eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Leuk! Weet je al waar je mee wil beginnen? :)
     
  2. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Oh wow wat eet/drinkt ze veel! Is ze een hongerige baby?

    Hier nog 4/5 borstvoedingen en portie groenten... en de kleine man is al 8 kilo!
     
  3. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Volgens mij is een broodkorstje in de hand de meest gebruikt manier, dan kunnen ze zelf 'hapjes' nemen en het broodje zacht sabbelen.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Haha je reactie verbaast me, volgens het CB is dit dus weinig! :p
    Ze zou 5x 200cc waarvan 1 papfles mogen.... Dus daar zitten we al 1 fles en bijna 200cc onder!

    Maar de flessen gaan niet op :) Ze zit aan zo'n 750cc gemiddeld per dag denk ik.

    Verder geen hongerige of dikke baby, mooi middenlijntje :) Denk dat we ook wel naar 3 flessen zouden kunnen gaan, maar wil ik nog even mee wachten.
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    #345 Sado, 14 jul 2017
    Laatst bewerkt: 14 jul 2017
    Vanaf 7 maanden mogen de korstjes toch pas? Dacht ik ergens gelezen te hebben....
     
  6. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Volgens mij raden brood sowieso pas aan vanaf 6-7 maanden.
    Hoe je het geeft ligt er ook maar net aan wat je kindje prettig vind. Mijn oudste kokhalste enorm van korstjes, die vond kleine stukjes prettiger.
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Hm, ik heb een folder van het CB waarin staat dat brood vanaf 4 maanden mag, maar dat vind ik wel heeel erg vroeg. Wilde met 6 maanden beginnen.

    Irritant dat alle boeken, instanties, folders, richtlijnen, etc wat anders zeggen :p
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja ik geef brood.
    Ik smeer een dun laagje boter op het broodje en haal de korstjes weg.
    Dan snijd ik het in vieren en pluk met mijn handen stukjes brood eraf om hem te geven.
    In het begin mini stukjes en nu wat grotere stukjes omdat hij nu echt kauwt erop.
    Vis hebben we ook al gegeven en viel in de smaak.
     
  9. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ja vreselijk he! En van internet word je ook niks wijzer... gewoon proberen denk ik en dan opletten of het goed gaat.

    Ik vind brood voor 6 maanden wel heel vroeg... ik let meestal een beetje op wat de kindjes bij ons op de opvang krijgen.
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Waarom vind je het vroeg? Omdat het stukken zijn of bijv vanwege de gluten? :)
    Geen aanval hoor, ben oprecht nieuwsgierig :)

    Mijn oma is kinderarts (niet in Nederland, wel elders in Europa) en zij raad juist aan met 4 maanden met brood/gluten te beginnen. Zou allergieën en oa glutenintoleranties tegengaan.

    Ene kant denk ik; zou m'n oma als arts gewoon moeten kunnen volgen. Maar andere kant: die protocollen veranderen zó snel en tja, hm, heb er zelf niet zo'n goed gevoel bij omdat 't nu al te geven. Maar dan een gevoel is 't ook niet :p

    Edit:
    p.s. Heb een redelijk jonge oma die nu inmiddels tegen dr pensioen aan zit, haha. Maar wel dus nog werkzaam als kinderarts
    Staat wat gek misschien zo, dus dacht lich 'm even toe :p
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    ahh zo! Klinkt logisch zo ja :)
    Ben je niet bang voor verstikkingsgevaar? Ik denk dat ik juist daarom wat meer terughoudend ben met dingen als brood...Maar zulke stukjes gaan goed dus? Wat voor brood geef je?

    Wat voor vis geef je? :)
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Licht bruin brood, donker is nog te heftig voor de darmpjes schijnt.
    Nee hij stikt niet...hij kauwt net zolang tot het allemaal kleine stukjes zijn en dan past slikt hij door. Tussen de hapjes door geef ik hem slokjes lauwe thee.
    Ik heb makreel en kabeljauw gegeven, vers van de visboer en gestoomd in zijn stoomding van avent.
     
  13. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Als ze al goed van de lepel hapt en het eten goed gaat mag je iets grovere stukjes geven...brood is erg goed voor de mondspiertjes en aangezien je ook al pap geeft zijn haar darmpjes al gewend aan wat vezels.
    In het begin at hij maar drie kleine stukjes en nu een half boterhammetje...wel geef ik dat ipv zijn fruit in de ochtend anders is het te zwaar denk ik.
     
  14. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Hahaha!!

    Nou vooral het goevoel dat brood zo 'vast' is en het verstikkingsgevaar. Het is voornamelijk mijn eigen gevoel hoor, iedereen moet het helemaal zelf weten :D
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Ja dat gevoel deel ik, vind het lastig, haha. Nog maar even nadenken dus :p
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    J krijgt dat idd. Een korst in de hand om te experimenteren en "dobbelsteentjes" in zn mond. Gewoon kaal, soms boter. En van de week suiker, nou dat was feest :D

    Voor de rest kijk ik gewoon wat uitkomt. Ene dag krijgt hij 3x wat en andere dag gerust niks.

    Eerste tandje is hier ook door, helaas. Bijten dat hij doet als hij klaar is met drinken o_O
    De BV loopt nog steeds erg goed dus daar gaan we nog mee verder. Heb geen doel, ik zie wel wanneer het stopt
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Oef, ja kan me voorstellen dat dat met bv geen pretje is!! Maar oh wat is het schattig zo'n klein tandje :D
    Komt de tweede ook bijna door, denk je? Hier kwam de tweede een paar dagen later door :)
     
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    ja ik verwacht die ernaast ook wel gauw
     
  19. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Inderdaad en dan kun je het beste het onderste broodkorstje pakken, en lieft van niet super vers brood.

    J krijgt nog borstvoeding en 1x per daf groente of fruit. Sinds we dat doen heeft ze veel meer last van haar ontlasting. Veel vaster en soms kan ze gewoon een paar dagen niet wat dan in de weg zit. Op alleen melk was dit niet.

    Ik wil met zes maanden de bv langzaam af gaan bouwen. Momenteel drinkt ze snachts of als ze nog slaperig is goed. Andere momenten is het onrustig, los laten, huilen. De nachten zijn ook niet goed. Tussen 24.00-5.00 veel wakker en huilen. Hopelijk een sprongetje en is het over een paar dagen weer over.
     
  20. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Advies van oa voedingscentrum en WHO is om voor de zes maanden geen gluten (brood dus) te geven. Vanaf zes maanden kan het wel maar is het nog geen "moet". Pas vanaf 8 maanden krijgen kinderen te korten in oa ijzer als ze alleen nog maar melk zouden drinken en geen bijvoeding zouden krijgen
     

Deel Deze Pagina