Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Wij weten het ook eindelijk! En het word een jongen!
    De vk stond er nogal van te kijken dat het zo'n beweeglijk mannetje is. Continu druk met zn armpjes enzo.
    Ik werd gister wakker en lag op mn rug nog een beetje wakker te worden en toen zat er aan de linkerkant van mijn een hele bult en was redelijk hard. Bleek dat mijn blaas zo vol zat dat hij heel mn baarmoeder omhoog drukte. Dat laatste heeft de vk vandaag tijdens de controle verteld. Ook ben ik een halve kilo afgevallen ipv aangekomen. Ook heel bijzonder hahaha
     
  2. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    Mocht de hele kamer roze gaan verven was geen twijfel mogelijk heel erg duidelijk dat we een meisje krijgen:-D
     
    Anna4 en Reza2306 vinden dit leuk.
  3. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik begon met 70 kilo, inmiddels 68. Niet 1 keer overgegeven maar als ik zwanger ben heb ik gewoon geen honger meer en eet ik een stuk minder. Bik mijn dochter was ik 3 kilo aangekomen uiteindelijk. En na de bevalling 7 kilo lichter...
     
  4. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Van mijn vorige zwangerschap kan ik me alleen maar herrineren dat er heeeeel veel weer af moest haha
    Nu was het al zo dat ik voor de zwangerschap flink aan het afvallen was zonder reden. Waarschijnlijk door verstoorde hormoonhuishouding. Maar ik dacht met die zwangerschap zal dat snel afgelopen zijn. Ben nu in totaal 200 gram aangekomen in deze zwangerschap ook zonder overgeven en gewoon normaal eten. Mij hoor je niet klagen hoor hahaha
     
    knor1981 vindt dit leuk.
  5. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik was na mijn bevalling echt mager, kind van 4 kilo, placenta, vruchtwater en ruim 2 liter bloed was ik verloren. Nu ook weer geen honger Maarja,vorige keer is het goed gegaan en de kleine meid woog 4 kilo dus maak me nu maar niet druk erover
     
    Reza2306 vindt dit leuk.
  6. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Reza2306 Leuk een jongetje. Ook grappig als ze zo beweeglijk zijn, vond het bij mijn dochter heerlijk om naar te kijken. Apart dat je blaas je baarmoeder zo omhoog kan duwen, je hoort eerder andersom (en nachtelijke tripjes naar de wc). Ik ben nu pas een paar kilo aangekomen, geloof dat het vanaf de 2e helft pas wat harder gaat met aankomen. Ligt trouwens ook nog aan andere dingen. Zolang de vk zich geen zorgen maakt en de kleine goed groeit zal het wel goed zitten ;)
    @Hellopretty Ga je de kamer ook echt roze verven of toch iets neutraler? Gefeliciteerd met je meisje.

    Hebben er hier trouwens ook meer weer zo'n last van hoofdpijn? Vandaag echt opgelet dat ik genoeg dronk, maar had vanmiddag al hoofdpijn. Is weer iets van de laatste tijd.

    Gisteren de 2e keer de 20 weken echo gehad. De kleine lag nog niet optimaal maar was dit keer wel op te meten. Maar het blijft een eigenwijs kind. Telkens zijn handje op zijn hoofdje leggen zodat ze het profiel niet goed konden bekijken. Bij het controleren van de stand van de voetjes lag een voetje onder de schaduw van mijn navel. De andere was even daarvoor wel te zien maar toen de echoscopist dat voetje weer terug wilde bekijken had de kleine zijn beentje snel opgetrokken. Later wilde de echoscopist het gezicht laten zien deed hij gauw zijn armpjes ervoor kruisen. Leek telkens of de kleine wist wat er bekeken ging worden. Het was wel grappig om te zien, de donderstraal. Dat beloofd wat als de kleine geboren is. Uiteindelijk alles opgemeten. De kleine ligt qua groei iets achter op het gemiddelde, maar wel met alle metingen hetzelfde. Maar in 20 weken tijd kan het nog alle kanten op.
    Gisteren ook nog controle gehad bij de vk, alles was weer in orde en mijn ijzer hebben ze ook getest omdat ik binnen een jaar weer zwanger ben. Die was gelukkig ook netjes. Ik dronk al voor de zekerheid roosvicee ferro en ga er nu gewoon mee door.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ja hoofdpijn heb ik de laatste weken ook echt wel. Vorige week een aantal dagen echt erg, zo erg dat ik manlief snachts uit bed heb gestuurd om paracetamol te pakken, werd er gewoon misselijk van zo'n pijn dat het deed. Vandaag en gisteren ook weer flink.
     
  8. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    Nee Haha mijn vriend wordt gek denk ik Hahaha.
    Wij gaan voor grijs :)).
    Leuk hé als ze zo eigenwijs doen kleintje van ons ook wil telkens niet haar hartje laten horen springt ze weg:-D
     
  9. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Hellopretty haha ja ik denk dat er weinig zijn die dat idee aanmoedigen!

    Hebben jullie al plannen voor de babykamer? En de first time mummy's komen jullie er een beetje uit met de keuzes (kinderwagen enzo) of totaal niet mee bezig?

    @knor1981 hoe gaat het met je hoofdpijn? Is je bloeddruk niet te hoog ofzo?

    @Lysta fijn dat het nu wel gelukt is, iets achter is niet zo erg - zolang ze maar hun lijn volgen. Krijg je nog extra echo's omdat je binnen een jaar weer zwanger bent?

    @Reza2306 leuk een jongen!

    Hier druk met de voorbereidingen voor de verhuizing - alles de opslag in en dan zelf even in een vakantiehuisje. Niet ideaal maarach, ben gelukkig niet hoogzwanger en het is als het goed is maar voor even (fingers crossed)
     
  10. Desiree92

    Desiree92 Actief lid

    8 apr 2014
    263
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Mag ik je bij jullie groep voegen. Ik ben nu 17.3 weken zwanger (16 februari uitgerekend) van ons 2e kindje. We krijgen morgen het geslacht te horen
     
  11. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Welkom Desiree92! Spannend van het geslacht, heb je zelf al een voorgevoel?
     
  12. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik heb juist wem vrij lage bloeddruk maar dat was helemaal prima zei de verloskundige. Ik ben net wakker ven voel het wel een beetje, maar zo erg als laatst heb ik gelukkig niet meer gehad.
     
  13. Desiree92

    Desiree92 Actief lid

    8 apr 2014
    263
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik dacht een meisje doordat ik zo ziek ben geweest enzo, maar its a boy
     
  14. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Lysta: Fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo, wat een ontzettende boef zeg dat hij/zij elke keer de hand ervoor hield en niet goed lag. Hoofdpijn is herkenbaar ja, bah vervelend zeg dat je zo'n last hebt.

    @Reza2306: Leuk een jongetje en heerlijk zo beweeglijk! Ik zit nu bijna weer terug op m'n startgewicht, ben benieuwd hoe veel ik uiteindelijk aankom deze keer.

    @Hellopretty: Leuk een meisje en kan me ergens voorstellen dat vriend een roze kamer niet ziet zitten. :D

    @Desiree92: Welkom en leuk nog een mannetje erbij!

    Hier gisteren de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit gelukkig. :) Nu moet ze alleen nog lekker blijven zitten.

    @Bloem23: Jij succes vandaag!

    Bekijk bijlage 543385
     
    Anna4 vindt dit leuk.
  15. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Januari 2018:
    16 Januari -
    Micchan - 23 jaar - 3e kindje - Meisje
    16 Januari - IngeJ - 34 jaar - 1e kindje
    23 Januari - Elise2014 - ?? jaar - 2e kindje
    24 Januari - Lysta - 31 jaar - 2e kindje - Verrassing
    25 Januari - Lindavvv - 30 jaar - 1e kindje
    27 Januari - Marria - 24 jaar - 2e kindje
    28 Januari - Danielle1 - 26 jaar - 2e kindje

    Februari 2018:
    1 Februari
    - Daniv1 - ?? jaar - 2e kindje
    1 Februari - Bloem23 - 25 jaar - 2e kindje
    2 Februari - AngelSterre - 34 jaar - 1e kindje
    2 Februari - Bloemetje26 - 28 jaar - 2e kindje
    3 Februari - SnowAngel - 25 jaar - 1e kindje
    4 Februari - Vixey - ? jaar - 1e kindje - Meisje
    5 Februari - knor1981 - 35 jaar - 2e kindje - Verrassing
    5 Februari - FennaV - ?? jaar - 2e kindje
    5 Februari - Roetje08 - 25 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Suze29 - 32 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Groen - 27 jaar - 2e kindje
    5 Februari - Hellopretty - 29 Jaar - 1e kindje
    5 Februari - Leolove - 31 jaar - 2e kindje
    6 Februari - Roos198 - 30 jaar - 1e kindje
    6 Februari - Anna4 - 29 jaar - 2e kindje - Jongen
    7 Februari - Roos35 - 36 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Suusje27 - 30 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Liesvp - 26 jaar - 1e kindje
    8 Februari - Mariekje28 - 33 jaar - 1e kindje
    9 Februari - Sabje333 - 29 jaar - 1e kindje
    10 Februari - GwoonAn - 27 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Helena88 - 29 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Reza2306 - 31 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Mevraardbei - 32 jaar - 1e kindje
    11 Februari - patries2310 - ?? jaar - 2e kindje
    12 Februari - Mitchni - ?? jaar - 1e kindje
    13 Februari - Chica83 - 33 jaar - 2e kindje - Meisje
    14 Februari - Applejo - 30 jaar - 1e kindje
    15 Februari - Kleinmeisje93 - 23 jaar - 1e kindje - Jongen

    Afspraken:
    15/09 - Lindavvv - Geslachtsbepaling
    20/09 - Micchan - Echo

    20 Weken Echo:
    14/09 - Bloem23
    18/09 - leolove
    18/09 - Lindavvv
    19/09 - knor1981
    22/09 - Anna4
    25/09 - Helena88

    Boys 2 Girls 3 Verrassing 2
     
  16. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Anna4 Hier blijft mijn dochtertje nog even op haar kamertje liggen, voor de kleine plaatsen we de wieg op onze kamer gedurende de eerste maanden (mijn dochtertje heeft uiteindelijk 10 maanden bij ons geslapen) en we zullen een gedeelte van de kast inruimen voor de dingen die makkelijk zijn om bij de hand te hebben 's nachts of als mijn dochtertje slaapt. De echte verandering zal hier pas later zijn.
    Ik krijg geen extra echo's. Bij de vk doen ze hier standaard rond de 32 weken nog een groeiecho voor alle zwangeren dus mocht er iets zijn kunnen ze het dan nog opmerken. Tot nu toe enkel een opmerking gehad over dat het ijzer mogelijk te laag kan zijn, maar die waarde was netjes.
    Spannend die verhuizing van jullie. Denk dat je wat dat betreft nu inderdaad nog in een gunstige periode van je zwangerschap zit, ook al moet je aan je rust blijven denken. Zware sjouwwerk besteed je maar lekker uit ;)
    @Desiree92 Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom. Leuk een jongetje, voorgevoel heeft niet altijd gelijk :D
    @knor1981 fijn dat je hoofdpijn al weer iets gezakt is, hopelijk blijft het een beetje te hebben. Hier nog echt met vlagen. Vooral 's avonds heb ik er meer last van.
    @Micchan nu zeker een meisje ;) Gefeliciteerd. Mooie foto ook en fijn dat alles goed is.

    Gisteren mijn verlof besproken. Omdat ik in het onderwijs werk worden mijn vakanties die ik mis gecompenseerd. Heb "even" verlof vanaf de kerstvakantie tot half mei :roflmao:
     
    Anna4 vindt dit leuk.
  17. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Haha ja nu kon je er niet omheen dat het een meisje is. :D

    Zo dat is lekker van je verlof! Fijn zeg. :)
     
  18. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel!
    Vandaag een goede 20 weken echo gehad, ben zo dankbaar! Hij was zo druk, zo leuk om te zien. Nu weer 7 weken wachten tot de volgende echo haha, voel me sinds vorige week eindelijk een beetje beter!
    Micchan fijn dat jou echo ook goed was!
     
    Anna4 vindt dit leuk.
  19. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Bloem23 Fijn dat je een goede echo had. En vandaag precies op de helft! Leuk om die kindjes zo zien te bewegen. Voel je hem ook al goed? Fijn dat je je ook weer wat beter voelt.

    Ik werd vannacht wakker om naar de wc te gaan en t lopen ging al niet heel denderend. Vervolgens terug in bed begint mijn linkerknie ontzettend pijn te doen, been gestrekt of gebogen houden maakt niks uit. Een tijd maar onder de douche gestaan om er warmte op te krijgen en ik kreeg het ijskoud. Het blijft pijn doen, straalt uit naar mijn onder- en bovenbeen en kan er niet op steunen. Heb me maar afgemeld op het werk en straks bellen of ik nog naar de huisarts kan. Ik ben pas 3 kilo aangekomen, dus lijkt me sterk dat dit met gewichtstoename te maken heeft en voor zover ik kan beoordelen zit er ook geen vocht op mijn knie (wat ook vaker voor kan komen tijdens de zwangerschap), lijkt in ieder geval niet dikker dan de andere en voelt ook niet warm. Maar weet bijna niet waar ik moet kijken van de pijn :cry:
     
  20. Desiree92

    Desiree92 Actief lid

    8 apr 2014
    263
    15
    18
    NULL
    NULL
    @Lysta: vervelend zeg dat je zoveel last heb. Gisteren was ik bij de vk en zei dat ik last had van me onderrug. Ze vroeg of ik ook last had van me benen beetje de symptomen die jij heb vroeg ze aan me. Misschien dat het te maken heeft met het wat weker worden van je bekken. Maar inderdaad even naar laten kijken!
     

Deel Deze Pagina