eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nee kan me echt niet ziekmelden. Is de 2e dag dat ik ga werken. Kan ik echt niet maken

    Hij drinkt dan nu y flessen. Tussen 150 en 180 per keer.

    Hij heeft niey altijd hongfer. Overdag hoor je hem niet. Krijgt hij netjes elke 4 uur. Maar ook als het eens wat later is hoor je hem niet.
    Verder heb ik echt niks te klagen en doet hij het hartstikke goed.

    Maar ik trek die nachten gewoon niet. Deze week gaat mijn man er uit.

    Heb paar weken geleden ook bloed laten prikken en daar kwam ook een iets verlaagde b12 uit. Dus daar kan het ook aan liggen.

    Verder is het echt een heel vrolijk en lief mannetje. Weinig omkijken naar. Maar het ligt gewoon aan mezelf dat ik die nachten niet aan kan..
    En dan zit ik op internet te lezen dat er mensen zijn met kindjes die met 3 weken al rijdtebliem krijgen en meteen doorslapen. En mijn vriendin heeft 2 kinderen die met 2 maanden al doorslapen.
    Zij heeft ook geen last van die vermoeidheid.

    En dan denk ik: waarom heb ik dat wel. Waarom slaapt mijn kind niet door terwijl ik dat zo hard nodig heb. Wat doe ik verkeerd.

    Is beetje zelfmedelijden. Dat weet ik. Weet ook dat hey er bij hoort. Maar ik ga dit echt niet lang meer vol houden.

    Ga vanavond 2 schepjes rijdtebloem proberen. Gister 1 schepje gedaan. En als dat niet werkt kan ik alleen maar hopen dat het goed komt als hij potjes mag eten..
     
  2. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    De verhalen op internet moet je met een grote korrel zout nemen. Een kindje van een paar weken oud rijstebloem geven, daar geloof ik niet in. Kindjes van een paar weken oud die doorslapen, dan kan niet goed zijn. Zo jonge babies hebben elke 3-4 uur eten nodig.

    Sommige kinderen slapen snel door, maar de meesten slapen met 3 maanden echt nog niet door. Hoe rot het ook is. Kan je niet overdag extra rust nemen? Om de tijd die je aan slaap mist 's nachts te compenseren?

    En je ziekmelden op je 2e dag: als het moet dan moet het! Vervelend voor je werk, maar dat is dan maar zo. Als je valt en je been breekt, dan kan je ook niet werken.
     
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Is vandaag even doorbijten. Hoef gekukkig niet veel te doen. Aan het zwembad zitten en ooletten of er niemand verdrinkt. S avonds anderhalf uur schoonmaken en dan weer naar huism.

    Vanaf morgen heeft mijn man avonddienst. Dan ga ik zelf ook gewoon naar bed als de kleine slaapt.

    Ik houd me maar voor dat het niet zo lang meer kan duren..
     
  4. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Rijstebloem mag geloof ik ook pas met 4 maanden. Met 3weken is wel erg overdreven. Kun je Rohan niet overdag vaker wat geven ( ook al vraagt hij er nog niet om ) zodat ie iets meer een buffer heeft voor de nacht? Hier slaapt a wel door. 5 van de 7 nachten denk ik. Maar het is heel normaal wanneer het nog niet gebeurd. Wanneer je er zo doorheen zit kan Rohan niet even een nachtje ergens logeren? En idd gewoon op tijd naar bed. Wij liggen er heel vaak gewoon half 10 in. Dat is dan maar even zo
     
  5. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Wij geven naast de borstvoeding een paar hapjes van johannes brood pitmeel omdat B zoveel spuugde. Nou voor het spugen werkt het perfect en sindsdien slaapt hij van 2400 tot 7.
    Inderdaad doorslapen je hoort vaak oh al met 6 weken etc. Nou lariekoek hoor geloof er niks van maar men noemt het al doorslapen vanaf 5 uur achter elkaar dus van 23.00 tot 4 noemt men dan doorslapen
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ben nu op mijn werk. Gelukkig niet druk. Giet wel een paar sloten sterke koffie naar binnen. Dan moet het wel vol te houden zijn. Haha
     
  7. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @jadie inderdaa. Dat noem ik ook geen doorslapen. Dat vind ik pas als ik zelf ook minimaal 6u heb kunnen slapen haha
     
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou. Vannacht 2 schepjes rijstebloem geprobeerd.. heeft totaal geen zin.. Hij slaapt er een uurtje langer door.
    Nou.. Dan is het niet anders.. Dan maar gewoon meteen een fles als hij wakker wordt.

    Vannacht heeft mijn man het gedaan. Is ook anderhalf uur bezig geweest.
    Ik was wel wakker maar kon wel blijven liggen.
    Voel me nu gelukkig iets minder moe.

    Heb R gister gewogen. Hij weegt 6870
    Hij is in 3 weken tijd dus niks aangekomen.

    Hij is ook wel heel erg bewegelijk. Als hij even ligt dan beweegt alles aan hem. Haha
     
  9. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Hey imona,

    Wat lastig maar wanneer hij niets aankomt misscgien de voeding in totaal ophogen?
    Anders kan je altijd het consultatie bureau of lactatiekundige bellen voor advies.
    Misschien kunnen zij jouw verder helpen
     
  10. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    3 weken niks aankomen is op deze leeftijd wel erg lang. Zou toch even contact opzoeken met het consultatiebureau / huisarts. Die nachtfles klinkt in mijn oren echt alsof hij het gewoon nog nodig heeft. Dus denk eerlijk gezegd wat je ook probeerd, dat hij dat flesje gewoon nog 'nodig' heeft. Hij zal dat dalijk vanzelf laten vallen. Ene kindje laat heel makkelijk de nacht fles vallen, en de ander doet er simpelweg langer over. Voor jezelf het enige wat je kan doen is je man de nachtfles laten overnemen.. Of duidelijk met elkaar afspreken hij de ene nacht, jij de ander. Bijv, de gene wat avonds de laatste fles doet. Die kan dan de nacht blijven liggen. En dat afwisselen. En dan de gene wat de laatste avond fles geeft daarna gelijk lekker op bed. Mischien wat minder gezellig maar dat is maar tijdelijk.. zoooo ontzettend moe en erdoorheen zitten is helemaal niks.
     
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Moet donderdag naar het CB.

    Maar hij weegt al zo veel.. Hij is net zo groot als kind van een vriendin en die is bijna 7 maanden!

    Ben echt bang dat ze gaan zeggen dat hij te zwaar is.

    Ik bied hem 180/6 aan. Maar laat meestal 30 staan

    Vandaag gaat het wel redelijk trouwens.
    Ben nu aan het werk. Mijn man brengt hem straks naar zijn moeder. Dan haal ik hem om 5 uur weer op. Kan ik nog op mijn gemakje douchen.
     
  12. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Valt reuze mee hoe zwaar hij nu is. Zeker niet te licht. Maar ook echt niet heel zwaar. O die woog op dezelfde leeftijd als wat Rohan nu heeft 300 gram minder. E dat is een licht gewichtje dus die kan ik niet vergelijken die zit nu met 4 maanden net aan de 6 kilo haha. Maar bij O hebben ze nooooit gezegd dat ie te zwaar was of wat dan ook. Zo het donderdag even allemaal aankaarten.. want 3 weken is wel echt lang.. Fijn dat je vanmiddag lekker rustig aan kan doen! Bevalt het weer werken je goed?
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oke. Dat stelt me wel gerust.
    Vandaag ging het een stuk beter met werken.

    Bevalt me zeker goed. Maar mis mijn ventje dan wel hoor haha
     
  14. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik denk ook dat dat wel mee zal vallen en de een heeft meer behoeftes dan de ander. Ik denk dan maar zo wij eten ook niet allemaal even veel toch. Succes donderdag
    Zou er ook zeker even goed over hebben.
     
  15. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hee meiden!

    Allereerst maar positief nieuws. De medicijnen tegen verborgen reflux zijn definitief aangeslagen. Onze dochter is een vrolijke meid tegenwoordig. Ze vecht wel altijd tegen haar slaap, dan rollen haar oogjes weg en dan doet ze die ineens weer open. Hebben jullie baby's dat ook?

    En dan.. Bij mijn huidige werk word ik sowieso ontslagen. Zo noemen ze dat dan niet, omdat ze me zogenaamd een fulltime functie aanbieden. Die kan ik niet aannemen wil ik voor mijn dochter zorgen. En dat wil ik. Volgende week woensdag doen ze me een voorstel. De komende 5 weken moet ik daar nog wel verplicht werken, na ouderschapsverlof mag je in de 6 weken erna niet ontslagen worden. Het voorstel op het huidige contract was: 2 dagen werken en 3 dagen met onbetaald verlof. Daar heb ik maar mee ingestemd.

    En dan mijn sollicitatiegesprek. Dat is een kort verhaal. Het is een bedrijf met allemaal 20 jarigen, wellicht daardoor ben ik niet hun nieuwe collega geworden. Voor de reden van de afwijzing werd in elk geval de bedrijfscultuur genoemd.

    Het consultatiebureau had vorige week donderdag weinig aan te merken. Ze volgt netjes de middelste lijn. Deze keer had ze ook niet zoveel last van het prikje.

    Geen tips voor het nachtelijk doorslapen. Maar ik begrijp goed wat je bedoelt, ik ben ook heel erg moe. Maar met borstvoeding zit ik denk ik langer aan de nachtvoedingen vast. Om de 4 uur zou ik blij mee zijn, moest ik zelfs toegeven. Onze dochter komt om de 3 uur. Maar het duurt niet heel hun leven, denk ik maar elke nacht! En er zal vast een tijd komen dat ik die nachtelijke voedingen ga missen.
     
  16. 82Noor

    82Noor Actief lid

    8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hallo allemaal, het is een beetje druk geweest dus was even offline.
    Hier is mijn baby nu 3 maanden en 3 dagen. Hij slaapt ook nog helemaal niet door hoor. Hij komt na de laatste avondfles ook nog tussen 2 en 5 een keer. Volgens mij is dat, hoe vermoeiend ook, redelijk normaal. Ik vind het juist wel fijn dat hij nog niet zo lang zo vast slaapt want het risico op wiegendood neemt toe als die kleintjes langer en vaster slapen. Ik ga gewoon rond 20.30 naar bed en slaap dan tot de eerste fles, wisselend tussen 22.00 en 01.00. Die geef ik dan en daarna snel weer slapen tot de volgende tussen 02.00 en 05.00. 05.00 is fijn maar dan wil hij niet neer slapen.
    Het is een fase denk ik maar.
    Bakeren jullie je kleintje in? Wij deden dat wel maar sinds hij twee maanden is rolt hij van zijn rug naar zijn buik. Extreem vroeg volgens het cb maar dan mag je dus niet meer inbakeren. Best vervelend want hij slaapt onrustiger nu.
    Ik moet over twee weken ook weer vier dagen per week aan het werk.
    Eigenlijk wel weer zin in.
    Hoe gaat het bij jullie combinatie baby en werk?
     
  17. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Combinatie baby werk gaat hier goed.
    Hier nooit ingebakerd. 1x geprobeerd maar toen zette hij het op een krijsen.
     
  18. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik heb inbakeren gedaan omdat mijn dochter dat zo prettig vond. Maar bij a 3 dagen gedaan en snel weer mee gestopt. Al moet ik wel zeggen imona mijn dochter krijste ook heel erg de eerste keer. Het is ook iets dat je eens kans moet geven. Ze had het gewoon nodig doordat ze zo onrustig was. A heeft dat sowieso minder.

    Hier gaat de combinatie werk en kinderen ook goed. Werk precies hetzelfde als hiervoor en de opvang etc is ook niet anders geworden van 1 na 2 kids.

    A rolde ook al voor 3 maanden. Is idd extreem vroeg zeiden ze mij vorige week ook. Meestal is rond het half jaar. Mijn dochter deed het ook met 4 maanden en had ook met 4 maanden al een tand dus ik kijk er niet eens van op haha . De een is snel met dit, en de ander met dat. Mijn dochter was lichamelijk erg snel maar met praten bv wat later.
     
  19. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vandaag bij het consultatiebureau geweest.
    Prikje gehad. Hij heeft er tot nu toe nog geen last van.

    R weegt 7 kilo en is 60 cm. Hij volgt mooi zijn lijntje. Gelukkig maar.

    Ik heb gevraagd over de nacht. Hij leek wel een beetje verbaasd dat hij s nachts nog komt omdat hij best groot is. Maar zei ook dat het nog wel normaal is op deze leeftijd.. omdat meneer standaard om 4 uur komt kan het gewoonte zijn. Meestal gaat het vanzelf over en zo niet kan ik over 2 weken of met 4 maanden de machtfles gaan 'verdunnen'. Zelfde hoeveelheid water maar per nacht of 2 nachten steeds een half schepje minder. Zo went hij er aan dat hij geen voeding meer krijgt s nachts en zou hij er minder om gaan vragen.

    Gaan we met 4 maanden maar eens proberen. Als hij dan nog zo hardnekkig blijft komen.

    Voor nu ga ik zelf om 10 uur naar bed. Half 12 laatste fles en dan weer terug naar bed.

    Verder gaat het hier hartstikke goed.
    Ook de gesprekken bij de psycholoog helpen goed. Ga nu 1x per anderhalve week. Ik houd een 'nachtboek' bij en schrijf daar in op wanneer ik s nachts gefrustreerd raak. Overdag heb ik daar geen last van.

    Maar alles gaat hier duidelijk de goede kant op.

    Wordt ook steeds verliefde op mijn kleine ventje. Zo overweldigend hoe groot je liefde kan zijn voor iemand.
     
  20. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat fijn dat het weer wat beter gaat imona

    Pff a kan nu van rug na buik rollen maar ook alweer terug. Zo straks deed ie al op zijn buik zijn kont omhoog en zijn knieën iets op trekken. Hij gaat veelste snel, waar blijft mijn baby'tje haha
     

Deel Deze Pagina