Elsa, ja/nee

Discussie in 'Babynamen' gestart door Merell90, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Elsa, ja/nee?

  1. Ja, gewoon doen

    70 stem(men)
    48,3%
  2. Nee ik zou het laten

    75 stem(men)
    51,7%
  1. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Als het voor jullie de naam is, moet je het gewoon doen. Over een paar jaar is iedereen die films weer vergeten.
     
  2. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik zou het zelf niet doen.
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Hier zou ik niet zo zeker van zijn. Frozen valt toch wel onder de Disney klassiekers en volgens mij is niemand films zoals sneeuwwitje of assepoester vergeten;)

    Desondanks zou ik het gewoon doen. Er worden ook heel veel meisjes Anna genoemd. Waarom zou dat wel kunnen en Elsa niet?

    Ik heet trouwens zelf niet Elsa (door mijn nickname zou je misschien denken van wel)
     
  4. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Als ik de naam mooi zou vinden, dan zou ik denk ik toch voor een variant gaan. Dus Else, Ilva, Ella, Ilsa, o.i.d.
     
  5. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Tis niet mijn smaak, maar voor het personage uit de film zou ik het niet laten, als je je kind nou pinnokio, assepoester of sneeuwwitje zou willen noemem, zou het een ander verhaal zijn, Maar elsa is wel in een hele gewone naam.
     
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Gewoon een hele mooie naam! Gewoon doen!
     
  7. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon doen hoor. Er zijn toch ook tig meisjes die Anna heten. Ik vind Elsa een hele prima naam die toevallig ook gegeven is aan een karakter in een Disney-film.
     
  8. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Elsa is een naam die niet veel voorkwam in Nederland en daarom zullen veel mensen gelijk denken aan Frozen.
    Vind ik niet vergelijkbaar met Anna dat al tich jaar in de top 10 staat.
    Elsa is net als Aurora prachtig maar moeilijk los te zien van de film.
    Met tijd word het wel minder en zullen er minder opmerkingen gemaakt worden maar zolang Frozen nog zo'n hype is, zal ik er niet voor kiezen.
    Je dochter zal het misschien juist geweldig vinden maar misschien is ze wel een tomboy die het helemaal niet leuk vind als mensen daar constant opmerkingen over maken.
    Want dat gaat gebeuren, iedereen zal de naam Frozen er een keer bij noemen denk ik.
     
    Merell90 en Ohm vinden dit leuk.
  9. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Ik denk niet dat het de naam wordt. Wist namelijk niet dat er een nieuwe film van Frozen uitkomt volgend jaar hihi.
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Noemt ook niemand hun zoontje meer Sam dan? Zo zijn er natuurlijk nog tig namen te verzinnen.
     
  11. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Gewoon voor gaan als het voor jullie de naam is
     
  12. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Dit dus...
     
  13. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hahaha inkoppertje natuurlijk :roflmao:
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  14. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hahaha inkoppertje natuurlijk :roflmao:
     
  15. Tommy42

    Tommy42 Lid

    23 jul 2017
    7
    3
    3
    Vrouw
    Ik wilde eigenlijk toch nog graag even reageren op dit topic. Onze dochter van ruim 1 jaar heet ook Elsa. Ik moet zeggen dat ik na de geboorte toch wel twijfelde of we de juiste keuze hadden gemaakt. De reden hiervoor was dat Frozen toch wel wat populairder bleek dan wij aanvankelijk hadden aangenomen (+ hormonen :p). Opeens viel het op hoeveel Frozen spulletjes er zijn. Wij hebben Elsa niet vernoemd naar Frozen, de naam heeft voor ons een speciale betekenis en uiteraard vinden we het een geweldige naam. Maar dan nog vind ik het persoonlijk geen probleem als iemand wél zijn / haar kind zou vernoemen naar iets / iemand.

    Nou, even on topic: ik vind dat het echt príma kan. Tot noch toe juist veel positieve reacties gekregen en niet eens veel Frozen gerelateerd. Het is echt niet zo dat iedereen die associatie maakt en nog minder dat mensen dat ook echt uiten. Ik 'ken' meerdere mensen met een Elsa en die ondervinden daar eigenlijk helemaal geen hinder van. Soms werkt het juist in hun voordeel, in de zin van snel vriendjes maken etc.

    Inderdaad, eind volgend jaar komt Frozen 2 uit. Geen idee hoe dat gaat landen natuurlijk. Als je terug kijkt naar andere tweede delen van Disney films (De Kleine Zeemeermin, De Leeuwenkoning etc.) sloegen die toch wel minder goed aan dan hun eerste deel. Maar dat neemt niet weg dat de eerste delen daarvan niet populair meer zijn ;) En uiteraard zullen Anna en Elsa in deel twee terug komen. Daarnaast vind ik de naam niet opeens onbruikbaar, net zo min als de namen Anna, Olaf, Sven, Hans etc.

    Als je echt met álle variabelen rekening wilt houden m.b.t. namen kiezen kom je denk ik altijd op een net-niet-naam. Maar je moet voor jezelf afwegen hoe erg je het vindt dat de naam gebruikt wordt in een kinderfilm. En ik kan me natuurlijk ook voorstellen dat je de naam niet kiest vanwege Frozen. Het is blijkbaar toch wel een 'dingetje'.

    Ik zou zeggen: volg je gevoel! Voelt het niet goed, dan moet je het niet doen. En andersom natuurlijk wel :)
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Daar is de associatie veeeel minder sterk bij dan bij Elsa. Net zoals bij Anna.
    Bij Ariel heb ik een vergelijkbare sterke associatie.
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat ligt er maar net aan denk ik. Hier kennen ze Elsa amper, Sam des te meer ;)
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ligt er ook aan wie ‘ze’ is natuurlijk ;)
     
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Precies. Dus daarom zou ik het er zeker niet voor laten, omdat je dan heel veel namen niet zou kunnen gebruiken.
     
    Tommy42 vindt dit leuk.
  20. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Leuk dat je dochtertje Elsa heet. En bedankt voor je reactie. Dus het aantal aan Frozen-gerelateerde reacties valt jou alles mee?! Goed om te weten.

    De naam staat nu niet op nummer 1 bij ons, maar ik vind hem wel een kanshebber.
     

Deel Deze Pagina