Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    :roflmao:
    C is ook ruim 16 kilo:p
    Word wel tijd dat ie gaat lopen hoor, hij word nu wel erg zwaar op mijn arm.
    Hahahaha ja das dan wel een verschil he!

    Wil voor als ik naar het centrum ga met de fiets een draagzak aanschaffen.
    Iemand ervaring met de Bykay click nogwattes?
    Vind de toddler free to grow ook mooi maar zo duur:rolleyes:
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  2. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Elmyra ik zag trouwens nu net dat S z'n eerste stapjes los heeft gedaan en wat meer is gaan lopen, wat goed!!! En fijn dat de fysio tevreden was, zo fijn is dat dan he :).
    Zo grappig hoe kindjes kunnen verschillen qua gewicht e.d., ik weet echt niet meer hoe zwaar de oudste was op deze leeftijd.
    Ja pokken zijn besmettelijk zeggen ze.. maar hier ook nog steeds niets. Dus ja. Waar dat dan aan ligt?
    Wat fijn dat je een heerlijke vakantie hebt en ja voetbal... vind ik ook niet leuk maar mijn man gelukkig! ook niet.

    @Blijdorp wauw bijna alle tanden en kiezen al! Ik heb eens die braqeez schoenen opgezocht maar die zijn ook leuk zeg. Welk model heb je gekocht? N. slaapt dus ook niet zo heel veel meer overdag dus.

    @Lotion 13 kilo!! Ja natuurlijk, ik kan ook op onze weegschaal gaan staan. Morgen maar eens doen denk ik. Met draagzakken hier geen ervaring dus ik kan je niet helpen, en ik begin er niet meer aan hoor dat trekt mijn rug niet haha.

    @wondertjes1992 ja afvallen door het lopen kan zeker :). En ook al zoveel tandjes!! Dan is X maar een slome er mee. Heb het wel nagevraagd bij de tandarts hoor maar ze zei dat het niet erg is, hij gaat alleen later wisselen wat alleen maar goed is. Komt vanzelf die tandjes.

    @hier ik heb dus vandaag X zijn schoenen binnen gekregen maar die kunnen dus mooi retour. Ik dacht ze beetje ruim op maat gekocht te hebben (als ik opzoek welke maat hij moet hebben zit hij volgens het schema in 20) maar ze zijn dus gewoon te klein!!! Nu weet ik niet of dat aan het merk ligt of aan zijn voeten, maar ik kreeg zijn voetjes er al maar amper in dus ik heb ze omgetrokken op een vel papier (gezorgd voor goed platte voeten zodat ik ze goed na kon tekenen) en dat in de schoentjes geschoven maar zijn tenen zitten dus gewoon tegen de rand. Dat wordt dus een 22....
    Ik heb bij kleertjes.com nu Shoesme besteld, leve de sale inderdaad en dan vind ik ze nog duur pff. Hopelijk passen deze wel, ik moet zeggen dat ik degene die terug gaan ook niet zo heel soepel vond. Nu dus zonder veters en lekker met klittenband. Ik heb deze gekocht :
    Oeps. Beetje grote foto. Nou ja.
    schoenen.jpg
     
    Elmyra en LolaBloem vinden dit leuk.
  3. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ja nou dat heb ik met S.iem dus ook. Ik kan niet wachten tot ie gaat lopen vind hem echt zwaar op de arm en hij hangt er ook zo bij soms. Maar hij maakt echt geen haast hoor ... lekker gemakzuchtig o_O.
     
  4. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ja zeker fijn dat hij meer laat zien en het ziet er gewoon uit of hij ook wel snel los zou kunnen staan en lopen, hij heeft veel kracht en evenwicht lijkt ook goed, focus is een probleempje denk ik ;). Los staan doet hij af en toe ook wel, maar als hij het doorheeft grijpt ie weer iets vast. We proberen met los lopen te oefenen. Maar dat vind hij dus niet leuk. Na 2 keer is hij het wel zat en parkeert zijn kontje op de grond. De fysio zegt dat hij het echt goed doet kijkend naar zijn startpunt.

    Waterpokken hebben maximale incubatietijd van 21 dagen dus het kan nog we zitten nu op dag 18 dus we zijn wel al een heel eind heen. Als de S. en de oudste het niet krijgen zou ik toch wel echt verbaasd zijn.

    Leuke schoentjes heb je gekocht ... Schrikbarend duur zijn ze hè o_O! Maar Shoesme vind ik wel heel fijne schoentjes om te leren lopen.
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Pastasaus en Elmyra vinden dit leuk.
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Elmyra het was heerlijk in Frankrijk!!! Fijne vakantie!
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  7. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ik reageer straks weer uitgebreider maar dit moet ik even kwijt, ik had zojuist het smelt-momentje van de week :):):), ik kreeg mijn eerste kusje van X toen ik er om vroeg, zo lief!!! <3
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  8. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Goedemorgen dames.

