eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    *even klagen*

    Jeetje wat voel ik me slecht vandaag.
    Ik ben moe. Lamlendig. Ongesteld. Voel me dik. Net een hangbuikzwijn. De helft van mijn kleren staat me niet meer. Maar wil nog geen nieuwe halen want er moet nog 4 kilo kwijt voor ik op mijn oude gewicht ben..

    Voel me zo niet aantrekkelijk nu...

    Bah bah bah..

    *klaagmodus uit*
     
  2. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik kan me af en toe ook zo zielig voelen. Gisteren was ik zóóó moe na het avondeten dat de tranen in m'n ogen sprongen en ik snikkend in bed ben gaan liggen. En dan echt huilen omdat ik mezelf dan heeeel zielig vind door m'n slaaptekort. Ben echt geen depri persoon, maar elke nacht maar 5 uur te slapen is niet bevordelijk voor mijn productiviteit zeg maar. Na een uur slaap kon ik er weer tegen aan en kan mezelf dan ook uitlachen voor het zielige huilen. Ach, af en toe brullen lucht wel weer op toch!
     
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou. Die menstruatie spaart me niet hoor... vannacht door en tampon en maandverband heen gelekt.. heel mijn bed er onder.. Lekker wakker worden zo..
    Kan ook nooit normaal..

    Hebben jullie dat ook zo erg?
     
  4. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Dat hoor je van heel veel vrouwen dat ze de eerste paar menstruaties na de bevalling heel hevig bloeden. Maar echt fijn is het natuurlijk niet nee:|..

    Hier trouwens ook een hangpens aanwezig. Kilo's zijn dan weliswaar allemaal al dubbel en dik eraf. Maar m'n buikvel kwabbelt nog aardig. Ben me al weken aan het voornemen te beginnen met buikspier oefeningen. Maar de luie ik in mij krijgt het steeds niet voor elkaar:D.
     
  5. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ben net 2 weken gestopt met borstvoeding dus ben benieuwd wanneer ik ongesteld word. Ik mis het niet :roflmao:
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb me voorgenomen om flink aan de sport te gaan en niet meer te snoepen.
    Voel me zo dik en lelijk met die hang pens..

    Wat eten betreft:
    Ontbijt: magere kwark met muesli
    Tussendoor:rauwkost
    Lunch: 3 bruine boterhammen.
    Tussendoor: 2 stuks fruit.
    Avond eten: wat we normaal eten. Maar een wat kleinere portie.

    En 1.5 tot 2 liter water.

    Beweging:
    Maandag: body combat
    Dinsdag: fietsen. (Paardrijden)
    Woensdag: body combat
    Donderdag: fietsen (paardrijden)
    Vrijdag: body combat
    Zaterdag: rust.
    Zondah: fietsen en paardrijden.

    Ben dat dikke lijf zat.. Moet gewoon 30-35 kilo af...
     
  7. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    Ik ben nu lichter dan voor de zwangerschap, mede door het dieet van de zwangerschapsdiabetes is er 10 kilo af. En ik was voor ik zwanger werd al 3 kg afgevallen, dus nu totaal 13 kg lichter dan vorig jaar. Maar ik wil, net als jij Imona, heel wat meer kilo's kwijt. Ik ben nu 3 wk bezig met koolhydraat beperkt dieet, met de methode van Yvonne Lemmers (Grip op koolhydraten). Dit bevalt me goed. Ik was wat sceptisch over sommige dingen die ze beweert in haar boeken, maar ik moet haar in de meeste dingen gelijk geven. Ik eet nu weinig koolhydraten en heb weinig tot geen honger. Ik ben niet meer heel de dag bezig met 'wat zal/kan ik eten'. Vorige week was ik 2,5 kg kwijt in 2 weken, dus dat is netjes. Hoop dat er deze week weer een kilo af is. Ik weeg morgen of dinsdag weer, net hoe het uitkomt.

    Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar ik weet van na de bevalling van mijn dochtertje dat mijn menstruatie ongeveer net zo was als daarvoor, dus gelukkig niet zwaarder. Daar hoop ik deze keer weer op
     
  8. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Zeer herkenbaar dat je af en toe zielig vinden. Hier al net zo en bij mij is het vooral gewicht. Eigenlijk gaat het heel goed want ben toch in een maand tijd weer Zo'n 3 kg kwijt, en beter langzaam en blijvend dan crashen maar toch. Het liefst wil ik er nog 10 totaal af en dan kan ik zo balen. Het irriteert me ook vooral dat mijn vriend zich ook zo heeft laten gaan. Alsof hij ook zwanger was. Zo zonde want hij was zo goed bezig. Hij doet nu weer net zo goed met me mee maar toch bij mij is er nog een reden ( lees 2 kinderen ) denk ik dan

    Heb me gisteren aangemeld voor Weight watchers online en vandaag begonnen. Hopelijk nieuwe input nieuwe motivatie. Heb na mijn dochter ook koolhydraatarm gedaan en daarmee toen 20kg ( nog bovenop de zwangerschaps kilo's ) verloren. Maar nu vind ik het lastig combineren. Want hoe kan ik zorgen dat mijn dochter aardappelen eet als ik het zelf niet doe enz. Dus nu een andere insteek. Ik mág alles zolang het binnen mijn dag punten blijft.

    Ik ben nog niet ongesteld geweest maar ik ben nooit zwaar ongesteld geweest ook niet kort na de bevalling van mijn dochter dus hoop nu ook niet.

    Met a alles goed. Groeit echt als kool joh! Bij z leek me dat veel langzamer gaan. Misschien omdat het een jongen is geen idee maar volgens mij gaat ie hard! Morgen 1e prikjes dus dan zullen we het meteen weer horen qua lengte en gewicht.
     
  9. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Ik voel me ook best zielig hoor af en toe mag ook wel.
    Ik ben twee weken geleden weer begonnen met sporten en ben nu al 5 kilo kwijt moet er nog 4 voordat ik weer op mijn eigen gewicht zit. Ik eet eigenlijk best wel veel voor mijn doen heb de hele dag honger. Ik geef nog borstvoeding en B eet mij lekker op dus ga nog vrolijk door. Haha
    Door de borstvoeding nog niet ongesteld geweest heerlijk hoor moet ik zeggen. De kraamhulp hier heeft me wel gewaarschuwd dat het kan zijn dat je echt enkele dagen weer kraamverband nodig hebt. Gelukkig heb i, nog een pak staan dus we zien wel wanneer de sluizen opengaan. Hopelijk blijft het nog even weg.
     
  10. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Als ik jullie verhalen zo lees, word ik er best jaloers van. Onze dochter slaapt nooit door. Ik geef volledige borstvoeding en slaap nooit langer dan 3 uur. Naast slapen, verschonen, eten en huilen is ze eigenlijk nooit wakker. Verder heeft ze last van darmkrampjes en is vorige week verborgen reflux geconstateerd. Slapen wordt steeds merger, maakt vaak geen 45 minutes meet. Slapen sinds afgelopen weekend niet meer in bed, maar in draagdoek. Als iemand advises heeft..
     
  11. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    @Goudin
    Oh jee meid wat een elende
    B had ook last van darmkrampjes en toen ben ik begonnen met sab simplex en direct na de eerste keer geen last meer en een fijn ontspannen ventje.

    Verder Gaat B met mijn man mee onder de douche om de dag rond 23.00 uur en daarna voeding sindsdien slaapt hij tot 5.30 a 6.00 uur wij slapen ook pas rond 0.00 0.30, maar de ruk tot 5.30 uur heb je echt nodig die voeding om 2 a 3 uur is funest.

    Sab simplex kan je niet in nederland verkrijgen maar je kan het via internet bestellen uit duitsland via de web site:

    www.duitse-internetapotheek.com

    Je krijgt dan een bevestiging van je bestelling in de mail en daarbij zit de factuur die je kan betalen daarna heb je binnen 2 dagen de bestelling.

    de gebruiksaanwijzing zegt bij elke voeding 15 druppels maar wij geven 10 en het helpt super goed geen krampjes meer gehad daarna.

    1 borst voeden dan verschonen en de 10 druppels sab simplex en dan de andere borst. Even knuffelen en wanneerB gaapt gaat hij weer terug de wieg in en slaapt dan tot 9.00 uur.

    Hopelijk helpt dat een beetje
     
  12. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Voor d e reflux kan je een dikke handdoek onder de matras leggen zodat ze wat schuin met haar hoofd omhoog ligt dan heeft ze minder last moet je wel echt zorgen dat ze zo laag mogelijk in haar bedje ligt zodat ze niet onder de dekens kan komen.
    Dit deden wij op de nicu altijd waar ik gewerkt heb met kindjes met reflux.
     
  13. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    Oh @Goudin, dat is niet fijn! Verborgen reflux had mijn dochtertje ook. Ik neem aan dat je de richtlijnen voor reflux hebt mee gekregen: zoals Jadie zegt het bedje aan de hoofd-kant verhogen. Dit kan met een handdoek, maar er zijn ook speciale kussens te koop die je onder het matrasje kan leggen. Verder na de voeding minstens 20 minuten rechtop houden zodat het goed kan zakken. De voeding indikken, maar dat is met borstvoeding lastiger, maar kan wel. Je kan voor de voeding johannesbroodpitmeel geven.

    En verder, neem tijd voor jezelf. Ik weer niet of je kolft, maar dan kan je wat borstvoeding in een flesje door iemand anders laten geven. Dan heb je zelf even een momentje voor jezelf, ook al moet je dan wel kolven. Het is echt zwaar, een kindje met reflux.

    Heb je medicatie voor je dochtertje gekregen? Mijn dochtertje kreeg omeprazol drank, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Ik ben niet altijd voor medicatie bij zulke kleintjes, maar reflux is echt niet fijn en heel pijnlijk. Het maagzuur komt omhoog door de slokdarm en ze slikken het weer door, dus het gaat er 2x door. Als je last van maagzuur hebt gehad in de zwangerschap dan weet je een beetje hoe dat voelt. Bij mijn dochtertje hielp de medicatie en de andere reflux richtlijnen heel goed.

    Sterkte! Het is niet niks!!
     
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Jeetje goudin wat zwaar!

    Voor het slapen misschien inhaleren? In een draagdoek zitten ze toch ook best strak.
    Rohan heeft dat hij s middags moeilijk kan slapen. Dan rillen we hem in een hydrofiel doen zodat zijn armen strak liggen en dan slaapt hij als een roosje.

    Reflux: kindje van een vriendin van mij heeft het zo erg gehad dat ze meerdere malen is opgenomen. Nu heeft ze via de kinderarts maagzuur remmers gekregen. Dat heet Nutrition. Kan je gewoon in de supermarkt krijgen maar moet je wel eerst overleggen met de huisarts/kinderarts. Bij haar kindje is het sinds die medicijnen helemaal over.

    Krampen: ik geef voor de krampen infacol. Is een klein flesje met een pipet. Voor de voeding pipetje geven thats it. Si de wij dat aan Rohan geven heeft hij geen kramp meer gehad. Je hebg ook cinababy druppels. Maar ik vind die infacol beter werken.
     
  15. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve woorden. Dat doet mij heel goed. :)

    @jadie:

    Wij gaven haar eerst Infacol (zelfde basis ingrediënt als Sab Simplex), maar zijn sinds 2 dagen overgestapt naar Sab Simplex. Vanwege dat anderen daar heel enthousiast over zijn. Ik hoop zo dat de Sab Simplex een positieve invloed gaat hebben. Infacol leek niet of nauwelijks te werken. Aan de andere kant, toen we daarmee begonnen kreeg ze nog geen medicijn tegen verborgen reflux.

    De tip van eerst de ene borst geven, dan het medicijn en dan nog een borst heb ik direct ingezet. Eerst gaf ik het voor allebei borsten, maar op jouw manier werkt het beter! Bedankt. Tussendoor verschonen is helaas geen optie (meer), als ze na een voeding plat ligt gaat het mis.

    De huisarts vertelde dat ze van verborgen reflux ook darmkrampjes kan krijgen, dus beide medicijnen zijn wel nodig helaas. Uiteraard zou ik haar het liefste zonder medicijnen leven, maar het lijkt geen optie nog te zijn.

    Het bedje staat inderdaad schuin, al sinds de kraamweek toen de verloskundige dat aanraadde.

    @AJO:

    Ik kolf inderdaad. Zoveel mogelijk. Als mijn man haar 's avonds een tijdje draagt, kolf ik de hoeveelheid die we daarna met het medicijn geven. (En dan doe ik dus ook al het andere dat ik overdag niet kon doen.) Verder probeer ik te sparen voor als ze straks naar de opvang gaat, maar omdat ze de afgelopen dagen niet in bed heeft gelegen lukt het kolven niet. Dragen en kolven tegelijk gaat helaas niet.

    Ze krijgt inderdaad sinds 3 dagen (toen de huisarts verborgen reflux constateerde) Omeprazol. Ik hoop dat het helpt. De afgelopen nacht leek ze rustiger. Het is een kenmerk van reflux dat ze overdag zowat niet slapen (alleen maar huilen van de pijn) en 's nachts wel redelijk slapen, zei de huisarts.

    @Imona:

    Wat is inhaleren? Daar heb ik nog niet over gehoord. In bed bakeren we wel in (met een Pacco zomer doek), als je dat misschien bedoelt? Maar met de reflux kan ze nu even niet plat liggen, later pakken we dit wel weer op. Want ze maait inderdaad ook met haar armen als we dat niet doen.
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik bedoelde inbakeren. Haha automatisch woordenboek
     
    Goudin vindt dit leuk.
  17. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Goudin wat lastig zeg. Hier geen reflux maar heel erg krampjes. Infacol deed zo goed als niks en had druppels van vsm ook niks. Nu na een tip online orthiflor besteld. Wat een wondermiddel. Gebruik het 2 x per dag en het is zo goed als over. Heb gewoon een andere baby terug gekregen.

    Heel veel sterkte ermee. Wij hebben steeds vaker een nacht doorslapen. Zijn nu ook over op 150/5 dit drinkt ie nooit helemaal op maar je merkt dat hij langer verzadigd is
     
  18. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    @madameV: had ook orthiflor gekocht toen D last van Krampjes had. We hebben het hem 3x gegeven, in zijn fles. Maar de voeding werd er heel dik van, het lukte D niet om dit te drinken. En met een grotere speen ging het te snel. Hoe doen jullie dat?
    Gelukkig heeft D bijna nooit last van Krampjes.
     
  19. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk in dikte. Het gaat prima. 2 x per dag doe ik er 1 zo'n klein schepje bij in
     
  20. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    De medicijnen tegen de verborgen reflux lijken aan te slaan. Ons meisje is nu gewoon af en toe wakker genoeg om naar ons te lachen en in de box te kijken. Echt heel fijn! Ze heeft nu ook 2 nachten in haar bed geslapen. Overdag lukt het me niet om haar in bed slapende te krijgen.. Dus houd ik haar maar bij me. Hoe doen jullie dat met je kindje?
     
    madameV vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina