Emotioneel kind na narcose

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Donutlover, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    vorige week woensdag werden de keelamandelen van mijn dochter verwijderd.
    De operatie ging super goed en na een paar uur mochten we naar huis.

    Na een paar uur thuis te zijn geweest ging het ineens helemaal mis. Ze bleef maar bloed spugen en verloor het bewust zijn.
    Met spoed terug naar het ziekenhuis waar de boosdoeners gevonden werden: een na bloeding en bloedproppen. Weer onder narcose en daar blijven. Totaal is ze een liter bloed verloren.

    Ze is sindsdien emotioneel, en dan bedoel ik niet echt huilen om pijn ofzo maar ineens vullen haar oge zich met tranen en wilt ze niet zeggen wat er is maar is ze dus wel mega verdrietig.
    Heel sneu om te zien want t gebeurd ineens zomaar op de dag.

    Kan dit een nasleep zijn van de narcose, de hele gebeurtenis of omdat haar hb door t bloedverlies zo extreem laag is?

    Iemand dit ook meegemaakt? Ik wil haar zo graag weer oppeppen!
     
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Pff een liter bloed is wel veel zeg voor een kind. Jullie zullen wel geschrokken zijn zeg.
    Ik ben zelf als volwassenen 2,5 liter bloed verloren. En ben daar ruim een jaar aan het herstellen van geweest. Plus narcose, daar kun je idd veel last van hebben. Ik was zelf telkens heel ziek kort na de narcose, maar in mijn familie ook mensen die daar flink langer last van hebben gehad.
    En de hele gebeurtenis kan natuurlijk best angst veroorzaakt hebben bij jullie dochter.

    Ik zou vooral met haar blijven praten denk ik. Herhaling haalt vaak het ergste er vanaf, laat haar vooral proberen te vertellen waar ze aan denkt.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Het kan een nasleep zijn.
    Mijn dochter was woest toen ze uit de narcose kwam.
    Ze is dagenlang alleen maar boos geweest.
    Volgens de arts was dat een nasleep van de narcose.

    Sterkte en beterschap!
     
  4. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja je word er zo duf van! Haar Hb was volgens de artsen gedaald van 6.3 naar 4.8. Het is ook nog een meisje wat alijd over haar eigen grenzen heen gaat omdat ze zich niet wil laten kennen.
    Die dag heeft ze maar 1x gehuild ondanks alle prikken en paniek. vlak voordat ze de tweede keer onder narcose ging en niet eens hard maar echt heel zielig een paar traantjes.
    Toen ze in de ochtend de eerste keer geopereerd werd lach ze zelfs te giegelen toen ze onder narcose ging

    Ik praat er idd veel over met haar dat ze vanaf nu alleen maar weer fitter word en dat het nooit meer zal gebeuren
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Wat vreselijk, een nare ervaring met heel erg veel stress bij iedereen. Het kan nog best een nasleep zijn. Veel gebeurd en de narcose is ook niet fijn.

    Zelf 2 keer een operatie gehad en was daar heel beroerd van. Vooral dag 3 sliep ik erg veel. Stond op en was al moe.

    Komende tijd rustig aan doen, lichamelijk maar ook rust in huis. Beterschap!
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.249
    113
    Wat een enge en heftige gebeurtenis!
    Zou zomaar kunnen dat ze zich geen raad weet met wat er is gebeurd. Misschien was ze heel erg bang en/of voelde ze zich heel erg ziek.

    Hebben de artsen jullie daar niets over verteld? Anders gewoon even vragen wat zij ervan vinden.

    Ligt ze nog in het ziekenhuis?

    Veel beterschap!
     
    DastyQueen en Donutlover vinden dit leuk.
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Wat heftig zeg!

    Als kind had ik zes weken later nog last van de narcose. Dit kan wel even duren.
    Ik zou heel veel met haar praten en boeken lezen met haar over het onderwerp. Het is belangrijk dat ze dit goed verwerkt.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Kan door de narcose en door het bloedverlies komen, heftig zeg. Zelf ook een keer heel veel bloed verloren en daar kun je je behoorlijk naar door voelen. Hier heeft het ook heel lang geduurd voordat het weer een beetje op het oude niveau was.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja idd ik denk dat het tijd kost!

    Gisteravond ging het helaas weer mis, ze begon weer met bloed spugen en moest weer naar het ziekenhuis en daar blijven.
    Ze was enorm in paniek weer en ook heel erg boos omdat eigenlijk iedereen had gezegd dat het nu niet meer zou gebeuren.
    De artsen weten ook niet waarom het nu nogmaals gebeurd is dus er is wel verder onderzoek gestart naar haar bloedstolling.

    Verder krijgt ze nu een drankje voor haar Hb en moet ze de komende tijd echt even rusten.
    Het lijkt op het eerste oog alsof het niks met haar doet maar ik denk dat dat er straks ook weer uitkomt allemaal...
     
  10. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nee ze was thuis donderdagmiddag, maar moest gisteren dus onverwachts weer terug omdat het begon te bloeden weer... nu is ze net weer thuis gekomen
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Wat ontzettend naar, hopelijk kunnen ze antwoord geven waarom het alweer gebeurde en kan ze nu echt bijkomen!

    Hoe gaat het nu met haar?
     
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Eerlijk gezegd denk ik niet van de narcose of lage hb maar meer de gebeurtenis zelf. Ik bedoel dat is toch echt heel eng dat je ineens zoveel bloed op moet spugen en heeel vies ook nog en dan hop weer naar het ziekenhuis meteen narcose etc. Ik schat in dat ze nu gewoon heel angstig is. Zou haar steunen en het mag er ook zijn en bespreekbaar houden. Want laten we eerlijk zijn dit is gewoon een enge situatie en zeker voor een jong kind. Wij als volwassene kunnen dit wel relativeren denk dat ze dat nog niet kan.
    Heel veel strekte in ieder geval en hopelijk hoeft ze niet nog een derde keer terug!
     
    DastyQueen, Roanna en Kukido vinden dit leuk.
  13. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Allereerst heel veel sterkte voor je dochtertje.

    Het is natuurlijk nogal wat. Als volwassene zou ik hier al best van onder de indruk zijn; laat staan een jong kind. Veel knuffelen en er voor haar zijn.

    Ik zou denk ik niet zeggen dat het nooit meer zal gebeuren; want dat weet je nooit.
     
  14. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nou echt zoveel pech, ze was gisteren in het ziekenhuis wel een stuk kalmer en ik ben daar met haar in bed gaan slapen.

    We houden het nog maar even goed in de gaten want ik dacht echt na een week is het wel klaar. 10 minuten voordat het gebeurde zat ze nog naast me niks aan de hand...

    We praten er veel over dat vind ze wel prettig merk ik dus ik hoop dat ze het straks een plekje kan geven.
    Nu de komende weken even flink aansterken
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa precies wij kunnen dat wat makkelijker een plek geven.
    Vorige jaar met haar neusamandelen gebeurde het zelfde ook veel bloed spugen alleen een stuk minder dan deze keer.
    Toen ik vertelde dat haar keelamandelen eruit moesten was het eerste wat ze zei: als ik dan maar niet weer bloed ga spugen.

    Dat zat dus echt nog in haar systeem zo sneu
     
  16. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    723
    371
    63
    Wat heftig voor jullie als gezin. Mijn zoontje heeft een bloedstollingsziekte en is regelmatig al geopereerd en heeft door zijn spontane bloedingen ook een laag HB af en toe. Meestal duurt het wel een paar dagen tot weken voordat de verschijnselen van de narcose verdwijnen, bij sommige kinderen kan dit nog langer zijn. Een lage HB maakt ze ook instabiel qua emoties is mijn ervaring maar gaat hier wel snel over. Wat ons enorm heeft geholpen is de pedagogische medewerker van het ziekenhuis. meestal heeft hij/zij veel ervaring en kan goed inschatten wat het hele gezin nodig heeft. Zoiets kan echt emoties achterlaten, ze kunnen je daar op een zeer praktische manier in begeleiden. Sterkte!
     

Deel Deze Pagina