Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

    beebj Niet meer actief

    Oh dat zijn idd lastige dingen @Lill . Snap ook nooit hoe die gentica werkt haha!

    Ik heb groene ogen, manlief bruine; Lynn werd blauw.
    Ik heb donkerblond haar, manlief bruin; Lynn werd donkerblond, maar zomers is ze zo goed als blond.

    Ik ben eigenlijk niet specifiek ergens benieuwd naar.. Ja, hoe Lynn zal reageren!
     
    Lill vindt dit leuk.
  2. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wij kregen de 3D/4D echo gratis bij de aanmelding van de kraamzorg. Anders hadden wij het ook niet gedaan. Kost normaal bij babyvisie waar wij waren €105,- helaas ook hier geen geldboompje!

    Wij zijn sowieso benieuwd naar alles eigenlijk. Heel erg naar de uiterlijke kenmerken in het gezichtje. Haar neusje leek eerst meer op die van mij (ik heb een wipneus) maar nu lijkt het echt tussen die van mij en mijn vriend in te zitten. Hij heeft groene ogen en ik blauwe, ik hoop stiekem dat haar oogjes uiteindelijk groen worden. Gewoon omdat ik dat wat aparter vind. Maar blauw is natuurlijk ook prima! Wij zijn nu allebei donkerblond maar hadden vroeger beide heel lichtblond haar dus dat zal onze dochter ook wel krijgen. Ze konden trouwens op de echo zien dat ze nu al haartjes heeft en dus niet kaal geboren wordt :p

    Ohja en ik had als kind een vrij grote mond en hele grote ogen. Bijna buitenproportioneel. Ze vonden mij ook allemaal een beetje op een aliën lijken..... Maar die mond was altijd wel grappig. Ook als ik foto's van vroeger zie. Dus ben ook wel nieuwsgierig of zij zo'n grote mond krijgt. Tijdens de echo gaapte ze en hij kon een behoorlijk eind open.

    Verder zijn wij vooral benieuwd naar hoe haar karakter zal worden. En waar haar interesses enzo gaan liggen.
     
  3. beebj

    beebj Niet meer actief

    Jeetje man. Die kleine moet echt is gaan draaien voordat ik dood ga wegens adem gebrek. Dr ligt echt zo’n bal net onder m’n ribben rechts. Als ik kaars recht zit, gaat het het beste:rolleyes:
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw

    Ja precies. Ik zou dat er ook niet voor over hebben. Welke kraamzorg hebben jullie? Wel leuk dat je dat dan krijgt :)

    Ik hoop dat de baby zijn vader's oogkleur zal krijgen. Qua haarkleur maakt t niet zo veel uit. al zijn lichtblauwe ogen en zwart haar wel mooi vind ik :)
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  5. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Maar dat slaapt zo oncomfortabel xD
     
  6. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik ben vooral benieuwd of deze baby op mijn andere dochters lijkt! Mijn dochters leken ontzettend op elkaar bij de geboorte (en nu nog steeds.)
    Grote donkere kijkers en allebei een bos haar waar je u tegen zegt. En ze waren allebei lekker mollig!
    Ik zou het echt gek vinden als ik nu ineens een heel ander soort kindje zou krijgen. Bijv. een klein dun babytje zonder haar ofzo haha :)
    En ik hoop op weer zo'n makkelijke relaxte baby, maarja wie niet :D
     
    Lill en Mooncalf vinden dit leuk.
  7. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik had bij de geboorte mega veel haar en dit babytje lijkt dus zo goed als kaal!! Vind het ook wel leuk dat ze 'zichzelf' is, maar ben ook wel benieuwd wat we van onszelf gaan herkennen :)

    En hebben jullie nog bepaalde kleding voor na de bevalling (of de eerste maanden er na)? Hier in Australie heb ik bijna niks, dus zit er nog over na te denken wat handig is om te kopen.. ik las ook grote onderbroeken dus die moet ik nog even inslaan :D en mooie joggingbroeken ben ik ook wel benieuwd naar dus show die foto's maar!!
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  8. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @Lill wij zijn bij BTK
    @Squarepants goeie. Ik heb (nog) niks bijzonders aangeschaft qua kleding specifiek voor na de bevalling. Ik moet eerst eens FF zien hoe lang ik uitgelubberd blijf en wat mijn buik gaat doen :') ik had altijd maat XS en ondergewicht, maar ben nu al 15 kg bij. Zegt zij bij die echo, wat ben jij mooi slank! Terwijl ik mij nu echt een walvis voel :p ben ook wel benieuwd naar wat anderen (al) hebben voor na de bevalling.
     
    Squarepants vindt dit leuk.
  9. beebj

    beebj Niet meer actief

    Slapen @Lill ? Wat is dat? Kun je dat eten?

    Ik weet me af en toe gewoon geen houding te nemen, jeetje wat voelt dit ongemakkelijk! Heb al eens voorzichtig lopen duwen:$Helpt niks natuurlijk:|

    Heb idd een setje kleding in 50 en een setje in 56 voor na de geboorte @Squarepants :) Enne, grote onderbroeken? Ik draag na de bevalling de boxers van manlief, ivm de kraamverbanden;) Voor mezelf koop ik niks hoor! Positiebroeken dragen tot ik mn eigen broeken weer aan kan. Maar eerste periode zijn het sowieso toch joggingbroeken! En daarna kon ik bij dochter mn eigen broeken alweer aan. Raakte mn gewicht direct kwijt! Eigen shirts kunnen sowieso meteen weer aan. Voeding bh’s draag ik nu, straks ook.
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik moet nog wat extra boxers/onderbroeken kopen, maar dat moest ik toch al. Al die can mij is de rek uit de elastieken hahaha.
    Verder nog niks bijzonders gekocht voor na de bevalling. En voedingdbh's moet ik idd nog. Maar die durf ik nog niet zo.goed te kopen ivm.maat
     
