Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Nou je zet een westerstorm aan en ze slaapt zo door van 19.30 tot 5.40 en toen nog tot 7u! Haha echt bizar. Ze vindt dr bedje wel prima nu geloof ik, maar kostte wel een paar dagen wennen.
    En we hebben inderdaad rot weer! Zitten in de duinen en het enige de komende dagen is regen en wind. Zit er serieus over te denken een last minute naar Griekenland te zoeken.

    Ah wat ontzettend balen dat het nog steeds niet makkelijk gaat met zijn ontlasting! Moet zeggen dat N het hier soms ook lastig heeft. Veel kreunen enzo. Paar keer per dag komt er een beetje uit, maar t is wel erg stevig aan het worden. Gisteravond drupje olijfolie door de bloemkool. Vanochtend theelepeltje sinaasappelsap door dr avocado. Straks nog een keer door dr fles als het niet helpt.
    Heb ook het idee dat het aan de haverpap ligt. We hebben nu speltpap gekocht (ik blaas zelf enorm op van gewoon brood dus misschien heeft zij er ook last van...)
    Goed om de huisarts te contacten. Heel vervelend dat de lactulose niet zn werk doet.
    Hopelijk komt hij wel goed aan!
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @Blijdorp, dan klinkt Griekenland ineens wel erg lekker als je hier maar rot weer heb.
    Fijn dat N goed heeft geslapen vannacht

    We hebben N een klysma gegeven op aanraden van de dokter.
    Nou ik had zijn luier nog niet dicht of hij zat al vol.
    Morgen nog 1 en dan kijken hoe het gaat. Als het volgende week niet verbeterd is wilt ie N onderzoeken.
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    He wat rot dat een klysma nodig was! Hoe is de tweede gegaan?
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hoe is het verder met iedereen en de kinderen?

    We merken dat N hier last heeft van haar darmen sinds ze fruit krijgt en dan juist dat het moeilijker gaat allemaal o_O
    Verder gaat het lekker al kunnen we haar 's middags en 's avonds nog niet zelfstandig in slaap krijgen. En de overdag slaapjes zijn helaas nog steeds kort.

    Ze is sowieso een beetje aan het rommelen, ben benieuwd wat deze fase brengt :)
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Meiden een heel concreet vraagje:
    Wat zijn de tijden dat jullie baby's slapen?

    N doet nog steeds korte slaapjes (40 tot 50min). Begin er langzamerhand gek van te worden. Krijg nu ook het idee dat we haar misschien te snel weer laten slapen. Ze is steeds ongeveer 2 uur wakker.
    Vooral tussen 15 en 18.30 begint het nu spaak te lopen. Daarnaast begin ik er krankjorum van te worden om de hele middag bezig te zijn met haar slaapjes...

    Ons schema qua eten is:
    7u pap, 9.30u fruit, 11u fles, 15u fles, 17u groente, 18.30u fles.

    Soms komt dat prima uit met haar slaapjes (makkelijk managen als ze maar 40min slaapt) maar meestal loopt het toch mis (zie andere topic).
     
  6. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    @Blijdorp sinds een paar weken slaapt S overdag weinig en kort.

    Hij slaapt snachts gewoon goed van 19.00/19.30 - 06.30
    Overdag wisselt het enorm, soms 2 slaapjes af en toe 3 denk totaal 2,5/3 uur

    Maar hij oogt prima ondanks het in mijn ogen weinig slapen overdag, ben allang blij dat t overdag is en niet snachts haha

    Ik bracht S telkens naar bed maar liep vervolgens om de 5 minuten naar boven dus ik heb de vaste tijden de deur uit gezet en breng hem naar bed als hij gaapt of in zn ogen wrijft.
     
  7. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    N zijn "schema" is

    06:30 bv
    06:40 terug slapen
    07:30 wakker
    08:00 bv (paar slokjes)
    09:00 slapen
    11:00 bv
    12:00 fruit
    12:30 slapen
    15:00 bv
    17:30 groenten
    19:00 bv
    19:30 slapen
    23:00 fles

    Tijden van slapen zijn soms wel anders.
    En als die smorgens niet slaapt dan krijgt ie om9 uur fruit en slaapt ie van 11 tot 15 uur
     
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Thanks meiden. Het is gewoon echt per kindje ontzettend verschillend dus... Ik kreeg echt de illusie dat "alle" baby's van deze leeftijd normaal 's ochtends een uur, begin van de middag 2.5u en eind van de middag een half uur sliepen. :roflmao:
     
  9. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Haha nou dat is echt niet zo standaard hoor. S.iem heeft nu het volgende schema:
    -7/7.30 schaaltje pap (120/4 met pap)
    -8.30/9 weer naar bed (de laatste dagen is hij poepchagrijnig dus ligt hij er voor 8.30 al weer in) tot 9.45
    -10 fruit ca 100gram
    -11/11.30 fles 150/5
    -12 klein broodkorstje, als hij meer gaat eten bouw ik de fles van 11/11.30 wat af
    -12.30/13-15 slapen
    -15 fles 150/5
    -16.30 warm eten potje 200 gram
    -19 fles 150 met 4 schepjes, doe wat extra water omdat hij tussendoor nog niet heel veel water drinkt

    Reageer niet zo veel hoor ... ben gestart met een fotografiecursus en daar gaat best veel tijd in zitten. Doe het 's avonds en tussen de middag als de kids slapen. Hoop dat ik er meer mee kan gaan doen tzt.
     
