Enzo Knol en bijna 8 jaar?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Madeliefke, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Onze dochter van bijna 8 jaar is verslingerd aan de vlogs van Enzo Knol, zie er soms kleine stukjes van. Vind het inhoudelijk zelf niet zo heel spannend, maar zie steeds maar kleine stukjes. Iemand een mening? Geschikt of ongeschikt en waarom... dtv
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom zie je maar kleine stukjes? Kijk gewoon eens langer mee en bepaal zelf of je het geschikt vindt?
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hier mogen ze absoluut niet naar Enzo Knol kijken. Ook niet als ze 10 oid zijn..ik vind het taalgebruik (meestal) niet geschikt en ja hoe omschrijf je dat....vind het nogal een ordinair gedoe.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Oh ik vind Enzo wel leuk. Jongste dochter is meer van de bibi-filmpjes, maar oudste twee vinden hem cool. Het is gewoon een groot kind die filmpjes maakt over wat hem bezig houdt. Zo gaat hij los met de poezenfilmpjes over zijn huisdier. Mag bij mij gewoon gekeken worden.

    Maar inderdaad, kijk gewoon eens een filmpje, dan weet je of je het zelf passend vindt voor je dochter of dat ze toch nog iets ouder moet zijn (of helemaal nooit meer mag ;))
     
  5. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    @Madeliefke Juist bij zo'n jong kind is het belangrijk dat je in de gaten houdt wat je kind bekijkt, dus kijk eens een paar hele filmpjes mee (of voor), zodat je zelf kunt oordelen of het geschikt is of niet.

    Ik vind persoonlijk van niet op die leeftijd. Veel ouders (ik ben juf in groep 3-4) vroegen het ook aan me en ik raad het persoonlijk af, maar het is natuurlijk aan de ouders. Ik raad ze altijd aan om kinderen goed in de gaten te houden wat internet betreft.
     
  6. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Kun je aangeven waarom je het afraadt?
     
  7. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    @Madeliefke Voornamelijk taalgebruik. En ik weet van mijn leerlingen dat hij het ook eens over seks heeft gehad en daar vind ik ze echt te jong voor.
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Mijn 9 jarige mag het wel kijken, taalgebruik mwah, maar verder geen schokkende dingen ofzo (al heb ik niet alle filmpjes gezien hoor).

    Voor mijn 7 jarige vind ik het nog wat vroeg, aan de andere kant, vind ik het ook niet echt rampzalig ofzo.
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Je gaat aan anderen vragen of jouw kind het kan kijken omdat je zelf soms maar kleine stukjes kijkt....????

    Wat denk je ervan dat je er even coor gaat zitten en dan zelf bedenkt of je het wel of niet geschikt vind ;)
     
    Eefje00 vindt dit leuk.
  10. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Mijn zoon is het gaan kijken toen hij nog 7 was. Toen hij vroeg of het mocht zijn wij eerst samen (man) een aantal filmpjes gaan kijken. Taalgebruik kan inderdaad wat grof zijn, maar heel eerlijk hoor ik dit soort woorden ook op het schoolplein bij diverse kinderen. Horen doet hij dat dus toch wel.

    Dit betekent NIET dat wij het goed vinden dat onze zoon ook dit taalgebruik overneemt. We hebben afgesproken dat hij mag kijken zolang hij dit dus niet overneemt. Na enige tijd zei hij 'what the fuck' toen hij boos was op mij. Dit resulteerde in 4 weken geen vlogs kijken. Het hielp en hij heeft het nooit meer gezegd.

    Enzo bespreekt regelmatig actuele kwesties en is idd gewoon een groot klein kind! Vooral de minecraft video's zijn hier een hit. Ja, we kijken nog steeds regelmatig mee of zelf 's avonds als zoon al op bed ligt. Gewoon omdat ik wil weten wat hij kijkt!

    En sex, ja het woord sex is wel eens gevallen. Verder niets, niet wat het is etc. Als je denkt dat een kind van bijna 8 het woord sex nog nooit heeft gehoord dan ben je erg naïef denk ik. Mijn zoon vraagt nog niet verder als hij dat woord hoort. Doet hij dat wel dan krijgt hij uitleg op leeftijdsniveau!
     
    lies276, Madeliefke en Adje vinden dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Mijn kind van 8 weet ook gewoon wat seks is, haha, dus het horen van het woord is dan peanuts. Ik heb toevallig net nog even aan mijn oudste dochters of Enzo het wel eens over seks heeft: 'Nee, hoezo dat dan?'
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Ja hier helemaal mee eens. En mijn zoontje voetbalt dagelijks op het veldje achter het huis, nou de taal die je daar voorbij hoort komen, daar is enzo knol niks bij. En dat in een klein (en grotendeels) christelijk dorp, dus als het daar om gaat kun je je kind beter binnen houden. Wat overigens inderdaad uiteraard niet wil zeggen dat ik dat soort taalgebruik goedkeur.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  13. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Ik ben benieuwd naar de mening van anderen. Forum leek me een prima plek om die te peilen
     
  14. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Wat kijkt jouw dochter van 8? Ben zelf namelijk geen fan van Nickelodeon en Zappelin kan haar eigenlijk ook niet echt boeien.
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nick jr. Is anders dan nickelodeon, en vaak filmpjes op dr tablet. Ze volgt een vloggend gezin: daanliesenkids en kijkt 1000 keer alle afleveringen van alle seizoenen cupcakecup:p
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  16. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Op mijn werk zijn taalgebruik en seks een behoorlijk probleem, dus op zich niet gek dat wij zoiets dan afraden toch?

    Natuurlijk weten ze wat seks is en horen ze die woorden vaker, dat betekent niet dat ze het overal maar moeten horen.
     
  17. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Nee, hier niet. Sowieso niet, vanwege taalgebruik in de vlogs. En vooral 8 jaar, vind ik vrij jong.

    Ik hoef ze niet tegen alles te beschermen. Alleen kijk ik zelf ook niet alles wat op internet/tv wordt aangeboden.
     
  18. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hier 7 jaar en 8 maanden en kijkt enkel tekenfilms. Geen vlogs. Denk zelfs dat hij er nog nooit van gehoord heeft. Zou het ook niet accepteren. We kunnen wel zeggen buiten hoor je het ook maar dat soort taalgebruik wil je niet in je huis halen. Het geeft toch te denken dat het acceptabel is als ze er naar mogen kijken/luisteren.
     
  19. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    J vind Enzo Knol niet boeiend maar mag het wel kijken. Ik denk dat het toch ook wel scheelt hoe je kind zelf is. Mijn dochter is bijna 9 maar vroege leerling en al haar vriendinnen zijn 10 of 11. Dan merk je dat ze naar een andere fase gaan en echt puber worden. Durf ook gerust te stellen dat de puberteit hier al begonnen is. Mocht er taal in voorkomen die niet geschikt is dan weet ze heus wel dat ze dat niet over mag nemen. Maar ook mijn kinderen roepen weleens shit of fuck. Maar ik denk eerder dat ze dat op school oppikken dan op het internet. Ik begeleid ze liever in dit soort zaken nu ik nog invloed heb dan dat ze dalijk volop in de pubertijd ermee kennis maken en ik er waarschijnlijk geen zicht meer op heb
     
    Adje en Caithy vinden dit leuk.
  20. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier kijkt mijn zoon van bijna 8 toch echt wel Enzo Knol, maar daar trek ik ook de grens Dylan haegens komt er niet in.
    Over taalgebruik ben ik heel direct, luisteren is niet spreken, dus als ik het 1x hoor dat is het gelijk de laatste waarschuwing en hebben ze daarna tablet straf van 1 dag.
     

Deel Deze Pagina