Ergopouch of niet?

Discussie in 'Verzorging' gestart door madelein, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    het wordt weer kouder, en dus tijd om te kijken voor nieuwe slaapzakjes.
    Dochterlief fietst haar hele bed door, dus ik zoek een slaapzak die zonder deken gebruikt wordt.
    Tot nu toe hebben we die van de Hema, met afritsbare mouw. Op zich bevallen die wel, maar ze zweten wat snel en ik irriteer me aan de ritsen die steeds blijven hangen of vastlopen etc.

    Nu kwam ik gister de slaapzakken tegen van ergopouch, en die vond ik erg fijn uitzien. Maar best een investering, zeker omdat je er minimaal 2 nodig hebt. Ben benieuwd of iemand hier ervaring met deze slaapzakken heeft.
    Is het het geld waard?? Of andere goede tips?
     
  2. Kat14

    Kat14 Lid

    21 dec 2012
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nou ik! En ik zou niet meer zonder willen!
    Heb vanaf het begin Ergopouch slaapzakken gebruikt en zoonlief ligt er nu nog in met zn 2,5 jaar.
    Hij is nog nooit wakker geworden van kou of warmte. Je weet altijd of je goed zit met de bijgeleverde temp meter.
    Ook heeft hij nog nooit gezweet in de zakjes.
    Ik zeg doen!
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad maar vond de armen altijd erg koud en de mouwen waren na 3 dagen al aan het pillen!

    Daar geef ik Mn geld dus niet weer aan uit

    Heb nu een puckababy, vorige winter gekocht en die is heerlijk warm, ook de mouwen :)

    (Nu overigens bij de babydump 20%??? Korting)
     
  4. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Dank!
    Inmiddels heb ik bij de Hema eenzelfde slaapzak gekocht als ik al had voor dr.
    Vind het toch wel een hoop geld eigenlijk...
     
  5. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.648
    592
    113
    Ik ben heel erg blij met mijn Ergopouch slaapzakken! Idd nooit te warm of te koud. Ik heb ze allen zonder mouwtjes, wellicht dat dat een verschil is. Je moet er minimaal twee hebben, maar je bent wel meteen klaar (als je ze na een jaar koopt). Ik vond het ook een enorme kostenpost, verklaarde mezelf voor gek dat ik het kocht, maar ben er nog steeds heel erg blij mee.
    Enige nadeel is dat zoonlief er nog te lekker in slaapt en weigert onder een dekbedje te slapen, dat ik wellicht opnieuw moet investeren voor onze dochter, terwijl ik had bedacht dat zij precies zijn slaapzakjes kon gaan gebruiken.
     
  6. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben ook blij met de Ergopouch, maar de enige reden dat ik voor de Ergopouch heb gekozen is omdat hier hier boven echt oud wordt. In de winter 12 - 13 graden, en dan is de Ergopouch een van de weinige slaapzakken die nog warm genoeg is. Met een HEMA slaapzak red de jongste het dan niet, dan heeft hij het echt te koud.

    Na een jaar gebruiken zie je overigens wel gewoon dat hij oud is. Maar hij doet het nog prima. Vorig jaar de kleinste maat intensief de hele winter gebruikt. Dit jaar twee in de tweede maat gekocht om weer een winter mee door te komen.

    Voor de tussenseizoenen en de zomer gebruik ik gewoon Hema slaapzakken. Veel goedkoper, en ook prima (alleen net wat minder warm).
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor een echte winterslaapzak is ergopouch een echte aanrader.

    Hema is nl maar iets van 2 tog en de warme ergopouch 3,5. Dat verschil merk je. Ik heb nooit mouwen nodig gehad bij de Ergopouch, terwijl ik bij de hema een dikke pyjama en mouwen nodig had en dan nog te koud. Ik vond het slijten van de slaapzakken overigens enorm meevallen toen we ze voor onze jongste zoon hadden. Ze zagen er nog heel goed uit na de winter.


    Nadeel van puckababy is dat ze een teddy deel hebben. Deze kan al snel zweterig aanvoelen en zweten zorgt voor afkoeling.
     
  8. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook een Ergopouch-fan! Ik vind ze elke cent waard. Inmiddels hebben we 6 slaapzakken met verschillende tog-waarden in huis, ze zijn heel fijn en absoluut niet zweterig. Mouwtjes hebben we nooit gemist, we hebben voor de oudste nog wel eens zo'n slaapvestje van Ergopouch aangeschaft maar bleek toch niet nodig.
     

Deel Deze Pagina