En dan hoor je ineens tot deze groep...

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Dapper, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dapper

    Dapper Niet meer actief

    Lieve allemaal,

    Ik was al even actief hier op zwangerschapspagina. Maar nooit in deze groep. Ik durfde de topics hier eigenlijk nooit goed te lezen. Heel stiekem deed ik dit af en toe wel... En dan liepen al snel de tranen over mijn wangen en sloot ik de pagina snel. Want alleen het idee al dat je je kindje kwijt raakt was al te heftig voor me. Het is mijn grootste angst.

    En nu ben ik sinds een aantal weken mama van een overleden jongetje. Een prachtig jongetje dat na een goede voldragen zwangerschap (ogenschijnlijk) gezond ter wereld is gekomen.
    Intens gelukkig namen we hem mee naar huis... En een paar uur later begon de nachtmerrie die nooit meer zal eindigen. Geheel onverwacht en ontzettend snel ging het allemaal. En toen was hij weg... Om nooit meer terug te kunnen komen.
    Waaraan ons zoontje is overleden weten we niet en mogelijk gaan we dat ook nooit weten.

    En dan hoor ik dus ineens tot een groep van "vlinderouders". Een groep mensen die elk op eigen wijze het meest dierbare hebben verloren en die allen op eigen wijze verder moeten in het leven. Een groep waar ik nooit bij had willen horen...

    En nu leef ik mijn grootste angst. En ondanks het intense gemis en verdriet verbaas ik me ook over dat ik nog sta.. Naast alle verdriet vinden we ook de kracht op stap voor stap het leven op te pakken.
    En ondanks dat ik dit nooit had willen meemaken, ben ik ontzettend dankbaar en trots op ons zoontje! Hem had ik nooit willen missen! Hij geeft ons de kracht om door te gaan, ook al moet dat zonder hem. Hij zal in ons altijd aanwezig blijven en bij ons horen en blijft voor altijd onze zoon.

    Ik weet niet goed wat ik met mijn berichtje wil.. Ik denk vooral mijn gedachten en gevoelens delen. Daarnaast hoop ik steun te kunnen geven en te kunnen ontvangen bij het dragen van dit grote verlies en bij het kunnen dragen van de toekomst.

    Daarnaast wil ik zeggen dat ik jullie dapper vind! Zowel de mama's die zelf een kindje verloren zijn, als de mama's die deze topics durven te lezen en durven te reageren. Ik heb dat zelf nooit gedurfd, maar merk nu des te meer dat het steunend is wanneer anderen zich durven open te stellen voor je verdriet.

    Heel veel liefs.
     
  2. Huusje

    Huusje Actief lid

    30 mei 2016
    427
    1
    18
    Wat vind ik het altijd erg om dit soort berichten te lezen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze zware periode, ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen maar mijn gedachten zijn bij je!
     
  3. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje,wat een intens verdrietige moeilijke periode... Wat goed van je dat je hier wat post,wij zijn er voor elkaar hier,ook in hele moeilijke tijden. Wat ik vooral heb ervaren hier is begrip en herkenning van mijn verdriet en dat geeft een beetje troost...
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht om dit enorme verlies te verwerken,het zal een zware tijd voor jullie zijn. Dikke knuf!
     
  4. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon. En wat is het vreselijk om je te moeten condoleren met zijn overlijden. Je schrijft prachtig over hem en je wanhoop springt van het scherm. Ik ben echt geroerd door je verhaal. Ik wens je heel veel licht en liefde. Hou je vast aan je geliefden.
     
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat herkenbaar! Twee jaar geleden schreef ik ook zo'n soort bericht.
    Ik herken het trots zijn op je kind en daar de kracht ook uithalen om door te gaan. Wat vreselijk verdrietig dat hij niet meer bij jullie is... En dan niet te weten wat er precies is gebeurd....

    Onze dochter is in mijn buik overleden met 38.5 na een goede probleemloze zwangerschap. Ze bleek alleen te licht. Verder ook geen oorzaak.

    Heel erg veel sterkte!

    Is hij jullie eerste kindje?
     
  6. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Gefeliciteerd met jullie zoontje! En wat vreselijk dat jullie hem zijn verloren.
    Heel veel sterkte!!
     
  7. tjejfromsverige

    tjejfromsverige Actief lid

    6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet ook even niets te zeggen, maar ik kan dit topic ook niet afsluiten/negeren zonder iets achter te laten. Mijn hart gaat naar je uit, wat ontzettend verdrietig wat jullie nu meemaken. Ik wil je heel sterkte wensen!
     
  8. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat niemand dat verwacht om ooit bij deze groep te moeten horen. Zo abrupt uit je leven, zo oneerlijk. En tegelijkertijd het trotse gevoel, zo trots op je kleine mannetje ondanks dat je hem niet bij je mag houden.

