Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Liggend voeden is hier geen succes, ze spuugt daarna heel erg. Dus ik zit rechtop, borst 1, Boeren en eten laten zakken, borst 2, nog zeker 30 minuten rechtop houden. Ben soms 1,5 uur bezig! 2 keer per nacht!
    Daarnaast kreunt ze veel in haar slaap waardoor ik zelf slecht slaap. Daarnaast af en toe nog een peuter... afgelopen nacht was het toppunt! Pfoe en dan begint de dag en ben je zo moe!

    Ik zie s ochtends vaak al op tegen de nacht. Maar we gaan weer met goede moed beginnen!
     
  2. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    @gitaartje succes! Dat onrustige slapen ken ik en het recht houden naar de voeding ook. Ookal komt hij hier pas tussen 4 en 5 dus sta ik vaak op. Ga nu aan de laatste voeding beginnen.. en reken er dan nu een uur gehuil bij op en half uur in slaap krijgen dus hopelijk slapen we allemaal om 12 uur..

    heb je overdag geen moment dat je eventjes bij kan slapen? In het weekend je zoontje eventjes met papa op pad of doordeweeks je zoontje eventjes 2-3 uurtjes naar een opa/Oma? Geen idee of je die mogelijkheid hebt?

    Het is pittig! Digitale knuffel!
     
  3. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hoe is het met jullie en de babies?

    Hier gaat het goed. Meestal slaapt ze snachts tussen haar voedingen. Soms is ze 2 uur wakker haha zoals gisternacht. Om half 2 werd ze wakker voor een voeding en om half 4 werd ze pas weer moe. Toen poepte ze zichzelf nog ff helemaal onder, uiteindelijk sliep ze weer om half 5.
     
  4. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, hier echt weer een voorbeeldige baby. Slaapt ' s nachts z'on 4 tot 5 uur tussen de voedingen en overdag zit er 2 tot 3 uur tussen. Slaapt goed overdag en je hoort haar eigenlijk alleen als ze honger heeft of krampjes, die lijken wel elke avond terug te komen, zo zielig. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed!
     
    Roxfirst24 vindt dit leuk.
  5. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Klinkt als onze baby :thumup:
    Ze doet het super goed. Af en toe een regeldagje, maar verder alleen maar huilen als ze honger heeft of krampjes. Die krampjes waren erg aanwezig afgelopen 2 nachten, dus dat was even minder.
     
    jootje86 vindt dit leuk.
  6. Brabant 1985

    Brabant 1985 Actief lid

    3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Ook hier gaat alles goed.
    Ze slaapt goed en komt overdag tussen de 3 a 4 uur. De nacht 00:00 laatste voeding en dan komt ze rond 05:00 weer.

    De nachten van 2 a 3 uur wakker zijn hier ook gepasseerd..
     
  7. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hoe gaat het met jullie en de beebjes?
     
  8. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hoi Dames! Hoe gaat het met jullie allemaal en de baby’s?

    Tijdje niet mee geschreven maar wel gelezen... hier is het echt drama geweest, Ookal vond ik het opzich wel allemaal meevallen, schijnbaar hadden we toch echt een huilbaby. Nou hebben we wel echt een hele zware week gehad want hij wou echt niet weg bij mij. Dus ik kon praktisch helemaal niks meer, ging niet meer in zijn wieg slapen, zelfs in de maxicosi stukje rijden bleef hij schreeuwen. Het leken op krampjes aangezien hij vaak na een uur huilen ineens heel erg harde scheten liet en een poepluier had en dan ook eventjes stil was.. en als het geen krampjes leken dan toch weer de reflux. Al 2 weken was ik ook best onzeker over de borstvoeding, sinds die koorts die ik heb gehad (die ik achteraf bleek te hebben omdat er toch nog stukken weefsels achter waren gebleven) had ik het idee dat mijn voeding terug was gelopen. Maar op alles wat ik zocht kon ik niet echt direct een symptoom vinden. Hij had 8 plasluiers per dag en poept ook ong 6x per dag. Naar mijn idee klopte het alleen toch niet en gister bij het cb eventjes gaan wegen en daar werd mijn vermoeden toch bevestigd. Hij was maar 15 gram aangekomen op dikke 3 weken tijd. sinds gister dus bij gaan voeden met de fles, enorme schuldgevoelens en stond gister huilend het eerste flesje te maken. Ik moet nog steeds ff die knop omzetten en baal er gigantisch van maar Owen is sinds gister middag wel heel ander kind. Hij slaapt langer en zelfstandig ipv op mij en hij huilt bijna niet meer! Het gaat dus wel stukke beter met Owen zelf en dat is natuurlijk het belangrijkst! Ik ben nu hard aan t werk om de borstvoeding nog omhoog te krijgen maar ben bang dat het aflopende zaak is...
     
