Eisprong - obstipatie- menstruatiepijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bodille1988, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Wie herkent zich in het volgende?
    Ik heb flinke buikpijn tijdens mijn eisprong. Na de eisprong heb ik een dikke buik en obstipatie en vervolgens komt hier ook menstruatiepijn bij. Is het dan wel mogelijk om zwanger te worden als je die menstruatiepijn al een week voor je daadwerkelijke menstruatie voelt?! Ik vind het mega irritant! En vooral omdat je om je heen zoveel mensen hoort die zwanger zijn! Ik gun het echt iedereen hoor, maar wat zou het fijn zijn als het bij ons ook lukt! Sorry, is even frustratie.

    Liefs van Bodille
     
  2. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja dat kan gewoon, is het gevolg van de hormonen die anders zijn na je eisprong.. Overigens hebben veel vrouwen dit ook de ronde dat ze zwanger zijn, dus de krampen hoeven geen teken te zijn dat het niet gelukt is.
     
  3. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Helaas, was ongesteld vorige week. Zelfs eerder dan normaal. Ik heb al een korte cyclus en nu was die zelfs maar 20 dagen. Ik heb een hsg gehad, dus misschien ligt het daar aan? Hopelijk deze maand wel! Ik duim!
     
  4. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Helaas, het is weer zo ver. Nu alleen een erg late eisprong (dag 15 en 16 had ik beide dikke strepen bij de ovulatietesten). En nu voel ik alweer buikpijn zoals ik ook voel als ik ongesteld moet worden. Alleen dit keer zit ik pas op dag 19 :(... Obstipatie zit er trouwens ook bij.... Ik ben zo benieuwd of mensen zich hierin herkennen?

    Ik heb overigens begin augustus een baarmoederfoto (HSG) gehad. Ik vraag me af of mijn ei daarom zo laat is...
     
  5. Nina007

    Nina007 Actief lid

    17 sep 2018
    365
    259
    63
    Vrouw
    Is het niet misschien de buikpijn die je nu hebt omdat je ei is gesprongen? Dat 15 en 16 een positieve test vind ik niet echt heel laat, ik had hem nu pas op cd 19 en vorige zwangerschap ook rond die periode. Dag 14 is volgens mij meestal een gemiddelde. Ik had tijdens mijn ei sprong ook menstruatie krampen en gelukkig nog geen bloed:) dus wie weet had het gewoon met je gesprongen ei te maken?
     
  6. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Ik heb een hele korte cyclus. Eerst duurde het heel lang voor ik boven de 20 dagen kwam. Vervolgens werd dat 3x achter elkaar 25 dagen en de laatste keer was het 20 dagen. Nu zit ik op dag 20 en daarom denk ik dat het hoort bij de menstruatie. Wanneer ik mijn eisprong heb, voelt het anders. Dan heb ik ook een bepaalde buikpijn. Maar anders dan deze. Super vervelend zo een korte cyclus die dus blijkbaar nog steeds ontregeld is. :( Onwijs bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het hoort bij mijn eisprong!
     
  7. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    #7 Flamingo1990, 23 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2018
    Ik had iedere cyclus precies hetzelfde. Eisprong, obstipatie en toen menstruatie pijn. (Inclusief nog allerlei andere dingen zoals misselijkheid). De maand dat ik zwanger bleek ook, alleen de menstruatiepijn werd geen menstruatiebloed :) het komt door de opbouw van progesteron die zich klaar maakt voor een kindje. Dat blijft ook aanwezig als je zwanger bent.
     
  8. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen

    Ja ik herken mij hierin! Dit was precies de reden waarom ik een doorverwijzing naar de gyn heb gevraagd. Altijd buikpijn behalve een weekje na de menstruatie.

    Een week voor de eisprong begon het al.. toen de eisprong en daarna 2 dagen geen pijn. Vervolgens buikpijn tot dat ik weer ongesteld moest worden..
    Ik vertrouwde het niet.. maar er was echt niks aan de hand. Gevoelige eierstokken en het hormoon progesteron die dat allemaal doen. Het is niet zo dat het hierdoor niet lukt hoor! Het bleek normaal te zijn. *jippi*
    Ik hoop dat je nu wat gerust bent.

    Je korte cyclus daarintegen dat vind ik wel een punt van zorg.. het kan zijn dat het vruchtje te weinig tijd heeft om in te nestelen. Daar zou ik wel naar laten kijken.
     
  9. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Wat ben ik blij dit te lezen zeg. Dit zorgt voor enorme opluchting. Ik dacht, nou, dan wordt het wel moeilijk om zwanger te worden zeg. Maar jij had dit ook toen je zwanger was. Ik duim zo dat dit bij mij ook zo is (en zo snel mogelijk haha :)). Heel erg bedankt voor je reactie! Bleef dit gevoel langer bij je? Of stopte het op een gegeven moment?
     
  10. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Super, bedankt voor je duidelijke reactie! Het kan dus wel! Dit soort berichten zorgen zeker voor geruststelling.

