eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    ja krampjes dat heeft B ook gehad we zijn begonnen met sab simplex en direct geen last weer gehad.
    via st josef apotheek online te bestellen is namelijk alleen in duitsland te verkrijgen.
     
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

    Hier ook alles goed.
    Rohan slaapt nu steeds tot half 5 of half 6 door! Ben ik heel blij mee. Is nu alleen weer even vogelen met het voedingsschema.
    We hebben een vast ritueel voor het slapen.
    Om 11 uur gaat hij eerst met papa douchen. Een kwartier tot 20 minuten. Dan een extra warme fles. Dan naar bed. Aai over de bol en slapen.

    Hij krijgt de 27e zijn prikjes.. Ben er gewoon bang voor. Maar is voor zijn eigen bestwil.

    Hier van de week ook gebeld naar cb vanwege krampjes. Ik kreeg het advies om hem op zijn zij te leggen en zo de fles te geven. Dan loopt de melk in zijn wang ipv direct in zijn keel. Zo kan hij het doorklikken wanneer hij zelf wil. Ipv dat hij snel moet slikken omdat het anders zijn luchtpijp in loopt.
    Nou het werkt als een tierelier. Heb nog nooit zo veel lege flessen op een dag gehad. En alles zonder kramp!

    Hier voor het eerst weer ongesteld. Was al met de pil begonnen. Moet nog 3 pillen maar de rode duivels laten niet langer op zich wachten.. was even vergeten dat dat verdomde zeer deed... dalijk maar eens een paar doosjes ibuprofen inslaan..
     
  3. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Lijkt me wel een beetje raar de fles geven. En ook lang duren. Heb nu door een tip van iemand iets gehaald bij Etos dat ook erg goed werkt gelukkig

    Hier nog niet ongesteld maar ook weer aan de pil. Ben hem wel in 2 weken al 3 x vergeten oeps. Dus de volgende ochtend genomen. Moet weer even inkomen na 4 jaar niet haha

    Wij zijn een weekje op vakantie. Gaat echt supergoed.
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nee hoor is niet raar. Op het voedinfskussen. Hoofdje gedraaid. Ik leg de fles op mijn borst. Dus heb dan ook nog eens mijn handen vrij.

    Fles is nu in 20-30 minuten leeg. Terwijl ik eerst bijna een uur mee bezig was.
     
  5. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    #3245 Bloempje01, 11 jul 2017
    Laatst bewerkt: 11 jul 2017
    Werkt fijn he de fles zo geven @Imona ! Bij O deden wij dat ook, wereld van verschil als toen hij de fles 'normaal' kreeg. E krijgt nog steeds bv en die ligt dan eig in de zelfde positie en heeft ook zelden tot nooit last van krampjes/spugen! Fijn dat Rohan nu ook een stukje doorslaapt. Je voelt je dan weer een heel nieuw mens he?!

    Ik ben alweer 2x ongesteld geworden. Wou eerst de pil halen wat mag incombinatie met de bv, maar toch vanaf gezien. Heb gewoon weer m'n oude cyclus terug dus daar hoef ik het niet voor te doen. Begin weer met de pil als ik stop met de bv.
    Wij mogen volgende week donderdag alweer voor de 2de prikjes. Zie er nu alweer tegenop. Morgen word O 2. Jeetje 2! Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik van hem beviel, dat hij er pas was.. nu is ie alweer 2. Om van te janken hoe snel alles gaat!

    @madameV geniet van jullie vakantie. Lijkt me indd heeeel erg wennen weer steeds aan die pil te denken. Zou bij mij ook vaak vergeten worden haha.

    Hoe is het met de rest vd dames & baby's?!
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn pil ligt bij mijn tanden Borstel. Tanden poets je elke dag. Dan zie je ook meteen die pil liggen.

    Welke maat kleding hebben jullie kindjes inmiddels?

    Rohan nu 7 weken.
    Rompers maat 62.
    Broeken 56.
    Shirtjes 56 of groot vallende 50.

    Net zijn kleertjes weer uitgezocht.
    Dingen die te klein zijn er uit. Dingen die ik niet leuk vind er uit. Haha.

    Maar hij heeft meer dan de helft niet aangehad.. misschien dat hij 2x lange mouwen aan heeft gehad. Verder korte mouwen of alleen rompers..
     
  7. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Haha nou zo werkt dat hier niet hoor @Imona poets ook netjes 2 x per dag mijn tanden en hij ligt er naast. Maar dat moet ook een of andere manier even weer routine worden. T was ook al zo lang geleden.

    Ik snap dat het niet raar IS maar het lijkt me gewoon apart zo de fles geven zo bedoel ik dat.

    Alvast gefeliciteerd met je zoontje bloempje! Mijn dochter word volgende week dinsdag zelfs alweer 3. Kunt je gewoon niet meer voorstellen dat je met zijn 2en was en nu met 4 haha.

    Hoe groot is Rohan dan? Ik moet as maandag na bureau ook voor de eerste prikjes. Hij was vorige x 54.5 cm hij is bijna uit 50 maar past alle rompers nog 50/56 en kleding nu ook 56 aan.
     
  8. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    Hier gaat ook alles goed. D is een heerlijk rustige tevreden baby. Hij slaapt goed. Laat overdag 4-5 u tussen de flessen en 's nachts wisselt het tussen 4-6 uur. Ik geef de fles op verzoek, dus heb geen vast schema. Elke dag weer anders.
    D groeit goed, hij woog verleden week al 4550 gr. Maat 50 wordt te klein, vooral te kort, dus ik denk dat hij ook in de lengte is gegroeid. Maat 56 zit soms goed en soms echt nog te groot, ligt aan het merk. Ik heb ook veel kleertjes nog nooit aangedaan bij D. Die vind ik dan toch niet echt leuk of zijn te warm.

    Ik ben nog niet ongesteld geweest. En ik moet nog naar de huisarts voor anti conceptie. Ik wilde eigenlijk niet meer aan de pil, maar ik weet ook nog niet wat dan wel.
     
  9. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    @madameV Dankjewel! Echt he?! Lijkt wel eeuwen geleden dat we gewoon nog met z'n 2en waren. Vraag me soms echt af wat we toen al de tijd deden haha. Nu met de kinderen is er altijd wel iets te doen. Volgens mij hadden we voor de kinderen een aardig rustig leven :roflmao:.

    Ik zou de pil langs m'n eerste bakje koffie het smorgens kunnen leggen, en dan nog weet ik zeker dat er keren zouden zijn dat ik t ding vergat. Zelfde met die zwangerschaps vitaminen die vergat ik in het begin ook tig keer. Dat wende ook pas na een paar weken haha.

    E draagt nu al enige tijd maatje 56. Hij is vooral heel lang, broekjes v 56 beginnen al wat kort te raken terwijl de shirts nog prima zitten. Hij lijkt op z'n moeder gaat de lengte in ipv breedte. Terwijl O die ging als baby zijnde de breedte in ipv de lengte. Is nu nog niet groot. Draagt in z'n broeken nog makkelijk 86/92 terwijl shirts 92 kleine 98 makkelijk kunnen.
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Geen idee hoe lang hij nu is. Vorige keer was hij 53.8 cm.
    Ga hem morgen weer wegen. Heb thuis een weegschaal. Vorige week woog hij 5300 gram.
     
  11. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Bloempje01 ja echt hè haha. Mijn dochter is ook niet echt groot. Gaat nu langzaam richting 98 maar ze heeft bijna alle kleren van vorig jaar zomer gewoon weer aan. Zijn een paar shirtjes te krap maar niet eens te kort. Ze heeft wel een beetje een buikje.

    @AJO ik doe ook alles op verzoek. Soms 5 flessen soms 6 flessen. Nog steeds 120 per x maar ze gaan steeds vaker bijna op dus zal binnenkort meer worden. Qua anticonceptie dat had ik ook. Eigenlijk wou ik niet meer aan de pil maar ja is zo geslikt en heb ook echt geen zin om weer ergens naartoe te moeten voor spiraaltje oid. Tis ff genoeg geweest. Misschien laat mijn vriend zich helpen maar dat is niet iets dat je even zo 123 beslist. Dus dan maar even aan de pil maar heb wel gezegd voor max 5 jaar dan moet er wel een andere oplossing komen. Ben sowieso pas 27 dus heb geen zin om nog 20jaar te slikken

    Wel grappig trouwens als je het over maten hebt. Je kunt zo goed zien dat a een jongen is. En dan bedoel ik qua bouw. Ik was natuurlijk een meisje gewend. Maar zelfs bij zo'n baby tje zie je al zo die bouw van brede borstkas en na onder toe steeds smaller bij de heupen. Vind het echt grappig om die verschillen te zien. Laatst oude foto's van z erbij gepakt en ze lijken toch wel erg op elkaar maar wel weer leuk dat je toch duidelijk ziet dat a een jongen is en z een meisje qua gezicht enz
     
  12. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik lees om de paar dagen mee hoor, maar van typen komt weinig. Sorry! Hier alles goed! Helemaal gewend aan alles behalve het slaapgebrek. Heb echt 8 uur slaap nodig, maar zit nu dagelijks op 5 a 6 uur. Dus wallen van hier tot Tokyo. Hij spuugt na de nachtfles telkens z'n speen uit en gaat dan klagen dus we slapen dan niet zo snel helaas. Kan ook niet bijslapen, want het is hier zoete inval met vriendinnetjes van m'n dochtertje. Gisteren wel een powernap van 10 min op de bank toen ze op de tablet zat. Lang leve de regen en ze dus niet buiten kon spelen haha.
    Ons zoontje is dus 6 weken en weegt denk ik net over de 4 kg en drinkt 6 a 7 x 90 cc. We bouwen het langzaam op, omdat hij snel spuugt en blijft slikken en daardoor het zuur lijkt te hebben.
    Hoe gaat bij jullie het huiluurtje? Ons zoontje lijkt het aan te voelen wanneer we gaan avondeten. Dat is ook een talent toch...o_O voor de rest is het een scheet en krijgen we af en toe een heerlijk glimlachje:thumup:
     
  13. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    @Suuzan dat huiluurtje onder het avondeten is hier een welbekend fenomeen. Ze alle 2 hier zetten het op een krijsen op als het avondeten aan de beurt is. Bij O ben ik toen heel veel afgevallen omdat ik simpelweg geen hap door m'n strot kreeg als hij weer eens vond dat het onder het avondeten tijd was voor een scène te schoppen.
    E begon er ook mee maar die waren we een stapje voor, we hebben een kinderstoel aangeschaft met newborn zitje zodat als ik aan het koken ben hij erbij kan zijn. En tot nu toe (klop klop) werkt het. Zolang ie erbij kan zijn in de keuken is het goed. Af en toe eens z'n speentje geven, maar geen gekrijs wat zelfs de overburen horen. Voor hem werkt het dus echt super als ie maar gewoon erbij kan zijn.
     
  14. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hier is dat huiluurtje eigenlijk niet echt. Wel eens een vervelend uurtje ivm krampjes maar niet perse zo rond etenstijd.
     
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Huil uurtje hier rond half 8.
    Is meestal 15 minuten. Dan ben ik het zat. Mik ik hem in de draagzak en ga een rondje lopen. Zodra ik de deur uit stap is hij stil. Ach. Prima zolang het werkt. En is voor mij ook goed. Dus vooruit.
    En als het regent doe ik hem gewoon in bad.. werkt oom
     
  16. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    Hier ook geen huiluurtje. Maar meestal is D wel wakker rond die tijd. Slapen lukt dan niet echt. We proberen het wel, leggen hem wel in bed, maar echt goed slapen zit er dan niet in. Hij wil gewoon bij ons zijn, bij mama zijn. Lastig tijdens het koken en eten, maar ach, het hoort erbij met die kleintjes. Als ik borstvoeding zou geven zou hij rond die tijd waarschijnlijk clusteren. Dit is net zoiets.
    D huilt eigenlijk weinig. Alleen als hij echt veel honger heeft of Krampjes (maar ook die heeft hij bijna niet) of soms bij het aan en uitkleden. Tis een heerlijk rustig tevreden mannetje.
     
  17. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Wat zijn jullie geluksvogels: bijna geen huiluurtjes! Wat moet dat heerlijk zijn haha. Gelukkig is hij overdag wel rustig, dus dan weet ik ook dat het de prikkels zijn en niet iets anders. Maar zo'n huiluurtje is toch pittig voor onze oren. We blijven elkaar bemoedigen met: het is maar een fase.... het is maar een faseo_O
     
  18. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Haha hier geen huiluurtje maar wel even bij je willen zitten van 20.00 tot 21.00 vinden we wel gezellig.
    B was vorige week 4140 precies een kilo zwaarder past op zich wel in 50 maar het wordt te kort dus toch maar 56 aan lengte is ook al 55 cm! Terwijl hij maar 49 was dus in de lengte is het heel hard gegaan.
    Verder is het een heerlijk jochie wat al een week af en toe lacht en nu al 3 dagen de hele dagvrolijk mannetje.
    Ik geef nog borstvoeding op verzoek. En meneer heeft eindelijk het doorslapen uitgevondenom 23.30 laatste voeding ongeveer en dan tussen 5.30 en 6 uur is hij er pas. Heerlijktot vorige week kwam hij nog elke 3 uur dus voor ons is dit echt fijn, om 8.30 daarna weer dus we slapen saampjes lekker uit.

    Ik ben weer 4 weken aan de minipil en niet ongesteld geweest nog B is nu 8,5 week, komt ws door de borstvoeding dus ik ga lekker door
     
  19. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Menstruatie is hier ook niet doorgezet. Was 1 dag bruin verlies. Dat was het. Maar begin nu aan mijn stopweek
     
  20. 82Noor

    82Noor Actief lid

    8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hier ook alles goed. Lees ook nog altijd mee. Slapen jullie kindjes al een beetje op vaste tijden? Bij mij slaapt hij meestal ban 8.30 tot 10.00 en dan weer van 11.30 tot 14.00 en van 15.30 tot 17.00 en van 18.30 tot 22.30 en van 23.00 tot 2.00 en van 2.00 tot 6.00. Dit doet hij dan heel vaak maar opeens slaapt ie dan niet 's nachts of opeens een keer extra tussendoor overdag. Hij is nu 6 weekjes en denk ook wel erg snel voor een echt ritme dus ben even benieuwd hoe dat bij jullie is.
    Het laatste stukje nacht vanaf 2.00 slaapt hij wel altijd super onrustig. Dan is er weinig slaap voor mij bij.
     

Deel Deze Pagina