  9. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Goed idee @Tammie87 om het topic weer een schopje te geven. Het is leuk om ook nu over onze baby’tjes door te praten!
    Hoe gaat het bij jullie?

    @Dodo29 dat klinken als zware weken die jij achter de rug heb. Wat ontzettend balen dat hij na zoveel ‘ellende’ maar 15 gram is aangekomen. Kan me voorstellen dat je er flink doorheen zit.
    Hopelijk helpen de flesjes. Kwam/komt het vele huilen doordat hij honger had? Omdat je zegt dat hij na het flesje beter in z’n vel zat? Ik hoop dat het kolven werkt om de boel weer op te krikken. Heb je al een lactatiekundige mee laten kijken? Als je tips nodig heb om de borstvoeding door te zetten dan kan ik je de Facebookpagina van La Leche Leage aanraden. Daar zit heel veel kennis!


    Lisa is nu 6 weken oud en alles begint weer een beetje ‘gewoon’ te worden. Ik heb de beste manier gevonden om op tijd op de psz te zijn en hoe ik kan zorgen dat zowel zoon als dochter op tijd hun maaltijden krijgen. Dat was best even zoeken! Ik schiet er zelf nog wel eens bij in maar dat komt op termijn ook vast weer goed.

    Borstvoeding (met tepelhoedje) loopt goed, ze drinkt 8 a 10 keer per dag. S nachts 2x, dat is best zwaar. Na het voeden hou ik haar 20-30 minuten overeind ivm het spugen. Als ik dat doe spuugt ze maar minimaal. Liggend voeden lukt daardoor niet, dus ik zit 2x per nacht een uur overeind. En dan staat zoon s ochtends weer om half 7 naast z’n bed, vermoeiend!

    Kleertjes maat 50 zijn nu echt te klein en 62 ligt klaar... het gaat hard!

    Ik ben benieuwd hoe het met de rest is!
     
  10. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Wat klinkt dat ontzettend zwaar @Dodo29 Lijkt me heel lastig als je zo graag bv geeft.
    @gitaartje pff 2 nachtvoedingen, dat breekt je vast op. En dat spugen, vervelend hoor! Hopelijk groeit ze daar snel overheen.
    leuk om over baby's te praten! Onze kleine meid doet het super. Afgezien van krampjes en dan heel zielig huilen gaat het hier heel goed. Een tevreden, relaxte baby. Voeden doe ik elke 2 a 3 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur. Soms pas om 4 uur de eerste babyvoeding, heerlijk. Afgelopen week ook voor het eerst echt alleen thuis met kleuter en baby en dat ging verassend goed. Ben benieuwd hoe het komende week gaat als ik kleuter ook weer zelf van en naar school ga brengen met de bakfiets. Fijn weekend meiden!
     
  11. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Oei heftig dodo! Gelukkig gaat het nu een stuk beter! Hopelijk lukt de borstvoeding nog en zo niet dan wordt hij met kunstvoeding ook groot.

    Gitaartje het is weer even opnieuw zoeken en uitvinden he hoe alles het beste werkt haha hier ook hoor :)

    Jootje waar fijn dat het goed gaat en heerlijk snachts om de 4 a 5 uur.

    Hier gaat het ook goed. Ze komt ook snachts nog 2x en dan 1 borst en valt Ze weer in slaap dus is vaak maar kort.
     
  12. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Vannacht zat er ineens dik vijf uur tussen de voedingen, wat was dat heerlijk! Jammer dat ze daarna 2 uur wakker was, maar toen had ik wel genoeg energie :roflmao:

    @Dodo29 hoe gaat het bij jullie?
     
