Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Dat stelt toch wel gerust :) T is ook wel echt een grote stap opeens een kindje! En het is mijn eerste ja :D

    En ik heb vandaag ook weer een pakje gekocht hoor.. en vorige week ook nog een hele schattige :oops: en ik had gehoord dat lange mouwen rompers niet zo fijn zijn? Mss wel van 1 van jullie? Ik heb iig vooral korte mouwen gekocht en een aantal met lange mouwen maar het is hier ntl juist winter. Maak me vooral zorgen over hoeveel en wat aan te doen snachts!
     
  2. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    #4722 BeebieBeeb, 20 mei 2018
    Laatst bewerkt: 20 mei 2018
    @Leed Schattig pakje!!
    Ik heb alleen rompers met korte mouwen of zonder mouwen. In de vluchttas zitten ze met korte mouwen. Ik heb nooit lange mouwen gebruikt en ik heb zelfs 1 winterkindje. Ik vind het waardeloze dingen en gelukkig hadden mijn kindjes het niet nodig om warm te blijven :)

    Ohja ik weet niet waar ik in beval nog. Heb een lang pyamashirt met korte mouwen met veel knoopjes of een pyamajurkje met van die spaghettibandjes. Ligt er aan hoe de temperatuur is in het ZH.. :)
    Vorige bevalling ben ik trouwens gewoon bevallen in het hemdje wat ik toen toevallig aan had :) Het ging ineens zo snel dat ik er toen niet meer aan gedacht heb om om te kleden.
     
  3. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Je kunt in het begin het beste aanhouden, 1 laagje meer dan julliezelf. Dus dekentjes, lakentjes, jasjes, korte of lange mouw allemaal mee gerekend.
    En in het begin temperatuur je de baby heel veel, waardoor je door hebt of ze het warm of koud of goed hebben zo :)
     
  4. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hier droeg ze een pyjama met lange mouwen (katoen of zelfs velours) en slaapzak, daarboven gewoon een lakentje denk ik.. en het was winter hier.
     
  5. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik heb soms ook van die momenten dat ik denk. Ojee, kunnen wij dit wel? Ken dat schuldige gevoel dan ook, maar zijn altijd maar korte momenten! Vind het ook apart hoor, van het ene op het andere moment ben je straks een ouder :p

    Wij hebben een paar rompers met lange mouw, maar voornamelijk korte/geen mouwen. Hebben ook slaapzakjes waarvan je de mouwen af kunt ritsen. Er zijn wel van die schema's waar dan de kamertemperatuur staat met daarachter wat je de baby aan doet bij die temperatuur. Kwam het toevallig gister op Pinterest tegen. Denk dat dat soort dingen straks wel allemaal meer vanzelfsprekender zijn dan je nu denkt.

    In het begin van de zwangerschap dacht ik ook. Oh jee, nu ben ik zwanger en ik weet niks :') maar het meeste 'leer' je ook gewoon in het proces. Denk dat dat straks met de baby net zo is.

    Net gelukkig wat korte slaapjes kunnen doen na een slechte nacht. Meestal lukt me dat overdag dan niet maar ik ben nu gewoon uitgeput. Had ook weer vreemd gedroomd... :p

    We hadden een super grote baby. Ze was gewoon iets van 80cm. En we kwamen er ook pas na twee dagen achter dat we de kraamzorg niet over de geboorte ingelicht hadden. Ze wilde maar niet aan de borst en ik liet haar steeds vallen. Toen dacht ik nog, het scheelt dat ze zo groot is en niet zo kwetsbaar :')
     
    Lill, Leed en Squarepants vinden dit leuk.
  6. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Oh en wat een ontzettend lieve pakjes trouwens! Ik had zelf nog dit setje gemaakt gister (mijn facebookvrienden denken steeds dat die pakjes allemaal zijn om echt te dragen, maar ik ga ze alleen voor foto's gebruiken. Lijkt me niet zo chill zitten!)

    FB_IMG_15268088850401938.jpg
     
    Leed vindt dit leuk.
  7. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Wat een droom haha! Grappig he hoe je snachts dan toch allemaal dingen voelt en verwerkt. En echt superleuk wel al die pakjes, heb je ook veel wel draagbare gemaakt?

    Oh en ik heb idd ook een nachthemd met knoopjes, maar zal voor de zekerheid ook nog een hemdje meenemen omdat sommige mensen zeggen dat ze het bij de bevalling zo heet hebben.

    En ik ben nu fervent middagdutter! Maakt mn dagen (eigenlijk avonden) zoveel fijner!!
     
  8. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @Squarepants ja, ik droom altijd wel apart. Maar de laatste tijd nog erger. En baby gerelateerd natuurlijk, haha ;)
    De kleertjes zijn wel draagbaar hoor, maar ik haak over het algemeen met acryl. Dat zou wel eens kunnen kriebelen, dus misschien dat dat niet zo fijn is als ze het lang aan zou hebben.

    Heb vandaag wel eindelijk voor mijzelf wat gehaakt. Een warme kap (die in een punt loopt) voor in de winter. Haha, zonder patroon. Zelf wat bedacht. Ben een ontzettende koukleum dus ik dacht. Kan er niet vroeg genoeg bij zijn. Wil terzijnertijd dezelfde erbij maken in het klein voor ons dochtertje :)
     
    Squarepants vindt dit leuk.
  9. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    ja ik doe ook middagdutjes hoor, het lang opblijven is geen probleem maar de nachten zijn soms erg waardoor ik dan zo moe ben overdag.

    Net met de dochter naar een evenement geweest met springkastelen en zo maar het was veel te druk en te warm. Een rij van 50 personen voor drankbonnetjes dus wij zijn elders op terras iets gaan drinken en een ijsje gegeten. Maar hebben jullie ook zo'n last van de warmte? Ik kan daar nu keer niet tegen hé
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Dat paniek gevoel heb ik heel vaak. Wat moet ik met een baby? Wat moet een baby met mij?
     
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Aaaah lief ❤
    Qua rompers heb ik van alles wat mee :) en ik heb een lang mannentshirt gekocht voor een paar euro. Maar geen idee of ik die ook echt aan heb tijdens de bevalling hahaha.
     
    Leed vindt dit leuk.
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Dat van die harde buiken heb ik dus ook.
    Ik voel aan mn buik dat ie hard en gespannen is, maar pijnlijk? Nee dat absoluut niet.

    Had vanmiddag wel dat ik me ineens heel onrustig voelde. Mn draai niet kon vinden. Soort van misselijk. Alleen maar kunnen liggen, maar daarin dan geen houding kunnen vinden. Dat ik dacht: dieren worden ook onrustig als de bevalling eraan komt, wat als dit nou een voorteken is?
    Maar ben toen ff een tijd onder de douche gaan zitten en toen voelde ik me weer veel beter.
    Wat dat dan is/hoe dat dan komt. Geen flauw idee..
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ik kan sowieso slecht tegen de warmte. Ook als ik niet zwanger ben. Heb vooral heel veel last van de wisselimgen steeds. Een week 24 graden. Dan pieken van 28 en dan ineens 15.
     
  14. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja dat gevoel ken ik ook. Ik heb dat heel vaak.. zo'n onbestemd benauwend gevoel ofzo.. misselijk, benauwd, dizzy, hartkloppingen, een baby die een pose lijkt te nemen die niet lekker voelt...al die dingen bij elkaar maar dan nèt niet ofzo. Zo voelt het ongeveer bij mij.. :D
    Ik ga dan vaak maar op mijn zij in bed liggen, in het donker, zoveel mogelijk zonder geluid om me heen (zo ver dat gaat met 2 kids). En dan zakt het vaak wel weer...een keer.. :)
     
  15. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik vond het qua weer vandaag heerlijk. Niet té warm en niet te koud. Eventjes in het zonnetje gezeten aan het eind van de ochtend en daarna lekker in de schaduw.
    Beetje kleur op doen in dat witte spoken gezicht :)
     
    Lill vindt dit leuk.
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ja daar lijkt het inderdaad op. Bij mij hielp douchen gelukkig, want echt fijn is het niet.
     
  17. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Kan er niks aan doen, vraag me toch af of beebj inmiddels (eindelijk) bevallen is
     
  18. Leed

    Leed Bekend lid

    14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
  19. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik ook...
     
  20. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik ook!

    En ik hou echt van warmte, hoewel ik wel snap dat het nu eind zwangerschap vervelend is. Omdat het hier straks winter is zijn wij aan het kijken naar een tripje naar Bali eind juli. Even warmte, bijkomen en mooie omgeving. Dus niet perse vakantie (want als het goed is dan net een 6 weken oude baby!) Maar wel even weg. Wat denken jullie?
     

Deel Deze Pagina