Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Aaargh dat is tergend zeg!! Bij mij belden ze rond half 11 al. Ze zeiden van te voren wel dat het wegens drukte ook pas na 13:00 uur kon worden, k hoop dat ze heel gauw bellen!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  2. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Omg, weet gewoon niet of ik nu buikpijn van de punctie van gisteren heb of van de zenuwen. Nou ja we wachten het maar af, durf zelf ook gewoon niet te bellen haha
     
  3. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Oooh nee snap ik, zou ik zelf ook niet willen! ze moeten jou gewoon heel snel bellen nu! Maar als je nou over een uur nog steeds niks hebt gehoord... zou je misschien wel gaan overwegen zelf even te polsen hoe en wat, al lijkt het me heel sterk dat ze je vergeten te bellen voor zoiets. Sterkte met wachten!!
     
  4. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ze hadden vanochtend al gebeld, krijg ik gewoon net pas een sms dat ze mijn voicemail in hadden gesproken en ik terug kon bellen tot 12.30 uur. Stomme telefoon, die gooi ik ook meteen weg haha. Maargoed na een email gestuurd te hebben belde ze me meteen terug. Twee zitten nu in de embryoscope. Op hoop van zegen dat ik zaterdag de terugplaatsing mag doen!
     
  5. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    2 in de scope, dat is goed nieuws puppy28!!
    Wat een zenuwslopende ochtend zul jij gehad hebben!!
    Hoeveel eitjes zijn er bevrucht?
     
  6. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja ze zei alle 6 waren goed voor bevruchting en 2 zitten er in de embryoscope.. Maar besef me nu pas dat ik net dus dacht dat er maar twee bevrucht zijn maar dat is dus niet zo?
     
  7. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik heb geen idee.
    Maar als er 6 eicellen waren en er zitten 2 bevruchte eicellen in de stoof, zijn er dan 4 bevruchte eicellen ingevroren?? Of zijn er van de 6 eicellen 2 bevrucht??
     
  8. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Pff snap er niks meer van haha omg, ben helemaal in de war. Ze heeft niks gezegd over invriezen alleen zei ze letterlijk, alle 6 waren goed voor bevruchting en 2 zitten er nu in de embryoscope.
     
  9. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ik lees nu op hun website het volgende:

    • Embryo's
    In Duitsland mogen embryo's volgens de wet ter bescherming van embryo's uitsluitend in uitzonderingsgevallen worden ingevroren.

    Dus denk dat ze bevrucht zijn (omdat ze zei dat alle 6 goed waren voor bevruchting) en dan idd ingevroren zijn. Sjeiz, ik kan ze ook niet terugbellen om het te vragen.
     
  10. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Aahhh wat verwarrend!! Het eerste wat ik dacht toen ik het las was: er zijn er dus twee bevrucht en gaan delen en de rest is afgevallen... Bij mij toen ze belde waren ze ook allemaal bevrucht maar was er eentje al afgevallen omdat hij niet ging delen. Maar dat vertelde ze dan ook duidelijk met die bewoording...
    Maar anders zouden ze toch ook wel alle delende eitjes in de stoof stoppen, niet alleen maar twee? Invriezen doen ze volgens mij niet zo snel al toch? pas op dag 5 dacht ik als er meer goede blasto's over zijn. Maar 100% zeker ben ik er ook niet van. Ohh wat vervelend die onduidelijkheid, zijn ze nu niet meer telefonisch te bereiken? Gewoon ff proberen anders hoor, anders is t niet te doen gewoon :eek:
     
  11. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Heb toch even gemaild, andere 4 zijn afgevallen. Maar ben alsnog superrrr happy!
     
    Bloempje1982 en Lien4 vinden dit leuk.
  12. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
  13. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Het gaat redelijke met me. Veel gehuild en verdrietig geweest.

    Afgelopen weekend lekker sushi wezen eten, zaterdag naar outlet roermond geweest en pizza wezen eten, zondag hadden we een vergadering... Het weekend gewoon alles gegeten wat ik wilde... lekker gesnoept, ijs op, frisdrank gedronken... Gisteren ben ik weer op gaan letten met suiker. Ik mag van mezelf 1 x per dag iets zoets... Net lekker spekkoek op hihi...