    Hier ook een hangjongere haha. Meneer kan prima lopen hoor, maar is soms liever lui dan moe. Mijn linker arm is nog steeds overbelast door hem en als dit zo doorgaat duurt het nog wel even voordat die genezen is. Het is ook niet dat hij nog maar 5 kilo is ofzo pff. Wat een gewicht als hij gaat hangen :confused:.

    @Elmyra dat lopen kan ineens snel gaan! Ik zie ook met de dag verschil, hij gaat steeds meer lopen en hij loopt alweer sneller dan vorige week bijvoorbeeld. Als ze het eenmaal door hebben gaat het hard ;). Fijn dat hij het zo goed doet en dat de fysio dat ook zegt, dat vind ik echt leuk om te horen. Hihi dat los staan gaat in het begin onbewust, als ze het dan doorhebben kunnen ze dat ineens niet meer zo grappig. En als hij iets in zijn handen heeft? Dat wil nog weleens helpen bij de balans, heel gek.
    Hier loopt hij nu zo goed dat hij zichzelf ook weer kan corrigeren als hij bijna valt, en je ziet zijn tenen ook grip pakken, weet even niet hoe ik het moet zeggen maar met het staan zie je zijn voetjes werken om balans te houden. Ik weet zeker dat S er binnenkort ook vandoor gaat ;).
    Ja je weet het niet he van de waterpokken, dat kan zomaar toch gebeuren dat het de andere 2 overslaat. Geen idee waar dat dan aan ligt. Ik baal er wel van dat het de oudste hier tot nu toe heeft over geslagen.
    Dankjewel ja die schoenen pff. Niet grappig meer. Ik heb inderdaad gehoord dat Shoesme heel goede schoenen zijn. Ik krijg ze vanmiddag binnen ben benieuwd.

    Gisteren trouwens zijn sandalen binnen gekregen, die zijn leuk!!! Ze zijn redelijk soepel en kwalitatief voelen ze echt heel goed aan. Ik heb expres voor sandaaltjes met een dichte neus gekozen ivm het kruipen. Ik verwacht wel dat de schoenen mt 22 nog veel te groot gaan zijn, want de sandalen mt 21 passen dus weer prima... die schoenen die terug zijn vielen volgens mij gewoon klein en stug uit. Dat merk (Keq, besteld bij Schuurman schoenen) ga ik dus ook niet meer kopen.

    @Blijdorp die zijn leuk zeg!

    Ik heb deze sandaaltjes :

    sandalen.jpg
     
    LolaBloem en Blijdorp vinden dit leuk.
  9. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ook leuk die sandaaltjes!

    Nou echt hè, ze zijn lastig te tillen nog. Ik laat hem wel zoveel mogelijk zelf de trappen op klimmen. Hij slaapt op zolder dus moet hem tussen de eerste en de tweede trap wel weer tillen want hij gaat uiteraard niet die kant uit waar ik hem heen wil hebben :rolleyes:.
    Sinds gister doet hij wel iets nieuws. Hij loopt op handen en voeten o_O, net als een hond zeg maar. Waar hij dat nou weer vandaan heeft ineens, het ziet er wel grappig uit.

    Ja klopt van de voetjes, de fysio zei dat die balans bij S.iem ook goed zit, dat hij zijn voeten mooi kromt.

    Baal ook wel een beetje hoor dat die andere twee geen waterpokken hebben gekregen nu, dan was ik er mooi 1x van af. Vind het echt raar, dus als ik nog eens bij een arts of cb in de buurt kom dan vraag ik wel even hoe dat nu kan. Of daar een theorie over is.

    Keq valt kleiner inderdaad is ook mijn ervaring. Vorig winter voor de middelste Bunnies schoentjes gekocht, toen heeft ze ook een heel leuk laarsje van Keq gepast maar die moest ze dus echt een maat groter hebben.
     
  10. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Elmyra De kids worden idd behoorlijk zwaar haha. Dankjewel! Ik vind ze ook nog steeds leuk alleen moet ie d'r wel erg aan wennen, en dat kan nog wel even duren aangezien hij met dit weer lekker op de blote voetjes overal loopt. Niet op straat natuurlijk maar thuis wel.
    Oef zolder, da's inderdaad een hele klim. X slaapt beneden, we hebben boven 2 slaapkamers en beneden eentje.
    Hihi dat op handen en voeten lopen herken ik, dat gebeurt hier ook nog steeds :roflmao: da's zo'n grappig gezicht.
    Ja ben wel benieuwd waarom de andere 2 over geslagen zijn met de pokken, ik wil kijken of ik hem vrijdag kan laten wegen en meten en als ik er aan denk zal ik het ook wel eens navragen.
    Hmm Keq valt dus idd kleiner, ligt het niet aan mij.

    Pff wat een weer he dames, ik kan er absoluut niet tegen, die hitte. Dan krijg ik een system shutdown en gaat m'n lijf op de off-stand. Licht in m'n hoofd, duizelen, dat soort dingen. Hebben jullie er last van of vinden jullie het juist wel lekker? We hebben wel het grote zwembad op staan dus daar maken we met z'n allen goed gebruik van met dit weer.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Elmyra , N loopt ook regelmatig op handen en voeten, net Bokito :roflmao:
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ik weet niet waar je woont, maar hier is het echt zalig weer. Heerlijke temperatuur (denk zo 24-25 graden) met een lekker noordelijk windje. Wij genieten er echt van! In het zuiden is het een stuk warmer geloof ik, wij wonen net noordelijk van Zwolle.

    De oudste heeft ook waterpokken trouwens. De jongste nog niks kunnen ontdekken.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    :eek: 24 graden daar teken ik voor.
    Hier is het 28-30 graden

    Mijn moeder heeft gordelroos, grote kans dat de kinderen al besmet zijn en dus de waterpokken gaan krijgen..
    Ach zijn we daar ook maar weer vanaf..
     
  14. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Oh echt kunnen ze dat ook krijgen van iemand die gordelroos heeft? Nooit geweten. Al weet ik wel dat het hetzelfde virus is dus dan is dat wel logisch natuurlijk. Heb er nog nooit bij stilgestaan. Hier nu dus 2 van de 3, S. zal er vast ook nog aan geloven. Komt het niet nu, dan krijgt hij het wel van de oudste dit keer. En wat je zegt, dan is dat maar geweest.

    Edit ... woon je ook zuidelijker dan? Het is hier echt heeeeeerlijk weer. Zwembadje in de tuin maar we kunnen ook gewoon nog iets ondernemen zonder dat we smelten van de hitte.
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik woon nog net in zuid Holland, op een km afstand is het Utrecht :p
    Wij ondernemen momenteel vrij weinig.. kinderen spelen in de tuin die gelukkig op het oosten zit.

    Ja wist ik ook niet maar ze was vandaag bij de huisarts en die vertelde dat.
    Grote kans dat ze al besmet zijn dus niks meer aan te doen.
    Maar vind het niet zo erg hoor.. dan hebben we die ellende ook weer gehad ;)
    Ze zitten allebei op het kdv en daar kunnen ze het ook krijgen.
     
  16. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Wat een verschil dan hè op denk zo een kleine anderhalf uur rijden. Wij hebben een tuin op het noorden, dat is ook wel prettig. Achterin hebben we zon en dichterbij huis schaduw, maar in de zon is t echt lekker hoor niet te warm.

    Ik heb wel gehoord dat ze t beter jong(er) kunnen hebben dat ze er dan minder last van hebben, maar dat gaat volgens mij ook niet altijd op hoor. Ze kunnen het overal oplopen inderdaad, twee kindjes van een vriendin van me hebben het ook nu. Zij was hier met 1 van haar kindjes vlak voor het bij L. uitbrak. Tijdens onze midweek weg zag ik in het zwembad ook veel kindjes die pokken hadden gehad, het gaat wel rond nu.
     
  17. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    En S. heeft ook waterpokken :rolleyes:. Pokkenduo in huis dus, naja dan zijn we er in 1x vanaf.
     
  18. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier is het 30° wij wonen in noord Antwerpen ( dicht tegen Roosendaal )
    R loopt sinds zondag los .
    Hier zijn we nu op bikini jacht , ben wat afgevallen en zou er terug 1 willen. Alleen een beetje bang , zie niet zelf aan me dat ik veranderd ben . :confused:
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zie tot nu toe nog niks dus ben benieuwd of ze ze nog krijgen.
    S heeft het nu ook? Heeft ie er veel last van?

    N loopt! Sinds 2 dagen en hij gaat als een speer :roflmao:
    Hij loopt de hele huiskamer door en draait, vandaag liep die zelfs even achteruit, uitslover :p
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  20. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Oh gaaf N. loopt ook al! Haha als je het dan kunt moet je wel een showtje weg geven natuurlijk!

    S. kan echt wel een paar passen los maar hij is te druk met andere dingen. Als hij de focus heeft loopt hij zo een stukje, van mij naar t zwembadje. Maar meestal heeft hij geen tijd voor concentratie, is hij te druk. Dus meer dan een paar passen lukt vooralsnog niet.

    Ja S. heeft ook waterpokken! Hij heeft er wel last van, gisteravond ook een poos onrustig en huilen. Maar verder is hij wel goed te pas. Hopelijk zijn we morgen over de piek heen en kan hij weer herstellen. Bij de oudste lijkt het ergste geweest gelukkig. Nu moeten ze nog wegtrekken.
     

Deel Deze Pagina