Cola en nog tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Janinev, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janinev

    Janinev Lid

    8 jul 2008
    57
    0
    0
    Van alles en nog wat in een Pension
    Antfeld, Duitsland
    Hi meiden,

    Weten jullie of cola slecht is in de zwangerschap? Ik drink af en toe een glaasje, maar lang niet elke dag!

    Ik krijg van sapjes, 7up en nog veel meer drinken veel zuur. Hebben jullie nog tips wat lekker is om te drinken?

    Thanx!
     
  2. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Je mag best cola drinken. Cola bevat caffeine en net zoals met koffie wordt aangeraden hier matig mee om te gaan. Kijk hiervoor eens op voedingcentrum.nl. Koolzuurhoudende dranken veroorzaken bij sommige mensen inderdaad zuur en dat is vervelend. Wat dacht je van aanmaaklimonade, thee, vruchtensappen (ook een beetje mee opletten want die kunnen ook erg zuur zijn maar sommige ook niet), yoghurtdrink, melk (helpt vaak goed tegen zuur) etc.

    Het is even zoeken wat nu lekker is en blijf het proberen want je smaak verandert weer over een paar weken... (lastig he? :( )
     
  3. Flunckybubble

    Flunckybubble Actief lid

    22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik ben zelf ook een groot cola fan maar sinds ik zwanger ben houd ik het toch bij caffeine vrije cola. Volgens mij mag je wel een glas of een paar glazen gewone cola per dag, dat kan volgens mij niet veel kwaad maar teveel caffeine is niet goed.

    De caffeine vrije cola smaakt ook erg goed en deze drink ik iedere dag zit alleen een klein beetje een light smaakje aan :(.
     
  4. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Cola kun je gewoon drinken hoor... het moet natuurlijk niet het enige zijn wat je drinkt op een dag...maar een aantal glazen kan echt geen kwaad hoor!
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    logisch, zitten ook zoetstoffen in ipv suiker.
     
  6. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ja, in caffeine vrije cola light wel maar er schijnt ook caffeine vrije cola te zijn.. al kan ik die nergens vinden
     
  7. Puck70

    Puck70 Bekend lid

    6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik heb gewoon lekker cola gedronken, zeker als we uiteten waren, als je naar alle waarschuwingen luistert mag je helemaal niks meer.
    En op zich is alles wat je eet en drinkt giftig, het gaat om de hoeveelheden.

    Dat is toch o.a. de coca cola met dat goudkleurige etiket?
     
  8. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Het goudkleurige etiket is caffeine vrije cola light... ik begrijp van het forum dat er ook 'gewone' caffeine vrije cola te koop is... ik heb het nooit gezien (maakt ook niet uit... ik drink cola light)
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt die is te koop, maar bijna nergens. Ik kan het hier bij de AH wel halen, maar ik heb het nog nergens anders gezien...
     
  10. bouchere

    bouchere Niet meer actief

    een slok cola helpt ook tegen (ochtend)misselijkheid.



    groetjes

    diana
     
  11. Flunckybubble

    Flunckybubble Actief lid

    22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb de gewone caffeine vrije cola (niet de light versie) hier nog niet in de supermarkten zien staan helaas maar we waren een paar wkn. terug op vakantie in Portugal en daar hadden ze deze wel en die smaakt dus precies hetzelfde als gewone cola.

    Raar dat ze die cola niet bij iedere AH hebben!
     
  12. Chez dre

    Chez dre Lid

    3 jul 2008
    64
    0
    0
    Sinds een week of twee lust ik geen cola meer...echt zo smerig ineens..
    De flessen spa groen en appelsap zijn niet aan te slepen hier... :)
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klopt, hier ook maar erg afgelegen dorpje he :p Staan ook altijd maar 6 flessen ofzo, meer niet. Zie ze alleen staan, drink of koop et nooit...
     
  14. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Bij albert heijn, van albert heijn merk :)
    Zit gewoon suiker in, geen zoetstoffen.
     
  15. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    hahaha.. ja, inderdaad nooit aan gedacht. Maar voor mij is cola echt coca cola... Weet iemand hoe de fles coca cola caffeine vrij eruit ziet?
     
  16. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Nope, geen idee, wist ook niet dat het er was van coca cola :)
     
  17. WenT

    WenT Bekend lid

    25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Is een fles met een gouden opdruk...
    http://www.cocacolanederland.nl/Merken/CocaColaLightCafeinevrij.aspx

    Zelf drink ik ongeveer 2 keer per week een lekker glaasje Cola (Light is mijn favoriet)... Voorheen dronk ik iedere dag een groot glas, omdat het echt mijn nummer 1 drankje is.
    Nu krijg ik ook telkens het zuur van bepaalde dingen, waaronder inderdaad ook frisdrank.

    Nu drink ik veel water met KC en een paar ijsblokjes...
    Inmiddels heb ik bijna alle smaken KC in huis... Lekker om af te wisselen en met dit weer is het heerlijk om een grote kan aanmaaklimonade met ijs in de koelkast te hebben staan :p

    Ook de magere chocolademelk van de AH (plastic flessen, helemaal onderaan :)) is superlekker als je hem ijskoud legt !
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Bij C1000 hebben ze nu de milde appelsap en sinaasappelsap van Biba-boerderij. Die is veel zachter van smaak en dan misschien ook minder last van zuur?
    Je kunt trouwens appelsap of andere vruchtensap vaak ook heel prima even aanlengen met wat water om het minder heftig te maken qua zuurte, ;)
     
  19. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
  20. quinny

    quinny Lid

    20 jul 2008
    6
    0
    0
    hoi hoi

    Ik ben sinds vandaag toevallig ook aan de caffeine vrije cola..(light)

    omdat ik veel teveel cola drink heerlijk !

    ik weet niet hoe de fles er uit ziet maar het blikje is goudkleurig.

    kcal 0.7 0%
    suikers 0 g 0 %
    vetten 0 g 0% :)
    verzadigd vet 0 g 0 %
    natrium 0.02 g 1 %

    dit typ ik nu letterlijk van het blikje over,

    ach als je coca cola zero en of light gewent bent is dit best te drinken...
     

Deel Deze Pagina