eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zo dat is zeker snel! Is hier nog gees sprake van hoor. Wat hij wel doet als hij op zijn rug ligt zet hij zich af met zijn voeten. En als hij op zijn buik ligt doet hij zijn armen naar voren.

    Hier gister half 8 fles gegeven. Daar na niet meer. En gij sliep tot 5 uur! Wat een heerlijkheid!
     
    madameV vindt dit leuk.
  2. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    We worden hier wel erg rustig druk druk met de kleine en weer werken etc.
    B doet het goed heerlijk mannetje en al bijna 4 maanden nu iets verkouden echt zielig ligt de hele dag te niezen. Vanmiddag naar het bureau ben benieuwd of ze hem zijn prikken wel geven.
    Ook begonnen met groente en fruithapjes na een aantal hele vieze gezichten zit hij nu toch te smikkelen. Nachten gaan ook goed laatste voeding om 23.30 en dan om 8.45 9.00 uur pas weer heerlijk.
    We moeten hem wel wakker maken voor de laatste voeding maar we laten dat nog even zo. Over twee weken heb ik 3 weken vakantie en dan gaan we proberen de laatste voeding eraf te laten en rond 20.00 laatste goeding ben benieuwd of dat gaat lukken.
     
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Klinkt goed Jadie

    Hier ook alles goed. Ik ben zo veel relaxter nu.
    Hier flestijden veranderd
    9.00
    13.00
    17.00
    21.00 laatste.

    Meestal komt hij dan s nachts om 1.00 en 5.00 maar lig dan binnen een half uur weer op bed. Ik slaap gewoon 8 tot 9 uur per nacht. Heerlijk.

    Beginnen jullie echt pas met 4 maanden met hapjes?

    R is zondag over 2 weken 4 maanden. Kan ik echt San pas beginnen met hapjes of zou het nu ook al kunnen?
     
  4. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Hey imona

    Kijken naar je kleintje wij zijn ook twee eerder begonnen hoor gaat prima, hij keek mijn eten van mijn vork dus we dachten we proberen het een keer nou hij keek vies kokhalsde de eerste drie dagen de eerste hapjes en nu gaat het goed ook geen buikkrampjes.

    B heeft zijn prikken gehad nu pas weer met elf maanden effe pauze. Hij was al 6625 gram zit goed gemiddeld heerlijk ventje.
     
  5. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik ben er nog niet mee begonnen. A is de 18e 4 maanden en we hebben toevallig net vanaf dan vakantie. Dus dan gaan we er rustig mee beginnen. Hij krijgt vaak nog 6 flessen op een dag maar wel van 150. Op het CB zeiden ze prima. De een drinkt veel en minder vaak en de ander vaker kleine beetjes. De 28e moeten we weer met hem na het bureau.

    Fijn imona dat je steeds relaxter bent

    Idd jadie druk met werk kindjes en vrijgezellendag regelen voor vriendin as zaterdag ( ivm slecht weer nog programma veranderd ) en volgende week bruiloft. Ben ceremoniemeester dus veel aan mijn hoofd.
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou gister begonnen. Zomaar met 5 hapjes. Ik vries porties in in ijsblokjeshouders. Is voorlopig even genoeg. Hij had pompoen met rijst en hij vond het super lekker! Geen kramp niks.
    Om 9 uur een fles rijstebloem. En meneer heeft geslapen tot half 5! Heerlijk

    Fijn jadie met 11 maanden pas weer.