    Esila en Brabant 1985 vinden dit leuk.
  13. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    #1333 Dodo29, 14 feb 2018
    Laatst bewerkt: 14 feb 2018
    Hoi Dames, Wat fijn dat het bij jullie allemaal goed gaat zeg! ondanks dat sommige babys nog meerdere keren per nacht komen, ookal is dat bij sommige misschien alweer veranderd.
    Die krampjes zijn ook herkenbaar allemaal maar weinig aan te doen. Hier ging de borstvoeding helaas niet omhoog, dus ik gaf nog 2 x per dag de borst (ochtend en avond) en had dan ong 100 als er 12 uur tussen zat. Totdat ik afgelopen weekend weer hele hoge koorts heb gekregen, na aantal dagen 40 graden koorts is het nu bijna helemaal klaar. Met moeite komt er 40 uit (samen). Zelf heel moeilijk mee gehad maar ondertussen bij neergelegd. Met Owen gaat het daarentegen veel beter, wel zijn de darmkrampjes veel heftiger geworden met de flesvoeding, eerst was het 10 minuutjes huilen en dan poepte hij, met de fles is hij soms hele dag bezig met persen en krijsen en heeft dan uiteindelijk zon grote poepluier dat de luier het niet meer houd :roflmao:

    Vorige week donderdag op CB woog hij 4900 gram, dus op een week tijd van 4300 naar 4900 :rolleyes: Hij heeft gelijk met de fles alle schade van alle weken ingehaald.

    Het gaat zo snel, hij schommelt nu beetje tussen maatje 56 en 62. Ondertussen reageert hij zo goed op gekke stemmetjes en op de muziek mobiel in de box. Ligt hij helemaal hysterisch te zwaaien en schoppen met zijn voetjes, super schattig om te zien. Ook komt er sinds een dag of 3 soms pret geluidjes uit haha.

    Hoe gaat het met jullie kindjes verder? Hopelijk allemaal goed groeiende en happy babys!

    @gitaartje Hopelijk komende nacht weer!! Je ritme ondertussen gevonden met 2 kids en jezelf erbij!?Hoe gaat het spugen ondertussen bij Lisa? Merk je verschil met paar weken geleden of dat niet?

    Hier sinds 2 nachten voor t eerst geprobeerd Owen zijn eigen bed op zijn kamer gelegd (lag eerst in wieg naast mij, of bij mij :p ) en nu slaapt hij ineens bijna 7 uur. Moet er zelf aan wennen, kan pas rond 1 uur in slaap vallen en om half 5 word ik wakker en zit ik te wachten tot hij zelf wakker word haha.

    Fijne valentijn dames!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tammie87, Esila en Brabant 1985 vinden dit leuk.
  14. Brabant 1985

    Brabant 1985 Actief lid

    3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    @Dodo29 , wat een knappie :oops:

    Hier gaat ook alles goed..
    Van de week contant gehad met het cb, ik worstelde een beetje met de nacht voeding. Vanuit de kraamweek had ik begrepen dat er in de nacht niet meer dan 6 uur tussen de flessen mag zitten ivm glucose spiegel.

    Van de week: 19:30 fles en daarna melde ze zich om 03:00. Nu maken we haar wakker als wij gaan slapen en bieden toch een fles aan , ondanks dat ze waarschijnlijk weinig gaat drinken. Ze slaat dan geen fles over en krijgt een beter ritme. En het werkt :) 23:00 Tot 05:30 afgelopen nacht geslapen..

    Hoe gaat t met de rest.?
     
    Esila en Dodo29 vinden dit leuk.
  15. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wat leuk Om jullie updates te lezen ! Fijn Dat het allemaal Goed gaat.
    Wat een knappe zoon heb je Dodo :rolleyes:

    Hier gaat ook alles goed. Ons meisje is vandaag 4 weekjes. Van de week wat regeldagen gehad. Lastig Maar is goed geweest voor mn melkproductie merk ik. Borstvoeding gaat goed gelukkig want ik Wilde het ontzettend graag ! In het begin erg tepelkloven gehad. Tijdje Met tepelhoedjes gevoed. Nu gelukkig Helemaal over. Ze komt meestal Om de 3 uur.

    We hebben nog totaal geen ritme en slaap vaak nog Samen Op bank Met der of zij
    İn de box, ik op de bank . Vanavond weer Eens
    İn der bedje proberen. Maar ik heb er niet veel haast mee hoor. Ze is nog zo klein :oops:
     
  16. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Met ons meisje gaat alles goed. Afgelopen vrijdag voor het eerst naar cb geweest. Een bovengemiddeld lang en zwaar kind. Maar goed we hadden ook niks anders verwacht aangezien onze eerste dochter ook heel groot is. Ze slaapt nog steeds Goed, 1 nachtvoeding en overdag steeds vaker 3 uur ertussen.

