Eigenaar van hotel Ter Stege in oldenzaal steekt levende rat in de fik...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door humptydumpty, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mocht je ooit op zoek zijn naar een hotel in Oldenzaal, mijd hotel ter stege aan gezien de eigenaar een laffe dierenmishandelaar is. Kan me goed voorstellen dat hij geen ratten in zn hotel wil, maar wat voor een gierige, wrede, kl#tZ@k ben je wel niet als je het probleem op wil lossen door een dier zoveel pijn te laten lijden dat de kreten van angst en pijn de andere weg moeten jagen?!


    Hoop dat deze wrede actie een groot effect gaat hebben op zn zakelijk succes!


    https://www.ad.nl/binnenland/in-brand-gestoken-rat-leidt-tot-woedende-reacties-in-oldenzaal~a681f2fd/
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het vergelijkbaar met die muizenvallen met veer, die muizen sterven vaak ook een akelige dood en die plankjes mogen nog steeds worden verkocht.

    Daarnaast hebben we van de week in het nieuws moeten lezen dat verschillende varkens in de Nederlandse slachthuizen levend gevild werden.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verkeerd wat die hoteleigenaar heeft gedaan, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteren wel varkensworstjes heb gekocht.
     
  3. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Niet erg handig van deze meneer natuurlijk. Maar er worden massaal vallen/ klemmen gezet en gif gestrooid. Daar zijn ze ook niet op slag dood van hoor. Ik had vorig jaar een muis in de tuin die duidelijk gif gegeten had, we hadden de ongedierte bestrijding langs gehad. Dat beestje bloedde van binnenuit dood. Zal ook niet pijnloos geweest zijn. Ik vind het dus veel ophef om 'niks'.
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Nou ik vind het nogal hypocriet dat heel Nederland nu op z'n achterste poten staat vanwege dit filmpje. We eten wel vlees, dragen make-up, hebben leren schoenen aan, gebruiken medicijnen die op dieren worden getest, strooien gif om muizen weg te jagen etc. Allemaal situaties waarbij dieren soms gruwelijk worden behandeld/sterven.

    Maar zodra iemand een rat (die volgens mij het overgrote deel van de mensen ook niet in hun huis/omgeving wenst te hebben) op een zeer onhandige manier probeert te doden dan zijn we ineens allemaal heilige boontjes?

    Begrijp me niet verkeerd, ben het zeker niet eens met zijn aanpak maar om hem nou aan de schandpaal te nagelen en zijn bedrijf kapot willen maken. Dan nog niet te spreken over al die Facebook-helden die het nodig vinden om de beste man nu met de dood te bedreigen:rolleyes:.
     
    bloem82, HappyRabbits, Harperhazel en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ondanks dat ik het doden van welk dier dan ook heel erg vind ben ik zo blij met jouw reactie! Zoveel mensen meten met twee maten als het om dierenleed gaat, op een vreemde manier word ik er blij van dat jij er eerlijk over bent :) :p
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het gruwelijk, maar ik vind het ook bizar dat mensen hier zo vol afschuw op reageren maar op het nieuws over slachthuizen reageert men amper tot niet... Natuurlijk maakt dat deze actie niet minder erg.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  7. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Levend verbranden is een van de meest pijnlijke manieren om te sterven. Hier is heel wat wetenschappelijk onderzoek over. Dat iemand dan zelf bewust zo'n bedstje kan aansteken, dat vind ik HEEEL erg heftig.

    Ik schrik regelmatig van reacties over hypocrisie, wanneer het om dierenleed gaat. Dus zolang er nog andere vormen van dierenleed zijn, die we zelf niet actief stoppen (of hieraan bijdragen) mogen we niet verbolgen zijn, mogen we geen actie eisen? Op geen enkel ander vlak valt het woord hypocrisie zo vaak dan wanneer het om dierenleed gaat. Organisaties en individuen die geld verdienen over de rug van dieren hebben de rest van de wereld hypocrisie ooit als zwaard aangereikt en iedereen slaat er tegenwoordig maar wat graag mee rond :confused:. De angst om hypocriet te zijn maakt mensen murw. Kom op mensen, op geen enkel ander (sociaal vlak) waar dissonantie tussen mening en gedrag bestaat (en dat is praktisch overal, denk eens aan ouderschap bijvoorbeeld...), valt het woord zo vaak en zijn mensen zo bang om een standpunt in te nemen dan wanneer het om dierenleed gaat :(.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  8. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

    Maar het is toch ook hypocriet om deze man zo te veroordeelden omdat hij een rat in brand heeft gestoken terwijl we zelf ook gif gooien en klemmen zetten, of het laten doen, als we zelf een ongedierte plaag hebben? Langzaam stikken in een klem of vanbinnen langzaam doodbloeden lijkt me ook geen pijnloze manier om dood te gaan. De man had beter de bestrijdingsdienst kunnen bellen lijkt me. Maar om er nou verbolgen over te moeten zijn vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan.
     
  9. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Zelf zou ik ook geen gif strooien of een klem zetten, maar dat terzijde... Ik vind levend verbranden echt van een hele andere orde. De reden dat hij voor verbranden koos is omdat -volgens de theorie erachter, die overigens niet klopt...- de rat zoveel pijn en angst zou ervaren dat zijn gegil de anderen zou wegjagen. Als je voor deze methode kiest, wil je dus dat het beest het uitgilt van de pijn. Als je met dat in je achtergoofd een beest kunt aansteken, ben je wat mij betreft echt een stuk erger dan iemand die rattengif strooit. Iemand die gif strooit is ook niet goed bezig, maar er is wel een substantieel verschil.

    Ik vind het jammer dat mensen vaak doen alsof het allemaal van hetzelfde laken een pak is. De belangrijkste reden is volgens mij de cognitieve dissonatie die ze ervaren wanneer ze denken aan hun eigen relatie met dierenleed. Maar als je ham op je boterham doet, betekent het niet dat je dan maar je ogen moet sluiten voor de rest van het leed.
     
    Emama, Diazz, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    @humptydumpty

    Niemand zegt hier dat het goed is wat die man gedaan heeft.

    Wat men hier probeert aan te geven is dat de maatschappij heel veel dierenleed accepteert.

    De discussie of levend verbranden of bezwijken in een muizenval aan je verwondingen, terwijl je vergaat van de dorst erger is, vind ik puur academisch.

    De reactie van soortgenoten op een dier wat gevangen is genomen is een wezenlijk onderdeel van de bestrijding. Daarom gaan de dieren niet meteen dood aan het gif, omdat anders de soortgenoten beseffen dat het vergif gevaarlijk is en sterven de dieren pas na een paar dagen.
     
  11. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik vind dat wat die man gedaan heeft zeker niet goed te praten maar ben het wel eens met de bovenstaande meningen.

    Daarbij kunnen we het met dit soort filmpjes ook hebben over diegene die het filmpje maakt en vervolgens waar dan ook plaatst. Net zo slecht...
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Begrijp me niet verkeerd; een dier in brand steken is grúwelijk en vind ik ook echt heeeeel veel grenzen over gaan.
    En daarnaast is er nog ontzettend veel meer dierenleed waar wat mij betreft ook meer aandacht aan mag worden besteed in de media.
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    T zou mij er niet van weerhouden om daar te boeken. Net als die slachthuisfilmpjes die ik ook niet kijk of boeiend vind, kijk ik dit niet en vind ik het niet boeiend.
    Zou zelf eerder gif neergooien maar dat is ook niet prettig voor zo'n beest lijkt me
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je vindt het niet boeiend dat dieren gruwelijk mishandeld worden?
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Ik lig er niet wakker van nee
     
  16. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    :eek:
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  17. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind het ronduit walgelijk. Iedere vorm van dierenleed.
     
    Emama, Diazz en Zara75 vinden dit leuk.
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik lig er ook niet wakker van (meestal dan) maar wordt erg verdrietig van dierenleed..mij boeit het namelijk wel.

    Ik vind het vreselijk wat deze man doet, hoe hij het in zijn hoofd haalt (en überhaupt over zijn hart kan verkrijgen om dat beest in de fik te steken).
    Bel gewoon de ongedierte bestrijding.
    Neemt niet weg dat er zoveel dierenleed is in de wereld, waar sommige dan weer niet over vallen.
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Jij kunt je niet inleven hoe erg deze dieren lijden?
     
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Jawel, en ik zou zelf ook nooit zo'n/een beest in de fik steken. Maar als ik het lees denk ik "arm beest" en ga weer door en denk ik dan niet meer aan. Er zijn ergere dingen (of moet ik zeggen andere erge) die meer mijn aandacht hebben
     

Deel Deze Pagina