Ervaring Cryo terugplaatsing Zwolle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vally85, 1 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ik ben gewoon bang op slecht nieuws, dat ik weer alles opnieuw moet doen en dat voor niks. Het is een super onzeker allemaal.

    Ik heb geen vastcontract en daarom weet op mijn werk niemand hoe en wat. Even weg gaan/verlof gaat door het kleine team + mijn functie best lastig en ik weet gewoon niet hoe ik dit moet aanpakken.
     
  2. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Hej Vally85, ik heb goede ervaringen met een cryo tp in de Isala.
    De verse tp is mislukt, wij hebben toen besloten 2 extra maanden rust te nemen omdat ik behoorlijk ziek was na de stimulatie en terugplaatsing van de verse (overstimulatie). Ik wilde eerst weer mijn eigen hormonen en mij weer helemaal mezelf voelen.
    In januari er weer voor gegaan en de eerste cryo tp was raak :):D nu bijna 14 weken zwanger.
    Ik heb maar 1 echo gehad (tp cryo in eigen cyclus), toen was de follikel al 16mm en mocht ik die dag erna de pregnyl spuiten en mochten wij 4 dagen later voor terugplaatsing. Bij mij was eigenlijk alleen het baarmoederslijmvlies belangrijk en dat was al dik genoeg tijdens die echo. De follikel is normaal gesproken met 16mm te klein en er is dan een kans dat deze nog niet rijp is, maar omdat de follikel in dit geval niet belangrijk was, was 16mm prima.

    Heel veel succes :rolleyes:
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  3. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Jazeker :) ik ben op dit moment 24 weken zwanger van een cryo :) is er eentje uit dezelfde punctie als mijn zoontje 3 jaar geleden. (Dat was een verse terugplaatsing)
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  4. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wat een mooi verhaal zeg! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Dus de follikel is verder helemaal niet meer belangrijk en ze kijken alleen naar het baarmoederslijm?

    Hoeveel cellig was jouw cryo?
     
  5. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Elke keer ging het goed? Wat bijzonder zeg.
     
  6. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Nee, de follikel was niet belangrijk vertelde mijn fertiliteitsarts ons. Deze zou toch geen kans maken, dus ze wilden alleen de optimale situatie voor de cryo.
    Onze cryo was 3 dagen oud bij ontdooien en 8 cellig, 4 dagen bij terugplaatsing en zat toen in het compactie stadium. Dus het was wel echt een topper (en nog steeds :D).

    Wanneer mogen jullie dan nu weer starten?
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  7. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ja zoontje was de allereerste terugplaatsing. 4 cryo’s. Bijna 3 jaar later is eerste cryo goed ontdooit en teruggeplaatst en dat is/wordt onze dochter :) succesverhaal zegt het ziekenhuis ook
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  8. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Aaah oké... naja met de follikel hoeft natuurlijk ook niks te gebeuren als er een tp komt. Best logisch ook. Alleen waarom die meting er dan is ontgaat mij een beetje (misschien voor de eisprong?)

    Mooie cryo idd. Die van mij zijn jammer genoeg niet zo mooi. Ik heb 2 die 6 cellig zijn en 1 die 4 cellig is. Er is een 8 cellige terug geplaatst, maar dat ging 9 dagen later mis.

    Ik moet nu we rustmaand houden en hoop dat mijn menstruatie snel komt. Vandaag een brief ontvangen met een uitleg over ovulatietesten en welke ik moet aanschaffen.

    Er staat alleen wel dat je tussen 9 en 10 moet testen. Hoe dan???? Dan werk ik. Hoe deed jij dat?
     
  9. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Bij mij word er 1 teruggeplaatst . Heb net mijn eerste ivf gehad en ben nog niet 38 of ouder. Mijn cryo's zijn ook minder mooi dus hoop dat het allemaal goed gaat.
     
  10. Babs77

    Babs77 Bekend lid

    10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Ik ben wel ouder dan 38 maar de kans op een tweeling is met 2 cryos groot dus voor 1 gegaan. Wat is minder mooi? Zijn ze niet goed gedeeld?
     
  11. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Aaah oké. Ik zou het niet erg vinden om een 2 ling te krijgen, maar snap je keuze.

    De verpleegkundige zei dat ze matig zijn... ze hebben ook de achterstand qua delen dus kan beter.
     
  12. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    De meting is heel belangrijk voor de timing van de terugplaatsing. Ze willen zo nauwkeurig mogelijk je eisprong bepalen en plaatsen dan precies zoveel dagen later als je cryo oud is de cryo terug.

    Ah maar 6-cellig is ook nog goed genoeg. Ik ken genoeg succesverhalen daarvan. En ik denk altijd maar zo, als het ziekenhuis bij voorbaat al weet dat de kansen nihil zijn laten ze je echt niet starten! Dus ook zij zien hoop voor jullie in deze cryo’s.

    Over de ovulatie testen, ik hoefde dit (gelukkig!) niet. Ze planden bij mij alleen de echo op dag 10 van de cyclus.
    Bijzonder hoe een zelfde ziekenhuis dan toch weer voor verschillende behandelmethodes gaat !
     
  13. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Hier ook alleen maar ervaring bij Isala. Het onderschrift legt alles kort uit. Tot deze keer geen positieve testen gehad.. alleen deze laatste poging wel en nu afwachten of het verder op gaat lopen, dit gaat dan weer om een verse.

    Ik moest ook 1 maand wachten na mijn punctie en kon kiezen tussen natuurlijk of kunstmatige cyclus ( ivm pcos ).
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  14. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wat raar dat jij in een natuurlijke cyclus geen ovulatietesten hoefde te doen. Ik zit nu al in de stress dat ik het moet doen op mijn werk. Misschien maar eens informeren of het ook op een andere manier kan.

    Ik hoop dat ik ook bij de succesverhalen hoor straks. :D
     
  15. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wauw, 5x een tp gehad die mis ging en toen een nieuwe icsi traject met verse tp en dat ging goed. Knap hoor. Lijkt mij best pittig. Maar het is gelukt! Gefeliciteerd!!! Hoe voel jij je?

    Heb jij natuurlijke of kunstmatig gedaan?
     
  16. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Het was zeker met tijden pittig, maar vond het doordat ik koos voor natuurlijke cyclus (ja ondanks pcos toch enige regelmaat) een stuk beter te doen dan alles rond de 1e punctie en TP. Vooral het feit dat de laatste kapot ging was een flinke domper.

    Ik ben van dit nieuws nog wat flabbergasted. Merk ook nog niet zoveel moet ik zeggen wat het ook extra spannend maakt. We gaan gewoon nu van het positieve uit!

    Er zijn een hoop verhalen waarbij een cryo wel bleef plakken. Mijn verhaal is er ook maar 1 uit vele natuurlijk dus heb goeie moed!
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  17. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Elk positief verhaal is er 1 de mij hoop geeft!

    Maar wat goed dat je toch voor een natuurlijke cyclus hebt gekozen! Hoe ging het bij jou precies? Moest jij ovulatietesten gebruik (op zo'n lastig tijdstip)?
     
  18. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Nee aangezien ik wel enige regelmaat had maar ovulatietesten bij pcos soms weinig duidelijkheid bieden ben ik voor meerdere echos geweest. Meestal vanaf dag 20 voor mij en binnen een week was het meestal wel goed. Vond ik sowieso fijner dan dat testen.. en nog nooit misgelopen gelukkig!
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  19. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    O, wat heerlijk! IK moet dus wel tussen (tussen 9 en 10) en als het positief is gelijk bellen en dezelfde ochtend nog naar het ziekenhuis. Ik heb echt geen idee hoe ik dat ooit moet doen met mijn werk, dus zit nu al lichtelijk in de stress...:confused:
     
  20. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Maar is je werk niet gewoon verplicht er aan mee te werken? Als je iemand hebt die ervan af weet dan is het echt geen probleem toch?
     

Deel Deze Pagina