Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ik ben jullie niet vergeten hoor! Alleen een beetje drukjes met alles behalve zwanger zijn, althans probeer ik.
    Ik lees wel vaak gewoon nog mee :).

    @Lien4 wat kut zeg dat je ook een ongunstig profiel hebt en ik herken je gevoel helemaal. Ookal wist ik na de tp nog niet of t bij mij ongunstig of gunstig was, stress leverde t wel op.
    Ik hoop echt voor je dat je t straks naast je neer kunt leggen en vasthouden aan de gedachte dat het niet alles wilt zeggen. Ik hoop dat je straks een mooie bebe mag uitbroeden! Fingers crossed!
     
    Lien4 vindt dit leuk.
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Lien4, ik ben toch blij voor je dat je dr Cuypers hebt om mee te sparren want wat hij voorstelt lijkt mij ook helemaal het juiste plan.

    Zo'n test is nog zó klein en marginaal. En een Nederlandse uitving op reproductief gebied doet mij ook niet echt de aardbodem laten schudden. Als dit nu ontwikkeld was door UZ Brussel ofzo, ja dan zou het mij meer doen als wichtig onderzoek.

    Dus ook al zie je het nu totaal niet zitten, het kan echt!
     
    Lien4 vindt dit leuk.
  3. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
     
  4. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Vanmiddag afspraak gynaecoloog voor uitslag amh.
    Spanning loopt alweer op :confused:
     
  5. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ben vanmorgen gebeld, twee eitjes zijn bevrucht en nog in de race..

    @Kyra77 gaat t nog goed bij jou..?
    @wennepen80 sterkte vanmiddag, hoop dat het meevalt
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  6. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @puppy28 : knuffel voor jou meis. Wanneer gaan jullie ookal weer trouwen en op huwelijksreis?
    @Lien4: blijf voor je duimen meis! Wat ontzettend spannend!
    @wennepen80: hoe was je uitslag?
    @jolein8: we staan op de camping in de buurt van Vaals..
    @hier: Ik hou het nog maar even spannend, want ben nog steeds niet ongesteld, maar ik durf ook niet te testen...
    Ik heb het inmiddels al 6 keer eerder mee gemaakt en slechts 1 goede zwangerschap.. Ik geloof er gewoon niet in dat het nu wel goed zou gaan. Verwacht elk moment ongesteld te worden. Symptomen heb ik ook nauwelijks, alleen een zwaar gevoel in m'n baarmoeder. Geen gespannen botsten wat ik eerder wel altijd had...
    Ik wacht het dus nog maar een dagje af.
    @andere meiden: zwaai!
     
  7. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Amh was minder dan 0,10ugl dus einde verhaal:cry:
     
  8. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hoe waren je fsh en oestradiol ook al weer?
     
  9. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ohh.. wat verdrietig wennepen..... :( heel veel sterkte om dit een plek te geven
     
  10. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Fsh was 113 en lh 38 geloof ik
     
  11. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Dikke knuffel meis. Met zo een hoog fsh klinkt het idd allemaal niet zo goed..
    Sterkte!
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  12. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Toch maar getest. Nu op 18 do. Omowitte test..
    Stom lichaam!!!
     
  13. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Och meis verschrikkelijk, we weten hier precies hoe je je voelt hoor. Hele dikke klap inderdaad :( Heel verdrietig en ga vooral je emoties tegemoet. Ik heb ook dagenlang lopen huilen vol ongeloof. Maar wat ik je wil meegeven is, een second opinion aanvragen in Nederland heeft echt weinig zin. Een amh waarde van 0,1 liegt niet, een ander ziekenhuis kan je geen andere uitslag bieden (zowel in Nederland als in het buitenland niet). De protocollen zijn wel anders tussen Nederland en buitenland met deze waardes. Waar in Nederland 0,1 gewoon einde verhaal is (zoals je zegt) is het voor een kliniek zoals in Duitsland (waar de meeste vrouwen hier lopen) het nog geen einde verhaal. Ik zeg niet dat je kansen groter worden door naar Duitsland te gaan, maar als je er alles aan wilt doen binnen je eigen grenzen (dat is namelijk onze insteek). Je fsh waarde is niet gunstig, maar je fsh waarde kan schommelen hoor. Ik had bij mijn laatste meting 21,7 en bij de meting ervoor 6,3. Dus kun je nagaan. Je lichaam doet rare dingen als het in de overgang komt. Voor nu heel veel sterkte meid met de verwerking van dit verschrikkelijk en verdrietige nieuws!
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  14. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ohh nee, ik had het zo gehoopt voor je! Zo gemeen dat je lijf je zo'n valse hoop geeft :(
     
