Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    @Lysta slim van je om alvast aan de ferro te gaan. Ik gebruik nu losferron dat zijn bruistabletten ipv vaste pillen.
    Omdat ik al darmproblemen heb ik die gekregen maar bevallen een heel stuk beter dan die pillen. Dus alvast een aanrader haha
    Hoop nu het warme weer wat minder word dat je benauwdheid ook een stuk minder word. Mag je wel gewoon je medicatie gebruiken?
     
  2. Vixey

    Vixey Lid

    31 aug 2017
    37
    10
    8
    Vrouw
    Hoi! Ik kom er ook bij. Ik heb me hier pas aangemeld en ik ben rond 4 februari uitgerekend. Ik ben nu 17 weken van de eerste en ik heb het eerste schopje denk ik al gevoeld. Een soort luchtbelletje wat kapot knalt, kan dat?
     
  3. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Januari 2018:
    16 Januari -
    Micchan - 23 jaar - 3e kindje
    16 Januari - IngeJ - 34 jaar - 1e kindje
    23 Januari - Elise2014 - ?? jaar - 2e kindje
    24 Januari - Lysta - 31 jaar - 2e kindje - Verrassing
    25 Januari - Lindavvv - 30 jaar - 1e kindje
    27 Januari - Marria - 24 jaar - 2e kindje
    28 Januari - Danielle1 - 26 jaar - 2e kindje

    Februari 2018:
    1 Februari
    - Daniv1 - ?? jaar - 2e kindje
    1 Februari - Bloem23 - 25 jaar - 2e kindje
    2 Februari - AngelSterre - 34 jaar - 1e kindje
    2 Februari - Bloemetje26 - 28 jaar - 2e kindje
    3 Februari - SnowAngel - 25 jaar - 1e kindje
    4 Februari - Vixey - ? jaar - 1e kindje
    5 Februari - knor1981 - 35 jaar - 2e kindje - Verrassing
    5 Februari - FennaV - ?? jaar - 2e kindje
    5 Februari - Roetje08 - 25 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Suze29 - 32 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Groen - 27 jaar - 2e kindje
    5 Februari - Hellopretty - 29 Jaar - 1e kindje
    5 Februari - Leolove - 31 jaar - 2e kindje
    6 Februari - Roos198 - 30 jaar - 1e kindje
    6 Februari - Anna4 - 29 jaar - 2e kindje - Jongen
    7 Februari - Roos35 - 36 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Suusje27 - 30 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Liesvp - 26 jaar - 1e kindje
    8 Februari - Mariekje28 - 33 jaar - 1e kindje
    9 Februari - Sabje333 - 29 jaar - 1e kindje
    10 Februari - GwoonAn - 27 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Helena88 - 29 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Reza2306 - 31 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Mevraardbei - 32 jaar - 1e kindje
    11 Februari - patries2310 - ?? jaar - 2e kindje
    12 Februari - Mitchni - ?? jaar - 1e kindje
    13 Februari - Chica83 - 33 jaar - 2e kindje - Meisje
    14 Februari - Applejo - 30 jaar - 1e kindje
    15 Februari - Kleinmeisje93 - 23 jaar - 1e kindje - Jongen

    Afspraken:
    01/09 - Hellopretty - Geslachtsbepaling
    15/08 - SnowAngel - Controle VK
    15/09 - Lindavvv - Geslachtsbepaling

    20 Weken Echo:
    01/09 - Lysta
    13/09 - Micchan
    14/09 - Bloem23
    18/09 - leolove
    18/09 - Lindavvv
    19/09 - knor1981
    22/09 - Anna4
    25/09 - Helena88

    Boys 2 Girls 1 Verrassing 2
     
  4. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Chica83 Leuk een meisje. Had je het ook verwacht? Het bakerpraatje is dat je juist meer last hebt van misselijkheid bij een meisje dan bij een jongen, maar bij mijn dochter heb ik nergens last van gehad. Zo te lezen doe jij het precies andersom ;)

    @Anna4 Ook leuk weer een zoontje. Willen jullie een genderparty houden of gewoon bij familie langsgaan?
    Wanneer je 2 weken even in een huisje gaat zitten heb je denk ik wel wat meer rust, ook al ben je extra aan het slepen met de voornaamste spullen. Misschien voor je zoontje ook fijner.

