Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Elmyra wat goed van S!
    Terecht dat je trots bent :D
    Bah weer ziek? Jeetje zeg!
    Je zou toch denken dat jullie het nou wel gehad hebben o_O

    C is gisteren voor het eerst naar de psz geweest.
    Hier zullen binnenkort ook wel allemaal virussen rond gaan.

    N slaapt ineens weer 2x per dag.. hij houd het echt niet vol tot de middag.
    Daarnaast jammert ie gigantisch veel en hangt echt constant aan mijn been.
    Als ik aan het koken ben gaat ie weer in de wipstoel.. dan word ie helemaal rustig en kan ik even zonder kind aan mijn been het eten klaar maken.

    Hij staat ook al vaak met 1 handje los en van de week heeft ie een paar tellen los gestaan:eek:
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wat goed!!! Natuurlijk ben je trots! Heerlijk dat hij het zelf deed.

    Ik zit in dag 6 van de griep. N's eerste kies is helemaal door. Mogelijk komt er nog een of heb ik haar aangestoken want de koorts is er af en aan de laatste dagen.
     
  3. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @Elmyra flink van S !

    Hier gaat met R alles goed nog 3 weken en hij is jarig :eek: jaar is zo snel gegaan.
    Met onze oudste A is het weer minder , hij had al gezegd dat 2 kindjes uit de klas hem pesten . En vanmorgen liep hij zo alleen op de speelplaats . Weet niet goed hoe ik het moet oplossen.
    Heb hem al gezegd dan met andere kindjes te spelen maar dat wilt hij blijkbaar niet :confused:
     
  4. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Die vervelende griep! Beterschap!

    Hier bij ons meisje ook af en aan koorts. Drie kiezen nu door en heb het idee dat er meer aan zit te komen.
     
  5. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Wat knap dat jullie kindjes al kiezen krijgen!

    Hier heeft de kleine meid 3 tandjes van onder en de 2 bovenhoek tanden
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Kiezen :eek:
    N gaat zijn eerste verjaardag vieren met 2 tanden net als zijn zus destijds :D
     
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Pff nee we hebben het nog niet gehad hoor! S.iem hoest nu ook de longen uit zijn lijf :(.

    Wat vond C. van de psz? L.oïs mag in juni (vanaf 2,5 hier) maar is er nu wel echt aan toe. Mannnn wat is die dwars, opstandig en brutaal. Schreeuwen en huilen om alles. Bleh ...

    S.iem slaapt ook nog twee keer hoor. Zit nu ook in een sprong en merk dat hij het wel moeilijker volhoud en vervelender is, daarbij is hij ook ziek natuurlijk dus dat helpt niet mee. N. maakt zo t lezen weer een sprong in zijn ontwikkeling. Dan kan het heel goed dat hij ook meer slaap nodig heeft nu.
     
  8. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Hier ook nog geen kiezen hoor ... gelukkig :rolleyes:. Genoeg aan die zes boventanden die nu doorkomen :eek:. Onder heeft hij er nog steeds 2.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Pff jeetje. Nou voor de zoveelste keer: Hopelijk zijn jullie gauw weer opgeknapt :)

    C vond het geweldig! Ze had er ook geen moeite mee dat ik weg ging en volgens de leidsters had ze het heel goed gedaan.
    Hier was het ook vanaf 2,5 (dat is C nu)
    N mag volgend jaar al met 2 jaar :eek:
    Die gaat dus over iets meer dan een jaar al.
    Ik merkte het ook hoor dat ze er aan toe was, zwaar opstandig gillen schreeuwen dreinen.

    Dat denk ik ook inderdaad.
    Hij slaapt snachts ook nooit klokje rond.
    Hij gaat om 19:00 naar bed en is om 06:00 wakker:cry: Klaarwakker
    Soms leg ik em naast me neer en slaapt ie nog verder maar tegenwoordig gebeurd dat steeds minder.
    Smorgens laat ik em hooguit een uurtje slapen anders wilt ie smiddags niet.
    Vind 1 slaapje makkelijker hoor :p
     
  10. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik ben ook even afwezig geweest, verschillende redenen o.a. die heerlijke griep.

    alle kindjes die inmiddels 1 zijn, nog gefeliciteerd! Hopelijk zijn het leuke dagen geweest!

    S heeft 2 ondertanden en 4 boventanden, nog steeds rare ontlasting maar schijnt peuterdiaree te zijn, alles wat ze aangeven aangepakt maar het blijft t zelfde dus dan word het frustrerend, weet soms echt niet meer wat ik moet doen..

    Hoe gaat t met alle mama’s?
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  11. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    R krijt nu 2 boventanden en 2 ondertanden door , dan heeft hij 8 tanden.
    Nu is bij hem niets goed , zagen en hangen . :rolleyes:
     
  12. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Elmyra hartelijk gefeliciteerd nog!! Heerlijk he de middag vrij. Hier ontbraken ook wat mensen maar die komen op een andere dag. Mijn broer en z'n vrouw met 3 (grote) kinderen dus dat scheelt een hoop drukte.
    Gatver weer lekkere virussen die de rondte doen dus bah! En jemig wat goed! Natuurlijk ben je trots dat hij zelf is gaan zitten :thumup:.

    @Lotion haha ja dat ken ik, iets niet mogen en dan keihard gaan lachen en het alsnog doen. Heerlijk maar wel iets om in de kiem te smoren zodra het kan haha. &dankjewel :D
    Enneh... welke wipstoel heb je dat N er nog in past? Hier is dat ding al maanden de deur uit omdat meneer er echt niet meer in paste en ik mis 'm nog steeds :(. Zo lekker om 'm daar in te zetten tijdens het koken inderdaad.

    @mama alex het gaat zo hard he dat eerste jaar! Hmm ja pesten, ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan. Het is ook lastig oplossen, wat zegt de school er van? Hier werd dochterlief ook gepest, en ik ben na het meerdere keren aangegeven te hebben bij de juffen (ze heeft er 2) gewoon naar de directeur gegaan. Ik was het helemaal zat. Toen is er gelukkig wel wat aan gedaan en is er ook in de klas meer aandacht gekomen voor hoe je met elkaar omgaat en extra controle op het schoolplein of het allemaal wel goed gaat etc. en nu wordt ze gelukkig maar zelden meer gepest. Ik zou als ik jou was eerst met zijn juf / meester een gesprek aan gaan, het kan zijn dat ze het niet altijd zien he. Hopelijk kun je het opgelost krijgen pesten is echt verschrikkelijk.

    Wauw, kiezen, wat zijn dat haha. Hier alleen nog maar 2 tandjes onder, en zijn boven tandjes voor zijn nog maar net door. Ik dacht dat hij er gewoon erg laat mee was, maar ik lees dat wel meer kindjes er nog maar 2 hebben dus het valt wel mee geloof ik :). Dochterlief had er veel meer op zijn leeftijd. Ach, het komt vanzelf en op deze manier heeft hij er niet veel last van.

    Het gaat hier op zich wel lekker, ik ben eindelijk bijna genezen na een week of 6 pff. Alleen snotter ik nog maar dat wordt ook met de dag minder. Wel 2 dagen geleden ongesteld geworden dus die buik daar word ik ook niet vrolijk van.

    Ik denk trouwens dat ik morgen maar eens de la onder de box uit ga zoeken qua speelgoed, er liggen vast wel dingen in waar hij onderhand te groot voor wordt / wat hij niet leuk (meer) vindt dus dan kan dat mooi op mp. Die la zit overvol en als meneer rond kruipt is dat ook zo leuk he, dan trekt hij de la open en smijt alles eruit, met als gevolg dat het net lijkt of de Intertoys hier ontploft is o_O.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Pastasaus, de wipstoel van prenatal.
    Zijn benen hangen er ook uit hoor en het is echt geen gezicht maar hij word er zo rustig in dat ik het even prima vind.
    Heb een gewoon stoeltje geprobeerd maar dan blijft ie eruit klimmen dus dat word em niet.
    Oh en die ontplofte intertoys term gebruik ik hier ook dagelijks.
    Vorige maand de kist uitgezocht en nu past ie al weer amper dicht.. en ze hebben niks nieuws gekregen!
    N krijgt met zijn verjaardag een hele zooi toettoet dus komt nog veel meer bij....

    N hing van de week uit de boodschappenkar:eek:
    Hoorde ineens iemand zeggen; nou jongen zullen we dat maar niet doen?
    N zat nog met 1 been in het stoeltje.
    Ik was de boodschappen op de band aan het leggen dus had even een paar seconde niet gezien waar die mee bezig was :rolleyes:
    Ik moet nu al constant ogen in me achterhoofd hebben want dat kind spookt constant van alles uit o_O
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  14. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    @lis91 wat sneu van die diarree zeg! Hoe lang speelt dat nu al dan? Kan het niet aan (overgevoeligheid voor) voeding liggen? Groeit de kleine wel goed? Vervelend hoor, zeker als niks lijkt te helpen :(.

    Hier gaat t wel oké ... vind t zwaar met 3, sowieso maar momenteel stijgt het regelmatig enigszins boven mijn hoofd. De meiden zijn onwijs aan het puberen, vooral de middelste haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ze zitten elkaar veel dwars, gillen, schreeuwen, huilen en slaan :confused:. Heel gezellig. Er zijn betere dagen en er zijn dagen dat ik het liefst ontslag neem ;), maar dat kan niet hè! S.iem zit ook weer in een sprong die een maand duurt. Tjonge wat zit daar een kop op momenteel, ik moet niets doen wat hij niet wil want dan word meneer boos. Als ik hem in de autostoel of wandelwagen wil hebben moet ik hem echt met kracht dubbelvouwen want hij gaat keihard 'planken' dan en word boos o_O. Als hij eenmaal zit is het overigens snel goed dus waar ie zo moeilijk om doet? Fysiek is hij ook weer meer gefrustreerd, maar er zit dan ook wel weer iets meer actie in. Gaat vaker op zijn knietjes zitten nu en tijgert meer rond door het huis. Echter als het niet gaat zoals hij wil word hij ... je raad het al ... boos! Zo te lezen zitten meer kindjes in deze sprong/fase.

    @Lotion jemig N. is ook wel een portret zeg :eek: :roflmao: ... je schrikt je wild, dat verwacht je toch ook niet. Hij doet me denken aan het zoontje van een vriendin van me (hij is 10 dagen jonger dan S.iem), klimt zo de trap op, stond deze week ineens bovenop de open klep van de vaatwasser :eek:. Kamikaze acties zijn het. S.iem mag van mij wel wat sneller, maar ben blij dat hij nog niet zulke acties heeft ;). Al probeert hij aan tafel ook wel soort van uit zijn stoel te komen, maar daar zitten riempjes in dus als het erop lijkt dat het hem gaat lukken ga ik hem vastsnoeren.
     
  15. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Lotion whoa, dat zie ik X nog niet doen. Tjemig zeg dan zit je hart ook in je keel. Ik ben al blij dat hij de trap niet op klimt hier haha.
    Ja de wipstoel ging hier echt niet meer, meneer gooide zichzelf gewoon om omdat hij er absoluut niet meer in wou, en om te voorkomen dat hij op z'n kop belandt met dat ding op z'n rug hebben we 'm maar snel opgeruimd. Geen zin in geplette baby ;).

    Ow toettoet is leuk!! X heeft dat ook gekregen inderdaad, hij had van de Sint al de politieauto gekregen en nu het vliegveld daar zit een vliegtuigje bij, de brandweerwagen en de lanceerbaan met het racewagentje erbij, en een set extra wegdelen. En van ons Zoef Zoef de boomhut daar zit de panda bij, en van zijn zusje heeft hij de koala gekregen.
    Het leuke is dat de wegdelen van beide op elkaar passen.
    Vooralsnog trekt hij de boel uit elkaar en smijt de wegdelen in het rond haha maar dat komt wel dat hij er verhalen mee gaat spelen.

    @lis91 he da's ook naar zeg! Ik hoop dat het opgelost wordt want dit is ook sneu :(. Inderdaad wat Elmyra zegt kan het niet aan de voeding liggen? Hoe is de groei inderdaad? Hopelijk wordt het opgelost!

    @Elmyra pfff meis toch, snap ik hoor dat je het zwaar hebt, leuk he die puberteit :(. Ik heb dan 1 dochter naast X, die is 7 maar af en toe denk ik dat die in de grote meiden puberteit beland is, zo zeg. Brutaal! Je wil niet weten wat er af en toe uit komt :mad:.
    En ja boos worden kan X ook heeeeeeeel erg goed, als er iets niet gaat zoals meneer wil (hij moet bijv. iets afgeven wat hij niet mag hebben) dan staat er ook een flinke kop op, oef. Dacht dat meiden konden gillen maar hij kan er ook wat van :roflmao:.

    Trouwens welke rietjesbeker hebben jullie? Ik heb er eentje van de action, was maar 2 euro maar wat een perfect ding is dat zeg. Kan helemaal uit elkaar, de dop kan het binnenstuk uit en het rietje kan uit de dop en in 2 delen uit elkaar voor goed schoonmaken, als de dop dicht is is hij perfect anti lek en zelfs als hij open is druppelt het maar een beetje ipv dat het er uit loopt. Ik heb maar aan m'n schoonma gevraagd of ze er nog eentje meenam voor me haha.
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Die sprong is hier ook voelbaar. Niet in boos worden maar in drama maken. Ze trekt haar meest zielige gezichtje en zet het op een huilen. Voordeel: we krijgen extra veel knuffels.
     