  11. beebj

    beebj Niet meer actief

    Ik draag nu m’n on charmante katoenen onderbroeken van de Hema en dat gaat prima zonder dat het invloed heeft op de rek:) Voeding bh’s heb ik er 6 van; 2x 75C (m’n normale maat die inmiddels te klein is), 2x 75D (die ik nu draag) en nog 2x 75E (waarin ik uiteindelijk eindigde bij dochter).
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Nog tips over waar je die het beste kunt kopen?
    Ik heb normaal 70E. Heb nu 70F dus ben enigzins bang dat ik met de borstvoeding enzo nog door ga schieten naar G
     
  13. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    #3374 BeebieBeeb, 18 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2018
    Na de bevalling draag je vaak gewoon je positiekleding (of iig wat je in de zwangerschap aan had) nog even. De 1 wat langer dan de ander ;)
    Ik paste niet de eerste maanden meteen in mijn eigen skinny jeans bijvoorbeeld, dus kocht ik tegen de tijd dat ik die positiebroeken zat was gewoon 2 nieuwe goedkope broeken in een maat groter dan wat ik had..
    Maar dat zou ik dus pas doen als je zover bent.

    Ik heb voor de eerste tijd de stretchy rekbare boxershortjes van de zeeman. Voor de kraamverbanden. Doorlekken gebeurde hier nog wel eens en dan vond ik dat niet zo fris als ik mijn man zijn ondergoed aan had :oops:
    Neem wel zwart ondergoed voor daarna is mijn tip. Mocht je doorlekken (wat echt kan gebeuren met 2 van die mega verbanden in je broek, want het zit nooit normaal of goed) dan is die onderbroek niet gelijk verpest. Wit of lichte kleuren blijven toch vaak smoezelig ondanks heet wassen.
    En ik zou een paar lekkere grote nachthemden kopen, of met dunne bandjes of met knoopjes op je borst. Dan kun je makkelijk je borst bloot leggen voor borstvoeding of huid op huid contact :) en lekker wijd zodat je die uitgelubberde buik niet hoeft te aanschouwen! Niet iedereen is gezegend met een strak velletje meteen na de bevalling namelijk ;)

    Ik kocht mijn voedingsbeha's trouwens het liefst bij prenatal. Veel keus voor grote maten bij die winkel bij ons in de buurt. Je zou van te voren even kunnen checken waar ze wat hebben..
     
    Squarepants en Lill vinden dit leuk.
  14. beebj

    beebj Niet meer actief

    Nachthemden is nog een goed idee om in huis te halen idd:) Alhoewel ik niet goed weet wanneer die aan te doen:$ Had ze bij dochter ook niet, dus mis ik ze nu vast ook niet; zo denk ik dan weer, hihi.
     
  15. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik heb juist het tegenovergestelde. Dacht nog, als ik ooit ee keer zwanger ben dan krijg ik vast ook iets van borsten. Er wordt vanalles groter en dikker behalve dat :') ik heb nog steeds gewoon een A cup en vrijwel alle voedingsbh's die ik tegenkom zijn vanaf B? Ik weet niet of er nog wat gaat gebeuren maargoed. Misschien zie ik het over het hoofd ofzo? Is er een alternatief? :p
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Je mag mijne hebben? :p mijn borsten dan :roflmao:
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  17. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Haha, ohh nee hoor! Ik ben er helemaal tevreden mee, ik vraag mij alleen af of en welke voedingsbh ik moet kopen als ze er niet in mijn maat zijn? :p
     
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Zonder bh/met een (voedings)topje is geen optie?
     
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Pff. Dit is echt niet mijn week trouwens. Ben de hele week al wat emotioneler dan normaal.
    Vanmorgen ook nog gesprekje gehad met mijn ex. Had t gevoel dat hij wat meer afstand nam en wilde weten of dat klopte. Niet dat dat erg is, wilde gewoon weten hoe of wat.
    Hij bevestigde dit, merkte dat zn gevoelens voor mij toch meer richting vriendschappelijk gaan sinds een paar weken dan dat ie ons nog als stel bij elkaar ziet komen. Nou vind ik dat op zich wel prima, want ik wist zelf ook niet of het nog zou werken tussen ons en ik wilde daar ook geen beslissingen over nemen tot de kleine er was. We zullen altijd vrienden blijven en hij wil ook als zodanig wel een rol in t leven van mij en de kleine spelen. Zag ook wel dat ie wat opgelucht was nadat ik dit uit hem had "gepeutert". Over gevoelens praten is niet zo zijn ding en hij komt er altijd al pratende achter hoe de vork in de steel zit. Hij gaf ook aan dat ie zelf steeds meer en meer het idee krijgt dat hij nooit kinderen gaat willen. Dus onze relatie was dan hoe dan ook geklapt daarop.

    Toch maakt het me weer even heel bewust van hoe alleen ik me soms voel. En dat ik er straks ook alleen voor sta met de kleine man. Tuurlijk zijn er vrienden, mn familie, mn moeder. En ik ben dolblij met alle hulp. Maar puntje bij paaltje heb ik geen partner om dit mee te delen. Niemand die van mij/ons houdt op die speciale manier.
    Ach ja. Er zijn ergere dingen in de wereld, ben gelukkig niet iemand die een relatie nodig heeft om zich gelukkig te voelen. Ik functioneer goed alleen. Maar heel soms voelt alleen even eenzaam. Zoals nu.
    Zal wel lekker aangewakkerd worden door de hormonen xD
     

Deel Deze Pagina