    Klnkt inderdaad druk madameV
     
  7. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Nou het wordt nu wel heel rustig
    Gaan we afhaken?
    Hier alles goed in ieder geval B eet zijn groente en/of fruit hapje met smaak en weinig geduld.
    In de avond om 19.30 de laatste voeding en dan volgende morgen 8-8.30 uur pas weer wat een genot. Sinds deze week heeft hij zijn stem ontdekt en ligt dus de hele dag te kraaien van plezier in de box of in bed zo grappig maar wat een hoog stemmetje hahaha.
    Verder met mij alles goed borstvoeding loopt nog goed en kolf nog steeds 300'ml per keer op het werk. Maar het wordt nu wat lastiger met het hele actieve mannetje wat echt heel gulzig is hahaha. Probeer de 6 maanden te halen maar we gaan het zien. Wanneer ik werk drinkt die prima uit de fles maar wel borstvoeding.
     
    madameV vindt dit leuk.
  8. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik kon zelfs het topic al niet meer terug vinden, maar er was dus ook nog niks geschreven wat ik niet had geleden haha.

    Fijn jadie dat alles zo goed gaat. Wij hebben gisteren voor t eerst wat groente gegeven. Verder nog niet dus kan er nog weinig over zeggen haha. Zijn nu een midweekje weg. Heerlijk genieten met zijn 4en. Morgen weer na huis ook wel weer lekker.

    T gaat me wel allemaal erg snel zeg hij trekt al zo zijn kont op en knieën naar zich toe. En dat rollen. Niet echt handig wanneer je net je fles leeg hebt haha. Maar hoe vaak je hem ook terug rolt, hups daar gaat ie zo weer.

    Hoe is het met de rest?
     
  9. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat het met jullie en de kindjes ook zo goed gaat!
    E is alweer bijna 5 maanden. Rolt non-stop , brabbelt heel de dag door. Echt de tweede lijkt eens zo snel te gaan als de eerste... Wij gaan maandag een week op vakantie. Ben er ook echt zoooo aan toe. Ff helemaal niks! @madameV Zijn jullie in Nederland op vakantie of het buitenland? Geniet er nog lekker van.
    @jadie hier ook nog steeds 100% borstvoeding. Al begin ik het langzaam wel een beetje gehad te hebben ermee.. E blijft geen seconde stil liggen waardoor of m’n tepel de sjaak is en mee word gesleurd elke kant uit, of dat E niet genoeg drinkt. Heb nu voor mezelf besloten tot 6 maanden bv, en dan langzaam afbouwen naar flesvoeding. Hapjes beginnen we ook vanaf 6 maanden mee. Het liefste wil ik de rapley methode toe gaan passen, maar moet me er eerst nog eens 100% in gaan verdiepen.

    Fijn weekend alvast allemaal!
     
  10. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Bloempje01 heb je dat bij de eerste niet gedaan rapley aangezien je je er nog in moet verdiepen? Niet dat ik zo'n pro ben hoor ik doe het niet haha maar was gewoon benieuwd. Wij waren een midweekje Veluwe meer. Nu weer thuis en thuis ook nog een weekje samen heerlijk.
     
  11. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Heerlijk! ff lekker genieten samen.

    Nee klopt bij O ‘gewoon’ potjes gegeven. Toen nooit verder gekeken als dat toendertijd m’n neus lang was hehe. Bij O zijn we ook al vanaf 3 maanden begonnen met geven van fruit potjes vanwege erg slechte stoelgang. Dat is nu bij E gelukkig veel beter!
     
  12. AJO

    AJO Actief lid

    9 jul 2014
    300
    2
    18
    Hier gaat het ook goed. D is nu 15 weken, ongeveer 3,5 maand. Sinds donderdag rolt hij van zijn buik naar zijn rug. En hij heeft ontdekt dat hij meer volume heeft, dus hij is veel aan het gillen en kraaien. Hij is erg beweeglijk en actief en heel vrolijk. Altijd aan het lachen. Hij komt nog elke nacht voor een voeding helaas. Hij krijgt rond 19 u de laatste en gaat dan slapen. En dan meldt hij zich weer rond 2-3 uur. Wakker maken rond 23 u werkt niet, dan komt hij gewoon ook om 2-3 uur.
    Hij heeft waarsch toch ook verborgen reflux. Hij huilt niet veel, maar rook altijd verschrikkelijk zuur, spuugt tot 3-4 u na de voeding en dan helder maagzuur. En hij ging wel steeds slechter slapen en meer huilen. We hebben nu omeprazol om 2 weken te kijken of dat werkt. En als het werkt mogen we het blijven gebruiken.
    Fruit en groenten krijgt hij nog niet, we beginnen met groenten met 4 maanden.
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zoo Jadie wat een luxe!
    R krijgt 21.00 de laatste fles en komt dan om 4 uur nog een keer en dan om 9 uur.