  17. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Gisteren wezen winkelen voor R zijn verjaardag , hebben na zeker een uur twijfelen een ballenbad gekocht. Hij zat er even in in de winkel en wat een plezier hij had :roflmao:
    Voor de jongens hun Pasen zijn het de dvd’s baby boss en Nachtwacht (voor de oudste) en een speelgoedafstandsbediening (voor R) geworden. Plus kledij en chocolade . :eek:
    En dat is alleen van ons op paasmaandag krijgen ze nog van hun grootouders en op 1 april is het verjaardagsfeestje van R , waar hij ook nog bij krijgt.

    Wat doen jullie al weg buiten het springstoeltje ? Word hier anders inderdaad een hele speelgoedwinkel .
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @lis91, ach getsie.
    Hoe lang kan dat wel niet duren dan?

    @Elmyra, ja het is een portret hoor.
    Hij vind zichzelf ook hilarisch :rolleyes:
    En het word nog erger met zijn zus erbij.. team trouble is hier wel van toepassing!

    Logisch hoor dat je het zwaar hebt zo nu en dan.
    Het is ook niet niks 3 kindjes in 3 jaar tijd.
    En nu 2 in de Peuterpubertijd :eek: ik kan die ene van mij al regelmatig achter het behang plakken!
    Lekker komen klagen hier! Dat lucht vast op:D

    @Pastasaus.. soms wilt N er ook niet in hoor dan gaat ie proberen eruit te klimmen, maar als die moe is of zijn 5 uurtje heeft word ie er heel rustig in.
    N krijgt van ons de racebaan en van C het vrachtvliegtuig (die vind ze zelf zo leuk en zij mocht kiezen :p)
    Van mijn vader krijgt ie 3 auto’tjes erbij.
    Hij heeft de auto-ambulance met kerst gekregen dus de verzameling groeit :D

    Ik had de rietjesbekers van de action maar die lekte aan alle kanten.. nieuwe gekocht en die deed dat ook.
    Voor C had ik die van de hema maar die zijn niet meer te krijgen:confused: (hier in de omgeving en online niet) en zij heeft alle rietjes afgebeten.
    Nu ga ik voor die van Avent.

    Wij gaan morgen een midweekje naar Landal :D
    Vandaag alles ingepakt dus we kunnen morgen zo weg!
    C is gek op Bollo en ze weet nog niet dat we daar heen gaan.
    Ga het der ook pas vertellen als we er zijn anders hoor ik de hele weg alleen maar BOLLO TOE BOLLO TOE!!!!
    Heb er nu al zin in :D
     
  19. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Veel plezier @Lotion!

    Hier gaat de ontwikkeling ineens met sprongen vooruit. Sinds een maand kruipt ze, loopt ze zelfstandig achter een loopwagentje, staat zelf los, heeft ministapjes zelf los gestapt, zegt kwak kwak tegen haar speelgoedeend en vanavond als klap op de vuurpijl: kan een bal vangen! Ze deed het echt een paar x achter elkaar. Ze houdt netjes haar armpjes vooruit gestrekt en klemt de bal vast zodra die bij haar in de buurt komt als we hem gooien. Ik val echt van de ene in de andere verbazing.....gaat ineens zo snel!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Lotion veel plezier ook vooral voor C ;)
    @GDuif Wat gaat dat hard!

    Hier heb ik weer een nutteloos bezorgd momentje. N zegt een paar 'woordjes': mama (net zo vaak mamamamam) papa nee en ba (bal). Ze lijkt die dingen alleen echt totaal niet aan de juiste dingen te koppelen. Verder brabbelt ze totaal onverstaanbare klanken. Zal heus wel goed komen, maar dan schiet ineens door mn hoofd: dalijk is er iets mis! Terwijl ze best veel begrijpt: Nee, niet in je mond, zitten, eten, slokje.

    Verder stapt ze langs alles: stoelen, tafels, bank, box. Soms een pasje aan de hand. Denk dat de box eind van de maand op mp gaat.

    Ze is mega ondeugend, wil nog steeds heel veel in haar mond doen. Gooit graag haar beker of bestek op de grond. Wel heel schattig is dat ze ook verstoppertje speelt.

    De laatste dagen weigert ze ineens te drinken behalve uit haar fles o_O Heel irritant want ze dronk al uit een rietjesbeker en tuitbeker en zo'n munchkin.

    Ik ben eindelijk van de griep af al klink ik als een zeehond af en toe en heb totaal geen energie.

    Hoe is het met jullie?
     

Deel Deze Pagina