Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    R heeft de mbr gekregen . Deze nacht heeft hij niet geslapen :( ben op , zijn koorts daalt met momenten maar hij weigert om te gaan liggen.
    Hier in België is het schema zo : in polio combo zit , polio ,difterie,tetanus,pertussis,hepatitis b,heamophilus influenza b
    8w polio combo ,pneumokokken en rotavirus
    12w polio combo en rotavirus
    16w polio combo en pneumokokken
    12m pneumokokken en mbr
    15m polio combo en meningokokken type c
    5-7j polio combo
    10-13 mbr en hpv
    14-16j difterie,tetanus,pertussis
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ah wat een rotnacht. Hopelijk kan je een momentje bijslapen.

    Geen idee wat pertussis is, maar t schema klinkt wel heel anders dan hier.
     
  3. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Bij jullie word iig iets uitgebreider gevaccineerd zo te lezen. Rotavirus, influenza en hepatitis doen ze in NL niet. Pertussis is kinkhoest @Blijdorp, is gewoon de latijnse benaming. Schema lijkt inderdaad anders maar verder wel vergelijkbaar met hier. Wat jullie met 15 maanden hebben doen ze hier met 11 maanden en de BMR is hier met 14 maanden.
     
  4. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Is inderdaad kinkhoest . Hoe ziet jullie schema eruit?
     
  5. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Alles is trouwens gratis buiten het rotavirus kost 11 euro maar word geloof ik meer dan de helft terugbetaald door de ziekenkas
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wel hep b en hib @Elmyra . Rota kan tegen betaling ook toegevoegd worden. We hebben naar de voors en tegens gekeken en het niet gedaan.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Elmyra vindt dit leuk.
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Het leek veel te schelen maar is praktisch hetzelfde :D Alleen andere benamingen.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  8. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Inderdaad :D en op andere leeftijden soms . De oudste heeft onlangs nog zijn dktp gehad en hij is 6.
    Robin heeft ondertussen flink gegeten . Koorts blijft stabiel 38.2 en hij heeft 2u geslapen.
    Duimen dat het blijft zaken nu ;)
     
  9. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier even ons schema :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Haha heb je drie kinderen en weet je dat niet eens :oops::roflmao:! Gaat lekker hier ...
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  11. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Maar Rota kost hier het veelvoud van €11 vrees ik :eek:.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Viel geloof ik wel mee. Weet t niet meer precies. Maar de bijwerkingen waren bijna gelijk aan t virus dus ik dacht: laat maar...
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ach jouw Latijn is tenminste goed ;)
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  14. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

  15. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Oh dat lijkt weinig zinvol dan!
     
  16. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    @Elmyra wat een goed nieuws!

    S heeft op de opvang trap leren kruipen door de glijbaan waar hij maar al te graag vanaf gaat en speelt. Maar nu kan ik hem niet eens even op de grond zetten om snel mijn jas aan te doen of hij is alweer halverwege de trap. We mogen 24 april naar de KNO arts dus ik ben benieuwd en 23 april 14 maanden prik. Hij is me echt aan het uittesten en begint (thuis) de brullen als ik mijn boterham eet en hij niet of het al op heeft. Alles word op de grond gegooid, kijkt ondeugend als hij weet dat hij iets niet mag maar het toch gaat doen :p.

    Dat zonnetje is hier ook in de app, maar in huis niet hoor:rolleyes:
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @lis91 hahaha wat een deugniet!
    Pre-Peuterpubertijd :p

    N is echt aan het uitdagen, en dan vooral bij zijn zus.
    Hij is ook echt gemeen.. knijpt der en duwt der omver enz :rolleyes:
    Ze slapen samen en hij gaat in zijn ledikant net zolang staan gillen tot ze reageert, gooit constant alles uit zijn bed zodat zij het weer terug gooit etc.
    Vanavond stond ie ook te gillen (van plezier) en na een kwartier was ik het spuugzat.. trok ineens de deur open en zei streng N de .... (achternaam) Nu ophouden!
    Hij schrok zich rot:roflmao: dikke krokodillen tranen..
    Maar hij is daarna braaf gaan slapen :D
     
    Soezz vindt dit leuk.
  18. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    251
    141
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Hey allemaal,

    het is weer even geleden dat ik heb geschreven, alles ging eigenlijk wel goed :). Ik heb eerlijk gezegd niet bij gelezen :oops: maar moet even m'n ei kwijt hoor. Ik raak hier namelijk zo langzamerhand behoorlijk gefrustreerd en boos...

    Ik krijg namelijk m'n mannetje z'n bed niet meer in :mad:. Helemaal niet. Overdag niet, in de avond niet. Alleen papa. Bij hem is hij gelijk stil, bij mij krijst hij de hele toko bij elkaar. Zo in bed leggen werkt niet hij ligt altijd nog even bij 1 van ons voor hij wakker zijn bed in gaat. Waarna hij ook gewoon lekker gaat slapen.

    Tot een week geleden ongeveer. Toen begon hier de ellende. Zodra hij bij mij ligt is het 1 bonk gillende krijsende knijpende krabbende duwende dreumes :(. Mijn hele lijf is zo langzamerhand beurs van het geduw tussen m'n ribben en in m'n borsten van z'n ellebogen, m'n hoofdhuid doet pijn van het getrek aan m'n haar, m'n armen zijn beurs van het geknijp en m'n benen beurs van het gestamp met z'n voeten :cry:. Hij gooit z'n hele lijf in de strijd om maar van m'n schoot af te komen. Hij wil gewoon niet meer bij me liggen. Overdag zal hij wel moeten want dan is papa niet in de buurt. Maar ja. Dan krijg ik hem dus bijna niet in bed hier door. Zodra hij bij papa ligt is alles goed. Dan ligt hij stil op zijn zij een beetje te keuvelen waarna papa hem in bed kan leggen. Zodra ik hem overneem begint het hele riedeltje weer van voor af aan. En ik, ik zie er al dagen tegenop om hem in bed te moeten leggen. Want ik weet gewoon dat dit niet gaat lukken. Met als gevolg dat hij dus al dagen zijn slaapjes overdag over slaat. Want ik trek dit niet. Ik probeer het iedere dag, ben ook gewoon rustig, doe lief tegen hem fluisteren etc, heb niks veranderd maar hij accepteert me gewoon niet. Met als gevolg dat ik hem uiteindelijk maar weer met een boos en gefrustreerd gevoel in z'n box zet. En aan het einde van de middag een over vermoeid boos chagrijnig mannetje heb omdat hij niet geslapen heeft :(.

    Iemand tips hoe dit aan te pakken? Want dit kan gewoon niet langer zo.
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Pastasaus jeetje wat kak!
    Ik snap dat je er even door heen zit.
    Wat ik nu kn bedenken is dat die toch aanvoelt dat je er tegenop ziet om hem op bed te leggen.

    Misschien werkt het voor bij jou wel om hem gelijk in bed te leggen ipv nog even bij jou?
    Dat ie dan gaat huilen is zeer waarschijnlijk maar ik zou dan in jou geval de 5 minuten regel toepassen.. grote kans dat je weet hoe het werkt maar voor het geval dat:
    Dus op bed en als die gaat huilen na 5 minuten troosten (in bed!) en dan weer weg. Dat herhalen tot ie slaapt.
    En na een paar dagen ga je na 10 minuten.

    Misschien ben je er wel heel erg tegen laten huilen maar ik zou het in jou geval wel een poging waard vinden.
     
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ah @Pastasaus erg vervelend! Ik zou hem inderdaad in bed leggen als hij niet bij je wil liggen. Wel een naar gevoel denk ik.
    Hier is het 's avonds ook drama met naar bed brengen. Alleen dan dat ze drama schopt als we dr kamer uit willen. Aangezien we niet laten huilen (ze gaat van huilen naar bijna overgeven zo overstuur binnen 1 minuut) blijft een van ons zitten tot ze slaapt. Dat helpt natuurlijk niet tegen schoppen enzo maar we halen haar ook niet uit bed. Ik blijf zingen tot ze stopt met huilen en aai over haar hoofd.
     

Deel Deze Pagina