    Hij krijgt al groente en fruithapjes. Hij vind tot nu toe echt alles lekker!

    Verder een super vrolijk mannetje.
    Hij is wel groot. Zit al bijna in maat 74!
     
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi hoi.

    Hoe gaat het met iedereen?

    Hier gaat het hartstikke goed! R. Doet het geweldig en slaapt zelfs hele nachten door.
    21 00 de laatste fles en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend 8.30!

    Wat een heerlijkheid!
     
  15. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Hey imona,

    Hier gaat het ook erg goed B slaapt van 20.00 tot 7.30 uur dus helemaal prima is al wel aan de fruithap in de ochtend en groentehap in de avond anders niet te houden met de fles erg hongerig mannetje hahaha. Ik heb maar eens aan het consultatiebureau gevraagd wat te doen met hem flesvoeding ophogen of vast hapjes meer. En hij is 5 maanden dus krijgt nu 4 maal fles 180 met eerste en laatste fles 2 scheppen rijstebloem en dus nu de tweede hap erbij. Volgens het consultatiebureau is dat handiger omdat hij toch echt overmoet op vaster voedsel dus nou ja prima wij het proberen en meneer is weer happy, de kleine vreetzak hahaha
    Verder doet hij het ook goed. Kraait de hele dag van plezier lacht veel en klets me de oren van het hoofd hihi. Hij draait van buik naar de rug maar niet van de rug naar de buik nou ja, wanneer die dan kan draaien op zijn buik kan hij ook zelf weer terug dacht ik wel zo handig.
    Ben nu gestopt met borstvoeding twee geleden en vind het eigenlijk heel heerlijk blij dat ik het ruim 4 maand heb volgehouden maar hij is zo actief dat echt heel lastig werd. Over op de fles ging perfect moet zeggen geen problemen en ik ook niet heb mijn eerste wijntje al weer op wat lekker. Haha.
     
  16. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Amai hier zijn er veel die 2 kindjes kort op elkaar gaan hebben precies! Chapeau!

    Dat wou ik bewust niet, zou ik niet aankunnen haha :D Dochter is nu 2,5 jaar, gaat naar school en nu lijkt het mij idéaal. Als ze op school zit kan ik me volledig op de baby concentreren. Ze is al vrij zelfstandig qua spelen, aankleden, eten, is droog overdag, ... En zodra ze weet dat er een baby in mijn buik zit (Zwijgen we nu bewust nog want ze zou het kunnen doorvertellen), dat gaat ze géweldig vinden!
     
  17. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    oeps foutje sorry.. ik zit in de juni 2018 groep en daarmee ben ik in de war o_O:D
     
  18. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Haha veel geluk en gefelicteerd
     
  19. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier ook alles goed! Zit wat minder op ZP. Hier een vrolijk lachebekkie waar we erg van genieten. Tuurlijk zijn we soms gaar door de 2 kids en we gaan nu meestal zelf rond 21.15 richting bed. Geeft niks, als we maar aan onze slaapuurtjes komen.

    Hebben jullie ook zo'n last van haaruitval? Had ik bij de eerste ook zo erg. Gewoon plukjes tegelijk.
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja hier ook enorme haaruitval. Haha.

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat bij iedereen.
    R. Heeft momenteel erg last van tandjes. Wat dus resulteert in overdag minder drinken en s nachts weer een fles willen. Prima. Als hij dat wil doen we dat toch. Haha.
     

Deel Deze Pagina