Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben nog maar net zwanger (4w5d) en uitgerekend op 31 mei 2018. Zou graag wat ervaringen willen delen met anderen die ongeveer even ver zijn in de zwangerschap als ik! Misschien vooral nu voelt iemand die al 8 weken zwanger is als een wereld van verschil :) Ben zelf vooral onzeker.. hoop echt dat het allemaal goed blijft gaan!
     
    Secretangel vindt dit leuk.
  2. beebj

    beebj Niet meer actief

    #2 beebj, 27 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2017
    Aller eerst natuurlijk proficiat! :D

    Ik zit in het MMM groepje eind mei / begin juni, maar wil hier ook gerust mee kletsen hoor!

    M’n eigen berekening komt uit op 1 juni 2018. Na zo’n 2jaar OI/IUI/IVF, zijn wij zwanger van ons tweede kindje! Onze eerste cryo terugplaatsing was raak. Ik vóelde het gewoon. Woensdag 13september de terugplaatsing gehad en vanaf de vrijdagavond had ik zo’n vermoeden. Zondag wist ik het eigenlijk wel zeker, waardoor ik me de maandagmiddag niet meer kon beheersen om te testen; POSITIEF! Alle testjes die ik nog in huis had opgemaakt, elke dag eentje. En wat liepen ze mooi op. Afgelopen zaterdagochtend de laatste gedaan, de Clear Blue Digital. Die gaf 2-3weken aan.

    Vanochtend voor de officiele bloedtest naar het ziekenhuis, 2weken na de terugplaatsing; ook positief! Ondersteuning is mooi hoog, dat zien ze graag. HCG waarde staat op 2310, wat netjes is. Over een week moet ik nogmaals voor bloedafname. Is die nog altijd oké, dan mogen we voor onze eerste echo in de week van 16-20oktober. En dan gewoon waar we willen, dan kunnen we weg bij de fertiliteit. Net zoals bij onze eerste, gaan we dan naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Gebruik nog altijd progynova (oraal én vagina) en utrogestan (vaginaal). Dit moet ik verder gebruiken tot 11/12weken, maar das beetje bekijken. Steekt niet zo nauw en moet het geleidelijk afbouwen tegen die tijd. Als ik bijvoorbeeld voor de laatste paar dagen nieuwe in huis moet halen, is dat niet nodig. Dus eigenlijk gwn opmaken alst ware.

    Hier is MvM vanavond langs geweest voor de intake. Here we go again! 10 weken lang urine opvangen voor Moeders voor Moeders:D Heb tenslotte nu zélf gebruik gemaakt van de medicatie die ze maken met de hormonen uit de urine van zwangere vrouwen..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  3. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Jeetje gefeliciteerd! Wat een traject.. fijn dat je op deze manier toch zwanger kan worden :)

    Ik voel me vandaag echt down.. ben gewoon bang dat ik niet meer zwanger ben, heb eigenlijk nergens meer last van. Weet dat het niks hoeft te betekenen, maar toch!
     
  4. beebj

    beebj Niet meer actief

    Beter zo dan tig kwaaltjes hoor. Het zal heus goed zitten daar binnen, vertrouw er op. Heb je je eerste echo al gepland staan? Dat kan je miss wat rust geven. Of doe om de dag een testje, zodat je harder “bewijs” hebt.
     
  5. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Hallo meiden, ik weet ook net een paar dagen dat ik zwanger ben, eindelijk in ronde 22!! Heel onwerkelijk nog! Ik heb wel onderzoeken gehad maar nog geen behandeling. Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik ben 39 jaar en als alles goed blijft gaan ben ik utgerekend op 11 juni.
     
    WelcomeWondertje en Squarepants vinden dit leuk.
  6. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Wat een lange slopede weg is dat geweest voor jullie! Wat fijn dat het nu eindlijk is gelukt! Ik heb zelf gelukkig geen hormonen nodig gehad maar heb me wel aangemeld bij moeders voor moeders om andere vrouwen te kunnen helpen. Heb het vaak genoeg van divhtbij gezien om te weten hoe hard het nodig is
     
  7. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat fijn dat het gelukt is! Heb je al een eerste afspraak gepland? Ik kan echt niet wachten.. vind t zo' onzeker en onwerkelijk iets! Heb ook het idee dat mn symptomen al afnemen, zwangerschapstesten worden wel steeds duidelijker :) Hoe is dat bij jullie??
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  8. beebj

    beebj Niet meer actief

    Heb geen testje meer gedaan sinds vorige week zaterdag, haha. Symptomen zijn hier (helaas) volop aanwezig. M’n 1e afspraak bij de gyn heb ik al staan; 17/10 1e echo.

    Maar ik ga me hier afmelden:$ Ik zit namelijk in het andere zwangerschap groepje, die voor de MMM.
     
  9. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Dank je, ja heb op 23 de eerste echo en op 3 nov de intake bij de verloskundige. Ik vind het ook heel onwerkelijk. Nu 4 dagen op een rij getest maar wacht een paar dagen voordat ik het laatste testje doe
     
  10. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Veel plezier in het andere groepje en een fijne zwangerschap!
     
    beebj vindt dit leuk.
  11. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hoihoi!
    Ik zou het leuk vinden om mee te kletsen, zeker omdat ik het nu nog aan niemand wil verklappen en erover praten is toch wel leuk he :)

    Ik ben zwanger van de 3e, gisteren ontdekt dat het raak was....ronde 1! :oops:Bij mijn andere kindjes duurde het wat langer voor ik zwanger was, dus dit was echt heel onwerkelijk :) Ik kon het ook echt niet geloven in eerste instantie! Geen ovulatietesten, temperaturen, tuurstreepjes enzovoorts! Ik prijs mij gelukkig en duim nu dat het goed gaat.

    Ben wel een hoop vergeten wb zwanger zijn en het is nog wel de 3e keer.... had helemaal niet aan foliumzuur gedacht (oh wat dom) dus die slik ik nu sinds gister. En kan me ook helemaal niet herinneren dat ik zulke kraampjes had constant in mijn onderbuik. Soort ongipijn. Hebben jullie dat ook?


    Ohja ik ben erg onregelmatig ongesteld maar ik gok dat ik rond 6 juni uitgerekend ben. Volgens mij zou dat nu 4w+4d zijn :)
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  12. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat fijn dat het meteen raak was!! En ik merk zelf vooral wat krampjes als ik te druk ben of niet lekker zit. Ik heb t maar opgegeven aan de hand van mn symptomen mn zwangerschap te bepalen.. werd er zo onzeker van!
     
  13. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oké, ja dat is niet fijn als je er zo onzeker van wordt! Ik geniet nog heel hard van alle dingen die ik denk te voelen. Ik ben allebei de vorige zwschappen goed ziek geweest vanaf 6 weken, dus ik vrees het ergste... ik duim echt heel hard dat me dat bespaard blijft deze keer :)
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  14. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik kan niet wachten tot meer last krijgen van een symptoom! Voelt dan voor mij toch alsof ik 'echt' zwanger ben en blijf! Zeg ik nu he :D
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  15. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Gefeliciteerd! Wat fijn dat het in de eerste ronde al raak is.
     
  16. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik geef de misselijkheid graag aan je door tegen die tijd haha ;)
     
    Squarepants en Nog anoniem vinden dit leuk.
  17. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hebben jullie het al aan iemand verteld en hoe heb je het verteld? Of gaan jullie het nog op een speciale manier vertellen?

    Wij gaan het de opa's en oma's denk ik dit weekend vertellen.. de rest van de familie en vrienden moet nog even wachten.
    Ik ben zo blij als ik er met mijn moeder over kan praten. :) Ik zit vol met domme vragen (echt stomme vragen en ook veel te vroeg om je dat nu al af te vragen eigenlijk:D)
    Welke kamer moet de baby slapen, watvoor nieuw bedje voor mijn andere meisje, och jee nóg een naam verzinnen, passen er wel 3 stoeltjes in de auto, enz. enz. :roflmao:
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  18. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja wel fijn om ook met je moeder te kunnen bespreken toch! Ik heb het aan best veel mensen verteld. Ik heb vorige maand een miskraam gehad waar veel van op de hoogte waren en dan weten dus ook veel mensen dat je er mee bezig bent.. en die stellen dan vragen.. en ik kan niet echt liegen :) Heb het sowieso erg fijn gevonden bij de vorige zwangerschap dat ik het kon bespreken met anderen en ook juist toen het mis ging!
     
  19. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Ik heb het ook al aan best veel mensen verteld. Veel mensen wisten ook dat we al lang aan het proberen waren zwanger te raken. Ik vind het ook fijn dat mensen het nu al weten om dezelfde reden als squarepants
     
  20. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh ja inderdaad. Ik snap ook nooit zo goed waarom je het zo lang verborgen moet houden, maar in mijn omgeving gaat dat gewoon zo.
    Ik moet wel zeggen dat ik het liever zelf vertel en iedereen verrast is dan dat ze het allemaal al door hebben door bijvoorbeeld geen alcohol drinken op een feestje of etentje ofzo :oops:

    En het is natuurlijk veel makkelijker dan dat stiekeme gedoe!! Hebben jullie het gewoon verteld of nog op een speciale manier?

    Misschien heb ik het even gemist maar waren jullie lang bezig met zwanger worden en is dit jullie 1e kindje?
     

Deel Deze Pagina