Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    De Angelsound is echt super we hadden het hartje binnen 2 minuten gevonden:-D bij werkt het heel geruststellend had juist het omgedraaide verwacht Hahaha
     
    Lysta, Bloem23, Anna4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ha dames,
    Hier nu de 12 weken grens gepasseerd. Nog wel moe, maar lijkt iets af te nemen, ik ben benieuwd hoe het de komende weken zal gaan. Nog 2 weken tot de vakantie!

    A.s. Maandag mag ik hartje luisteren bij de vk, dan begint ook de centring pregnancy, heel erg veel zin in.
    Nu eerst lekker weekend.
     
    Anna4 en Frieke vinden dit leuk.
  3. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Kan je met zo n anfel sound nu al iets horen? Ik las op internet pas vanaf 14w..

    Mijn gyn zei op 9 weken, wij laten het hartje nog niet horen nu omdat er onderzoeken zijn dat dat nadelig kan zijn.. Iemand nog iets van gehoord? Of specifieke reden en gevolgen? Geldt dat dan ook voor angel sound?
     
  4. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Je kan de angelsound zien als een soort versterker - werkt niet met radiogolven ofzo. Dat is vaak wel zo met medische apparatuur zo.

    Ik heb hem met E vanaf 13 weken gebruikt en de eerste keer duurde het even (je moet even weten waar je moet zoeken) maar daarna had ik het hartje elke keer zo, wel even opletten dat je de baby hebt en niet je eigen hartslag ;) maar nu dus al met 9,5 week (al denk ik dat dat ook vooral toeval was en een goede ligging + tweede zwangerschap) - hoe later je start bijv 13 weken hoe makkelijker je het hartje kan vinden.

    Het nadeel is hierboven ook al beschreven, stel je vindt het hartje niet dan kan je daar weer gigantisch van in de stress schieten.... dus dat is even een eigen afweging maken of je dat het waard vindt!
     
  5. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Bloem23 ahhh nee weer overgeven wat balen!

    Hier merk ik dat ik als ik te weinig slaap s nachts (ga om 20:00 naar bed vaak nu) dat ik overdag misselijk en me naar voel. Dus dat probeer ik maar... hoop wel zo dat de energie een beetje terug komt! Vannacht mega slecht geslapen in een hotel (waren op familie bezoek) dus denk dat ik wel een middagdutje ga doen straks!
     
  6. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    Hoe klonk bij jou het hartje? Bij mij echt een beetje een woef woef geluid weet niet hoe ik anders moet omschrijven Hahaha.
    En zat rechtsonderin mijn buik bij mijn schaambot.
     
  7. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Pff nesteldrang. Hebben jullie er ook last van? Wil nu al alles netjes hebben in huis en begin al te stressen over de kamer die leeg en klaar gemaakt moet worden zodat dochter daar straks heen kan. Uk komt dan op de kamer waar dochter nu ligt, daar hoeft verder gelukkig niks meer te gebeuren. En dat terwijl ik dus echt de energie niet heb om dit aan te pakken :roflmao::confused:
     
  8. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Ja klopt even liggen kan soms goed helpen.
    Las net dat je het hartje hebt gevonden super fijn zeg! Geniet ervan!
     
  9. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Hartje van de baby moet klinken als een galopperend paardje - ik checkte altijd even met m'n vinger in m'n nek m'n eigen hartslag - die van de baby gaat veel sneller. Zo weet je zeker dat je de baby hoort - je eigen hartslag hoor je namelijk op meerdere plekken in je buik door de aders die er lopen.

    Bij mij links van m'n navel en dan idd boven het schaambot.
     
  10. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Haha lekker is dat die hormonen! Wanneer wil je dat gaan doen? Wel leuk ook weer een nieuw kamertje maken voor je dochter - al plannen?

    Wij zijn in ons nieuwe huis nog aan het verbouwen en er staat nog geen muur binnen
    (Oud huisje en alles moest gebeuren) - dus hoop dat de nesteldrang nog even een maand of 4 wacht anders heb ik een probleem :rolleyes:
     
  11. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Wil sowieso wachten tot na de termijnecho (met precies 12w). Wel al een beetje naar behang en muurstickers enzo aan het kijken. Denk dat het een woezel en pip kamer wordt. Ben ook bezig met een borduurwerk daarvan dus dan kan die ook mooi op de nieuwe kamer komen. Er staan nu alleen zoveel boeken dus dat moet echt uitgezocht worden. Ben er nog niet uit of we dochter naar een peuterbed moeten doen of toch een tweede ledikant moeten kopen.
     
    Anna4 vindt dit leuk.
  12. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Schattig woezel en pip!

    Wij zijn er ook nog niet uit of er een peuterbed komt - denk dat we eerst even een tweede ledikant lenen, anders zijn het misschien wat teveel veranderingen in een keer straks. Maarja duurt toch nog allemaal even, dus we zien wel :)
     
  13. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Daarom wil ik d'r ook rond week 34 wel echt gaan verhuizen. Dan kan ze vast wennen op de nieuwe kamer en is het niet in een keer een verhuizen omdat er een kleintje bij komt.
    Jullie zoon/dochter is ongeveer net zo oud als dochter. Blijft hij/zij netjes in bed liggen of heel het bed rond kruipen?
     
  14. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ons zoontje zou gelijk uit z'n bed donderen want die ligt vaak met z'n rug tegen de zijkant (de spijlen) aan te slapen :D dus moeten sowieso iets hebben met een opstaande rand. En als hij niet wil slapen gaat hij het hele bedje rond dus voor nu vind ik het ledikant de beste optie :)
     
  15. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Ja dat doet onze dochter ook. Dus ik denk ook dat we toch maar voor een ledikant gaan.
     
  16. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wij gaan in september verhuizen, onze dochter krijgt dan ook en nieuwe slaapkamer.
    Ben blij als het allemaal achter de rug is, en we er in zitten :)
     
  17. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Hoi dames, ik had gisteravond een bloeding. Het was helderrood. Ik had de verloskundige gebeld en ik mocht gelukkig meteen door naar de gynaecoloog. Gelukkig was alles goed! Het hartje klopte nog stevig en het kindje is goed doorgegroeid. Ze kon niet zien waardoor de bloeding kwam. Ik heb nu ook nergens meer last van. Wat was dat schrikken zeg.. Volgende week maandag de termijnecho. Ik hoop dat die ook goed is..
     
  18. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh wat lijkt me dat schrikken! Fijn dat je snel geholpen werd en dat ales goed is!!
     
  19. Roos198

    Roos198 Actief lid

    3 mrt 2017
    159
    56
    28
    Oh, dat is even schrikken! Fijn dat je snel kon komen en dat alles goed is!
     
  20. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Oef dat is schrikken - heel fijn dat het goed was!
     

Deel Deze Pagina