  10. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Hahaha zo werkt het helaas niet bij alle kinderen.
    N slaapt smorgens vaak 1,5 uur soms 2.
    Smiddags 2,5 a 3 uur
    En einde van de middag 45 min (zie nu dat ie niet in het schema erbij staat)
    Ik maak em de laatste keer na 45min wakker zodat ie kan eten en om 19:30 uur terug naar bed kan.
     
  11. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @Elmyra, gaaf! Ik hou van fotografie, maar kan er zelf niet zoveel mee. Mijn camera is echt prut. Wil graag een goeie spiegelreflex maar damn die kosten een hoop geld.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Elmyra wat leuk! En wat een drukte ;) Succes en plezier ermee :)

    Ben blij dat t standaardpatroontje van het cb weer een gedachtesprong van hen blijkt te zijn.
     
  13. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ik doe het al een tijdje heb qua spiegelreflexcamera ook een 'oudje' hoor. Een Nikon D5000. Geen full frame, die zou ik ook wel graag willen, maar met mijn camera kan ik ook nog prima foto's maken. Heb hem al 7 jaar ofzo. Dus op zich is zoiets de investering waard. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik meteen een wat betere camera nog gekocht. Fotografeer nu vooral mijn eigen kids en af en toe eens andere mensen/kinderen. Maar ik mis echt wat technische kennis. Deze cursus kan online, dat is goed te combineren met 3 jonge kindjes. Zou wel een droom zijn om er echt meer mee te gaan doen maar eerst maar eens dit en dan zien we verder.
     
  14. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    @Elmyra tof! Ik fotografeer ook graag, heb met mijn opleiding wel een vak fotografie gehad maar zou graag ook een cursus doen haha.
     
  15. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @Elmyra , S. Krijgt toch kv van de kruidvat? Weet jij wat het verschil is met Hero?
    Ik ben de bv aan het afbouwen. Het is constant frustratie aan beide kanten en ben er nou klaar mee. Vind het ook wel moeilijk, het was toch een geniet momentje. Maargoed ik kolf al bijna niks meer dus het is voor mijn gevoel de beste keus.
     
  16. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ik heb wel eens een beetje onderzoek gedaan naar kunstvoedingen, de verschillen van alle voedingen in NL lijken minimaal te zijn als je alle ingrediënten naast elkaar legt. Kruidvat voeding komt het dichtst in de buurt van Nutrilon geloof ik, maar ik ben zeker geen expert. Ik heb nooit iets anders dan Kruidvat voeding gegeven. De meiden hebben nog wel borstvoeding gehad dat heb ik afgebouwd door half borstvoeding half kunstvoeding in de flesjes te doen eerst. S.iem heeft alleen maar kunstvoeding gehad vanaf het begin en alleen maar Kruidvat. Ik ben er tevreden over hoor en de prijs past veel beter. Het verschil met Nutrilon en Hero is zo groot en natuurlijk zal er minimale verschillen in samenstelling zijn, maar dat rechtvaardigd in mijn optiek niet dat enorme prijsverschil. De kunstvoedingen in NL moeten allemaal aan strenge regels voldoen dus ik zou gewoon Kruidvat (of AH, Etos, Jumbo oid maar die ken ik niet) nemen. Onderstaande link kan je bekijken, door de wetgeving is er echt weinig verschil. Je kan ook voedingen vergelijken, dus Kruidvat en Hero bijv.

    http://www.babyvoedingchecker.nl/Info/Laws
     
  17. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Oja grappig maar dan weet je er wel het een en ander van af. Wat voor opleiding heb je gedaan als ik vragen mag :rolleyes:?
     
  18. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Dankje @Elmyra
    Dat word dus gewoon kruidvat voeding. Vind me portemonnee ook een stuk fijner :p
     
  19. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Grafisch vormgeven :)
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Nou dames de kogel is door de kerk volgend jaar gaan we voor een tweede :)

    Mag het eerste jaar niet zwanger raken na mn kz dus we gaan sowieso pas vanaf maart proberen. Ben benieuwd hoe lang t gaat duren (pcos). Kan in ieder geval weer gaan starten met diëten haha.
     
    Elmyra en lis91 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina