Elke maand wel andere PMS klachten..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa890, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Bah ik ben die onzekerheid soms zo beu.. ik moet het even van me af schrijven!
    We zijn aan ronde 7 bezig, ik weet het, dat is nog niet heel lang, maar ik ben ook zo'n type die in elk klein kwaaltje een zwangerschapssymptoom zal herkennen.. :D

    Het irritante is dat PMS klachten ZO HARD lijken op vroege zwangerschapssymptomen.. :(
    Even enkele dingen die ik heb gevoeld:

    Ronde 1: hier was ik duidelijk aan het ontpillen en was ik ook nog helemaal niet aan het hopen op een zwangerschap

    Ronde 2: Opgeblazen als een ballon, pijnlijke borsten, moe, moe en moe. Ik kreeg hoop! Want bij ons zoontje was het ook in ronde 2 raak. Maar jammer, dit was dus toch ontpillen..

    Ronde 3, 4 en 5: idem als hierboven.. Intussen had ik wel door dat dit gewoon mijn hormonen zijn die echt zijn werk doen en heb ik wel door dat het gewoon pms klachten zijn. Maar ergens bleef ik toch hopen dat ik zwanger kon zijn..

    Ronde 6: dit vond ik weer een spannende. Op de dag van mijn ovulatie heel scherpe steken gevoeld. 9 dagen daarna opnieuw hetzelfde gevoel. Ik zat mezelf al wijs te maken dat er een innesteling aan de gang was en toen begon ik ook lichtroze spotting te krijgen. Maar toch niet.. Mijn regels kwamen er 3 dagen overtijd toch door.

    Ronde 7: Mijn NOD is binnen 8 dagen en deze keer is het weer iets helemaal anders. Geen opgeblazen gevoel (dat begon normaal al 2 weken voor NOD, kon nog komen natuurlijk), geen pijnlijke borsten maar wél sinds 2 dagen allemaal gezwollen kliertjes op mijn tepels met witte puntjes op, mijn voorhoofd staat plots vol (en dan bedoel ik ook écht vol) met puistjes.. Ik heb in mijn hele leven nog maar 2 puisten gehad dus ik schrok me echt een bult vanmorgen toen ik in de spiegel keek :eek:. Ook heb ik sinds 2 nachten vreselijke nachtmerries. Echt zo gruwelijk dat ik bijna niet meer durfde slapen erna. Maar verder dan dat voel ik me goed.

    Omdat ik al zoveel verschillende kwaaltjes heb gehad ben ik mezelf nu echt aan het inpraten dat ook dit PMS kwaaltjes zijn, net zoals de vorige maanden. Ergens ben ik ook heel stiekem aan het hopen op een zwangerschap.. Maar ik durf er niet goed op te hopen, de teleurstelling is anders te groot.
    Bij mijn eerste zwangerschap was het zo vlug raak dat mijn lichaam de tijd zelfs niet heeft gekregen om te ontpillen. Misschien voel ik nu pas voor het eerst wat het echt is zonder de pil.
    Wel ik kan 1 ding zeggen: als kindje nr 2 er is ga ik meteen weer aan de pil, want zulke klachten wil ik echt niet elke maand tot aan mijn menopauze!

    Zo... Dat moest er even uit zeg! Sorry voor mijn geklaag en gezucht haha... :oops: Maar dit luchtte wel goed op ;)
     
  2. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik herken heel veel in je verhaal! Ik voel me ook veel beter als ik aan de pil ben.
    Als ik dat niet ben heb ik ook zoveel klachten vanaf eisprong tot 3e dag menstruatie. Ik heb elke maand ook weer iets anders waardoor ik zwanger denk te zijn. Zoals: opgeblazen gevoel, rommelende darmen, verward zijn, bloedend tandvlees, slapeloosheid, juist heel veel slapen, nachtmerries en wat ik altijd heb is hoofdpijn, vermoeidheid en schommelende emoties. En toch is die teleurstelling is elke maand weer net zo erg!
    Je bent niet de enige en wat ik je kan meegeven is veel afleiding zoeken. Leuke dingen doen met je gezin of vriendinnen. Sporten of lekker in en om het huis bezig. Zodat de tijd sneller voorbij gaat.
    Ik duim natuurlijk enorm met je mee dat het gewoon raak is deze maand!
     
    Lisa890 vindt dit leuk.
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Herkenbare klachten :) ik had het ook allemaal vanaf de eisprong tot aan de menstruatie. Ik werd er echt moedeloos van op een gegeven moment..... Elke maand huilen met de pet op van ellende. Het was even 7 maanden bikkelen maar nu ben ik zwanger!
     
    Lisa890 vindt dit leuk.
  4. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Echt vermoeiend hé zo... Ik duim voor jou ook heel hard mee dat het vlug raak is.
    Toch leuk dat we hier even ons ei kwijt kunnen.. Mijn man kan mijn gezaag niet meer aanhoren haha.
    Ik heb het zelfs zo hard dat ik me zelfs lastig voel als ik een dag niets voel, zoals vandaag.. niets van kwaaltjes, voel me helemaal niet zwanger, maar voel ook geen menstruatie aankomen.. Ik wou dat ik gewoon over de pot kon hangen nu en me zwanger kon voelen haha..
     
