Ervaring draagzak marsupi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chocochippie, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Hallo dames,

    Ik ben me een beetje aan het orienteren op een draagzak.
    Eerst zag ik dit helemaal niet zitten maar begin toch steeds meer te twijfelen aangezien het in sommige situaties best wel handig is.
    Nu kwam ik op een site de marsupi tegen.
    Ze zeggen dat deze draagzak ergonomisch is en erg handig in gebruik.
    Zeer klein te maken dus kan makkelijk mee in de luiertas en makkelijk zelf om te doen.

    Heeft iemand ervaring met deze draagzak? En hoe bevalt die? Is die echt zo makkelijk in gebruik?
     
  2. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Het is indd een ergonomische drager maar ik heb er geen ervaring mee
    Op draagpraat zijn er veel mama's die er lovend over zijn en je er vast meer over kunnen vertellen ! Misschien daar eens aanmelden ? (Facebook)


    Ik heb alle drie de kindjes gedragen maar altijd in een rekbare doek tot 4 maanden mijn derde langer tot 1 jaar in een mei Thai

    Ik wil nu een drager vanaf de geboorte en ik zit te denken aan de kodaki Flip maar is wel dubbel zo veel geld als de marsupi dus wij twijfelen nog een beetje voor welke drager wij gaan, marsupi kodaki of misschien een tula met insert
     
  3. manouk81

    manouk81 Bekend lid

    21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik heb m, de breeze. Beviel mij prima en kindje zat er goed in.
    Vond m nog wel wat warm ondanks dat dit de meest luchtige was.
    Hij is makkelijk en stevig om te krijgen en inderdaad super makkelijk meenemen.
     
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Goeie tip. Heb me gelijk even aangemeld :)

    Ik vind naast dat de marsupi niet zoveel kost dat die er ook nog eens leuk uitziet.
    Als de verhalen goed zijn dan ga ik em gewoon aanschaffen. Bevalt ie niet kan ik em altijd nog verkopen.
     
  5. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Dat klinkt positief!.
    Ik ben in september uitgerekend dus dan ga je de koude periode weer in. Dus dat warme is juist goed denk ik.
     
  6. Linnaea

    Linnaea Fanatiek lid

    20 apr 2015
    3.443
    26
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb een Marsupi overwogen maar wat ik begreep is dat deze draagzak al snel te klein is, je kindje past er na een aantal maanden al niet meer in. Niet erg als je toch alleen maar van plan bent om hem een aantal maanden te gebruiken maar als je langer wil dragen kun je misschien beter een draagzak kopen die langer te gebruiken is.

    Overigens is het wel zo dat je ergonomische draagzakken voor bijna hetzelfde bedrag als de nieuwprijs tweedehands kunt verkopen. Dus als hij na een aantal maanden te klein is verkoop je hem en kun je van de opbrengst daarvan een grotere draagzak kopen als je dat wil.

    Zelf heb ik gedragen met een Boba maar die is pas vanaf een maand of 3 te gebruiken en met maat 80/86 wel echt te klein. Er zijn niet heel veel ergonomische draagzakken die vanaf de geboorte te gebruiken zijn.

    Ik draag op dit moment met een mei tai en heb er ook eentje aangeschaft voor mijn mini straks. Is meer combinatie doek/zak maar ik vind hem heel makkelijk in gebruik en hij is in grootte verstelbaar dus zowel voor kleine baby's als peuters te gebruiken. En omdat het echt doekenstof is kan hij zo klein worden opgerold dat hij in mijn handtas past.
     
  7. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Mijn kindje heeft bijna maat 68 en is inderdaad bijna uit de Marsupi gegroeid, ik heb destijds ook voor deze gekozen vanwege de prijs. maar nu denk ik dat ik beter een duurdere had kunnen kopen die langer mee ging.

    Verder een hele fijne draagzak! Inderdaad handig is gebruik, en ik heb zowel binnen als buiten goed gedragen. Mijn dochter viel altijd meteen in slaap in de draag zak :)
     
  8. manouk81

    manouk81 Bekend lid

    21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik heb m veel langer gebruikt gelukkig.
    En inderdaad verkopen kan geel goed!
     
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Hier ook de breeze omdat hij erg dun is. Daardoor ook in huis te gebruiken. Hij is heel licht makkelijk in gebruik en zelf om te doen zonder hulp van anderen. Ik wilde niet knopen en geen lange slierten om mij heen. Het klittenband is heel sterk en hij zit prima. Je kindje kan er ook echt direct in vanaf de geboorte (zonder insert). Enige nadeel is dat je tot ongeveer 10 maanden tot een jaar kunt gebruiken (getest tot 15 kilo). Maar dan zie ik mij waarschijnlijk niet meer dragen. Ze zijn goed te verkopen. Hier echt positief!
     
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Hier ook gekeken naar een marsupi. Hier wordt het die niet maar een bondolino, voornaamste reden is dat een bondolino voor alle lengtes geschikt is, terwijl de marsupi in lengtematen komt. Mijn man is 1,96 m en ik 1,73 m, dus dan zouden we er twee moeten kopen en dat is weer een stuk duurder dan een bondolino. De bondolino gaat ook tot een wat groter gewicht, maar niet iedereen vindt hem dan nog fijn. Succes bij de keuze, als je niet twee totaal verschillende lengtes hebt, lijkt mij de marsupi heel fijn.
     
  11. debsel82

    debsel82 Fanatiek lid

    31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ik ben heel enthousiast! Mees heeft er van begin af aan ingezeten en hij vond het heerlijk. En ook voor mij zit het erg prettig. Ik heb hem laatst nog een hele week gebruikt op vakantie - topding! Mijn lichtgewicht inimini past er nog prima in, met z'n 10 maanden. Ik vind het een aanrader.
     
  12. Lyt

    Lyt Actief lid

    21 dec 2009
    296
    0
    0

    Dat de drager getest is tot 15kg betekend niet dat er een kindje tot 1 jaar in kan. Het gaat om de knie-tot-knie ondersteuning. En die is er bij de Marsupi na een paar maanden al niet meer, laat staan bij 1 jaar.

    Ik heb de drager zelf nooit gebruikt maar hoor goede verhalen. Ook icm de prijs. Je zou de drager ook tweedehands kunnen kopen, zijn ze nog goedkoper, en later weer tweedehands verkopen. Dan kost het je helemaal niet veel.
     
  13. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Mijn vriend en ik zijn even lang dus hoeven we er gelukkig maar 1 aan te schaffen.
    Klinkt allemaal positief dus waarschijnlijk word het deze drager.
    Dat knopen wilde ik ook niet daarom leek me deze erg handig.

    Mocht ie niet bevallen kan ik em altijd nog verkopen.
     

Deel Deze Pagina