevonden in een besloten fb groep trouwens. Over een te sterk immuunsysteem. Er zijn dus vrouwen die daar medicijnen voor slikken! Om vroege afstoting te voorkomen. Je schijnt dat ook met een bloedtest te kunnen bekijken, een te sterk immuunsysteem. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit, maar wil er wel het fijne van weten. De ene nam Medrol. Een ander kreeg 3 maanden cortisonen tot het vruchtje groot genoeg was. Weer een ander kreeg een infuus intralipid bij de tp, bij 6 weken en bij 12 weken. Allemaal om het immuunsysteem wat minder sterk te maken. Heb jij er wel eens van gehoord? Of misschien een van de anderen..
    Ik herpak me weer een beetje, met kleine stapjes. Geen verwerking van iets hoor, dat denken mensen om me heen ofzo, maar gewoon herpakken om weer te kunnen functioneren en door te kunnen. Op maar de volgende poging.. Maar nog even een en ander om uit te zoeken dus. En verder nog geen teken van eisprong, zelfs een opvliegertje af en toe, dus ben bang dat mn lijf weer hard werkt voor een ei en er misschien weer een cyclus niks komt ofzo.. Zal je altijd zien, als er haast geboden is. Ik word dec 43 en dan vallen alle vergoedingen van de tp weg.. dus 2 kansen moeten voor die tijd eigenlijk.. Het heeft al zo ontzettend veel gekost al die jaren..

    @Jolandadjk nog even geduld.. spannende tijden!!
     
  13. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ik krijg inderdaad ook al een tijdje geen meldingen meer...

    @Cactus92 ik heb nog geen bloed geprikt, daar moet ik nog minimaal twee weken mee wachten. Uitslag duurt niet lang, een week ongeveer.
    De andere dingen die je noemt zijn nog vrij experimenteel. Er is nog niet genoeg onderzoek naar gedaan om het standaard aan te bieden bij herhaalde miskramen; in Nederland wordt dat daarom ook niet gedaan. Maar in het buitenland, Düsseldorf bijvoorbeeld, wel. Ik weet niet hoe ver je daarin nu nog wil gaan (ook financieel). Eerlijk gezegd zou ik me er ook niet teveel op vastpinnen. Ik dacht (maar dat weet ik niet zeker) dat dit soort problemen vaak ervoor zorgt dat er helemaal geen (goede) innesteling plaatsvindt; dat is bij jou niet het geval.
    Dus laat jezelf goed informeren, maar bedenk wel dat buitenlandse klinieken veel laagdrempeliger behandelingen aanbieden als je er maar voor betaalt.
     
  14. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Thanks! Dan ben ik weer blij dat ik het hier even gemeld heb, jij bent daar dan alweer een beetje verder in thuis. De dames die hierover schreven komen uit België maar zijn in Spanje geholpen. En ik weet idd wel dat ze je van alles aanbieden in het buitenland en dat er niet altijd genoeg bewijs of goed onderzoek gedaan is. Ik las het alleen en linkte het aan mezelf, omdat ik antistoffen in mn bloed heb en de endocrinoloog zei "je afweersysteem staat een beetje scherp afgesteld". Dat zit me nog altijd dwars. Hoewel hij er verder weinig van maakte en wist dat ik embryodonatie ging doen. Ik leg de vraag even bij mijn arts neer, maar zal er dan niet teveel waarde aan hechten. Als Nederland het sowieso niet doet, buitenland is geen optie en zonder gedegen onderzoek/bewijs lijkt het me niet zinvol. Wel wil ik serieus achter het onderzoek aan wat jij gaat doen. Ik snap het, je moest natuurlijk wachten tot 10 weken na je miskraam. Ik was eerder met mn miskraam, dus zou zo kunnen prikken.
    Ik ben weer wat wijzer en gerustgesteld, thanks! Hou je taai hè, probeer ik ook...
     
  15. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Cactus92 en @Equivoque : ik lees ook geregeld dat er Prednison gebruikt wordt na terugplaatsing bij ECD... In Gent heb ik ze hier niet over gehoord. Zijn jullie hiermee bekend?
     
  16. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Wel gelezen, maar zelf niet bekend mee.. zou dat ook een afstoting kunnen voorkomen?
    Misschien weet @Equivoque het wel. Die wist het gister ook met mijn vragen.
     
  17. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Cactus92 mag ik vragen waarom buitenland geen optie is? Wij zijn zowel in Gent als in DD geweest en ik vond het qua kosten echt mee vallen. In Gent hebben ze de Nederlandse uitslagen opnieuw beoordeeld. Als je het in NL laat doen wordt het vaak wel vergoed. Dan doen ze daar alleen nog de extra onderzoeken.
     
  18. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Nee helaas, daar weet ik dan weer niets van... wel eens op een forum voorbij zien komen, maar volgens mij alleen in Spanje. En dat is mij letterlijk en figuurlijk iets te ver, dus heb me er niet verder in verdiept.
     
  19. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ik heb DD zelf gecontact in een eerder stadium, toen ik nog met eigen eicellen bezig was, maar zij behandelen geen alleenstaanden.. En in België ben je verplicht te werken met een anonieme zaaddonor en dat wil ik niet. Zo is daarom Spanje ook geen optie voor me, aangezien dat ook anoniem is. Het is mijn persoonlijke mening, wil niemand daarmee voor het hoofd stoten, dat een kind altijd moet kunnen achterhalen wie de biologisch ouders zijn. Dat is een recht, vind ik. Dus daar is mij de grens.
    Buiten dat word ik december 43 en vallen alle vergoedingen weg.. Dan is het niet meer te betalen..
    De komende pogingen kosten al erg veel, kosten die niet vergoed worden..
     
  20. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Je hebt helemaal gelijk hoor! Dat bepaal jij en niemand anders!

    Ik bedoelde het ook alleen voor eventuele bloed onderzoeken en verder niet voor behandeling.
     

Deel Deze Pagina