eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hallo dames. Goudin wat erg zeg van je weg. En slecht ook. Ook al kun je er misschien wat tegen doen. Zo'n relatie wil je ook niet met je werkgever. Het word dan nooit meer hetzelfde lijkt me.

    Ik slaap ook ong 6uur. Heb een fitbit die registreerd dat ook. Meestal wel op tijd na bed maar best vaak wakker. Niet altijd door a. Ook mijn dochter is veel aan het dromen en zelf soms ook zomaar wakker of toilet bezoek. A slaapt soms wel door soms niet. Maar meestal is het tussen half 5 en 6. Hij gaat echt al tussen 7 en 8 na bed. Later voeden heeft geen zin dan komt ie juist eerder. Hij heeft ook maar 8dwgen op onze kamer geslapen. We merken juist dat hij heel erg gebaat is bij rust en alleen zijn. Probeer hem dus zoveel mogelijk in bed te doen IPV de box etc. Maar dat is ook ivm mijn dochter die toch niet altijd zachtjes doet enz.


    Wel heeft a nog steeds veel krampen. We dschtwn dat het nu wel over zou zijn maar toen ons wondermiddel op was hebben we het toch maar snel weer opnieuw besteld. Ik moet volgens mij komende week na het CB ben benieuwd na lengte en gewicht. Shirts heeft ie steeds vaker 62 aan. Broeken kan nog 56
     
  2. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh en zwangerschaps kilo's er allemaal af + nog 2 extra. Weight watchers doet me zeer goed. -4.7 in 4 weken . 16sept bruiloft daarvoor had ik een doel. Die is nu nog 1.1 weg dat gaat vast lukken. Happy
     
  3. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    D slaapt ook nog naast mij in de cosleeper. Hij slaapt prima, en ik ook. Al word ik wel snel wakker als hij onrustig is. De cosleeper is 90 cm, dus D kan tot ongeveer 4 maanden zeker in de cosleeper slapen. Ik wil wel binnenkort beginnen met een slaapje overdag in zijn ledikant in zijn eigen kamer, dan kan hij daar vast wennen.
    Qua slapen mag ik echt niet klagen met D. Hij krijgt nu meestal rond 8/8.30 u
    12.30
    16.30
    20.30 u
    04.30
    Een fles. Na de fles van 8.30 en 12.30 slaapt hij lang, zo'n 2-3 uur. Na de fles van 16.30 u slaapt hij ongeveer 30 min en is dan weer wakker. Hij wil dan graag bij ons zijn. De laatste tijd valt hij dan rond 19.30 u weer in slaap.
    'S nachts laat hij zo'n 8 uur tussen de flessen, hij slaapt zo'n 6-7 uur achter elkaar.
    Krampjes heeft hij geen last van. Wel laat hij heel veel echt stinkende windjes. Ook heeft hij nu een soort uitslag/eczeem in zijn gezichtje. Hij wrijft ook veel met zijn handjes door zijn gezicht. Hij wil zn handjes in zijn mond maar dat lukt nog niet goed. Het kan zijn dat hij door het wrijven (en krabben) wat plekjes in zijn gezicht heeft, of hij wrijft juist omdat hij jeuk heeft. Hij kan het zelf niet zeggen helaas. Soms denk ik dat hij miss niet tegen koemelk kan, of niet tegen de h a voeding die hij krijgt. Donderdag maar even langs inloopspreekuur bij het bureau.
     
  4. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Er is inmiddels afgesproken dat ik voorlopig op maandag en woensdag werk, maar deze week heb ik in overleg vrij genomen. Aankomende maandag heb ik een tweede gesprek met mijn baas, om te werken aan een 'definitieve oplossing' zoals hij het noemt. Ik ben benieuwd. Maar ik ga er vanuit dat ik er niet lang meer werk.

    Ondertussen heb ik maar op wat vacatures die me aanspreken gereageerd. Best lastig, want ik heb nu maar 2 werkdagen die ik kan werken en dan moet ik het borstkolven nog zien af te dwingen. Maar door het reageren doe ik er toch nog wat aan, voor mijn idee. Eigenlijk zou ik het niet erg vinden om niet meer te werken, want bij mijn dochter zijn vind ik erg fijn, maar het wordt qua budget dan wel krap en dat ben ik niet gewend. Bovendien geeft het voor als ik dan weer terug zou gaan werken ook een gat in het cv.
     
  5. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat alle baby's goede nachten lijken te maken! Dat is toch niet altijd zo?
     
  6. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @AJO a heeft dat ook beetje bultjes in zijn gezicht. Maar heb niet het idee dat het jeukt. Op het CB zeiden ze baby eczeem. Kan verder geen kwaad.

    @Goudin ben benieuwd hoe het afloopt met je baan. Erg vervelend dit zeg. Zelf zou ik niet hele dagen thuis willen zijn maar goed dat is ieder voor zich. Stél dat je een leuke baan vind en het zit vast op het kolven, zou je hem dan laten schieten? Al zijn ze het je eigenlijk verplicht. Maar kan misschien een hobbeltje worden. Hopelijk is het überhaupt niet nodig en kom je eruit met je huidige werkgever

    A heeft afgelopen 2 nachten zelfs helemaal doorgeslapen echt van half 8 tot half 7. Wat een luxe zeg. En afgelopen zondag lag meneer al voor t eerst op zijn buik! Z was ook vroeg met 4 maanden, maar a is nog geen 3 maanden zelfs
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Onze kleine slaapt nu van 23-23.30 tot 6.00-7.00

    Hij komt alleen nog om 4 uur voor een speen. Dan moet ik soms een paar keer heen en weer lopen voor hij weer in slaap valt. Of ik leg hen in de kinderwagenbak naast me. Als hij dan eenmaal weer slaapt slaapt hij meestal door tot 6 uur half 7.

    Alleen nog die gewoonte van die speen weg en dan is het perfect. Maar hoe krijg je zo'n gewoonte er uit.. Of gaat dat vanzelf?
     
  8. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Imona joh mijn dochter heeft er nog steeds 1. Tis lastig maar bij haar is het ook echt even zo'n rust momentje. S'avonds voor het na bed gaan en in bed verder niet. Zolang ze er niet met 6 jaar nog mee op straat lopen zou ik me er niet druk over maken
     
  9. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    @madameV Ja, ik zou een baan laten schieten als ik niet mag kolven. Dan zou ik bijvoorbeeld eerder voorstellen om minder uren betaald te krijgen of zoiets. Dat het dan toch kan. Ik vind, nu de borstvoeding op gang is, dit heel belangrijk voor mijn dochter en hoop het nog een lange tijd te kunnen geven.

    Vanavond ga ik naar een zogenaamd Ontslag café. Wat ik ervan heb begrepen is dat je hier vragen kunt stellen bij (dreigend) ontslag. Ik ga mijn situatie voorleggen en kijken wat ze zeggen. Verder heb ik maandag een sollicitatiegesprek! Zo snel had ik het niet verwacht. Allemaal spannend!

    Dochterlief heeft ondertussen de grootste lol in de box, zie ik. Ergens tegen aan slaan en dat er dan iets rammelt vindt ze het leukste. Of naar de mobiel kijken die ik boven de box heb gehangen. Naar mensen kijken vind ze ook leuk. En in de wipstoel wiebelen. Hoe heerlijk is het om een baby te hebben die ouder is dan 10 weken. Alles lijkt ineens veel positiever....... Ik ben benieuwd of we terug worden geworpen tijdens de volgende sprong.
     
  10. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Goudin fijn zeg nu al een sollicitatiegesprek! Hopelijk gaat het goed en loopt het allemaal fijn voor je af.

    Ik snap je wel hoor. Ondanks dat ik geen borstvoeding geeft is het natuurlijk een bewuste keuze. En het is ook gewoon nog niet aan de orde dus je kunt altijd tzt. Maar een baan is natuurlijk ook erg belangrijk ( tenzij de wederhelft bakken met geld binnenhaalt haha )

    Ja fijn he. A is vandaag 13 weken. Het word steeds meer kind dan. Je kunt ze ook veel beter "lezen" vind ik en hebt je kindje echt leren kennen.

    Had vandaag een mooie foto gemaakt van a met zijn zus. Toch wel erg duidelijk van hetzelfde gezin haha ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen
     
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi hoi. Hoe gaat het hier?

    @Goudin hoe staat het met je werk?

    Hier gaat alles best goed.
    Ik ga 1x per week naar de psycholoog. Dat helpt me heel goed.

    Kleine man slaapt nu van half 11 tot 8 op speen na. Ik kan me daar wel eens aan ergeren. Elke nacht van 5 tot 6 die speen. Dat is de reden dat ik hem naast me leg. Maar ga hem nu gewoon in zijn eigen bed leggen. En als hij zijn speen wil zet ik een kopje thee voor mezelf. Maak ik het gezellig voor mezelf met een lekkere warme trui en blijf ik bij hem zetten op mijn gemak tot hij weer slaapt.
    Ben benieuwd.

    Verder doet hij het top. Huil uurtjes zijn er meer niet dan wel. En hij doet het gewoon goed.

    Trots op onze knappe knul

    Wat wegen jullie kindjes inmiddels?
    Rohan woog vorige week al 6.8 kilo!
     
  12. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Fijn. Dat ie het zo goed doet. Hier gaat. Alles ook erg goed. Geen idee wat a weegt ben wel erg benieuwd donderdag weer CB
     
  13. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Fijn dat het goed gaat.

    B is nu 5,5 kilo komt van net 3 dus dat is best netjes nu 14 weken. En het wordt al een heel mannetje. Slaapt van 23.00 tot 7 uur dat is echt heerlijk gelukkig geen gedoe met een speen want die wil die niet.

    In de ochtend slaapt hij ook veel en vanaf 15 uur is hij veel wakker met hazeslaapjes van 30 min. Om 19.30 uur nog borstvoeding en dan erg onrustig tot 23.00 wanneer hij weer voeding krijgt. Hij ligt veel in de box s'avonds en zit/staat veel op schoot en dan is hij vrolijk maar zo gauw je hem in zijn bed legt is het huilen en dat houdt hij 30 min vol langer hebben we niet gewacht. Dus ons mannetje is er in de avond gewoon gezellig bij.
    In de ochtend slaapt hij wel dus kan dan heel veel doen.
     
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Klinkt goed allemaal. Oh wat heerlijk. Geen speen..
     
  15. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hier gaat ook alles prima. Zo heerlijk ons gezin van 4! E doet het echt onwijs goed. Slaapt van 19.30 tot 06.30 in het weekend zelf vaker nog wat langer. Hij is alweer bijna 4! Maanden. Zit nu in maatje 62/68 moeten volgende week z'n prikken weer gaan halen, ben wel erg benieuwd wat ie weegt. Gelukkig de laatste prikken alweer tot 11 maanden. Halleloeja! Haat aan die dingen. O die start volgende week 2 ochtenden op de psz. Zo'n gek idee! 2 ochtenden peuter-terror vrij haha. E heeft wel een speen, hij sabbelt zich daarop in slaap. wanneer ie dan echt vast slaapt valt z'n speen eruit en gelukkig vraagt ie er dan ook niet om in de nacht.

    @Goudin hoe is je sollicitatie afgelopen??

    Nu we de 4 maanden bijna hebben aangetikt begin ik steeds meer te denken over hapjes fruit/groente. Bij O zijn we er nog eerder mee begonnen als 4mnd omdat hij last had van z'n stoelgang. Twijfel nu heel erg om bij 4 of 6 maanden te beginnen. Wat gaan jullie doen? E toont ook echt nog geen 'Intresse' in eten. Hij vind die tiet nog wel prima volgens mij.....
     
  16. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Welke speen gebruik je trouwens? Google eens naar wannub speen. Daar zit een knuffeldiertje aan vast, waardoor ze de speen er minder snel langs kunnen gooien. Geen ervaring mee overgings, maar heb het wel van verschillende kennissen gehoord dat het hielp met hun 'speen gooiers' haha.
     
  17. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hij heeft difrax. Een andere speen pakt hij niet.
    Maar denk dat hij s nachts toch weer trek heeft. Heb hem om 6 uur toch een fles aangeboden en hij dronk 120cc.

    Was blij dat ik van die machtfles af was. Maar elke keer een uur er bij zitten is ook niks dus we accepteren het maar. Is misschien maar even..
     
  18. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat. Ik was gister op het CB. A weegt 5600 en is 61 cm. Net iets onder het gemiddelde, netjes in verhouding. Dat hij kan rollen was wel echt uitzonderlijk vroeg zei ze maarja. Dat is nou eenmaal zo. Z was ook vlug maar met praten weer minder snel. Ze volgen toch hun eigen tempo

    @Goudin ben ook benieuwd hoe het is verlopen
     
  19. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zit hier zo met een vermoedheidsprobleem.

    Ik trek die nachten niet meer. Moet echt stoppen want ben zo rijp voor het gesticht. Gister uit wanhoop rijdtebloem geprobeerd. En meneer kwam gewoon weer om 4 uur. Wat bij mij resulteerde in een enorme huilbui. Ruzie met mijn man en een kapot telefoonscherm..
    Mijn man heeft het ook een paar dagen gedaan s nachts. Maar dan nog lig ik bijna 2 uren wakker.

    R is net 3 maanden geweest en weegt al 7 kilo! En nog wil hij zo veel drinken.. Heb alles geprobeerd wat ik weet. En niks helpt...
    Nu met mijn werk er bij..

    Gister geprobeerd te slapen. Staan er weer mensen aan de deur te bellen.. volgende keer hang ik een briefje op.
    Wie het waagt aan de bel te zitten of te kloppen kan zorgen dat die heel hard kan rennen.

    Moet vandaag weer werken van 1 tot 9. Half 10 thuis.. dus weet wel weer hor het gaat..
    Kan er niet meer tegen.

    Kan iemand me alsjeblieft nog een tip geven? Ik ben echt ten einde raad...

    Ik weet ook wel dat hij het misschien nodig heeft. Maar vind het wel heel bijzonder dat het altijd om 4 uur is. Hoe laat ik de laatste fles ook geef..
     
  20. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    @Imona: wat vervelend dat je je zo voelt. Kan je je ziek melden op je werk? Misschien raar, want je bent niet ziek, maar je zit er wel helemaal doorheen zo te horen. En dan is het misschien voor jou zelf en voor je kindje beter om je ziek te melden en proberen om rust te pakken.

    Het kan er idd nog bij horen die voeding om 4 uur. Hoeveel drinkt hij overdag? Heeft hij altijd honger? Dan kan je evt forte voeding proberen, voor hongerige babies. Dat je bijv 3 schepjes gewone en 3 schepjes forte in de fles doet.

    Sterkte! Het zit je niet mee!
     

Deel Deze Pagina