Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    @Dodo29 Ja dat gevoel wat jij omschrijft herken ik wel, maar dat is dan je darm.

    Hormonen zijn hier ook ruimschoots aanwezig, vooral erg chagrijnig. Maar ik heb het wel snel door een dan probeer ik wel mn best te doen, niet iedereen verder af te snauwen. Heb gewoon minder geduld merk ik. Vanmiddag tegen een cliënt ook uitgevallen op mn werk, die werkte zo gigantisch op mn zenuwen! Normaal heb ik daar veel geduld mee, of maak grapjes om zn gedrag om tr draaien, maar dat lukte vandaag even niet. Jammer dan!

    Hier overigens ook nog steeds bij vlagen misselijk. Heb het gelukkig niet zo erg als jou gehad @Brabant 1985, maar had ook gehoopt dat het minder zou worden, maar heb nog steeds mn goede en slechte dagen. Elke dag gemberwater bij mij, dat helpt veel!
     
  2. Jolijn83

    Jolijn83 Actief lid

    16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Die hormonen en die misselijkheid, ik wil er ook vanaf!! En ook van dat plassen haha, ik ben dat piesen in een flesje wel zat haha.... Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar hoe blij ik ook ben dat ik eindelijk zwanger ben en dat we een kindje krijgen, ik heb er tot nu toe nog niet echt van kunnen genieten door alle kwaaltjes... hoop dat die periode snel aanbreekt hoor!! Het valt zelfs mijn omgeving op... "Je zit nog niet echt op je roze wolk hé?" NEE INDERDAAD NIET!! grrrr haha.

    vandaag wel weer naar de verloskundige geweest en het gaat allemaal volgens het boekje met mij en de baby volgens haar. Mijn bloed was helemaal prima, baby ligt goed, hartje was weer goed te horen. Wel weer heel fijn!
     
    Esila, PAnniek en Brabant 1985 vinden dit leuk.
  3. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oh herkenbaar hoor. Hier ook nog geen roze wolk Hoewel ik bijna niet meer overgeef wel nog regelmatig misselijk , slap, moe, totaal geen energie gewoon. Hopelijk gaat iedereen zich snel wat beter voelen :rolleyes:
     
    Jolijn83 en Brabant 1985 vinden dit leuk.
  4. Brabant 1985

    Brabant 1985 Actief lid

    3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Vandaag naar de verloskundige geweest. Alles was goed.. Op de suiker na , omdat hij niet veel te hoog is , hoef ik pas met de 24 weken weer een test te doen. Helaas dan wel de zelfde maar wie weet gaat t dan beter :)

    Voor mijn gevoel ben ik echt wel aangekomen , t was echt maar 1 kilo ..
     
    Esila, Keef85 en Jolijn83 vinden dit leuk.
  5. Keef85

    Keef85 Bekend lid

    12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Hier gaat het ook steeds beter met de (vooral avond-) misselijkheid!

    Volgende week woensdag al de pretecho! Zo benieuwd naar ons kleine 2e wondertje.

    Hier voor mijn gevoel ook al heel veel aangekomen en de weegschaal zegt echt van niet hahah!
    nu maar weer houden zo!
     
    Jolijn83, Brabant 1985 en Esila vinden dit leuk.
  6. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    @Keef85 krijgen jullie dan ook het geslacht te horen?

    Ik ben vanmorgen in de stromende regen naar de vk geweest. Zoon was voor het eerst mee, vond het wel heel interssant. Hartje luisteren, bloeddruk. Hij roept al weken dat hij zelf een baby in de buik heeft maar toen ineens niet meer hoor ;)

    Verder moet ik een afspraak maken voor een GUO (uitgebreide 19 weken echo) in het ziekenhuis. Ook gelijk ingeschreven voor de bevallingsvoorlichtingsavonden bij twee ziekenhuizen zodat we ze kunnen vergelijken. Al blijft het erg lastig om te kiezen want het staat of valt toch met de persoon die aan je bed staat. Mijn voorkeur gaat nu uit naar het ene ziekenhuis omdat ze daar draadloze CTG's. Gezien mijn keizersnee vorige keer zal ik aan de CTG moeten, maar zo heb ik nog wel wat bewegingsvrijheid.

    Ik mag trouwens ook kiezen voor een keizersnee :o: omdat ik er vorige keer één heb gehad mag ik nu kiezen. Voor nu neig ik naar vaginaal. Al vind ik het doodeng. Vorige keer was ik zo blij met de stuitligging en de keizersnee. Maar ik moet er niet aan denken om nu een aantal dagen in het ziekenhuis te moeten blijven en daarna nog niks te kunnen. Lijkt me enorm lastig met een peuter in huis.
     
    Keef85 en Jolijn83 vinden dit leuk.
  7. Keef85

    Keef85 Bekend lid

    12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    @gitaartje
    Ze kunnen niets beloven, maar gaan er wel naar kijken hoop ik :)
    Is geen speciale geslachtsecho.

    Ik mag ook kiezen keizersnede of gewone.
    Mijn voorkeur gaat nu ook uit naar vaginaal.
    om precies dezelfde reden als die jij noemt.
    Maarrrrr dan moet baby 2.0 wel wat kleiner zijn hihi
     
  8. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    @Keef85 hoe groot was je zoontje dan?

    Ik kreeg een kz ivm stuitligging. Vind het best apart dat ik nu mag kiezen! Stond er echt van te kijken!
     
  9. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik ben weer terug van een heerlijke vakantie. Ik heb wel meegelezen vanaf de camping. Jammer dat er nog geen roze wolk is bij de meesten. Ik moet zeggen hier ook nog niet echt een roze wolk. Gelukkig wel echt genoten van onze vakantie.
    Al heb ik wel enorm last gekregen van een uitbarsting van acne op mijn wangen, iemand een tip hoe je dat het beste kunt behandelen/verzorgen?
    Balen dat sommigen nog last hebben van misselijkheid, hopelijk is dat snel over!
    Het lijkt erop dat ik van de typische klachten af ben, hoera voor het 2e trimester:)
    Aankomende woensdag geslachtsecho, ben echt heel erg benieuwd!
     
    Jolijn83, Esila en Dodo29 vinden dit leuk.
  10. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Fijn dat je vakantie zo fijn was @jootje86! Weer even de batterij op kunnen laden dus.

    Hier lijken de meeste kwaaltjes nog lang niet weg te zijn. Weer een paar dagen van misselijkheid gehad en best moe. Nu moet ik zeggen dat het ook erg druk was op mn werk en gisteren een vrije dag ook helemaal volgepland gehad, dus moeheid kan wel verklaard worden. Maar de misselijke dagen ben ik nu wel een beetje zat!

    Gisteren Centering Pregnancy bijeenkomst gehad. Zit normaal bij het ziekenhuis en krijg daar mn echo's, hier is het alleen even hartje luisteren. Vond het wel fijn onze druktemaker weer even te horen. Volgens de verloskundige groeide de baby goed, dus ben weer even gerustgesteld.
     
    Esila en jootje86 vinden dit leuk.
  11. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Dat is toch zo'n groepsbijeenkomst waarbij iedereen vragen stelt en om de beurt controles krijgt?
    Vind je het wat? Hoe gaat dat dan in z'n werk?
     
  12. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Klopt. Ik doe het nu voor de tweede keer, ik vind het leuk! Ontmoet gelijk andere dames die net zo ver zwanger zijn. Nu moet ik zeggen dat het voor mij 'erbij' is, ik blijf onder controle in het ziekenhuis. Voor de andere dames is dit ipv de controles. Bij ons is het eerste gedeelte, gezellig binnen komen, kletsen, ondertussen wegen en bloeddruk meten en daarna individueel naar de verloskundige voor de controle. Daar kan je je privé vragen stellen ed. In de groepsbijeenkomst is het gezellig kletsen, vragen stellen. Elke bijeenkomst heeft een thema, de eerste was, wat je nu wel en niet mag eten, waar je op moet letten. Je kunt veel van elkaar leren! Maar het is vooral 2 uur gezelligheid met drinken en gezonde hapjes.
     
  13. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Zo eventjes een aantal dagen niks geschreven had niet echt veel nieuws. Hoe is het met jullie verder?

    Vandaag controle gehad bij de verloskundige, bloeduitslagen waren allemaal super. Bloeddruk was ook top. Hartje klopte stevig en regelmatig.
    Sinds een aantal dagen voel ik de kleine ook bewegen. Zeker als ik savonds op bed lig en niet kan slapen.

    Al iemand een geslachtsbepaling gehad?
    Hier gaat het trouwens wat beter met het warme weer als in het eerste trimester, hopelijk bij jullie ook!
     