    @Reza2306 Luxe dat je zo mag binnen lopen bij de vk en ook nog een echo kunt krijgen. Wij willen het geslacht niet weten. Ben evengoed wel nieuwsgierig maar ben nieuwsgierig naar alles van de kleine. Dus zolang ik het niet vraag bij de echo's kan ik er ook niet achterkomen ;) @knor1981 wilde het geslacht ook niet weten.
    Ik hoop dat de ferro in ieder geval helpt als ik inderdaad wat tekort kom (slik ook nog multivitamine, maar moet eerlijk bekennen dat ik die geregeld vergeet). Zullen het binnenkort horen. De medicatie voor mijn astma mag ik gewoon gebruiken, had voor mijn zwangerschap deze al gekregen. Die ik oorspronkelijk had hebben ze geen gegevens van of die veilig zijn tijdens de zwangerschap.

    @Vixey gezellig dat je aansluit. Gefeliciteerd nog met je zwangerschap. Ik heb je meteen op de lijst erbij gezet. Kan goed dat je de kleine al voelt. Hier voelt het als licht gekriebel, maar ik lees ook vrouwen die het beschrijven als luchtbelletjes of gefladder. Het is maar net hoe je het omschrijft. Het wordt steeds sterker en met de tijd kun je er niet meer omheen. ;)

    Morgen heb ik de 20 weken echo. Vind het wel spannend en ook wel leuk om de kleine weer te bewonderen. Bijna op de helft alweer.
     
  5. Chica83

    Chica83 Nieuw lid

    11 aug 2017
    4
    0
    1
    Vrouw
    Zo al de 20 weken echo @Lysta weer een mijlpaal he leuk hoor. Ik wilde hem ook al plannen maar gaan eerst nog met vakantie en je kan max 4 weken vooruit plannen hier.

    Ik was bij mn zoontje langer erg misselijk dus fingers crossed dat t nu idd al afneemt. Maar een collega schatte ook al dat ik een meisje krijg omdat ik er nu schijnbaar verlepter uitzie (en bedankt) en ze zegt dat meisjes je schoonheid weghalen of iets......

    Welkom @Vixey!
     
  6. Vixey

    Vixey Lid

    31 aug 2017
    37
    10
    8
    Vrouw
    Dankjewel :D @Lysta, succes morgen met de 20 weken echo. Leuk hoor, je ziet je kleintje dan toch wat langer dan de standaard echo's. Ik moet nog even wachten. Ik wist helemaal niet dat je zo vroeg al iets kon voelen. Meestal hoor je toch dat dat pas is vanaf 20 weken. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, dus het was een aangename verassing hihi.

    hahaha, dat bakerspraatje is hier wel waar. Ik verwacht ook een meisje en zie er ook verlept uit sinds de zwangerschap dus wie weet :p @Chica83
     
  7. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Voorheen hadden ze dat ook niet bij deze verloskundige dat je gewoon binnen kon wandelen maar moet wel zeggen dat ik het heel erg fijn vind en zeker in het begin als alles nog zo onzeker is.
    Maar ook qua begeleiding zijn ze erg goed zowel met zwangerschappen als met nazorg bij miskramen.

    Hoe ervaren jullie je verloskundige of gynaecoloog?
     
  8. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Welkom @Vixey!! Leuk dat je mee komt kletsen! Gefeliciteerd met de kleine meid! Al flink aan het shoppen? ;)
     
  9. Vixey

    Vixey Lid

    31 aug 2017
    37
    10
    8
    Vrouw
    @Reza2306 Dankjewel! Ja toen ik wist wat het werd ben ik eigenlijk helemaal losgeslagen hahaha. Ben al druk bezig met alles aan te schaffen en natuurlijk alles in het roze. Maar toen las ik over verkeerde geslachtsbepalingen en had ik zoiets van ohjee :eek: ik heb vroege geslachtsbepaling gehad bij 13 weken en 1 dag, stel je voor dat ze het mis had en het is toch een jongen.. heb ik alles al in het roze :roflmao: ik mag hopen van niet bij de 20 weken echo.
     
  10. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom vixey, wat leuk een meisje!
    Dat zijn vast de eerste schopjes. Bij mij is het al 3 weken een behoorlijke drukte in mijn buik, zo bijzonder.

    Lysta succes met echo vandaag, hopelijk is alles goed ? Ik moet nog 2 weken wachten, zo spannend.. Vind de 20 weken echo wel weer echt een mijlpaal.

    Reza wat fijn die echo's!
    Ik loop bij zowel gyn als verloskundige en bevalt erg goed. Ben blij dat ik niet alleen bij de gyn zit, toch een stukje medischer en onpersoonlijker maarja het was nodig en ben blij dat het gecombineerd kon met mijn eigen verloskundige.
     
  11. Vixey

    Vixey Lid

    31 aug 2017
    37
    10
    8
    Vrouw
    Dankje. Haha bij jou ook al? Is dit je eerste of niet? @Bloem23

    Nog even een vraagje, hebben jullie ook na een drukke dag last van menstruatiekrampen? Ik heb het vooral na veel lopen of schoonmaken. Maar soms ook 's ochtends als ik wakker word.. vraag me toch af wat het is.
     
