Werken of nog niet? spoed vraag ivm bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bamjolan, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ben net bij de vk geweest, zij zei dat ik rustig aan mag gaan werken, maar moest van haar EN de gyn nog een afspraak maken bij de arbo omdat ik niet meer zwaar mag doen.
    Moet ik nu wachten met werken tot ik bij de arbo ben geweest of kan ik morgen al?

    Ik moet rustig aan opbouwen, ivm heftig bloedverlies vorige week en ik nog last van me buik heb.

    FF spoed vraag, me werk belt zo terug namelijk.
     
  2. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oja ze zat al te zeuren dat ze NOG GEEN verklaring had van mn zwangerschap, enkele een bevestiging van mijn vk over het bloedverlies.
    Ze vond t raar dat ik die nog niet had!
    Ben net 11 weken! :(
     
  3. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ik zou absoluut thuisblijven tot je bij de Arbo bent geweest. Meld je maar ziek, ik weet dat je er veel last van hebt. En het lijkt me niet veilig voor jou en het kindje om verder te werken. Wacht maar op het advies van de arbo en als ze niet mee werken laat je ze gewoon contact opnemen met je gyn. Als ze dat als niet doen.

    Nou van die zwangerschapsverklaring kan ik je vertellen...ik heb met 6 weken (nog maar..) een weekje thuis gezeten vanwege die misselijkheid de hele dag. Ik moest van het UWV dus ook al een zwangerschapsverklaring inleveren. Die VK heeft toen heel raar naar me gekeken. Maar heb hem toch in laten vullen en doorgestuurd.
    Zorg dus maar dat de VK of gyn de verklaring invult, het is niet anders. Maar raar is het wel, dat vind/vond ik dus ook.

    Suc6 meid, pas goed op jezelf.
    Laat het niet gebeuren dat jij straks je kinje verliest omdat zij niet mee willen werken. Denk aan jezelf!
     
  4. Miekie26

    Miekie26 Actief lid

    8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    hey bamjolan, ik zou ook wachten tot je contact hebt gehad met je arbo arts!
    Of je moet er natuurlijk zeker van zijn dat je echt rustig en niet te zwaar werk hoeft te doen maar als ik die reacties iedere keer zo hoor van je werk zou ik me nog even ziek melden.

    Jij en je kindje zijn het belangrijkst!
    Succes
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt, dan zeg ik het dadelijk aan de telefoon dat ik dat eerst afwacht!

    Heb even mijn vk terug gebeld, ze sturen de verklaring naar mijn huis, dan heb ik die morgen.
    Dan kopier ik hem en gaat de goede naar t werk.
    Tegenwoordig kopieer ik echt alles wat naar mn werk gaat!
     
  6. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @bamjolan - Wachten tot je bij de arbodienst geweest bent... Zeker ook omdat je werk al niet gemakkelijk doet steeds...
    En dan heb je de arbodienst achter je om je te steunen...
    Als je nu weer gaat denken ze vast dat het allemaal wel meevalt...

    En wat je gehad hebt is natuurlijk niet niks!

    Rustig aan meid...
     
  7. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hey Hey

    Thuisblijven hoor!
    Denk aan jezelf en je kleine...het werk komt wel..

    En wat betreft die zwangerschapsverklaring... dat ben je nog helemaal niet verplicht te geven...ik moest dit geven toen ik 4 maand was, zodat ze alles goed konden regelen met P&O.
    De meeste willen toch eerst even de eerste 3 maanden afwachten voor dat ze het vertellen.. dus waarom zou je het dan al moeten geven als je 11 weken bent.
     
  8. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd!
    Ik belde toen zei ze al JIJ KLINKT OPGEWEKT....pfff alsof ze me kan zien he!
    Word er zo boos om!
    Als ze belt zeg ik gewoon dat ik eerst naar de arbo wil!
    Zullen ze wel weer moeilijk gaan doen! Uiteraard!
    Mn contract word toch niet verlengd...dus t boeit me niet meer zo ;)
     
  9. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd dat zei ik ook al tegen mn leidinggevende, ik ben pas 11 weken! :|
     
  10. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Laat ze er dan lekker in zitten meid...

    Jij en je kindje zijn het belangrijkst!
    Als ze het daar niet aanstaat... dan kopen ze je toch gewoon af? ;)
    Hoef je niet meer naar het werk en niet meer naar de arbo ;)
     
  11. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik hoor zo veel om me heen dat ze zo ontzettend moeilijk doen als je zwanger bent..
    Mijn bazin was heel makkelijk... kun je niet meer dan houd het op!
    Ze krijgen tenslotte alle uren die jij niet kunt vanwege de zwangerschap vergoed..
    Maar daarintegen mijn collega's hoorde ik dan klagen als ik iets niet kon doen (werk in de thuiszorg) als ik dan vroeg of ze een client over konden nemen die voor mij te zwaar was...zeiden er een paar gewoon ''nee ik heb geen tijd'' :confused:
    Ik hoorde zelf dat iemand had gezegt... ''zwangerschap is geen ziekte'' dan kun je toch gewoon werken :confused:
    Ik snap dat niet hoor dat ze daar allemaal zo moeilijk over doen...het is net of ze het iemand niet gunnen ofzo.
     
  12. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd, vooral wat ouderen zeggen het is mijn ervaring.
    Omdat ze vroeger ook 'alles' deden denk ik.

    Ze heeft me nog niet terug gebeld...ik vroeg namelijk net nr van de arbo arts.
     
  13. hartewens

    hartewens Fanatiek lid

    11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Thuisblijven, zeker in jou situatie. Die zwangerschapsverklaring hebben ze nodig omdat als je ziek bent tgv zwangerschap ze de kosten kunnen verhalen op uwv.
     
  14. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dat klopt ja dat ze dat nodig hebben....maar dat hoeft nog echt niet de eerste 3 maanden...

    Bij mij was mijn bazin het zelfs vergeten in te leveren..
    Toen ik 7 maand was werd ik gebeld door mijn nieuwe bazin en die vroeg of ik hem al had ingeleverd :confused: ... ik zo ja al lang... ooo zegt ze dan heeft ze het nog niet doorgestuurd...
    Dus uiteindelijk maakt het niet echt uit en komt het allemaal wel goed...(Ik was toen ook al in de ziektewed)...
     
  15. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ooh okee, thnx hartewens!
    Daar had ik niet eens zo bij stilgestaan joh! :oops:
     
  16. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn vorige werk (thuiszorg) moest ik hem 4 x inleveren haha omdat UWV hem steeds kwijt was.
    Vandaar dat ik maar kopieer.
     
  17. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hahah zo zie je maar... wel goed van je dat je dat gedaan hebt...
     
  18. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ja, klopt daarom moest ik met 6 weken AL een verklaring inleveren, dat was voor het UWV.
     
  19. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Van mn vk mocht ik wel weer wat gaan doen, ik heb afgesproken dat ik morgen PROBEER, als t niet gaat dan gaat t niet dan ga ik weer naar huis!
     
  20. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Succes dan en doe het voorzichtig aan!
     

Deel Deze Pagina