Elke keer wakker en aan de borst willen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

    renee85 Actief lid

    7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hi allemaal,
    Misschien heeft iemand hier ervaringen om te delen of tips?
    Ik postte hier al eens eerder over maar het is alleen maar erger geworden.
    Ons zoontje is 5,5 maand en hij is een heerlijk kind. Alleen slaapt hij erg slecht, vooral 's nachts.
    Ik ben zo stom geweest om hem steeds aan de borst in te laten slapen. Toen hij klein was leek dat fijn en was het ook. Inmiddels lukt het hem alleen in te slapen aan de borst of in de autostoel. Overdag doet hij 3 dutjes meestal van zo'n 45 minuten, weinig dus, maar oke. 's Nachts is het echte probleem. Hij slaapt in aan de borst en dan leg ik 'm weg. Dan slaapt hij meestal 2 uurtjes, wordt wakker en wil weer aan de borst. Niet echt honger, maar hij associeert slaap en bv zo met elkaar denk ik. Speen accepteert hij niet, ook niet wiegen of al het andere. Meestal wordt hij 's nachts iedere 2 uur wakker, maar vannacht bijvoorbeeld ook eens na een half uur al of na drie kwartier. Gewoon iedere keer wanneer hij een beetje wakker wordt, wil hij aan de borst.
    Hij ligt in een eigen bedje bij ons op de kamer, maar uiteindelijk heel veel in bed want hij wil zo vaak drinken. Het lijkt geen honger maar echt gewoonte. Nu zou je zeggen: gewoon niet meer geven. Maar we zitten in een tijdelijke woning ivm verhuizing, in een vakantiepark. Kan hem moeilijk hele nacht laten brullen, heb ook nog een 3-jarige in een kamer ernaast liggen. Ik ben inmiddels zo ontzettend moe, de wallen hangen op mijn knieeen. Echt waar. Iemand tips misschien? Is meer dan welkom!
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hóe geef je bv dan?
    Je zegt dat de wallen je inmiddels op de knieën hangen.. Ga je dan letterlijk uit je bed waardoor je koud, wakker etc. wordt en kan je dan niet meer verder slapen oid.?

    Hier lag zoonlief 5 maanden lang in een schommelwieg naast mijn kant van het bed.
    Als hij wakker werd legde ik m naast me in mn warme bedje neer en kon hij drinken.
    Veel vrouwen vallen dan gewoon in slaap.
    Ik durfde dat nooit aan, véél te bang dat er wat met m gebeuren zou.
    Dus mn geest moest soms wel ff vechten tegen de slaap, maar mn lichaam kreeg tenminste gewoon rust.

    45 minuten is trouwens één slaapcyclus, dus fijn dat dit al behaald wordt (al zou het mooier zijn als er meerdere aan elkaar gekoppeld worden).
     
  3. Hummeltje 1

    Hummeltje 1 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Kan me voorstellen dat je helemaal kapot van vermoeidheid ben.
    Ik zou toch proberen om hem aan een speentje te laten wennen, al is het alleen maar voor de nacht.
    Ik denk dat niet 1 kind in eerste instantie een speen wilt en dat het gewoon een kwestie van gewenning is.
    Mijn kinderen hebben ook alle twee borstvoeding gehad, en ja als ze mogen kiezen hebben ze liever een echte tepel dan een speen. Maar op ten duur pakten ze de speen wel.
    Ze kregen/krijgen hem over het algemeen alleen met slapen of als ze echt verdrietig waren/zijn.
    Mijn dochter probeer ik ook zo veel mogelijk zonder naar bed te doen. zodat ze ook kan slapen zonder en het straks makkelijker wordt om er weer van af te komen.

    Krijgt je zoon over de dag genomen wel genoeg voeding (hoe vaak leg je hem aan)
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Laat hem na de eerste voeding gewoon bij je in bed liggen. Tenminste, zo deed ik het en ik viel gewoon in slaap terwijl hij dronk. Hij ook, denk ik, want vaak werden we `s morgens dan ook zo wakker. Als ik ons niet omgedraaid had dan dus met een lege en een ploftiet. Maar ik had wel geslapen... En echt, het gaat over. Heb 1 jaar bv gegeven, nu is hij 21 maanden en slaapt gewoon in zijn eigen bed.
     
  5. renee85

    renee85 Actief lid

    7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hoe ik voed? Nou in bed en met gemak, maar dan nog ben ik wakker. Elke keer slaap ik net, zeg een half uurtje, en dan wil hij weer. Kan het zijn dat hij het gewend is om in te slapen met de borst en daarom steeds wil? Dat probeer ik nu overdag niet meer te doen en hem gewoon te leren zelf in te slapen. Al is dat nog een proces.
    Hij is van 7 uur tot een uur of half 10 wel rustig, dan rond 10 uur begint de eerste avond voeding. Vannacht bijvoorbeeld om 11 uur weer, 12 uur, 1 uur, 2 uur. En dan wil hij steeds even drinken. Dat kan toch geen honger zijn? Uiteindelijk in bed genomen, dan wordt het iets beter maar niet dat hij doorslaapt ofzo. Kan het aan het matras liggen? Ik heb zo'n dun matrasje dat je kunt rollen. Hmm.. Kon hij maar praten!
     
  6. renee85

    renee85 Actief lid

    7 apr 2012
    208
    1
    18
    Wat me ook opvalt: hij lijkt geregeld 's nachts last te hebben van lucht. Of verstopping. Iets van die trant. Dan is hij onrustig en huilerig en komen er uiteindelijk scheten los.
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Jeetje zwaar hoor! Je zou kunnen proberen voor de nacht een fles te geven ipv de borst. Als jij naar bed gaat bijv of als hij eerste keer wakker us rond half 10. Dat heb ik op een gegeven noment gedaan en daar sliep mijn kerel dan een paar uurtjes op. Flesvoeding is nu een. Aal zwaarder dan borstvoeding, zo heb im die gewoonte kunnen doorbreken. Als hij geen flesvoeding gewend is kan je ook kolven en eerst 1 schepje erin doen en dan per 2 dagen iets neer fles en ieta minder borstvoeding. Ik kolfde dat gewoon een keer ipv die voeding voor de productie.
    Wbt de krampjes :als hij zo vaak drinkt krijgt, n buikje geen rust, mijn zoontje had daar ook last van.

    Mijn zoontje weigerde ook de speen, nu 20 mnd maar nog steeds geen speen of duim hij heeft een beer waar hij gek op is :) was als baby lastig maar nu wel fijn, ik heb t niet zo op spenen
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik denk dat het vooral mamahonger is, je bent zo lekker warm en je ruikt zo lekker en het is zo fijn om lekker tegen je aan te kruipen snachts. Zo vertrouwd.

    Hier kwam zoon ook elke anderhalf uur en hij ging niet verder slapen tot hij de borst had gehad.
    Met 10 maand op eigen kamer gelegd en direct de eerste nacht sliep hij al 3 uur, waardoor ik er nog maar 2 keer uithoefde. Hij werd dus gewoon precies na mijn slaapcyclus wakker.
    Uiteindelijk werd de tijd ertussen steeds langer, maar snachts wakker worden doet hij nog steeds. Meestal maar 1 keer gelukkig en dan heeft hij echt dorst, drinkt wat water, daarna ff borst en slaapt verder. (20 maand nu) en afgelopen twee nachten niet wakker geweest!!
     

Deel Deze Pagina