  12. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Voelt je buik ook hard aan?
     
  13. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Bloem23 wat super dat je de kleine al zo voelt!

    @Vixey welkom! Oeh dat is wel vroeg de geslachtsbepaling! Had je dat bij een speciale kliniek laten doen? Bij ons doen ze het pas vanaf 16 weken

    @Lysta hoop dat je een mooie echo hebt gehad!

    @Reza2306 fijn dat je zo een echo kan maken :) wel een luxe zon VK

    Mijn VK vind ik tot nu toe prima - zit al in m'n nieuwe woonplaats dus een andere dan bij m'n zwangerschap van m'n zoontje. Vind vooral de inrichting mooier :roflmao:
     
  14. Vixey

    Vixey Lid

    31 aug 2017
    37
    10
    8
    Vrouw
    Nee ik heb geen harde buik, alleen kramp alsof ik ongesteld moet worden. Ik heb sinds vandaag als ik op me rug lig een groot bobbeltje onder me navel. Misschien groeipijn?! Vd week had ik nog geen echt buikje.

    @Anna4 Ja ik ben bij een pretecho bureau geweest. Ik ben benieuwd met de 20 weken echo of ze nog steeds een meisje is :p
     
  15. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Zou het even aan je VK zeggen - zou idd groeipijn kunnen zijn. En dat bobbeltje geen idee! Of bedoel je je buikje ;)
     
  16. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Lysta: Ja, het is echt hard gegaan, deze eerste helft! Ik hoop dat de tweede ook voorbij vliegt. :D Hoe was je 20 weken echo?

    @Chica83: Leuk een meisje! Ik hoop dat de misselijkheid helemaal weggaat/blijft! Fijne opmerking van je collega. :rolleyes: Nou zag/zie ik er bij alle drie niet uit, behalve m'n huid, die is rustiger/zuiverder. :D Ach ja. :p

    @Anna4: Gaaf een tweede jongetje! Ik hoop dat je een fijn huisje vindt voor die paar weken.

    @Vixey: Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven en nog gefeliciteerd. :) Klinkt inderdaad alsof je je kindje voelt! Heerlijk al zo shoppen, zou wat zijn dat het dan toch een jongetje blijkt. :D Daarom wacht ik nu nog eventjes (duurt lang!), ben wel bang dat dingen opeens uitverkocht zijn maar wil niet dat ik straks alles weer terug moet brengen.. Die krampen misschien net even te druk geweest? En anders inderdaad groeipijn ofzo, zou het volgende keer even vragen. :)

    @Reza2306: Ik vind mijn vrouwenarts (weet niet of het nou meer een vk of gyn is, dat kennen we hier dan weer niet) heel fijn! Nouja, bij dochter vond ik haar helemaal niets, was echt zo'n boze Bertha waarvan je je afvroeg waarom ze geen slager geworden is. :oops: Daarna was ze heel lief, bemoedigende woorden, meer afspraken dan normaal is en ze denkt heel erg mee. Dus ja, erg lange wachttijden helaas (meestal loopt het wel een uur uit) maar ik zou geen andere willen. Ben ergens ook wel blij dat ik deze keer niet ook in het ziekenhuis loop, vond het onprettig dat je elke keer iemand anders had (en soms waren ze lief, maar meestal voelde je je de grootste zeikerd en tijdverspilling van de wereld) en er hing altijd zo'n nare sfeer.
     
  17. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Nee dit is mijn 2e ;)

    Wat jij omschrijft lijkt erg op bandenpijn,groeipijn. Lekker rustig aan doen en anders kun je altijd je vk nog is vragen!
     
  18. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Chica83 Ook vaker gehoord dat meisjes de schoonheid zouden weghalen, maar complimenteus is anders als iemand dat ook tegen je zegt ;)
    @Vixey Dat wordt nog spannend dan met je 20 weken echo of het nog steeds een meisje is :roflmao: Het zal wel loslopen. Het kan zijn dat je last hebt van harde buiken of bandenpijn als je een drukke dag gehad hebt. Dan fluit je lichaam je feitelijk terug. Ze moeten wel wegtrekken anders even met de vk overleggen.
    @Hellopretty Hoe ging de geslachtsbepaling?

    Ik mag terugkomen voor de 20 weken echo. Er is medisch niets aan de hand, maar de kleine laat zijn hoofdje niet goed opmeten. Hij ligt vrij diep en ze zat al op mijn schaambot om een poging te doen het hoofdje goed op te meten, maar het ging niet echt goed. Ik had al hoestbuien gehad tijdens de rest van de echo maar daar gaf de kleine niks om, hebben ook geprobeerd om het te meten terwijl ik op mijn rechterzij lag en heb op en neer moeten springen, maar de kleine blijft stug liggen. Linkerzij moeten liggen, weer geen succes. Toen de tijd erop zat zei de vrouw van de echo's dat ze een afspraak had van een kwartier en daarna nog een poging wilde wagen. Ik moest in de tussentijd gaan wandelen en drinken. Ze heeft toen weer een poging gedaan, maar toen werd het ook niet makkelijker omdat mijn blaas vol zat (ze had gehoopt dat de kleine daarmee iets hoger kwam te liggen) dus moest van haar naar de wc maar mocht niet alles uitplassen (ontzettend irritant). Weer gekeken of het hoofdje te meten was maar toen gaf ze het maar op. Woensdag mag ik opnieuw komen. De rest van het lichaampje heeft ze wel goed kunnen meten (ook al was deze er goed in om telkens zijn armpje overal voor te houden wat ook niet opschoot :roflmao:). Van het hoofdje heeft ze wel al kunnen zien dat er twee hersenhelften zijn, oogjes zien er goed uit en mondje loopt mooi door. Dus we verwachten geen gekke dingen meer maar om het compleet te maken willen ze wel nog een keer meten.

    Wat de vk betreft, ik ben er heel tevreden mee. Het is een bureau met 4 vk, ze betuttelen je niet maar je mag wel met alle vragen/zorgen daar terecht. Ik ben meestal zo klaar, maar vaak loopt het daar wel uit omdat andere vrouwen ooit meer vragen hebben of meer begeleiding nodig hebben. Ze nemen echt de tijd voor je.
     
  19. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Januari 2018:
    16 Januari -
    Micchan - 23 jaar - 3e kindje
    16 Januari - IngeJ - 34 jaar - 1e kindje
    23 Januari - Elise2014 - ?? jaar - 2e kindje
    24 Januari - Lysta - 31 jaar - 2e kindje - Verrassing
    25 Januari - Lindavvv - 30 jaar - 1e kindje
    27 Januari - Marria - 24 jaar - 2e kindje
    28 Januari - Danielle1 - 26 jaar - 2e kindje

    Februari 2018:
    1 Februari
    - Daniv1 - ?? jaar - 2e kindje
    1 Februari - Bloem23 - 25 jaar - 2e kindje
    2 Februari - AngelSterre - 34 jaar - 1e kindje
    2 Februari - Bloemetje26 - 28 jaar - 2e kindje
    3 Februari - SnowAngel - 25 jaar - 1e kindje
    4 Februari - Vixey - ? jaar - 1e kindje - Meisje
    5 Februari - knor1981 - 35 jaar - 2e kindje - Verrassing
    5 Februari - FennaV - ?? jaar - 2e kindje
    5 Februari - Roetje08 - 25 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Suze29 - 32 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Groen - 27 jaar - 2e kindje
    5 Februari - Hellopretty - 29 Jaar - 1e kindje
    5 Februari - Leolove - 31 jaar - 2e kindje
    6 Februari - Roos198 - 30 jaar - 1e kindje
    6 Februari - Anna4 - 29 jaar - 2e kindje - Jongen
    7 Februari - Roos35 - 36 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Suusje27 - 30 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Liesvp - 26 jaar - 1e kindje
    8 Februari - Mariekje28 - 33 jaar - 1e kindje
    9 Februari - Sabje333 - 29 jaar - 1e kindje
    10 Februari - GwoonAn - 27 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Helena88 - 29 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Reza2306 - 31 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Mevraardbei - 32 jaar - 1e kindje
    11 Februari - patries2310 - ?? jaar - 2e kindje
    12 Februari - Mitchni - ?? jaar - 1e kindje
    13 Februari - Chica83 - 33 jaar - 2e kindje - Meisje
    14 Februari - Applejo - 30 jaar - 1e kindje
    15 Februari - Kleinmeisje93 - 23 jaar - 1e kindje - Jongen

    Afspraken:
    15/08 - SnowAngel - Controle VK
    15/09 - Lindavvv - Geslachtsbepaling

    20 Weken Echo:
    13/09 - Micchan
    14/09 - Bloem23
    18/09 - leolove
    18/09 - Lindavvv
    19/09 - knor1981
    22/09 - Anna4
    25/09 - Helena88

    Boys 2 Girls 2 Verrassing 2
     
  20. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Lysta ahhh lekker eigenwijsje in de buik! Wel fijn dat alles er verder goed uitzag!
     

Deel Deze Pagina