Hoe hiermee omgaan? (werk)

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb te horen gekregen dat ik binnenkort met andere collega's moet werken. Ze gaan de hele afdeling door elkaar gooien.
    Waar ik tot nu toe (al 12 jaar) zelfstandig met iemand anders een eigen takenpakket heb, moet ik straks onder iemand gaan werken. Zij wordt het hoofd van het groepje waar ik in kom. En het probleem is dat zij er veel korter werkt dan ik, alleen werkt zij fulltime en zit op een iets hoger niveau. Ik heb daar echt moeite mee! Iedereen vindt ook dat zij heel veel dingen echt niet goed doet en lang niet alles weet, dus eigenlijk is ze helemaal niet geschikt. Het is ook een heel eigenwijs typje. En daar moet ik dus ineens gaan onder werken.

    Wat ik eigenlijk wil doen is hier toch iets positiefs uit halen, zodat ze zien dat ik ook heel goed ben in mijn werk en misschien straks wel meer geschikt voor die hogere functie. Maar hoe pak ik zoiets aan? En hoe stel ik me tegenover haar op?
     
  2. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik denk dat je gewoon jezelf moet blijven en haar een kans moet geven. Iedereen kan wel een oordeel over haar hebben maar voor haar is de functie ook nieuw begrijp ik?
    Dus dan kan je er nog niets van zeggen.
    Heb eigenlijk de indruk dat je lichterlijk jaloers bent?
     
  3. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik voel me idd erg gepasseerd omdat ik er al veeeeeeeeeeeeel langer werk. Maar ik werk maar 2.5 dag en ze willen denk ik dat een hoofd er meer is.

    Maar ik ben gewoon heel bang dat ze baasje gaat spelen, want zo'n typ is het echt, doet ze nu ook al terwijl ze het niet is. En ik ben al 12 jaar gewend om zelfstandig en gelijkwaardig te werken...

    Ik wil ze juist laten zien dat ik er ook geschikt voor ben en mijn vraag is dan ook hoe ik dit het beste kan doen?
     
  4. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik denk toch echt door je zelf te blijven en je werk gewoon goed te doen.
    Heb je al eens bij je baas aangegeven dat jij ook wel belangstelling hebt voor die functie?
    Maar als idd de reden is dat zij meer werkt, moet je gaan overwegen of meer werken een optie is?
    Kaart het iig aan bij je baas, als hij/zij dat nog niet weet.
     
  5. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Zou jij dan bereid zijn om fulltime te gaan werken om deze functie uit te kunnen voeren. Zo nee, dan accepteren en niet over zeuren. Wil je eventueel wel fulltime werken, dan zou je naar de directie kunnen stappen om te vragen of jij misschien ook in aanmerking zou kunnen komen voor deze functie.

    Dat je collega er korter werkt dan jij vind ik geen reden, want of iemand geschikt is hangt niet af van het aantal dienstjaren. Iemand kan een functie aan of niet. Daarbij heeft het bedrijf haar uitgekozen, dus blijkbaar denken zij dat ze het kan en daar zul je op moeten vertrouwen. Het is altijd moeilijk als er iets veranderd wat je al jaren op een bepaalde manier doet, maar je zult je er toch echt bij neer moeten leggen ben ik bang.
     
  6. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    ik denk dat je het zelf al hebt aangegeven waarom zij die baan heeft, ze werkt fulltime en op hoger niveau.
    Verder denk ik dat je er beter over heen kunt stappen en het accepteren. Anders ga je straks met tegenzin naar je werk omdat je jezelf opwind over iets waar je nu niks maar aan kunt doen.
    Succes ermee.
     
  7. ylvi

    ylvi Actief lid

    9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ik denk idd dat ze iemand in een leidinggevende functie meer dan 2,5 dag aanwezig willen hebben.
    Is het inderdaad zo dat je door zou willen groeien en ook belangstelling voor die functie hebt, dan ben je nu denk ik te laat omdat ze het plaatje al rond hebben.
    Het enige wat je zou kunnen doen is nog een gesprek aanvragen met je leidinggevende en daarin aangeven dat ook jij door zou willen groeien en of ze hier in de toekomst rekening mee willen houden.
    Dat jij er al veeeeeeel langer werkt zegt natuurlijk niet veel over de kwaliteiten van iemand anders....
    Ik zou me er dan voor nu ook verder bij neerleggen dat je onder deze nieuwe medewerker komt te werken, je hebt nog niet ervaren hoe dit is, dus kun je ook nog geen oordeel hier over geven.....
     
  8. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Ik zou het zo leuk mogelijk willen houden voor mezelf... Dus je open opstellen en niet met vooroordelen met iemand gaan werken. En verder gewoon je werk doen wat je altijd deed en je niet storen aan haar. Als je parttime werkt zou dat makkelijker moeten zijn dan fulltime.
     
  9. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou een andere collega wordt ook hoofd van een groepje en die werkt ook maar 3 dagen, dus ik zou niet fulltime hoeven te werken.

