Door het bedje kruipen en daardoor niet kunnen slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Sinds een dag of twee 'kruipt' ons meisje haar hele bedje door. Gevolg is dat ze vaak 3 kwartier nadat we haar in bed hebben gelegd begint te huilen omdat ze niet kan slapen. Als ik dan naar boven ga, blijkt dat ze dwars in bed ligt en duidelijk niet lekker...

    Ze slaapt in een slaapzakje en met een lakentje stop ik haar altijd strak in. Ondanks de slaapzak krijgt ze dat dus toch losgetrappelt.

    Zijn hier oplossingen voor? Want op deze manier krijgt ze eigenlijk niet voldoende slaap...
     
  2. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Is een fase...

    Die hebben wij hier ook gehad, alleen dan met 6 maanden. In het begin kwam lucas op zijn buik terecht en kon nog niet terugdraaien, dus was het altijd huilen en moesten we hem heel vaak omdraaien.

    Nu leggen we hem in zijn bedje, dek heb toe met een lakentje en dan is het altijd maar de vraag hoe hij 's ochtends in bed ligt, maar dat is meestal ondersteboven, boven in bed, onder in bed, op zn zij, zn buik, zn rug....iedere dag een verrassing :D

    Dat heeft hier overigens een week of 2 geduurd. Hij moest ook wennen aan die 'vrijheid' omdat wij hem eerder ook altijd heel strak in stopten.
     
  3. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Komt hij dan nooit onder het lakentje terecht? Dat vind ik zo akelig... Heb al een opgerolde handoek onder haar kontje gestopt zodat ze in elk geval niet naar beneden kan zakken. (bed staat nl ook nog schuin ivm reflux..)
     
  4. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja even doorbijten! Sinds het te warm is voor een lakentje en dekentje slaapt ze ook alleen in een slaapzak. Ik heb nog een los lakentje geprobeerd maar die kreeg ik niet strak en die lag overal. Daarvoor lag ze 'netjes' en daarna was het even wennen. Sindsdien slaapt ze ook op haar buik en zij. Soms denk ik 'waar is ze nou...?' Ligt ze in de breedte tegen het voeteneinde aan...
     
  5. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier kon het bedje gelukkig omlaag misschien kunnen jullie dat nu ook proberen? We gebruiken wel nog nutriton omdat ze gulzig blijft en gelukkig is de ranitidinedrank (zantac zonder alcohol) ook met succes afgebouwd.
     
  6. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou het lakentje/ dekentje dan weg laten en het matrasje weer recht zetten.
    Denk dat zo'n rolletje niet veel zin meer heeft op die leeftijd eerlijk gezegd. Ze blijven niet meer zo stil liggen als in het begin...
    Hier ligt ze ook 'kaal' in bed met alleen een slaapzak, romper en pyjama (afh van de temperatuur natuurlijk). Ze gaat heel het bed door en iedere dag/nacht ligt ze weer ergens anders....
     
  7. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedje omhoog is overigens ook niet bewezen dat dat goed is tegen reflux. Wij hadden speciaal een schuine plank laten maken maar onze KA zei direct dat we er die weer onderuit mochten halen, volgens haar had het geen nut?

    Onder het lakentje is hij nog nooit terecht gekomen. Bovendien is hij zo sterk en laat hij zich echt wel horen als hij er onder zou komen te liggen. Hij ligt bijna altijd op zijn buik te slapen nu, ook dat vind ik prima. Hij kan zelf gaan liggen hoe hij wil, en vind blijkbaar zijn buik het fijnste!
     
  8. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @ frannie: we blijven elkaar wel steeds tegenkomen hè! :) Onze dochter krijgt nexium en ze heeft het nog echt nodig. Onlangs nog geprobeerd af te bouwen, maar dat was helaas geen succes. Na overleg met KA gaan we het in September weer proberen.

    @kristel: handdoekje heeft hier nog altijd goed werk geleverd. Ze is er nog nooit overheen gewipt o.i.d. Ook nu ze dus wat ligt te woelen blijft ze er steeds bovenliggen. Werkt hier dus wel prima.

    @heppiedepeppie: hier zegt de kinderarts juist dat het wel goed is het bedje omhoog te zetten... Is in de eerste twee weken in het ziekenhuis al meteen zo gedaan vanwege haar reflux. Maar goed, verschillende artsen, verschillende adviezen dus. ;)


    We kunnen eens proberen of het matrasje wel al recht kan. Wie weet helpt dat. Al is het niet echt noodzaak omdat ze toch niet naar beneden zakt.
    Verder denk ik idd dat we het lakentje er wel uit gaan halen.
     
  9. Mijammi

    Mijammi Actief lid

    20 dec 2010
    244
    7
    18
    @ago: wat hier helpt (nu nog want de slaapzak is lang genoeg c.q. meisje is klein genoeg :D) is de onderkant van de slaapzak onder de matras stoppen. Dan kan ze wel bewegen (hopla binnen in de lucht) maar niet draaien ;)
     

Deel Deze Pagina