Ervaring cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Joelle23, 3 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Lieve lezers,

    Op 8 augustus kregen we met een zwangerschap van 10,5 week te horen dat het vanaf 7 weken gestopt was met groeien en was er dan ook geen hartslag meer aanwezig.

    Ik heb 3 week afgewacht, en na mijn afspraak met de gynaecoloog afgelopen donderdag vandaag 4 pillen cytotec genomen rond 11.45
    Vanaf 13.15 regelmatig krampen /weeën en ook bloedverlies met stolsels.

    Ik vroeg me af of er dames zijn die hoe rot ook ervaring hebben met cytotec, hoelang duurde het bijvoorbeeld voor je het vruchtje verloor..
    Ik herken de weeën aan m'n vorige zwangerschap. Ze komen regelmatig maar duren gelukkig maar kort.

    Voor de nacht neem ik denk ik een paracetamol.
     
  2. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Als aller eerste heel erg veel sterkte!

    Ik heb zelf een MA gehad rond de 7,5 week, na tweede goede echo's klopte bij de derde echo helaas het hartje niet meer.
    Afgezien van heel veel bloedverlies, wat stolsels en krampen na de eerste dosering cytotec, deed het bij mij niet meer dan dat. Na de tweede dosering 24 uur daarna viel het zelfs compleet stil en verloor ik enkel licht bloedverlies.
    Uiteindelijk ben ik twee dagen daarna gecurreteerd.
     
  3. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Wat vervelend dat je als nog gecurrateerd moest worden, dat is het laatste wat ik wil maar soms heb je geen keus.
    Ik heb nu om de 4 minuten weeën en bloedverlies dus ik hoop dat het voor de nacht nog even doorzet
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier heeft het weinig gedaan.
    Had me voorbereid op veel pijn en bloed( had kruiken, paracetamols en kraamverband klaar staan) maar heb dezelfde dag 15 km gefietst en dag daarna naar een braderie geweest.
    Het vruchtje ben ik wel binnen 24 uur verloren, maar helaas na 12 pillen nog teveel restweefsel dus een curettage.
     
  5. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik heb sochtends rond 8u de eerste twee tabletten gehad, moest om de drie of vier uur tabletten nemen.uiteindelijk heb ik er 6 nodig gehad, eind van de middag was het klaar. Begin van de middag begonnen de krampen. Ik denk dat je vooral door moet blijven gaan met cytot
     
  6. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ah sorry, duwde per ongeluk op verzenden. Denk vooral doorgaan met cytotec zolang je het vruchtje niet bent verloren. Veel sterkte66!!
     
  7. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik moest er 4 inbrengen 's ochtends. En bij twijfel of het wat deed, moest ik dat herhalen. Dus dat gedaan.

    Op vrijdagochtend de eerste dosis ingebracht. En uiteindelijk op maandag de vruchtzak verloren.
    Eerst had ik niet het gevoel dat het veel deed. Maar de nacht van zondag op maandag kreeg ik ook hele heftige krampen (weeën?). Die moeten het waarschijnlijk los hebben gemaakt.
    Daarna ook het gevoel gehad dat ik alles kwijt was toen het bloeden minder werd. En bij de controle de donderdag erop bleek dus ook dat ik schoon was.
     
  8. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Heel erg veel sterkte, wat naar. :(

    Bij mij heeft cytotec heel goed geholpen. Ik had er om 15:00 uur 4 vaginaal ingebracht en na 2 uur begonnen de weeën en begon wat "heftiger" bloedverlies. Ik denk dat ik het vruchtje rond 8 uur 's avonds ben verloren en toen was de hele pijn ook in één keer weg.

    Ik heb daarna nog zo'n 12 dagen gebloed dacht ik. Ik heb ook extra tabletten gekregen, mocht er niet veel gebeuren met het inbrengen. Gelukkig is het de eerste keer direct goed gegaan bij mij.

    Heel veel sterkte!
     
  9. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Bij mij heeft het toen helemaal niks uitgehaald op een nacht zware weeen na. Kreeg met 8 weken te horen dat het niet goed zat en ben uiteindelijk met ruim 12 weken pas gecuretteerd omdat ik niet serieus genomen werd toen ik een week na de cytotec veel pijn en zwaar bloedverlies had. en met zwaar bedoel ik 3 uur lang non-stop doorstromen. Met handdoek tussen de benen naar huisarts die toen boos ziekenhuis gebeld heeft en ik eindelijk met een nieuwe handdoek tussen de benen naar de spoed mocht komen en 2 uur later op de OK landde. Mocht ik ooit weer een miskraam krijgen dan laat ik ze gelijk curetteren.
     
  10. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    hier positieve ervaring , na 19u is het vruchtje afgekomen
    2x 4 pillen cytotec opgestoken
    sterkte en veel succes
     
  11. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Hoe was jullie bloedverlies?

    Ik heb nu een luier van m'n zoontje bij m'n ondergoed in gedaan.. Deze al 3 keer vervangen ivm vele bloedverlies.
    Het loopt letterlijk bij m'n benen langs en heb al 3 x een schone broek aan gedaan.
    Ziekenhuis al gebeld om te informeren maar was volgens hun normaal?
     
  12. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Zeiden ze bij mij ook. Maar na 3,5 uur zo heftig bloeden heb ik toch maar aan de bel getrokken en ben toen op de spoed ok terecht gekomen. Dagen daarvoor had ik ook elke dag rond dezelfde tijd een half uur lang heftig bloedverlies en nam daarna weer af.
     
  13. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Ik ben uiteindelijk ook naar het ziekenhuis gegaan nadat ik nar een bezoekje op de wc zo duizelig was dat ik op de grond moest gaan liggen.
    Op de spoedeisende hulp ben ik zo'n 500 ml verloren, en het vruchtje bleek nog te zitten waar het zat.

    Dus alsnog curettage, ivm het vele bloedverlies een nachtje blijven en wachten op de bloeduitslag
     
    Skadi88 vindt dit leuk.
  14. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ik was er al bang voor dat dat zou gebeuren toen ik je verhaal las. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis onderuit gegaan terwijl ze infuus aan het aanleggen waren. Toen hebben ze me maar gelijk naar de OK gereden. Mocht wel gelijk naar huis daarna aangezien mijn HB hoog genoeg was. Aan de lage kant, maar niet te laag om me daar te houden.
     
  15. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    M'n HB was 5.1 mocht gelukkig naar huis met ijzer tabletten..
    Bedankt voor jullie reacties
     
  16. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    hoe gaat het nog met jou @Elletje ?
     
  17. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    K kreeg met 8 weken te horen dat er alleen een vruchtzakje van 5 weken zat. De eerste set cytotec (4 stuks tegelijk, 48 uur later weer) deed niks. 2 weken later heb ik het nog eens geprobeerd. Toen werkte ze wel en verloor ik het vruchtje binnen een aantal uur. De heftige kramp was toen ook weg. Ik heb nog wel een tijd gebloed en stolsels verloren. Maar niet heel heftig meer.
     
  18. xmayx

    xmayx Actief lid

    12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Ik heb een ellendige ervaring met cytotec. Nooit maar dan ook nooit meer!
    4 pillen ingebracht en 3 uur later kag ik op de grond te huilen. De pijn was ondragelijk. Bijna 2 uur in een weëenstorm gezeten. Manlief is toen Naproxen gaan halen.. met als gevolg dat het stopte. 3 dagen later kwam het vanzelf weer op gang. Nu 13!! Dagen later en ben nog bezig. Komt bij mij echt in etappes helaas. De kramoen zijn goed te doen nu, maar woensdagavond heb ik de wc niet gered... bij thuiskomst zat alles onder. Vanmorgen vroeg weer leeg gelopen incl vrij grote stolsols. Spijt als haren op mn hoofd dat ik niet voor curettage heb gekozen ondanks dat ik de risico's ken :(

    Veel sterkte!!
     

Deel Deze Pagina