Einde zwangerschap maar moe, moe en nog eens moe

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Baby4, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Wie herkent zich hierin? Ik slaap overdag voor een uurtje of 2 maar alsnog ontzettend moe. Koken kost me bergen energie en verder dan dat krijg ik nauwelijks wat gedaan. Zelfs aankleden is me toch een opgave.
    Heb ook nog eens nesteldrang waar ik niet aan toe kan geven dus enorm gefrustreerd.
    Ben overigens 35 weken zwanger en geen bloedarmoede. Had me verheugt om leuke dingen te doen tijdens mijn verlof zoals lunchen buiten de deur, laatste dingetjes kopen en terrassjes pakken maar helaas alleen maar op de bank.
     
  2. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik herken het niet, ik wou en kon gelukkig nog van alles.
    Maar je hebt ook kans dat jeje volgende week bijvoorbeeld wel super voelt, dat kan inneens veranderen!
    Ik hoop het voor je in ieder geval.
    Dat overheersende slaperige gevoel ken ik wel, bij mij hielp het
    er juist niet teveel aan toe te geven.
    Maar ik ben een geval apart, dutjes hebben mij sowieso nooit goed gedaan.
     
  3. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Herken het helemaal.
    Heb al de hele zwangerschap last van vermoeidheid alleen nu nog extremer.
    Alleen heb ik gelukkig geen last van nesteldrang,lijkt me behoorlijk frustrerend :)
     
  4. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ja ik herken het de laatste paar dagen wel. Ben ook moe, maar heb tijdens de afgelopen 2 weken alles gedaan wat ik wilde doen in mijn verlof en ben er nu ook wel klaar voor.
    Gewoon maar aan toegeven voor zover dat gaat, ff op de bank liggen en je rust nemen.
    Komt waarschijnlijk ook door het slechte slapen 's nachts en het zwaarder worden van je buik etc.
     
  5. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik ben ook zo moe..... zo erg dat ik amper nog kan genieten deze laatste weken....
    Als ik gestofzuigd heb, dan ben ik echt op en moet even liggen.
    Pffff..... echt niet leuk die laatste loodjes....
     
  6. Bloembloem

    Bloembloem Bekend lid

    21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Volgens mij is het enige wat je kunt doen gewoon accepteren en aan toegeven.. Ik ben tot 25 weken echt dood dood moe geweest, toen van 25-30 ging het prima, toen van 32 tot 35 weer moe moe en nog eens moe, van 35 tot 38 weer super veel energie.. en nu (38,2) MOE.

    Dus ach ja.. gewoon veel slapen, uitslapen, middagdutjes, wellicht voel je je over een paar dagen opeens weer beter en kan je weer leuke dingen gaan doen. Als je nu ondanks dat je moe bent van alles gaat doen kan het ook zijn dat je nog moeier wordt, dat is zonde!
     
  7. Nessy

    Nessy Fanatiek lid

    27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik herken het ook...ben echt bekaf ....en sinds 2 weken ook benauwd
    door de hooikoorts en mijn astma...nog even volhouden....
     
  8. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    herken het deels.....ik ben lichamelijk moe
    geestelijk wil ik bergen verzetten en heb ik overal zin in, maar mijn lichaam werkt niet meer mee en dat frustreerd mijn geest
    verveel me vreselijk en leuke dingen zit er niet in vanwege een pijnlijk lichaam die alleen maar ophoudt met pijn doen als ik ga liggen, want zelf na een uurtje zitten wordt het alweer te pijnlijk

    tja gewoon aan toegeven en de laatste weken uitzingen
    meer kunnen we niet doen
     
  9. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik ken het wel ja. Slaap snachts niet meer al te goed, dan smiddags 2 uurtjes plat en dan na het eten ook even languit op de bank. Laatste loodjes he...
     
  10. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    helaas heel herkenbaar!
    heb nog 2 kindjes thuis, dus kan overdag nooit rusten...
    heb echt nergens puf voor.
     

Deel Deze Pagina