    Ik heb al een periode bij de gyn gelopen en van alles aan onderzoeken gehad. Heb ik überhaupt een eisprong (ja!) en de baarmoederfoto (HSG) heb ik ook gehad. Alles was goed. In principe had ik voor de HSG een redelijk regelmatige cyclus, wel een korte, maar 25 dagen zou genoeg moeten zijn. Na de HSG had ik echter een cyclus van 20 dagen. Wellicht hierdoor. Nu had ik een voor mij late eisprong (15/16). Dus ik hoop zo dat de cyclus nu ook langer wordt... Duimen!! Alleen wel dus het gevoel wat ik hiervoor beschreef.

    Nu moet ik trouwens een half jaar wachten voor ik weer terug mag. Dus hopen dat het lukt zonder verdere medische dingen!!!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  11. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Nu ik zwanger ben blijft het gevoel aan. Ik heb nu nog steeds wel eens menstruatie krampen. De maanden dat ik niet zwanger was stopte bij mij de klachten eigenlijk elke keer wanneer ik ongesteld werd. Ik was ook heel erg onzeker omdat ik bang was dat er iets mis was; toen bleek dit allemaal te passen bij progesteron. De een maakt meer aan dan de ander of is er gevoeliger voor: je krijgt dan PMS klachten. Dit wordt niet geassocieerd met minder vruchtbaarheid, maar eerder met goede vruchtbaarheid. Het is vooral heel vervelend haha.
     
  12. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Hoi Bodille,

    Ik heb hier helaas ook last van krampen tijdens eisprong voel het dan in mijn onder rug en inderdaad ook als ik menstueer.. Ik bloed helaas ook hevig maar gelukkig wordt ik altijd wel op tijd ongie.
     
  13. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Aha! Nou dan is een eisprong op dag 15/16 echt perfect! :D het komt vast goed met je!!
    Net als wat @Flamingo1990 ook zegt.. het kan aanhouden tijdens je zwangerschap die buikpijn. Ik heb er ook best veel last van. Maar ja bij de een is het waarschijnlijk gevoeliger als bij de ander. Niks aan het handje!

    Hoeveelste ronde ben je?
     
  14. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Inmiddels ben ik ongesteld, wel pas na 28 dagen. Dus aan de ene kant super balen dat ik ongesteld ben geworden en aan de andere kant ben ik blij dat ik voor het eerst sinds ik gestopt ben met de pil een 'normale' (wat is normaal he?!) cyclus heb. Dan heb je toch meer kans. Maar vanaf dag 20 eigenlijk al het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Vervelend toch. Maar jij bent wel één van de voorbeelden (sorry voor het woord) dat het dus wel kan lukken. Hoe gaat het met je? Heb je nog veel last? Bedankt voor je positieve bericht!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  15. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Vervelend he! Ik ben net vandaag ongesteld geworden, maar eindelijk eens een keer na 28 dagen. Dus dat is in elk geval fijn. Wel vanaf dag 20 last van die krampen en het idee dat ik ongesteld moest worden. Ik heb de laatste periodes ook erg last gehad van hevige ongesteldheidsbloedingen. Heb jij een cyclus van +/- 28 dagen?
     
  16. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Ik was erg benieuwd of ik ongesteld ging worden op dag 20. Want zoals ik al schreef, had ik alweer snel last van menstruatiekrampen/gevoel. Maar indd dag 15/16 ongeveer eisprong en nu ongesteld na een periode van 28 dagen (eindelijk!). Ik ben inmiddels in ronde 12, mede door zo vaak ongesteld geweest te zijn. En hoe is het met jou?
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.724
    113
    Gelderland
    Wat ben ik blij dit te lezen! Ik heb ook altijd buikpijn. Voor ei, tijdens ei en na ei tot menstruatie. Nam jij pijnstilling in of gebruikte je een kruik? Ik ben bang dat ik nog meer verkramp door de pijn en dat het stress geeft.
     
  18. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Hey. Nee ik nam geen pijnstilling. Alleen als ik ongesteld was geworden en veilig ibroprufen kon slikken haha.
    De eisprong deed overigens ook vreselijke pijn. En daarvoor en erna echt zo'n zeurderig gevoel..
    Maar als het bij jou te pijnlijk is zou ik gewoon wat slikken hoor! Je moet er geen stress van krijgen.
     
  19. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ja dat is dus gewoon normaal hoor! Het kan een week van tevoren al beginnen met zeuren helaas.. maar dat zegt niks of je wel of niet zwanger bent.
    Ronde 12 al woow.. nog even doorgaan tot je een jaar bezig bent!

    Hier gaat het super! :D voel me goed. Nu ook steeds weeig gevoel. De baarmoeder is weer aan het groeien :roflmao:
     
  20. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik had ook gigantische menstruatiekrampen in de maand dat ik zwanger was. Ik dacht ik ga gewoon gesteld worden. Ik had het alleen pas nadat ik al ongesteld moeten worden. Dat van de obstipatie heb ik ook wel eens eerder gehoord, zelf geen last van gehad.
    Ik weet niet of je al bij een gynaecoloog loopt, want ik las iets over een hsg anders zou je altijd eens een doorverwijzing aan je huisarts kunnen navragen. Even voor de zekerheid de boel laten nakijken. Succes hopelijk mag je snel zwanger zijn....
     

Deel Deze Pagina