    Lieve TS, ik wil je heel veel sterkte wensen, het is - als ik naar mezelf kijk - geen makkelijke weg geweest om me goed weten te herpakken en dat is het soms na 2 jaar nog altijd niet. Ik hoop dat je genoeg steun hebt uit je omgeving en vind het knap dat je hier een berichtje schrijft.
     
  9. Prinsesje2014

    Prinsesje2014 Actief lid

    12 dec 2013
    411
    1
    18
    Wat een onwijs groot en oneerlijk verdriet wat ook jullie hebben moeten meemaken. Er is niks ergers dan je kindje verliezen lijkt me. Gelukkig heb ik dit zelf niet meegemaakt maar het heeft niet veel gescheeld. Wat een angst al om te kunnen verliezen. En dan beseffen dat er genoeg mensen zijn die echt hun kindje hebben verloren.

    Wat knap dat jullie ook weer kracht vinden om door te gaan. Jullie zoon zal trots zijn op zo'n sterke papa en mama
     
  10. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Wat verschrikkelijk! :( wat ontzeggen oneerlijk! Ondanks dat ikzelf ook een voldragen kindje heb verloren en heel veel steun had aan alle berichtjes weet ik niet wat ik moet zeggen. Woorden schieten dan letterlijk te kort. Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen! Voor nu maar ook voor de tijd die komen gaat. Hele dikke knuffel xx
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik vind het zo knap dat jullie de kracht vinden om door te gaan! Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt een kindje te moeten missen en hoop dit dan ook nooit mee te hoeven maken. Maar o wat heb ik een bewondering voor eenieder die dit door moet maken en weer kracht vind om door te gaan.

    Heel veel sterkte! Hopelijk blijven jullie zo moedig! Ik weet zeker dat jullie zoontje net zo trots is op zijn ouders als zij op hem.
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vreselijk!

    Gecondoleerd met dit ontzettend grote verlies.
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst. <3
     
  13. Mama04

    Mama04 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met jullie zoon en gecondoleerd met het verlies. Wat ontzettend verdrietig! Wat kan het leven toch oneerlijk zijn. Knap van jullie dat jullie toch door blijven gaan, jullie mannetje zal trots op jullie zijn dat weet ik zeker! Heel veel sterkte in deze ontzettende zware tijd!
     
  14. Pluis79

    Pluis79 Actief lid

    23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Even een dikke knuffel voor jou.
    Zo herkenbaar wat je schrijft, hier ook ons dochtertje verloren tien dagen na de geboorte. Contacten en erkenning met lotgenoten zijn fijn en heel waardevol. Ik wil je voor nu heel veel kracht toewensen
    Knuffel
     
  15. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Gecondoleerd, dikke knuffel!!
     
  16. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Dit is het onzegbare :( Heel veel sterkte met dit allergrootste verlies.
     
  17. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en ( wat ontzettend naar om deze zin te moeten afmaken) gecondoleerd met het verlies van hem!
    Zoals je zegt, dit is een topic waar niemand deel van uit wil maken, je leeft je ergste nachtmerrie (ook die van mij). Ik wil je alle sterkte en liefde van je omgeving toewensen. Hopelijk heb je mooie herinneringen aan je prachtige zoontje!
     
  18. MamavanThiemo

    MamavanThiemo Bekend lid

    21 okt 2012
    550
    11
    18
    Lieve Dapper,

    Ik probeer me een voorstelling te maken wat een verdriet dat achter laat als je je zwangerschap hebt voldragen, je met je zoontje naar huis gaat en dan gaat het alsnog fout. En je weet dan ook niet eens waarom, zo zwaar..... zo moeilijk.........

    Ik ben zelf 1 maand geleden bevallen van ons zoontje, overleden in mijn buik en absoluut nog niet klaar voor deze wereld. Hij was gewoon gezond alleen er was iets niet in orde met de navelstreng. Moest met deze termijn bevallen net als een uitgedragen zwangerschap. Alles zat erop en eraan. De pijn is soms ondragelijk maar dan lees ik jou verhaal en kan me gewoon niet voorstellen hoe dat dan wel niet moet voelen...

    Wil je heel veel sterkte en kracht toewensen om het verlies van jullie zoontje een plaatsje te geven in jullie leven.
     
  19. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
    Wat enorm verdrietig dat hij niet bij jullie mocht blijven. Gecondoleerd en heel veel sterkte en kracht toegewenst. Zo oneerlijk en hartverscheurend verdrietig :(
     
  20. Liefste baby

    Liefste baby Actief lid

    3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk aan jullie........... dikke digitale knuffel
     

Deel Deze Pagina