    Heel veel collega's vinden haar niet geschikt voor deze functie, maar zij heeft het gewoon slim gespeeld (lees kontenkruiperij bij de juiste mensen) en daardoor mag zij dit nu doen.

    Ik wil gewoon laten zien dat ik het ook kan en misschien dat ik het over een tijdje dan ook kan doen. Uiteindelijk zal wel blijken dat ze er niet geschikt voor is denk ik.
     
  10. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    dat iemand er korter werkt wilt niet zeggen dat ze minder goed is dan jij.

    geef dr een kans, van te voren zeuren heeft echt geen zin, miss is ze helemaal niet zoals je nu denkt.
     
  11. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Dan zou je dat moeten aangeven bij je baas.
    Ik denk dat je het jezelf op dit moment onnodig moeilijk maakt.
    De situatie is nu zoals die is, daar moet je mee dealen.
    Blijf jezelf en geef duidelijk aan wat je wil. Eerlijkheid duurt nog altijd het langst.
    Ik hoop dat je er objectief in kunt stappen, maar gezien je reacties betwijfel ik dat.

    Succes!
     
  12. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ik denk omdat jij je gepasseerd voelt je nu al een vooroordeel hebt over haar.

    Het is lullig dat je baas dit niet aan jou gevraagd heeft maar daar kan jou leidinggevende ook niks aan doen. En dat ze "baasje" gaat spelen daar kan je nu niets van zeggen aangezien het een indruk is wie weet valt ze wel heel erg mee en is het een leuke spontan dame.
     
  13. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh ik wil er nu ook niks van zeggen hoor. Ik mag er toch niks meer tegenin brengen. Ik vind het alleen erg jammer dat ze nou net die persoon hebben gekozen waarvan iedereen vindt dat ze niet geschikt is.

    Als het straks zover is wil ik alleen wel gelijkwaardig werken (zoals ik nu ook doe) en niet dat zij zich steeds overal mee bemoeit.

    En daar moet ik me denk ik wel op voorbereiden want anders loopt ze zo over me heen.
     
  14. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    En zegt IEDEREEN ook dat ze niet geschikt is is dat al eens tegen de baas uitgesproken, zo niet moet je niet zeuren.

    Wel denk ik dat je houding zal moeten bijstellen dit soort grapjes willen nogal vaak aanleiding zijn om mensen te lozen!
     
  15. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Maar misschien ben ik gek hoor

    Zij is toch een leidinggevende en jij niet?

    Als dat zo is kun je toch nooit gelijkwaardig werken?
     
  16. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik ben even heel erg eerlijk en daar ben je vast niet blij mee, maar als ze na 12 jaar werken niet voor deze functie hebben gevraagt ben je waarschijnlijk niet geschikt voor deze functie. Je zou natuurlijk altijd nog even een balletje op kunnen gooien, maar na 12 jaar lijkt het me dat ze wel weten hoe je werkt en wat je kan. Je vraagt nu naar tips om ook in aanmerking te komen, maar die heb ik helaas niet voor je. Ik neem namelijk aan dat je altijd je best hebt gedaan en je volledig ingezet hebt, veel meer kun je niet doen. Dit soort dingen kun je nu eenmaal niet afdwingen. (of je moet net zo'n kontenkruiper willen worden als je collega, als dat al waar is natuurlijk, want ik lees voornamelijk dat het de bevindingen van je andere collega's zijn en niet van jezelf. En mensen die jaloers zijn kunnen erg roddelen en dingen verzinnen.) Wees gewoon blij voor je collega dat zij deze functie wel heeft gekregen en als ze het echt niet aankan zal dat snel genoeg blijken;).
     
  17. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    MINNY, heb je al eens bij je baas aangegeven dat jij ook belangstelling had voor die functie???
     
  18. Magne

    Magne Actief lid

    9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Ik zou m'n verlies (voor zover je het verlies kunt noemen dan) slikken, openminded blijven en als er echt problemen ontstaan het ter sprake brengen. Je kunt zelf al nagaan waarom zij die functie heeft gekregen en jij niet, dus joh, laat 't gaan..

    Nu komt 't namelijk vooral een beetje jaloers over. En dat mag hoor, elk mens is immers wel eens jaloers, maar zeg dan gewoon 'shit, ik ben jaloers'. Scheelt een hoop stress.. ;)
     
  19. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0

    Nee want niemand wist wat de bedoeling was en ze hebben zelf mensen gevraagd. De rest heeft het nog maar net gehoord.

    Maar ik heb het idee dat jullie mij niet helemaal begrijpen.

    Mijn vraag is: Hoe kun je er nou voor zorgen dat je leidinggevende ziet dat jij ook geschikt bent voor een bepaalde functie. En dan bedoel ik niet ipv de gene die het nu gaat worden, want dat is toch allemaal al geregeld.
     
  20. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Daar kun je niks aan doen.

    Ja je best. Maar een leidinggevende moet potentie in jou zien en ziet hij of zij dit niet houd het op.
     

Deel Deze Pagina