woonkamer make-over,binnenhuis architekt verstandig?

Discussie in 'De lounge' gestart door erlida, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Moet je voor een woonkamer make over een binnenhuis architekt huren of heb je daar andere mensen voor?

    wij hebben vorig jaar blank teak houten meubels gekocht,erg mooi.Maar alles is zoooo duf.Ik heb gewoon geen gevoel voor styling en kleur.de accesoires(goed geschreven?) passen ergens wel bij elkaar,maar toch blijft het gaotisch en rommelig overkomen. :cry: Ik wil nu eindelijk wel een keer mijn woonkamer echt mooi hebben.Dus vroeg ik mij of of het loont om zón architekt in te huren of dat hier andere mensen voor nodig zijn....Ik heb het zelf maar opgegeven.... :(
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Ik wil het wel voor je doen ;)

    Ik heb al bij meerdere mensen (tante, andere oom en tante, mijn moeder, broer, en een goede vriendin, en bij onzelf natuurlijk) geholpen met de inrichting. Vind het ook ontzettend leuk om te doen.

    Maar meid, heb je nieman in je omgeving die je kan helpen? Waarschijnlijk is er bij jou maar een kleine verandering nodig, door een ander kleurtje op de muren en alle meubels en assecoires anders neer te zetten kan een kamer al heel anders lijken.
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Kun je het geld van die architect niet beter uitgeven aan nieuwe spulletjes? Of ga naar een verfwinkel met een foto van je huiskamer. Als je de verf daar koopt kunnen ze je vast tips geven of een schetsje maken en dat is dan toch veel goedkoper.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Als je iemand inhuurt, zou ik eerst eens vragen naar wat 'projecten' die hij/zij eerder heeft gedaan. Kijken of het wel een beetje jouw stijl is. Ik vind het ook nog wel moeilijk hoor, met verlichting e.d.
     
  5. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Mn schoonouders hebbeb er een in gehuurd toen ze het nieuwe huis hebben gekocht. Ze vonden het allemaal nogal extreem en over de top. Leuk voor op de tv maar je wil er niet in wonen zeg maar.

    UIteindelijk heeft ze alles alsnog op haar eigen manier gedaan.
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.299
    113
    Helpt het misschien om je eens flink in wat woontijdschriften te verdiepen? Kun je kijken wat je mooi vindt en wat dingetjes uit proberen.
    Een plattegrond en tekeningen maken, wil ook wel eens helpen. Dan kun je lekker schuiven en spelen met kleuren zonder consequenties. Heb je ook computerprogramma's voor. Zet je je hele huis erin en dan maar spelen met je meubels :)
     
  7. ik zou ook wat woontijdschriften kopen, lekker bladeren.
    knip plaatjes uit die je mooi vind en wat jij ook wel in jou woonkamer zou willen hebben, en plak dit op een plaat.
    dan heb je de sfeer al op papier staan, het enige wat je dan nog hoeft te doen is het na te apen.
    een binnehuisarchitect betaal je de hoofdprijs, en wat hij doet, is de plaatjes voor je opplakken en op zoek gaan naar de spullen die er op lijken. dat kan je best zelf! :D
     
  8. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hm, ja maar als je er echt geen gevoel voor hebt dan wordt het toch lastig hoor!

    Ik kan in kookboeken kijken wat ik wil, ik kan er niet ineens goed door koken. En mensen zonder gevoel voor inrichting kunnen de mooiste spullen bij elkaar zetten zonder dat het sfeer geeft.

    Ik zou het als ik jou was dus gewoon doen, zeker nu je nieuwe meubels hebt is het gewoon lekker als je er meer van kunt genieten!
     
  9. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hoi dames,bedankt voor alle tips.Helaas heb ik al een mega assortiment aan tijdschriften liggen.Ook de meubels zijn al tig keer verzet.Maar ik heb er echt geen gevoel voor.Sla altijd net de plank mis...Het kost wel een hoop geld ben ik inmiddels achter...Heb wat rond gebeld en kom gemiddeld toch uit op zón 350,- ....en dan heb je alleen advies....SLIK...
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je zou ook nog een oproepje kunnen doen op marktplaats. En je hebt ook architectenweb.nl daar staat ook nog wel eens wat op.
     
  11. Erlida, ik heb een opleiding in die richting gedaan. Je kan me wel en pb (of mail)sturen met foto's van je huiskamer en dan kan ik je misschien advies op afstand geven?
     
  12. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Er zijn vast wel studenten die voor stylist studeren die je graag zouden willen helpen (voor hun een leuke casus/stage'tje). Even google'n waar die opleidingen in de buurt zitten!
    En je vriend... ;) laat hem het inrichten zoals hij mooi vindt.
    Misschien heeft hij een onontdekte gave ;)
    Succes!
     
  13. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    mijn man?HAHAHA laten we dat voorral maar niet doen....Ben bang dat er dan alleen een vette tv(lees beamer)komt met surround systeem en een mega loungebank ......Met verder niets want hij heeft er nog minder gevoel voor als ik haha
     
  14. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ooooh, ik zou dat ook wel zooooo graag willen!
    Ik zie altijd de mooiste woonkamers, maar mijn woonkamer? Nah, het is het toch ook nét niet... Ik weet wat ik mooi vind, en zie het in gedachten helemaal voor me maar het lukt me maar niet om er werkelijk iets van te maken. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me altijd kapot schrik van de prijzen (ik heb nogal een dure smaak blijkt :)) en dat weerhoudt me ook een beetje. Op zoek gaan naar goedkopere varianten heb ik wel eens gedaan, maar die vind ik dan lang niet zo mooi als die hele mooie dure vaas die ik eerder heb zien staan :)
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meubelzaken bieden dit vaak ook aan. Heb natuurlijk geen idee waar je woont maar bij ons in de buurt zit www.roech.nl om maar eens een voorbeeld te noemen. Is zoiets wat?
     
  16. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    @ pendrag Dat is zeker wat...Alleen beetje ver weg dus zal er een dag voor uit moeten trekken denk ik...Maar dat geeft niet....Is het een beetje een grote zaak of niet?
     
  17. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    hey ik heb voor architect (en binnenhuis) gestudeerd.
    Het zit idd in je of niet. Wat wel helpt is op internet of in woonbladen bijv. ikea kijken naar de woontrends en ga eens lekker rondsnuffelen. Zo kun je hele leuke ideeën opdoen en het van dat allemaal wegnemen. Als je echt iets leuks ziet dan koop je ongeveer zoiets en kun je het zo ook inrichten. Heb je stiekem toch een beetje hulp gehad ;)
    Ikzelf zou er echt geen architect voor inhuren. Zonde van het geld en ook nog eens megaduur.
    Ik zag dat je blank teak houten meubels hebt daar kun je op dit moment (is nu erg in) heel veel mooie accesoires inzetten met mooie warme kleuren. (bijv. rood met wit gecombineerd)
     
  18. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Erlida: Roech is wel redelijk groot ja voor een zaak in zo'n dorp. Maar qua formaat niet te vergelijken met een winkel op een woonboulevard. Misschien dat er dichterbij winkels zijn die hetzelfde aanbieden?
     

Deel Deze Pagina