  15. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Vandaag lipid infuus gehad en daarna een terugplaatsing van een morula die gelukkig op schema ligt. En voor het eerst in ons traject hebben we waarschijnlijk een cryo! Volgens dr. C. is de kans heel groot dat ie morgen gaat halen en de vriezer in mag...ongelooflijk :rolleyes:
     
    wennepen80 en Kyra77 vinden dit leuk.
  16. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.295
    113
    Geweldig!, gefeliciteerd. Nu lekker broeden. :D
     
    Lien4 vindt dit leuk.
  17. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @Bloempje1982 Ik was even aan het teruglezen in de opmerkingen over Pregnyl versus Utro na de terugplaatsing. Had jij dit toevallig nog besproken met dr C? Ik wilde het vorige week even aankaarten bij dr. C. maar ben t compleet vergeten, zo stom, twijfel nu of ik er even over zal mailen. Ik heb vanmorgen de tweede 1500 eh Pregnyl geprikt, donderdag de derde. Ben bang dat ik de kans verpruts als ik na de derde pregnyl geen extra ondersteuning aan mn lijf geef...

    Hieronder nog even wat @Champetter hierover zei:
    Champetter zei:
    Maar pregnyl natspuiten als POF'er is niet top qua oplossing. Ons progesteron is in een normale cyclus te laag, onze eierstokken maken het moeilijk aan.

    Nu zit je in een gestimuleerde cyclus dus dat maakt niet uit en door de pregnyl kan het zeker wel innestelen maar daarna? Dan pakt je lichaam het niet goed over. Als POF'er is het zeker belangrijk om nog tot week 12 utro te gebruiken puur omdat onze hormoon huishouding niet meer zo gebalanceerd is als een vrouw die niet kampt met overgangsproblematiek.
     
  18. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Kyra77 dankjewel lieverd, wij gaan in november. De jurk heb ik inmiddels :)
    Wat rot zeg dat je weer een omotest in je handen moest hebben, pff. Het valt ook allemaal niet mee he. Heel veel sterkte meis en een dikke digitale knuffel!

    @wennepen80 wat een rotnieuws zeg! Heb je nog wel overwogen om naar DD te gaan?

    @Lien4 jeejj!! Geweldig, gewoon een cryootje!! Ik hoop zo dat deze keer raak zal zijn voor je! Mijn duimen draaien overuren!

    Ik ben na de ivfpoging ongesteld geworden, en zit vanaf toen te wachten op een natuurlijke menstruatie. Pff, zit inmiddels op dag 39. Nu las ik dat het vaker voorkomt dat na een mislukte ivfpoging je cyclus wat in de war is, dus ik denk dat het daar aan ligt. Maar sinds een paar dagen geleden kreeg ik ook ineens wat rare (verdraagzame) krampjes in mijn rechteronderbuik. Deze krampjes herken ik niet, dus vandaag toch maar even DD gebeld en heb vrijdag een echo. Zwanger ben ik niet, want heb nog getest toen ik 1 dag overtijd was, omowit dus.
     
  19. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Vervelend dat het zo lang uitblijft als je erop zit te wachten, en dan ook die vage klachten erbij. Goed dat ze er even naar gaan kijken, hopelijk is het niks.
     
  20. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Ik twijfel nog maar man is er klaar mee zei hij.
    We wachten nog even de second opinion in Nijmegen af en ga daar na vraag doen of het enige nut nog heeft om verder te dokteren in dd.

    Hopelijk voor jou wat duidelijkheid omtrend de krampjes:thumup:
     

Deel Deze Pagina