    Dit was mijn eerste behandeling. Wij zijn gelijk doorgegaan naar Dusseldorf. Afgelopen week een belafspraak gehad en daar hebben we alles goed doorgesproken. Dr. C. vond het positief dat de eerste behandeling gelijk goed uitpakte. Verder vielen de bevruchtingen tegen en daarom gaan we daar nu iets anders voor proberen. Verder blijf ik dezelfde hormonen gebruiken synarel, meriofert en gonalF. Dr C. vond dat ik daar goed op reageerde. Ik had 6 follikels en 5 eicellen en maar 1 bevruchting. Verder hebben we nog gevraagd naar ubiquinol en acupunctuur. Dit is niet klinisch bewezen zei hij, maar het kan geen kwaad om het te gebruiken. Dat ben ik nu gaan slikken en aanstaande vrijdag heb ik de eerste acupunctuursessie fertiliteit. Al is het maar dat ik meer rust krijg, want ik voel me nu heel onrustig. Verder laat ik mijn bloed nogmaals prikken om mijn schildklier na te laten kijken...

    Heb ook bewust niet meer hier gekeken om mezelf een beetje te beschermen...

    Zo, het is een heel verhaal geworden...
     
  14. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Jammer van de vier afvallers, maar inderdaad super dat er gewoon twee zijn gaan delen!! Het hoeft er uiteindelijk maar eentje te zijn, ik ga zo ontzettend voor je duimen!! Op naar zaterdag!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  15. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Goed dat je hebt gemaild. Even duidelijkheid krijgen.
    Fijn, dat het met de anderen goed gaat
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  16. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @puppy28: jammer dat er 4 zijn afgevallen, maar van die 2 moet er gewoon tenminste 1 een supermooie blasto worden die zaterdag bij je terug geplaatst gaat worden!!
    Ik duim!!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  17. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Fijn dat het langzaam de betere kant op gaat, wat moet het een klap zijn geweest, heel verdrietig. Groot gelijk om jezelf dan goed te vertroetelen en het er even van te nemen!
    Fijn dat dr C het positieve inziet van jullie eerste poging, het is ook een heel goed teken dat jullie zover zijn gekomen, ook al zal dat misschien niet zo voelen nu... Wat gaan jullie nu proberen om het aantal bevruchtingen te verhogen, ICSI ipv IVF? En gaan jullie binnenkort al starten met een nieuwe poging? Ik duim voor jullie!
     
  18. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ahw ja kan ik me wel voorstellen. Maar goed dat je ook even lekker de tijd voor jezelf neemt, dat heb je verdiend! En het klopt wat hij zegt, het feit dat er uberhaupt bevruchtingen waren is gewoon een goed teken. Hopelijk geeft dat je weer moed voor de volgende keer, echt niet opgeven hoor meis hoe moeilijk dat soms ook is. Ik slik ook ubiquinol en de hele rataplan aan vitamines, daarnaast deze ronde ook nog gestart met DHEA. Wellicht dat je dat ook kunt vragen als je weer een gesprek hebt.

    Inderdaad lekker je rust proberen op te zoeken, dat is zooo belangrijk!
     
  19. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    @Bloempje1982 Huilen en verdrietig zijn is normaal in dit proces en alles lekker mogen eten ook :roflmao: heerlijk dat jullie jezelf even lekker verwend hebben. Het is ook niet niks als je eerste behandeling zo succesvol begon en je toch die domper krijgt.

    Uit jouw verhaal begrijp ik dat je helemaal geen behandeling hebt gehad in NL enkel in Duitsland? Wat gaan jullie nu anders proberen ten opzichte van de vorige keer?

    Je moet inderdaad je rust vinden, maar met een kinderwens en behandelingen is dat niet altijd even makkelijk, het blijft toch in je achterhoofd knagen en je weet nooit wanneer je weer zo'n aanval krijgt. Ik dacht laatst dat ik me wel weer goed voelde en toen zag ik opeens een bericht op Facebook (wat haat ik dat tegenwoordig) met een melding 'onze liefde heeft handen en voeten gekregen'. Ik heb nog nooit zo hard gehuild als toen :cry: blijkbaar schoot het er toen allemaal uit en ik heb het ook lekker laten gaan....
     
  20. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Wat een stomme telefoon idd, nou gelukkig heb je alsnog het nieuws gekregen. Anders was het echt heel erg geweest. Je hebt in ieder geval 2 bevruchtingen dat is altijd beter dan niks! We gaan allemaal heel hard duimen dat je zaterdag de terugplaatsing hebt, wanneer krijg je dit te horen?
     

Deel Deze Pagina