    Helaas ben ik zelf heel erg aan het hoesten sinds een paar dagen. Nu zelfs bijna mijn stem kwijt. Hopelijk snel weer over. Fijne zondag!
     
    Esila vindt dit leuk.
  17. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hoi Dames, hoe gaat het met jullie en alle baby’s?

    @Esila ondanks dat ik het super snel vind gaan, zijn ze natuurlijk nog steeds klein! Die van jou scheelt trouwens ook een paar weken met die van mij! Hoe gaat het ondertussen? En hoe vinden je andere 2 kids hun zusje?

    @Brabant 1985 tijdens de kraamweek is dit idd wel belangrijk, die 6 uur. Had bij cb voor de zekerheid nog even nagevraagd maar dat is dus alleen voor de eerste twee weken, als ze nu snachts doorslapen hoef je niet op die 6 uur te letten.. mits je een gezonde baby hebt natuurlijk, als je kind hebt met laag gewicht ofzo is dit allemaal anders.. heeft je kleine nog steeds zon mooi ritme snachts? 23.00 tot 05:30 is al heerlijk natuurlijk!

    @jootje86 daar ook nog steeds alles goed? Fijn dat alles goed groeit en als je eerste al wat bovengemiddeld was dan is dat idd wel weer te verwachten. Hier op t cb zijn ze ontzettend luchtig, of een baby nou wat kleiner is of wat groter. Zolang ze maar groeien en er gezond uitzien.

    Owen heeft donderdag zijn eerste vaccinaties gehad met precies 8 weken. Wat was dat zielig zeg, zijn gekrijs toen de vloeistof erin ging ging door merg en been. Ik kon het niet drooghouden, ben zelf al geen held met naalden laat staan als ze in zon klein Babybeentje verdwijnen. Sindsdien is die beetje ziekjes geweest, donderdagavond gelijk 40,5 graad koorts en het hele weekend wat verhoging enzo gehad. Hebben jullie baby’s al inentingen gehad? Als ze überhaupt geënt worden natuurlijk?.

    Hij woog met 8 weken trouwens 5365 gram en was 57cm lang! Hoe groot/zwaar zijn jullie baby’s?

    Snachts slaapt Owen de laatste 2 weken zo ontzettend goed! Rond half 7 word ie wakker, zelfs een uitschieter van 07:45 gehad! Dat voelde wel heel raar, was zelf al een paar uur wakker, zat gewoon te wachten tot hij wakker werd. Hij is sochtends ook altijd extreem vrolijk!

    Zie foto voor bewijs! :roflmao:iemand anders die het leuk vind een foto van hun knappe kindje te delen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tammie87 en PAnniek vinden dit leuk.
  18. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ach wat een cutie! Zo lief dat lachje.

    Zielig hè die prikjes! Vervelend dat hij er last van heeft.

    Gwen moet volgende week voor haar eerste prikje.

    Lekker dat hij doorslaapt! Hier nog niet, het is 2 keer voorgekomen haha maar nu komt ze 1x.

    Gwen heeft sinds gister koorts :( bij de huisarts geweest en alles was goed. We moeten haar in de gaten houden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Wat een schatjes! Tammie, die haartjes!! :hearteye: daar krijg je vast veel opmerkingen over ;)
    Beterschap! Is ze ook echt ziek ervan?

    Dodo, wat een vrolijk en vriendelijk mannetje!

    Hier ook een fotootje van Lisa. In het kleding topic staan er nog meer.

    Doorslapen doet ze ook nog niet. Meestal 1x snachts en s ochtends om half 7. Ze slaapt ingebakerd s nachts.

    235CDFDE-A971-4A09-B946-A2252AEEE041.jpeg
     
    Tammie87 vindt dit leuk.
  20. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Oh wat een heerlijke baby's. Elin doet het nog steeds super en gister eindelijk haar mooie lachende gezichtje op de foto kunnen zetten. Zal zometeen de foto plaatsen. Wij moeten 16 maart pas voor de vaccinaties, kan er vrij goed tegen maar toch zielig.
     

Deel Deze Pagina