endometriose en IVF

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sabrina80, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina80

    Sabrina80 Lid

    10 jul 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hallo dames

    Door een cyste op een van mijn eierstokken waardoor zwanger worden niet vanzelf gaat. Vanwege mijn kinderwens kunnen ze niks aan de cyste doen omdat dit de eitjes kan beschadigen. Ik ben benieuwd of er andere vrouwen zijn die via IVF (in combi met endo) wel kinderen hebben gekregen of ook midden in het ivf traject zitten. Na 3 mislukte iui zit ik nu in het ivf traject. Vandaag een echo gehad en woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor de punktie.
     
  2. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoi! Ik bleek na 4x iui ook endometriose te hebben (beetje slordig: hadden de artsen over het hoofd gezien). Ik had een cyste bij de rechter eierstok. Die hebben ze wel weggehaald, tijdens een laparoscopie waarbij ze gingen kijken hoe ernstig de endo was. Na de laparoscopie moest ik 3 maanden in de kunstmatige overgang (lucrin-spuiten). Daarna direct door met ICSI. Na 1 mislukte ICSI-poging in Nederland zijn wij overgestapt naar Düsseldorf. Door middel van 1x IVF en 1x ICSI hebben wij 2 dochters gekregen. Nu bezig voor een derde kindje. 1x mislukte ICSI achter de rug. Waarschijnlijk augustus nog een laatste poging en dan is het mooi geweest (ivm leeftijd).
     
  3. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Vorig jaar tijdens een laparoscopie hebben ze bij mij ook endometriose gevonden. Geen cyste gelukkig, maar wel een aantal plekjes, verschillend van grootte. Vervolgens 6 x iui gehad, maar geen resultaat. Sinds maart dit jaar 3 maanden kunstmatig in de overgang met maanddepots van lucrin. En nu direct door met ivf. Punctie staat bij mij gepland over twee weken. Ik zit er dus middenin en ben ook nieuwsgierig naar ervaringen van anderen met endometriose.
    Zijn er veel follikels gevonden @Sabrina80 ? Succes met de punctie!
     
  4. Sabrina80

    Sabrina80 Lid

    10 jul 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    @Stiertje, fijn om te horen dat het wel gelukt is om kinderen te krijgen. Mag ik vragen waarom je overgestapt bent naar Dusseldorf. Heb je in Duistland ook het lange traject gevolgd? Hopelijk lukt een derde kindje ook.

    @Marloes, jammer om te horen dat de IUI bij jouw ook niet gelukt zijn. Wat een teleurstelling iedere keer.

    Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar bij mij is er verder geen onderzoek gedaan naar de endo. Op de echo is de cyste geconstateerd en heeft de gyno aangegeven dat de risico op beschadiging te groot is. Ik ben bang dat de cyste een te grote invloed zal hebben op het innestelen.

    Mijn cyclus is verder wel goed en de zwemmers van mijn vl ook. Vanaf de tweede dag van mijn menstruatie Gonal F 225 gespoten. Ik heb 6 follikels dus hopelijk komen er allemaal mooie eitjes uit. Ik ben wel ontzettend zenuwachtig voor morgen. Spuiten was ook al een ramp waardoor vl mij injecteert.
     
  5. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Het lange traject, je bedoelt met de pil enzo? Nee, daar doen ze niet aan in Düsseldorf. Ze doen ook niet aan lucrin of iets dergelijks. Dat vond ik wel een beetje spannend, want dat is niet geschikt voor iedereen. Maar bij mij is de endo redelijk rustig en pakte het goed uit. Toen wij voor een tweede kindje wilden gaan, hebben ze bij mij eerst wel bloedgeprikt op de marker voor endometriose, ik meen dat dat CA 125 heet. Daaruit bleek ook dat de endo heel rustig was.

    Ze beginnen daar in principe vanuit je eigen cyclus (ervan uitgaande dat je die hebt). Dan begin je op dag 3 met spuiten, op dag 8 komt de platlegger erbij en dan rond dag 14 de punctie. De embryo's laten ze daar ontwikkelen in een soort stoof t/m dag 5. Als een embryo'tje het heeft gered tot die dag, heeft het ook een goede kans in je buik. Zo rond dag 3-4 valt er vaak nog wel een deel af, maar die hebben dan ook minder kans in je buik.
     
  6. Sabrina80

    Sabrina80 Lid

    10 jul 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Ik kan wel janken. Gisteren de punctie gehad die viel gelukkig mee maar er zijn geen eitjes gevonden. Overvallen en teleurgesteld naar huis gegaan gisteren. Ze konden geen duidelijke uitspraken doen over de oorzaak. Heb vanmiddag om 16:00 pas een gesprek met mijn arts om te kijken wat we gaan doen.
     
  7. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    He, hoe kan dat nou! Wat vreselijk zeg. Veel sterkte. Ben benieuwd wat de arts te zeggen heeft.
     
  8. Snoopy90

    Snoopy90 Actief lid

    27 mei 2016
    214
    3
    18
    Hallo,

    Zou ik mogen meepraten?

    Wij zijn sinds september 2015 bezig voor een eerste kindje. Eind december 2016 geopereerd aan endometriose. Drie mislukte iui's achter de rug. We gaan nu over op IVF.

    Ik ben nu een pil aan het nemen Deso 20 en 25 juli hebben we een afspraak voor uitleg van mijn medicatie traject.

    Spannend allemaal!

    Mijn grootste angst is ook dat ze geen ei'tjes vinden door de endometriose.. geen idee als dit rechtstreeks in verband staat.

    @Sabrina80 ik ben ook benieuwd welke uitleg je daarvoor krijgt en als je medicatie schema wordt aangepast.
     
  9. Sabrina80

    Sabrina80 Lid

    10 jul 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Natuurlijk @Snoopy90

    Sorry voor mijn late reactie. Moest er even een paar dagen tussen uit.

    Moest gelijk bloedprikken om met zekerheid te zeggen wat er aan de hand was. In eerste instantie dacht ik dat mijn eisprong misschien al was geweest. Het blijkt dat het zwangerschapshormoon ( pregnyl prik) niet goed gewerkt heeft. Er is te weinig aangetroffen in mijn bloed. Ik had een Duitse variant gekregen omdat de " normale" op was maar dit was de eerste keer dat ze dit meemaakte met het medicijn. Hierdoor zijn de eitjes niet losgekomen van de wand en dus niet meegekomen bij de punctie. Voor zover geen verband te vinden met de endo.

    Het hele traject is dus voor niks geweest. Een kleine troost is dat het ziekenhuis deze ivf poging niet laat meetellen en ik dus nog 3 ivf behandelingen mag ondergaan. Hopelijk heb ik maar 1 poging nodig. Even een rust maand en dan ga ik weer opnieuw starten. In principe met dezelfde medicijnen. Alleen een andere stimulering 35 uur van te voren.

    @MarloesK85 zijn er veel follikels gevonden?
     
  10. Snoopy90

    Snoopy90 Actief lid

    27 mei 2016
    214
    3
    18
    @Sabrina80 amai dat vind ik wel een hele geruststelling. Fijn dat deze poging niet mee telt want anders voelt het nog meer verloren aan. Jammer dat het toch allemaal voor niets is geweest maar hopelijk volgende keer meer geluk.

    De teleurstelling is toch altijd groot he.. en we krijgen veel te verwerken.

    Had je vorige keren dan wel een goed aantal eicellen?
     
  11. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Morgen heb ik de eerste echo, dus dan weet ik het. Spannend...!
     
  12. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Op zich wel een opluchting, Sabrina, dat nu duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren. En de oorzaak ligt dus buiten jouw lichaam. Ik noteer even voor mezelf dat ik dus echt geen alternatief wil voor pregnyl.
     
  13. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Maar 5 grote follikels gevonden en 1 kleintje:(. Zojuist de echo gehad. Mag maandag terugkomen. Pfff niet echt het resultaat waar ik op hoopte...
     
  14. Sabrina80

    Sabrina80 Lid

    10 jul 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dit was mijn eerste IVF poging Snoopy dus hoop dat het aantal follikels ook de volgende keer weer voldoende zal zijn en er dan wel eitjes uit voort komen.
    De gyno was bij mij tervreden met 6 follikels. Komt vast goed bij je Marloes. Spannend allemaal. Waarschijnlijk woensdag de punctie?
     
  15. Snoopy90

    Snoopy90 Actief lid

    27 mei 2016
    214
    3
    18
    @MarloesK85 hoeveel eenheden spuit je? Welk product?

    Ik mag komende dindsdag gaan voor de uitleg van mijn medicatie. Ik ben aan het aftellen.. eindelijk kunnen we dan opnieuw beginnen.
     
  16. Snoopy90

    Snoopy90 Actief lid

    27 mei 2016
    214
    3
    18
    Ik begin morgen met de neusspray suprefact.

    Zondag mag ik stoppen met mijn pil en de uitgangsecho staat gepland op 7 augustus en dan bekijken ze als ik mag starten met het spuiten van menopur.
     

Deel Deze Pagina