eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Overdag verschilt. Meestal is hij sochtends wel een poosje wakker. Dan na de late ochtend fles slapen. Dan eind middag weer wakker. Begin avond slapen. Eind avond wakker. En s nachts slaapt hij van half 12 tot 6

    Vind het heerlijk dat hij de nachten lekker doortuft.

    Is alleen weer even zieken net ritme. Net als vandaag kom ik dan op 5 flessen uit ipv 6.

    6 uur.
    En toen half 11.
    Dan kom ik vanmiddag uit op half 3.
    Dan half 7 en dan half 11.
    En dan pas weer ergens tussen 5 en 6.

    Maar wil proberen om de laatste fles om 11 uur te geven ipv half 12 wat we nu steeds doen.

    Nu zot hij namelijk op 5 flessen van 150 en hij zou 6 flessen moeten krijgen.

    Is weer even zoeken. Maar hij vraagt ook niet om meer dus zal wel goed zijn zo.
     
  2. 82Noor

    82Noor Actief lid

    8 sep 2016
    468
    15
    18
    Wat heerlijk zeg Imona dat hij zo doorslaapt 's nachts. Daar zou ik voor tekenen :)
     
    Imona vindt dit leuk.
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ben er ook heel blij mee
     
  4. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Hier ook doorslapen om 23.30 laatste borst en dan tussen 5-6 uur en dan 8.30 hele ochtend wakker om 11.30 meestal weer voedenen dan slapen van 12.30 tot 16.30 ongeveer voeding en dan weer slapen tot 19.00 uur en dan wakker tot 21.00 en dan 23.30 weer redelijk ritme al en toch voeden op verzoek keurig 6 keerherl soms een keertje extra in de avond.
    En dat doorslapen is echt heel fijn.
     
  5. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hier is het 07.30 daarna slaapt ie weer even n uurtje of 2.
    Dan 10.30 dan issie meestal wakker tot +\- 12.00.
    Dan weer om 13.30 een voeding, daarna doezelt ie meestal gelijk weer inslaap voor n uurtje of 2. Ligt er nog wel eens aan.
    Dan weer om 16.30 een voeding dan is E meestal wakker tot 18.00 daarna meldt ie zich weer om 19.30 voor een voeding.
    Meestal blijft ie na die voeding op wat hazentukjes na wakker tot z'n laatste voeding en die is altijd ergens tussen 22.00 & 23.00

    @jadie voedt je 1 borst per keer of 2? E valt vaak in slaap na 1 borst. En krijg hem daarna met geen mogelijkheid meer wakker voor de ander haha.
     
  6. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Imona hij mag toch ook rustig 5 flessen op een dag dat is toch geen probleem zolang hij verzadigd is

    Hier is het ook de ene dag 5 de andere 6 het ligt eraan of ie doorslaapt of niet. Wij hebben eigenlijk alleen snachts een ritme. Overdag nog niet heel erg qua tijden. Als ie slaapt slaapt ie als ie wakker is is ie wakker. Als ie een tijdje wakker is geweest leg ik hem in bed maar moet of wil ik ergens heen neem ik hem net zo makkelijk mee en dan slaapt ie ook wel. Nu kan het nog haha. Ik moet zeggen dat hij ook hele lange rukken maakt qua slaap en is dan weer best lang wakker. Soms ook de ene dag best veel wakker en de dag erna weer heel veel slapen.

    S'avonds gaat hij meestal na een voeding rond half 8 na bed. En de ene keer trekt ie door tot 6u sochtends en de andere x komt ie nog 1 x snachts rond 3 a 4 uur. We hebben hem ook wel eens om 11u wakker gemaakt om te voeden maar het rare is dat ie dan sowieso snachts komt dus dat is geen succes
     
  7. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Ik voed eerst de ene borst en dan valt hij in slaap maar dan verschoon ik hem waardoor die weer wakker is en dan drinkt hij de andere borst wel minder lang de eerste 10-15 min en de tweede 8-10 minuten
     
  8. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    Hier ook zo. Een vast ritme hebben we nog niet, het wisselt nog wel per dag. Ik geef de fles ook op verzoek, dat is vaak om de 4-5 uur, maar kan dus ook om de 3 uur zijn. D is morgen ook pas 5 weken. Hij slaapt zeker overdag nog veel, maakt lange rukken, net als bij MadameV. Hij krijgt vaak een fles rond 7. Dan valt hij meestal snel in slaapt (hij is 60-90 min wakker) en slaapt tot de volgende fles, tussen 11 en 12. Daarna slaapt hij meestal tot een uur of 16. Daarna slaapt hij meestal een half uurtje en is dan wakker tot de laatste fles. Die krijgt hij vaak rond 20/21 uur. Dan is hij erg moe en gaat slapen. Tot een uur 2/3. Heb wel geprobeerd om rond 23/24 uur nog een fles te geven, maar dan komt D ook nog gewoon om 2/3 uur. Dus dat werkt niet. Hij slaapt qua aantal uren wel bijna door, maar begint de nacht wel vroeg. Maar voor nu vind ik het prima. Verandert vanzelf wel.
     
  9. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    En zo is dat. @AJO hier is a vandaag 8 weken. Maar net wat je zegt heel wisselend. Soms wel 5 a 6 u tussen een fles soms krap aan 3. Maar je kunt het hier wel een beetje inschatten. Als ie de hele nacht door slaapt tot 6 00 moet ie in de ochtend gewoon wat meer inhalen zeg maar. En dat ritme komt net wat je zegt er vanzelf wel in. Bij mijn dochter hebben we er ook niks aan gestuurd dat liep vanzelf
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier kwam meneer vannacht ook ineens om half 3. Terwijl hij de laatste anderhalve week steeds tussen half 5 en half 6 komt. Wel weer even wennen om dan s nacht uit bed te moeten. Haha.
    Ik zit er aan te denken om hem na de eerste avond fles. Dat is ergens tussen 7 en 8. Om hem dan ook op bed te leggen en hem dan te laten komen wanneer hij wil. Hij moet toch gaan leren dat het om 7 a 8 uur bed tijd is. En als ik straks weer ga werken wil ik toch zelf graag wat eerder naar bed dan half 12-12 uur..
    Waarschijnlijk komt hij dan s nachts nog wel een keer. Maar dan heb ik in iedergeval wat meer slaap.
    Als ik weer ga werken en ik heb een ochtenddienst dan moet ik om 6 uur mijn bed uit. Dan slaap ik liever s avonds wat eerder en s nachts 1 keer er uit. Dan s avond heel laat naar bed met het risico dat ik er s nachts alsnog uit moet..
     
  11. 82Noor

    82Noor Actief lid

    8 sep 2016
    468
    15
    18
    @Imona heb jij toevallig een plaatje van de houding waarop je hem de fles geeft? Lijkt me handig met dat voedingskussen.
    Het is hier ook wisselend. Heb alleen wel echt een hongerige baby. Wordt altijd boos direct na wakker worden en wil dan meteen eten. wat ik raar vind is dat hij nu al een paar dagen precies om 02.00 wakker wordt om te eten onafhankelijk van of hij de fles daarvoor om 21.30, 22.00 of 23.00 heeft gehad. Na 2 uur slaapt hij de
    Rest van de nacht best wel onrustig. Eigenlijk slaap ik dus steeds maar van 23.00 tot 02.00. Maar goed, ik heb het voor hem over uiteraard.
     
  12. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier nog geen ritme. Ik probeer tussen 22.00-23.00 de avondfles te geven en dan komt hij rond 2 a 3 uur en dan weer rond 5 a 6 uur. Hierdoor maak ik helaas korte nachten, omdat hij daarna niet gelijk in slaap valt...dus ik hoop echt dat hij snel gaat doorslapen. Lijkt me heerlijk om 6 uur achter elkaar te slapen. Maar ja, alles beter dan de slapeloze nachten met m'n dikke zwangere buik. Ben zo blij dat ik weer alles kan.

    Genieten jullie daar ook zo van? Gewoon weer flinke stukken te kunnen lopen zonder het gevoel te hebben dat er iets uit valt of pijn doet ..haha. Je schoenen weer normaal aan te kunnen doen, bukken zonder moeite te doen, alles kunnen eten en drinken, je normale kleren weer aan te kunnen. Ik vind het allemaal heerlijk!!!!
     
  13. 82Noor

    82Noor Actief lid

    8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ik heb precies hetzelfde. Tussen 22.00 en 23.00 laatste fles, dan weer rond 2 uur en dan weer tussen 5 en 6.30. Hij poept dan ook nog vaak even 's nachts. Maar ik probeer overdag vaak even te dutten als hij slaapt.

    Ik vind niet zwanger zijn ook wel heel fijn. Moet wel nog wat kilo's kwijt. Hoe gaat dat bij jullie?
     
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @Suuzan .

    Ja dat je weer kan bewegen vind ik heerlijk. Gister weer een stuk op de racefiets gedaan. Viel niet tegen. Mocht aanhaken bij wielrenners. Kon ze nog bijhouden ook.
    Ik mis wel de schopjes in mijn buik.

    Vannacht kwam meneer ook om half 3 hoor. Maar hij slaapt de laatste tijd vaker door. Zelf slaap ik dan 4.5 tot 5 uurtjes ongeveer.
     
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @82Noor

    Ben nu toevallig aan het voeden
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    .
     
  17. 82Noor

    82Noor Actief lid

    8 sep 2016
    468
    15
    18
    Thanks @Imona! Dat ga ik ook eens proberen.
     
  18. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik moet nog ongeveer 4 kg. Ze zitten echt op mijn buik. Maar ben weer fanatiek aan t sporten en opletten qua eten. Maar t gaat wel tergend langzaam en dat frustreerde maar goed. Ik vind het ook weer erg fijn dat ik weer alles kan. Door de klachten aan mijn benen was ik héél lang beperkt ook toen ik nog niet zo'n dikke buik had dus dit is echt een verademing

    @Imona dat doen wij dus ook gewoon op tijd na bed ong zelfde tijd als onze dochter en dan zien we het wel. Wij gaan zelf ook nooit laat mijn vriend moet er ook vroeg uit. Vanacht kwam ie om half 1 maar hij slaapt ook wel eens door tot 6u. Ach het komt vanzelf

    Balen voor diegene die er nog zo druk mee zijn snachts zeg pff. Kan zelf zo slecht tegen slaap tekort. Gelukkig neemt mijn vriend snachts 75 procent van de tijd op zich dus ik mag niet klagen haha

    Over 2 maanden mag er ook een beetje pap bij in de fles. Dat was bij mijn dochter echt geweldig. Toen sliep ze al helemaal goed door.

    A is vandaag voor de 3e x paar uurtjes bij mijn ouders geweest. Wij even samen shoppen. Over 2 weken begin ik weer. Zo kan iedereen er langzaam aan wennen en ik zelf ook haha!
     
  19. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik was na de bevalling 15 kg lichter dan voor mijn zwangerschap, omdat ik 13 weken lang op dieet ben geweest voor mijn zwangerschapsdiabetes. Voor een gezond bmi moet er nog 7 kilo af, dus dat zou wel heel mooi zijn. Maar .... alles is zo lekker!!!! Opeens mag ik weer van alles en kan me dan niet zo inhouden, maar wil niet meer die 15 kilo erbij. Dus probeer in ieder geval op gewicht te blijven, maar zou echt weleens slank willen zijn. Baal vooral nu van mijn flubberbuik (echt zo'n klein dakje boven mijn keizersnee litteken). Ik hoop dat het ooit nog weg gaat. We zullen zien, zei ik na patat en een ijsje :rolleyes:
     
    Bloempje01 en madameV vinden dit leuk.
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Eerste keer om 8 uur op bed leggen.. Wauw. Heel zijn ritme in de war.

    Ik om 12 uur nog een fles gegeven. Denk dan zit hij lekker vol. Slaapt hij lekker lang. Niet dus. Half 3 kwam hij weer. Half 5 weer en toen half 9 weer..

    Ach. Went ook wel weer
     

Deel Deze Pagina