    PinkLady88 vindt dit leuk.
  5. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Super dat het voor jou gelukt is! Gefeliciteerd! Ja dat moedeloos gevoel is heel herkenbaar nu... En de tijd gaat toch zo traag om af te tellen naar mijn NOD..
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  6. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    ik kan me vaag herinneren toen ik de eerste keer zwanger was dat ik eigenlijk helemaal niks voelde. En zelfs een dag na nod pas dacht: Oh ik had eigenlijk ongesteld moeten worden. En toen gelijk getest en zwanger! Maar goed nu na mijn zwangerschap voel ik veel meer dan toen. Bijvoorbeeld mijn eisprong voel ik nu ook heel duidelijk, dat had ik daarvoor niet.
    Wanneer is je nod?
     
  7. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, bij mijn eerste zwangerschap had ik ook geen enkel kwaaltje. Ik was zelfs niet bezig om er te 'herkennen' zeg maar.
    Maar nu lijk ik ook hypergevoelig voor elke verandering. Ook mijn eisprong kan ik nu voelen, en vroeger was dit nooit het geval..
    Mijn nod is 30 september.. Nog even volhouden maar ik durf niet goed hopen.. Wanneer is de jouwe?
     
  8. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Oeh nog 6 dagen, spannend! Ik duim hard voor je mee! Ik moet nog langer wachten, 8 oktober. Wachten duurt echt zoo lang :p
     
  9. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik duim ook mee voor jou! Echt vreselijk he dat wachten.. ik moet mezelf echt bedwingen om niet morgenvroeg al te testen :D
    Ik zeg elke maand opnieuw tegen mezelf "deze keer wacht ik gewoon men regels af en test ik niet meer voor ik overtijd ben" maar tja dan sta ik smorgens op 6 dagen voor mijn nod en hop begin ik op zo'n stick te plassen :p kan er niets aan doen hoor :oops: Alleen die teleurstelling telkens... zucht :(
     
  10. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ja ik ken het hoor! Zeker omdat ik bijna elke maand weer een 'nieuw' symptoom heb wat kan duiden op een zwangerschap, probeer ik het Max 2 dagen voor nod. En als die helemaal wit weet ik eigenlijk wel weer dat het gewoon niet raak is. Maar goed ergens ook weer rust als ik dan toch ongesteld word, want tot nu toe heb ik mooie cyclussen die in principe doen wat ze horen te doen. Alleen het zwanger nog niet....dus tja ik weet het ook niet waarom.
     
  11. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hoe vlug was het raak bij jullie eerste? Bij ons na 2 maand dus ik had echt in men hoofd dat het opnieuw zo zou zijn, was wel wat naïef van me om daar van uit te gaan maarja.. Heb echt schrik dat we er jaren mee gaan bezig zijn..
     
  12. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Helaas ook wat langer moeten wachten, 9 maanden. Maar was toen 10 jaar lang aan de pil geweest dus dacht dat het daardoor kwam.
    De kans is nog super groot dat je binnen deze maanden gewoon nog zwanger word, maar als het straks toch al een jaar duurt kun je altijd even langs de huisarts of ziekenhuis om het eea uit te sluiten.
     
  13. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja we gaan er van uit dat het wel lukt he binnen enkele maanden..
    Intussen echt het gevoel alsof het niets zal worden deze maand, ik ben deze avond plots weer opgeblazen als een ballon, lijk wel 3 maand zwanger haha. Echt een teken van mijn regels die eraan komen..
     
  14. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Oh ja ik ken het helaas. Meestal heb ik ook al een week voor nod een gevoel dat het niet raak is. Maar goed zolang er geen bloed is is er nog hoop!
     
  15. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hier al een lichte bloeding gehad gisterenavond na het vrijen. Kon wel huilen op toilet. Ik hoop dat het gewoon een kleine contactbloeding was ofzo maar vrees dat het gewoon mijn regels zijn die er al stilaan doorkomen..
     
  16. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Als het na het vrijen is zou het goed daarvan kunnen komen. Ze zeggen dat zwangere vrouwen beter doorbloed zijn en gevoeliger zijn voor contactbloeding. Dus duim duim duim...!
     
  17. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik schuif denk ik door naar ronde 8. Vanmorgen opnieuw negatief getest en intussen licht bruinverlies. Mijn regels komen er door. Ik doe m'n best om er niet teveel bij na te denken.. gewoon genieten van mijn gezin nu en ik neem het wel zoals het komt. Of dat ga ik tenminste toch zo proberen doen ;)
    Hopelijk is het voor jou dit weekend raak!
     
  18. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Hè balen zeg! Ik hoopte zo dat het raak was! Ik moet nog een ruim een week wachten voor ik kan testen. Hoop dat er nu iets bezig is met innestellen, maar voel me tot nu nog niet anders dan anders. Enige wat ik vandaag had was ontzettend hoofdpijn. Maar dat kan natuurlijk door van alles komen.
    Dikke knuffel voor jou en dan maar even een wijntje of een groot stuk chocola om jezelf even te verwennen xx
     
    Lisa890 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina