Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

    beebj Niet meer actief

    #3321 beebj, 16 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2018
    Vanochtend controle bij de gynaecoloog gehad, 29+2 weken. 1550 gram zit hij nu aan, maar geloof niet dat het goed is geweest dat ie in België is geproduceerd:roflmao::roflmao: Wat een dwarskop:$ Ten eerste is fatsoenlijk op de foto gaan schijnbaar een no-go. En ten tweede is meneer omgedraaid, waardoor z’n hoofdje nu helemaal vanboven ligt:| Verklaart gelijk waarom ik zo vaak benauwd ben; z’n billetjes vanboven zouden mij meer ruimte geven dan nu z’n hoofdje vanboven. En daarom kan manlief hem dus zo moeilijk voelen; hij schopt heel laag achter m’n schaambot. Het is te hopen dat hij nog gaat draaien, alhoewel ik dat wel serieus zal gaan voelen:eek: M’n bloeddruk en gewicht waren oké.

    Verder dat water verlies van woensdagavond. De gyn heeft m’n vruchtwater gecheckt via de echo en hij heeft meer dan genoeg gelukkig. Waarschijnlijk is het een scheurtje in m’n vliezen geweest dat zichzelf (godzijdank!!) hersteld heeft.

    Oefentherapie helpt trouwens ook goed! Vooral dat savonds op de bank zitten ipv liggen, hierdoor slaap ik snachts weer door!:)

    Over 3 weken weer naar de gyn, maar dit was ons laatste bezoekje aan het oude ziekenhuis!:D Donderdag verhuizen ze naar het nieuwe.

    En die infuus-arm die nog steeds zwart is na bijna 2 weken na laten kijken bij materniteit; komt waarschijnlijk doordat ie echt verkeerd heeft gezeten..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. beebj

    beebj Niet meer actief

    27 mei
    Shawarma - 29 jaar - 3e kindje - MEISJE

    29 mei
    Bacio - 32 jaar - 3e kindje - MEISJE

    Squarepants - 31 jaar - MEISJE

    30 mei
    Beebj - 25 jaar - 2e kindje - JONGEN
    * 20/03 oefentherapie voor bekken
    * 28/03 vroedvrouw, inschrijving materniteit + boostrix vaccin
    * 04/04 gynaecoloog, echo ligging en groei baby
    * 10/4 informatieavond borstvoeding

    4 juni
    Nath1986 - 31 jaar - 2e kindje - JONGEN
    * 19/03 controle gynaecoloog
    * 23/04 controle gynaecoloog


    4 juni
    Mooncalf - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE
    * 14/03 - 3D/4D echo
    * 27/03 - Groeiecho (30w) en aansluitend gesprek op het high risk spreekuur (schildklier)
    * 13/04 - Gesprek VIV (verpleegkundig informatiespreekuur verloskunde)


    5 juni

    BeebieBeeb - 33 jaar - 3e kindje
    *05/04 - groeiecho VK (31w)
    *13/04 - Controle gyn, bevallingsplan + groeiecho.


    6 juni
    Lill - 29 jaar - 1e kindje - JONGEN
    *06/04 - Groeiecho


    10 juni
    Leed - 32jaar - 2e kindje - JONGEN
    *09/03 controle VK
    *09/03 3D/4D echo

    ___________________________________

    Bevallen:

    4 dec

    Welcomewondertje - 35 jaar - 3e kindje - MEISJE
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Hahahaha. Nou je hebt nog wat om naar uit te kijken dus xD als ie gaat draaien.
    Ben benieuwd hoe mijn monstertje momenteel ligt. Want ik voel hem op allerlei plekken.
     
  4. beebj

    beebj Niet meer actief

    Pff ja. En hij lag al die tijd gewoon goed he:rolleyes: Maar belangrijker vind ik dat m’n vliezen het houden, want dat (herstelde) scheurtje ben ik wel van geschrokken!
     
  5. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Ja kan ik me voorstellen. Maar ik zou ook scheuren als er iemand van die capriolen uithaalde :p
     
  6. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Lekker he een stuitliggertje!! @beebj
    Fijn dat verder alles goed was!!

    Ik heb er hier ook 1 in stuit. Mijn dochters lagen beide tot 35/36 weken in stuit! Zijn uit zichzelf gedraaid zonder dat ik het door heb gehad.. dus dat kan ook.
    Nu heeft dit ukkie ook nog zat ruimte, dus ik maak me er nog niet druk om. Ze liggen zo gewoon het lekkerst bij mij blijkbaar!

    Het trappelen van onder en dat benauwde van het hoofd boven herken ik ook. Voor ons mama's is het zeker niet comfortabel helaas.. maarja andersom kunnen ze weer tegeb je ribben trappen dus dat is ook weer wat. :)
     
  7. beebj

    beebj Niet meer actief

    Is ook zo hoor @BeebieBeeb . Dat scheurtje wat in m’n vliezen heeft gezeten vind ik gekker dan die stuitligging, voor nu dan toch. Was het dus toch vruchtwater he!:(
     
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Maar betekend dat dan ook dat je slijmprop al weg is? Dat dat erlangs kan? Of vraag ik nu iets doms?
     
  9. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Maar je moet zeker wel echt rust houden nu beebj? Ik neem aan dat dat hun advies wel is als ze echt denken dat het een scheurtje is. Zeker met jouw voorgeschiedenis.

    Lill geen idee. Slijmprop kun je wel al zonder problemen of complicaties erg vroeg verliezen. Geen idee of iets van vruchtwater er ook rustig langs kan lopen?
     
  10. beebj

    beebj Niet meer actief

    Slijmprop is niets mee aan de hand / heeft er niets mee te maken @Lill . Onder invloed van hormonen en onder druk van de baby kan de baarmoedermond wat losser en weker worden. De slijmprop valt hierbij als het ware uit de baarmoedermond. Dit is niet aan de hand bij mij, alles zit nog netjes dicht:) De slijmprop heeft ook eigenlijk niets te maken met de vliezen. Als je de slijmprop verloren bent, wordt je baarmoedermond nog beschermd door de vliezen namelijk. Wel heb je dan een infectiegevaar.

    Rusten is niet nodig @BeebieBeeb . In ieder geval niet meer dan dat ik al deed ivm de harde buiken die ik anders te veel / te constant krijg (met rust heb ik ze ook wel, maar gewoon normaal). Het scheurtje wat ik woensdagavond heb gehad, heeft zichzelf hersteld. Daarom verlies ik verder ook geen vruchtwater meer. Het komt blijkbaar wel vaker voor. Gyn wilde de hoeveelheid vruchtwater checken en dat was ok, dus maakte hij zich geen zorgen. Zeker niet omdat ik nu geen vruchtwater meer lek.
     
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Ah oke. Ja ik dacht dat de slijmprop de hele ingang afdichtte, vandaar. Ik dacht: dan kan er dus niks langs.
     
  12. beebj

    beebj Niet meer actief

    Opzich een logische gedachte idd!:D Zo leren we weer van elkaar:p
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Jullie nog weekendplannen?
     
  14. beebj

    beebj Niet meer actief

    Lynn & ik zijn een weekendje met ons twee:p Vannacht om 02:55 vertrekt manlief & zaterdagnacht om 02:45 terug thuis. Hij gaat met de bus & boot, tot aan Londen. Voetbal wedstrijd en nog vrije tijd daar.

    Wij gaan morgen dagje naar vrienden, als manlief toch weg is. Paastakken zetten bij haar, cupcakes bakken; lekker opt gemakje.

    Zondagmiddag hebben we een babyborrel in de familie.

    Gisteren geregisteerd partnerschap van vrienden, was ook al feestje:p
     
    Lill vindt dit leuk.
  15. beebj

    beebj Niet meer actief

  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Heeeeeeeeeelemaal niks :)
    Ik hoef alleen maar naar mn paard toe en wat dingetjes in het huishouden te doen.
     
    beebj vindt dit leuk.
  17. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Ik heb de laatste dagen het gevoel dat ik een bowlingbal in mn onderbuik heb :roflmao:
     
  18. beebj

    beebj Niet meer actief

    #3338 beebj, 16 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2018
    Die bowlingbal zit hier tegen mn borsten te duwen:rolleyes: Trouwens wel ‘n dikzak als ik naar m’n banner kijk en weet dat ie nu aan 1550 gemeten is:roflmao::roflmao:
     
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Hahaha ik geloof dat dat allemaal niet zo nauwkeurig is. Mijn banner, mijn app en bepaalde mails die ik krijg spreken elkaar ook behoorlijk tegen qua gewicht
     
  20. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja klopt en blb kunnen ze dat ook helemaal niet goed meten met een echo! Gebeurt wel eens dat ze denken dat er een heel klein babytje in zit en dan komt er toch een reus uit..

    Ik maakte me laatste tijd beetje zorgen over de ligging van ons kindje en mn baarmoeder.. had haar nog nooit boven mn navel gevoeld! Denk dat ze altijd dwars lag want voelde haar altijd daar. En toen gisteren opeens allemaal geduw en getrek en nu zit ze dus boven en beneden! Ben benieuwd of t stuit is of niet :) Vandaag hadden we toch nog een 3d echo ingepland.. vond jouw foto's ook zo mooi @Mooncalf! Ben echt benieuwd :D:D:D
     
    Mooncalf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina