Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja he!! Met die twee ben ik al superblij! Ik krijg vanaf nu geen bericht alleen als het niet doorgaat. Dus bij elke oproep op mijn tel hou ik toch even mijn hart vast. Maar probeer ook maar zo te denken, als ik word gebeld dan heeft het nu gewoon niet zo mogen zijn en komt het de volgende keer vast goed :)
     
  2. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Jemig @puppy28, wat een stress! Gelukkig twee kanshebbers. Ik ga duimen!

    @Shan84, helaas ook welkom hier. Het is een moeilijk proces, waarvan niemand de uitkomst weet helaas. Hoewel ik zelf inmiddels wel moeder ben, kan ik nog verdrietig worden van onbevangen zwangerschaps aankondigingen. Of het gemak waarmee een kindje word "gepland". Hopelijk brengt dd jullie een wonder!

    @Lien4, wanneer is je testdag? Moeilijk om hoop te houden, maar alles is nog mogelijk!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  3. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    @Lilyam: ik heb ook in Nederland 9(!) Ivf/ icsi pogingen gedaan, waarbij men niet kon vinden waarom we nou niet zwanger raken. Pas in Düsseldorf kwam laag amh naar voren. Hier ben ik erg boos on geweest. Het heeft me vier jaren gekost.

    @Kyra77, wanneer verwacht je je menstruatie?

    @jolein8: knuffel. Valt toch weer tegen....

    @hier: dag 3 van nieuwe cyclus helaas. Had eigenlijk goede hoop, maar noppes. Merk dat het me opbreekt. Ergens wil ik door, het boek dicht doen. Maar afscheid nemen van de hoop ben ik niet aan toe.
    En dan knijp ik mijn handen weer dicht en denk aan de dames die nog hopen mama te worden. Ik ben al zo gezegend...
     
  4. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Heb gisteren de laatste Pregnyl (1500 eh) spuit gezet. Ik mag dinsdag testen, vond ik zelf wel snel 10 dagen na de terugplaatsing, maar het kan blijkbaar (ik wil geen vals positief door die Pregnyl). Maar moet nog maar zien of ik dinsdag uberhaupt haal. Inderdaad moeilijk om deze ronde hoop te houden, maar een sprankje is er altijd wel. En ik probeer mee te surfen op @puppy28 's positieve vibes, als het nu niet lukt, dan is er altijd weer een volgende ronde.

    Ohh wat ontzettend balen zeg, het zou zo mooi geweest zijn... bah. Ik snap goed je twijfel, constant weer die hoop en dan weer die teleurstelling, dat is zo slopend. Maar definitief stoppen met proberen doe je ook niet zomaar, helemaal als je al zo lang bezig bent, en stoppen kan altijd nog...maar waar trek je de grens. Inderdaad maar proberen zo veel mogelijk te genieten van het goud wat je al in handen hebt (wat verder absoluut niet wegneemt dat je verlangt naar een nieuwe zwangerschap en hier veel verdriet over hebt!)
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  5. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Ja, ik huil alleen nog als ik het erover heb. Ik moet gewoon heel veel bezig zijn en vooral niet thuis zijn waar ik veel na kan denken...
    De bevestiging van de vroege miskraam kreeg ik te horen op de dag dat we een half jaar getrouwd waren. Dubbel verdrietig dus... en op de dag dat ik te horen kreeg dat ik in NL niet geholpen zou worden op de dag dat we 2 maanden getrouwd waren. Het gaat lekker...

    Klopt, in NL gaven ze me tijdens de eerste afspraak na 1 uitwendige echo al een kans van minder dan 1% en na het bloedprikken nog steeds. Wel wilde ze kijken naar endometriose via een HSG. Nou, als ik daar ben opgegeven, dan ga ik dus ook geen HSG doen... Wij zijn dezelfde week dus meteen informatie op gaan zoeken en daar kwam DD uit. Na een controle afspraak om het bloed door te spreken in het streekziekenhuis hebben wij meteen diezelfde dag contact gezocht met DD... en konden we heel erg snel terecht. Dat was wel een mazzel...
    Afgelopen februari was dus de eerste ronde. Helaas was er maar 1 goede bevruchting. Wel een mooie blasto, maar deze is dus niet blijven plakken. Volgende maand gaan we voor IVF 2 en dan gaan we starten met ICSI, maar dit doen ze eigenlijk alleen bij slecht zaad, maar dat heeft mijn man dus niet. We gaan dus even kijken of we dat gaan doen... Verder ben ik ubiquinol gaan slikken en morgen de eerste fertiliteits acupunctuur. Al is het maar om mijn hoofd leeg en rustig te maken/ houden...

    Ja, vreselijk zijn die aankondigingen... Mijn schoonzusje is notabene zwanger en ik heb me afgemeld voor haar babyshower... Nu echt geen zin in. Iedereen blij en vrolijk en ik zit daar, omdat niemand het weet en ik wil het ook niet tijdens zo'n middag vertellen. Heel veel sterkte... Het is en blijft moeilijk als je zulke berichten te horen/ lezen krijgt.
     
  6. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Ja, we gaan starten met ICSI en waarschijnlijk volgende maand al...
    Maar mijn man heeft gewoon goed zaad, dus even kijken wat we gaan doen.
    Weten jullie of je menstruatie van slag kan zijn door de utro en die VMK?
    Ik was het wel vrij snel na het stoppen met de utro... Vrijdag gestopt en maandag begon het te rommelen en dinsdag kon ik in de avond niet meer lopen van de pijn in mijn buik...Kruikje er tegenaan en vroeg naar bed met tranen...
     
  7. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja mijn menstruatie is ook flink van slag geweest na de miskraam. Dus dat kan er zeker mee te maken hebben. Goed naar je lichaam luisteren is in dit geval het beste!
     
  8. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Fijn dat jullie meteen door kunnen met de volgende poging, hopelijk helpt ICSI jullie aan meer bevruchtingen. Utrogestan kan je mentruatie tegenhouden en een vmk kan je cyclus behoorlijk in de war gooien. Ik was na vmk pas twee maanden erna weer ongesteld maar ik heb ook verhalen gelezen waarbij het nog langer duurde voordat de normale cyclus weer op gang kwam.

    Confronterend dat je schoonzusje nu zwanger is, dan komt het zo dichtbij :( Knap dat je nu goed voor jezelf kiest door niet naar de babyshower te gaan, groot gelijk, zo belangrijk om in deze periode lief voor jezelf te zijn en goed voor jezelf te zorgen.
     
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hoihoi,

    Sorry dat ik even inbreek maar hoopte ervaringen te horen en of advies.

    Wij zijn ruim twee jaar bezig met het proberen te krijgen van nog een kindje
    Helaas lukt het niet en zijn tot nu toe steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

    Nu in het ETZ kwamen ze er mee dat ze juist denken dat het aan mij en mijn eicelkwaliteit licht. Mijn moeder en oma waren begin 40 in de overgang. Daar naast ben ik hartpatiënt en heb ik veel ingrepen gehad die onder constanten röntgen gedaan werden. Dit zou ook effect kunnen/moeten hebben op de eicellen volgens de arts.

    Ze hebben mijn AMH en FSH geprikt.

    Fsh was 6.6 dus gewoon goed. Zit er dan nog een kans in dat de AMH wel slecht blijkt te zijn?
     
  10. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hoi Maan,

    Het kan idd zo zijn dat je FSH goed is maar dat je AMH laag is. Gelukkig hebben ze daar op geprikt dus zul je daar binnenkort meer duidelijkheid over krijgen.
    Mijn moeder is ook rond haar 40ste in de overgang gekomen, dus bij mij lijkt het wel iets genetisch. In veel gevallen is het genetisch maar dit hoeft niet. Dus het kan zijn dat jouw AMH gewoon in orde is. Hoop het voor je meis!!

    Zie dat je al een trotse mama bent, ging dat snel en was het spontaan?
     
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Dankjewel voor je lieve antwoord.

    Dat klopt ik raakte in 2014 na 4 maanden al zwanger super snel dus. Hier na nog 4 ingrepen aan mijn hart gehad met dus die contenue röntgen. Daarom denkt de fertiliteits arts dat daar de connectie in zit.

    Ik vind het wel zenuwslopend nu. De AMH uitslag kon tot 6 weken duren. Ik duim dat het allemaal goed is. Maar je weet het nooit.
     
  12. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ik duim voor je mee. Maar hey, ook als de uitkomst straks anders is dan gehoopt, het is nooit uitgesloten dat je niet zwanger kunt raken! Blijf hoop houden, ookal is dat heel erg moeilijk op sommige momenten.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  13. jolein8

    jolein8 Bekend lid

    23 jan 2015
    569
    9
    18
    @Maan14 , welkom.
    Het kan inderdaad. 3 jr geleden was mijn fsh 5.5 dus ben ik niet verder onderzocht, een half jaar geleden was het fsh 34, toen mocht er wel op amh geprikt worden. Ik moest ook 5 weken wachten op de uitslag. Ondertussen in de nieuwe cyclus weer op fsh geprikt, dat was 6.6.
    Helaas was het amh kleiner dan 0.1.
    Je fsh kan erg schommelen in de laatste fase van de overgang.
     
  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Oke, dankjewel voor de informatie wat heftig zeg! Bij mij wilde ze het eigenlijke meteen prikken. Moet wel zegen dat we al twee ziekenhuizen gehad hebben waar bij we steeds verder moesten proberen.
     
  15. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Maan14, helaas kan het wel. Mijn fsh was ook goed en mijn AMH zeer laag.. Binnenkort uitgebreidere reacties ladies. Druk met de verjaardag van zoon lief. Hij wordt alweer 4 jaar.
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  16. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Gefeliciteerd!!:D
     
    Kyra77 vindt dit leuk.
  17. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @puppy28: duim duim duim op naar een goede tp morgen!!! Met minimaal 1 blasto!!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  18. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @Kyra77 gefeliciteerd met je mannetje!

    @puppy28 ben je afgelopen dagen een beetje doorgekomen? Nu komt het gelukkig heel dichtbij, en ze hebben gewoon niet gebeld joehoe! (we gaan er van uit dat het nu niet aan je gare telefoon ligt :D). Hoop zo op goed nieuws morgen, succes!

    Begin een beetje buikkrampen te voelen vandaag, denk dat ik dit weekend ongesteld ga worden. Werd overvallen door een enorme huilbui, t idee dat m'n zoontje mogelijk gewoon enigkind blijft kwam ff hard binnen...
     
  19. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    ahw lien toch! Ik weet niet wat ik moet zeggen maar weet dat ik zo erg hoop voor je dat het gewoon raak is. En zo niet, dat het de volgende keer raak is. Je bent zeker nog niet uitbehandeld!
    Ik duim voor je!!!

    Nee ben idd nog niet gebeld. Heb ze meteen een ander nr gegeven. Op zich gingen de afgelopen dagen best snel voorbij, heb er niet zo bij stil gestaan.
    Ben benieuwd naar morgen!
     
  20. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Dikke knuffel voor jou @Lien4.
    De wens zo groot en 't lukt maar niet..
    Ondertussen wordt je zoon steeds ouder..
    Herkenbaar..
    Mijn zoon is vandaag 4 geworden en dit is de 3e verjaardag waarop ik 'm zo graag het boek "Mama, wat groeit er in jouw buik" had gegeven...
     

Deel Deze Pagina