    Brabant 1985 vindt dit leuk.
  14. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Fijn dat de controle goed was! Een hele geruststelling weer.
    Ik twijfel nog of ik de kleine voel. Soms denk ik: ja dit zijn absoluut mn darmen niet, dus het moet haast wel. En soms denk ik : het zal wel nog niet.
     
  15. Jolijn83

    Jolijn83 Actief lid

    16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    wat leuk dat jullie al wat voelen meiden! ik nog niet hoor.... wij hebben vrijdag de geslachtsbepaling en ik kan haast niet wachten!!

    ik voel me sinds een week echt fitter en fitter worden. Afgelopen weekend zelfs zaterdag én zondag naar een feestje geweest. Kon me niet herinneren wanneer ik daar voor het laatst zin in had haha. Niet meer misselijk en minder moe dus. Maar wel licht slapen, hebben jullie dat ook? En af en toe last van mijn stuitje maar daar heb ik nu oefeningen voor en dat helpt.... Steeds meer aan het genieten dus van mijn eerste zwangerschap.
     
    Brabant 1985, PAnniek en Dodo29 vinden dit leuk.
  16. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ja licht slapen herken ik wel. En ik droom ook echt heel veel.
     
    Jolijn83 vindt dit leuk.
  17. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Fijn dat alles goed gaat meiden!
    Leuk weer he die kriebeltjes in je buik.

    @jolijn spannend hoor vrijdag! Ik ben ook echt nieuwsgierig maar wij willen wachten tot de bevalling.
    Ik heb tijdje terug gedroomd over een meisje, dus mijn gevoel zei meisje. Maar vannacht over een jongen gedroomd dus nu weet ik t weer niet meer haha.

    Ook controlle gehad en alles was goed, ook t hartje gehoord en een hoop gebonk omdat de beeb druk was.
     
    Jolijn83 vindt dit leuk.
  18. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    DECEMBER-----
    27.
    Suzies - 3e kindje - Verrassing

    30.
    1982Justme - 34 jaar - 3e kindje

    ------JANUARI-------

    2.
    inkie86 - 31 jaar - 3e kindje - Verrassing
    Lenthe85 - 31 jaar - 3e kindje
    Brabant1985 - 31 jaar - 1e kindje
    Dodo29 - 1e kindje - verrassing

    4.
    Pip030 - 30 jaar - 3e kindje
    Jolijn83 - 33 jaar - 1e kindje

    5.
    Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje
    Moonie07 - 32 jaar - 3e kindje

    7.
    LoisJoanna - 24 jaar - 1e kindje
    Tammie87 - 30 jaar - 3e kindje -Verrassing
    DaisyVA - ??? - 2e kindje
    Cynthi - 27 jaar - 2e kindje
    gitaartje - 26 jaar - 2de kindje
    PAnniek - 31 jaar- 2e kindje - Verrassing

    8.
    Nonma - 34 jaar - 2e kindje

    10.
    Esila - 34 jaar - 3e kindje
    Jhann316 - 29 jaar - 1e kindje
    Jootje86 - 30 jaar - 2e kindje

    12.
    Keef85 - 32 jaar - 2e kindje


    Afspraken:
    Nonma: echo + nipt 3 juli
    PAnniek: afspraak gyno 4 juli
    Jolijn: controle verloskundige 10 juli
    Gitaartje: 12 juli 2de afspraak vk
    Jootje86: geslachtsbepaling 19 juli en 20 juli controle
    Keef85: 19 juli pretecho (en evt geslacht) en 20 juli controle versloskundige
    Dodo29: 18 juli controle verloskundige
    PAnniek: 1 augustus controle zkh + echo
    Esila: 3 augustus echo
    Tammie87: 22 augustus 20w echo
    PAnniek: 30 augustus 20w echo/GUO
     
  19. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben net geslachtsbepaling gehad en voor 99% een meisje. Ik had al een voorgevoel, maar altijd leuk als het klopt!
    Ze moest wel goed haar best doen om het te kunnen zien, hard duwen op de buik en ik heb zelfs nog gesprongen haha. Kindje is nu al eigenwijs;)

    Soms denk ik de baby te voelen maar denk dan later toch weer dat het mijn darmen zijn.

    Morgenochtend nog even controle bij verloskundige, kon helaas niet aansluitend vandaag. Nou ja gelukkig hebben wij nog vakantie.

    Leuk @Jolijn83 vrijdag, nog eventjes geduld
     
    Jolijn83 en Dodo29 vinden dit leuk.
  20. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wat leuk, een meisje !!
    Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina